Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ainoa lapsi on kuollut

Vierailija
08.01.2019 |

miten kuuluu vastata kyselyssä kysymykseen onko lapsia jos vaihtoehtoina on vain kyllä tai ei, ja "jos kyllä, lasten lukumäärä"? Kyseessä epäviralliset kyselyt esim. harrastukseen ja yhteisötoimintaan liittyvät.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan osaa oikean vastauksen kun varataan istumapaikkoja. Ihme tyyppejä.

Tässä nyt ei ollut kyse istumapaikkojen yms. varaamisesta. Siinä tapauksessahan sillä ei olisi edes väliä, onko lapsi kuollut vai eikö vain tule teatteriin tai mistä niitä istumapaikkoja nyt varataankaan. Luitko aloituksen?

Vierailija
22/27 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelisin mihin tietoa tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä harrastuksessa kysellään lasten lukumäärää?

Vierailija
24/27 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina vähän sama juttu kysymykseen ”onko sinulla sisaruksia?”. Veli on kuollut. Sanon aina ettei ole, ja se kirpaisee joka kerta. Mutta eihän minulla ole, kun ei häntä ole enää olemassa. Tuntuisi myös liian vaikealta sanoa että oli, joka kokemuksen mukaan johtaa jopa tuntemattomien taholta kyselyyn siitä mihin hän kuoli.

Voit ihan hyvin vastata "Oli, mutta hän on edesmennyt/kuoli/menehtyi." Siihen voit jatkaa itse heti perään "En pysty puhumaan asiasta enempää." tai vastata tuon sitten jos joku alkaa utelemaan.

Silloin puhut koko ajan totuudenmukaisesti, joten et koe piilottelevasi hänen muistoaan.

Vierailija
25/27 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole itse tilanteessa ja vastaisin kyllä, lukumäärä yksi, ja jos myöhemmin joku kysyy, vastaisin että lapseni on kuollut. Ja jos joku vielä kysyy mihin tms. mikä ei hänelle kuulu, vastaisin etten halua puhua asiasta (abortti). Tämä riippuu täysin siitä, käsittääkö lapsensa vielä olevan olemassa vai ei.

Eli kun saavutte juhliin ja teidät ohjataan pöytään missä on katettu lapselle aterimet (vastasithan että 1 lapsi on) ja kysytään että tuliko lapsi mukaan, niin sitten vasta kerrot että lapsesi on kuollut?

No oletpas sinä nyt nokkelana. Luuletko, että juhlissa yleensä katetaan lapsilukumäärän mukaan, kysymättä moniko, jos kukaan, näistä lapsista osallistuu? 

Vierailija
26/27 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä harrastuksessa kysellään lasten lukumäärää?

Voin hyvin kuvitella, että melkein kaikissa harrastuksissa. Luulisin, että kyselyn tarkoituksena on kartoittaa mahdollisen junioritoiminnan tarvetta, esim. aikuisilta shakinpelaajilta voidaan kysellä olisiko heillä lapsia, joita kiinnostaisi opetella shakin alkeita.

Vierailija
27/27 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin, että yksityisasiat ovat yksityisasioita, ja omista asioista saa valehdella vieraille, koska eivät kuulu heille. Ei sitä jaksa jokaikiselle erikseen selittää juurta jaksain kaikkea elämässään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi