Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi on pahoittanut minun mielen, en halua olla tekemisissä, anoppi ei suostu ymmärtämään

Vierailija
08.01.2019 |

Kyse on pidemmän ajan kuviosta, jossa anoppi kuvittelee tekevänsä palveluksen pojalleen (miehelleni) sillä, että käskee poikaansa kertomaan minulle valkoisia valheita jos mies on tehnyt jonkun unohduksen tai muun pikkuvirheen vaikka. Eli jos mies on unohtanut jonkun minun kanssa sopimansa asian (ja se jostain syystä tulee anopin tietoon sattumoisin) niin anoppi käskee poikaansa valehtelemaan minulle, ja väittämään että on hoitanut sen sopimamme asian. Syynä se, että en suuttuisi miehelle, kai, en oikeasti oikein ymmärrä anopin syitä. Mutta saatan olla siis viereisessä huoneessa ja kuulla kun anoppi käskee miestäni että älä vaan sano xx:lle totuutta (eli siis minulle). Onneksi, onneksi mieheni on fiksu ja sanoo minulle totuuden eikä kuuntele äitiään ja sanoo sen totuuden vielä niin, että äitinsä kuulee, eli osoittaa äidilleen, että ei valehtele minulle. Tämä on niin toistuva kuvio, että olen todella pahoittanut mieleni anopille enkä haluaisi tavata häntä. Meillä on pieni lapsi, ja anoppi tulee usein lasta katsomaan (ei siis hoitamaan vaan katsomaan) luoksemme, joten joudun häntä näkemään, tosin olen ajatellut, että lähtisin aina silloin ulos ja mies ja lapsi saisi sitten olla siinä mummon (siis anoppini) kanssa. Ollaan miehen kanssa sanottu anopille, että mistä olen pahoittanut mieleni, mutta hän ei suostu ymmärtämään vaan jatkaa vain touhuaan ja ryhtyy marttyyriksi minua kohtaan ja itkee krokotiilin kyyneliä että miksi miniä häntä inhoaa. Kamalan rasittavaa. Mikä neuvoksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti keskustelu anopin kanssa ei ole tuottanut tulosta?

Vierailija
2/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh. Elämä on täynnä vaikeita ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti keskustelu anopin kanssa ei ole tuottanut tulosta?

No ei tuottanut. Enkä tiedä miten tuottaisikaan, koska hänen mielestään on ihan ok idea, että poikansa valehtelisi minulle kun kerran siihen usein kannustaa. Ei siis halua, että eroaisimme vaan hänellä tuntuu olevan vaan aika outoja näkemyksiä siitä, että mitä parisuhteessa (hänen poikansa) kannattaa tehdä. Ap

Vierailija
4/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis mieheni on 42-vuotias. Minusta on tosi outoa, että hänen äiti ylipäätään sekaantuu meidän parisuhteeseen sillä, että neuvoo aikuista poikaansa että mitä sanoa vaimolle. Ap

Vierailija
5/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä niistä anopin puheista välität, jos mies ei kuitenkaan niin tee?

Vierailija
6/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudesta se vanha tammakin potkii!

Vierailija
7/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudu anoppiin aivan kuin hän olisi "potilas" ja sinä "hoitaja". Eli neutraalisti, tulee sieltä mitä tulee.

Miehellesi hän on kuitenkin äiti, eikä TÄYSIN paha ihminen, koska on kovattanut miehen, joka kelpaa sinulle.

Lapselle hän myös saattaa olla kelpo isoäiti, ja tärkeä isompanakin, kun antaa lahjoja jne. Ehkö jopa osaa "hoitaa" isompaa lasta.

Nyt kierrätysmuovia niskaan ja teflonia pintaan, kestät tämän kyllä - miehesi ei tottele mammaasi, joten mikäs tässä hätänä. Ja hyvä ajatus: lähde lenkille. Liikunnan ja raittiin ilman merkitys on tunnettu fakta.

Vierailija
8/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sellainen asia kuin kappalejako, helpottaa tuollaisen pitkän paatoksen lukemista. Jos puhut samallalailla, ei siitä tahdo tolkkua saada. Tiivistä sanomaasi huomattavasti.

Vierailija
9/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.  Et vaan ole oppinut kintaalla viittaamisen jaloa taitoa.  Opettele.  Tulet tarvimaan sitä monissa muissakin tilanteissa elämässäsi.

Vierailija
10/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä välittäisi siitä, että jos sinun anoppi pyrkisi aiheuttamaan haittaa sinun avioliitolle? Ap

Vierailija
11/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kasvattanut* eikä kovattanut :(

Vierailija
12/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa tajua noita parisuhteita, joissa valehtelu on vakio. Mun äiti on tuommoinen. Jos vaikka mennään kaksin jonnekin lomareissulle, jota ollaan suunniteltu monta kuukautta, niin hänen miesystävälleen pitää sitten kertoa että äitini lähtee mukaan viime tipassa vain, koska joku mun kaveri perui, ja että minä maksan äitini matkan. 

Äidillä on kuitenkin ihan omat (eläke)tulot ja varaa maksaa ne omat matkat ihan hyvin. Ja miksi pitää valehdella ettei reissu ollut suunniteltu? 

Ärsyttää ihan sikana, koska a) joudun nyt itsekin valehtelemaan, ja b) en voi hehkuttaa reissua etukäteen somessa :D 

Vierailija
13/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä välittäisi siitä, että jos sinun anoppi pyrkisi aiheuttamaan haittaa sinun avioliitolle? Ap

Mutta eihän hän siinä kuitenkaan onnistu nyt eikä tule onnistumaan jatkossakaan. Älä mieti turhia.

Vierailija
14/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. minä olen välittänyt ihan liikaakin ja siten suotta pahoittanut mieleni taas ja taas. Ihailen mieheni veljen vaimoa, joka on menetellyt juuri kuten nyt on suositeltu sinulle :)

Vierailija
15/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä riittää,jotka eivät kunnioita toisten asioita. Onko anoppisi eronnut? Onko hänellä tapana valehdella miehelleen? Menneisyyden teot kertovat joskus paljon. Fiksut ottavat opikseen ja muut eivät...

Vierailija
16/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näkisin ongelman jatkon siinä kun lapsi kasvaa. Kannustaako muori lastakin valehtelemaan vanhemmille? Eihän ne asiat ehkä ole isoja, mutta jos ensin valehtelee pienestä niin kohta isommastakin...

Vierailija
17/17 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kannata vähätellä omia tuntemuksiasi! Sanon näitä ihmisiä tavanneena että pidä varasi ja pysy kovana. Tuollaiset,jotka eivät kunnioita toisten parisuhteita tai rajoja,kannattaa suoraan sanottuna poistaa elämästä. Niin kauan kuin anoppisi saa pelleiltyä kustannuksellasi,hän tulee varmasti tekemään niin. Teidän kodissa,niin että kuulet. Niinkuin itse kerroit ja olet nähnyt.

Tuo on yksinkertaisesti halventavaa sinua kohtaan,eikä sinun tarvitse sietää tuollaista yhtään. Luultavasti anoppisi valehtelee asioistanne muille,ja jossain vaiheessa lapsennekin on sopassa mukana.

Usko pois että kunnon pesäero ja mistään asioista ette enää kerro hänelle,jotta sekaantuminen loppuu.

Tuollaiset ihmiset myrkyttävät ympäristönsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme