Miksi kukaan ei palkkaa yli 50-vuotiaita naisia
Vaihdevuosioireileva nainen on äärimmäisen raskas ihminen kaikessa negatiivisuudessaan. Ei kertakaikkisesti kukaan normaali mies jaksa kuunnella sellaista kiukuttelua. Eihän tätä ääneen sanota ettei olisi syrjintää. Mutta tämä on yksi totuus. Ikäänkuin vaihdevuosien kanssa kipuilevalta häviää kaikki itsehillintä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tässä auta kiukutella vaikka ois kuinka vaihdevuodet.
Töitä on ammattitaitoiselle ikään katsomatta.
Ei ole. Bisneksesssä ratsastetaan miellemerkiityksillä.
Illusiioiden maailma. Piilotajuiinen maaailma eli untenmaaailma on se todellinen reeaalimaaailma nykyiselllläään.
Vaikka itseekiin olen suht nuorii niiin nämää on niitä typpejä joihin en kykene luotttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisen vuoden aikana olemme palkanneet kaksi 50+ ikäistä naista. Valitettavasti toisesta ei ollut työhön. Meistä riippumattomista syistä. Ikä ei ollut kriteeri työpaikkaan. Tai se mitä oli aiemmin tehnyt. Soveltuvuus tehtävään oli se tärkein.
Mikä ala ja miksi ei sopinut? Johtuiko iästä?
Ala ei ole olennainen tässä. Ikä ei ollut se este. Hän ei pystynyt pysymään sovitussa. Siinä mitä työhaastattelussa tuotiin esille mikä ja mitkä oli tärkeitä. Ja mikä myös työsopimusta tehdessä sovittiin. Tarjosimme vaihtoehtoa toiminnalle. Lyhyesti ilmaistuna hän omalla toiminnallaan päätti työsuhteensa koeajan puitteissa.
t. sama
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi perustaa yhdistys ja rahasto ja rahoitus sille, että yli 50 v. saavat aloittaa yrityksiä ja palkata kilvan toisiaan. Jos sellaista on jo, niin linkatkaa mistä löytyy lisätietoa, kiitos!
Itse työskentelen kyllä ihan mielelläni eri-ikäisten ja eri sukupuolta olevien kanssa. Olen aina työskennellyt. Erilaisuus on voimaa.
Työttömät ovat yhtä työtä vieroksuvaa loisivaa luuserimassaa, vaihdevuotiset kiukkuisia ämmiä, viisikymppiset äijät perusäreitä murjottajia, jotka piristyvät vaan vokotellessaan nuoria pimuja ja pari-kolmekymppiset epäluotettavia, myöhästeleviä, työnantajaansa sitoutumattomia maailmanmatkaajia, jotka työajalla vain näpyttelevät laitteitaan tai vaihtoehtoisesti vanhempainlomille heti työpaikan saatuaan hamuavia. Pelkkiä massoja kaikki ei siis yksilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi perustaa yhdistys ja rahasto ja rahoitus sille, että yli 50 v. saavat aloittaa yrityksiä ja palkata kilvan toisiaan. Jos sellaista on jo, niin linkatkaa mistä löytyy lisätietoa, kiitos!
Itse työskentelen kyllä ihan mielelläni eri-ikäisten ja eri sukupuolta olevien kanssa. Olen aina työskennellyt. Erilaisuus on voimaa.
Tässä ketjussa olikin kyse siitä, että muut eivät halua sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisen vuoden aikana olemme palkanneet kaksi 50+ ikäistä naista. Valitettavasti toisesta ei ollut työhön. Meistä riippumattomista syistä. Ikä ei ollut kriteeri työpaikkaan. Tai se mitä oli aiemmin tehnyt. Soveltuvuus tehtävään oli se tärkein.
Ala ei ole olennainen tässä. Ikä ei ollut se este. Hän ei pystynyt pysymään sovitussa. Siinä mitä työhaastattelussa tuotiin esille mikä ja mitkä oli tärkeitä. Ja mikä myös työsopimusta tehdessä sovittiin. Tarjosimme vaihtoehtoa toiminnalle. Lyhyesti ilmaistuna hän omalla toiminnallaan päätti työsuhteensa koeajan puitteissa.
t. sama
Silloinhan sinun oli aivan turhaa yrittää osoittaa, että hänen iällään olisi ollut mitään tekemistä sen kanssa, että ko. työ ei ollut hänen juttunsa.
Tuon ikäiset naiset ovat kaikkein pahimpia saikuttajia eivätkä enää omaksu uusia työtapoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä palkkaa ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Valitettavasti vain määräaikaisiin olen päässyt.
Mutta työhistoriani on repaleinen ja eivät nuoremmatkaan saa koulutustaan vastaavaa vakityötä usein.
En silti sano, etteikö ikäsyrjintää olisi olemassa. Ehkä kuitenkin ilmiö on vähäisempi kuin mitä media antaa ymmärtää.
Alapeukku vain tuon viimeisen lauseen takia. Taannoin oli Ylellä tv-sarja, jossa käytiin läpi työhön liittyviä ennakkoluuloja. Olisiko ollut 10-osainen ja jokaisessa jaksossa tutkittiin yhtä ennakkoluuloa.
Ainoa minkä ohjelmasarja totesi pitävän paikkansa oli ikäsyrjintä. Järkyttävää on myös, että se voi alkaa jo huomattavasti aikaisemmin (naisilla?) kuin 50 v., mutta 50 v.n jälkeen koskee molempia sukupuolia.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäiset naiset ovat kaikkein pahimpia saikuttajia eivätkä enää omaksu uusia työtapoja.
Olen 50+ nainen. Olen sairastanut viimeksi n. neljä vuotta sitten. Uusia työtapoja omaksuu kuka tahansa, jos vain pääsee niitä omaksumaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla 50 + naisilla monella ei lainkaan sairauspäivää vuodessa. Eniten niitä on pienten lasten vanhemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuosioireileva nainen on äärimmäisen raskas ihminen kaikessa negatiivisuudessaan. Ei kertakaikkisesti kukaan normaali mies jaksa kuunnella sellaista kiukuttelua. Eihän tätä ääneen sanota ettei olisi syrjintää. Mutta tämä on yksi totuus. Ikäänkuin vaihdevuosien kanssa kipuilevalta häviää kaikki itsehillintä.
Vaihdevuosioireileva voi olla myös mies. Mutta negatiivisuus on luonteenpiirre, ei ikään liittyvä ollenkaan. Kiukuttelu ja puolensapito on myös kaksi eri asiaa. Miesten mielestä nainen kiukuttelee, jos hänellä on omia mielipiteitä eikä jaksa hymyillä sievästi kaikille miesten iänikuisille vitseille.
Ai? Just valmistuin uuteen ammattiin ja työllistyin heti :)
t. N 51 v
Te ette yksinkertaisesti hallitse nykytekniikkaa, mitä tarvitaan yleistymissä määrin, suurin osa ikäihmisistä ihmettelee että mikä ihmeen ajuri?
Ette osaa edes jumalauta piuhoja tarkistaa että onko kytketty... kerran olin it tuessa harjoittelussa ja iäkäs opettaja mamma otti yhteyttä että kone ei käynnisty; novittu virtajohto oli nypätty irti, että döööö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. sama
Silloinhan sinun oli aivan turhaa yrittää osoittaa, että hänen iällään olisi ollut mitään tekemistä sen kanssa, että ko. työ ei ollut hänen juttunsa.
Alkujaan vastasin siihen mitä kysyttiin. Eli +50 palkkaaminen. Ja kuten mainittua niin ala ei ole olennainen tässä. Tuo palkattu omalla toiminnallaan aiheutti, että laitettiin pihalle. Samassa tilanteessa olisi yhtä lailla voinut olla 18v, 30v jne jne. Minun ei tarvitse avata asiaa tämän enempää.
Hänen jälkeensä on palkattu häntä vanhempi ihminen. Ja on jo koeajan ylittänyt.
Työpaikkaa tarjotessa ikävaatimuksena oli ainoastaan täysi-ikäisyys.
t. sama
50+ harvemmin roikkuu somessa työaikana samaan malliin kuin 20+, 30+.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä työpaikalla pitäisi olla mies?( normaali tai epänormaali ;) )
Ei minun tyäpaikoilla läheskään aina mitään mieheä ole ollut. Ja hyvin on pärjätty.
Ja miksi työpaikalla pitäisi olla jonkun miehen mieliksi?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo 58v ja yleensä menee useampi vuosi kun en ole töistä pois ollenkaan. Koko ikäni olen ollut hyvin terve, eikä vieläkään oikeastaan mitään vaivoja ole. Flunssakin iskee todella harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Enpä nyt tiedä onko tuo edes niin sukupuolisidonnaista. Saman ikäluokan miehet ovat usein varsin äreitä tapauksia myös, harvemmin tapaa sellaista 50+ miestä joka iloisesti hymyillen tulee töihin ja pitää yllä mukavaa työyhteisöhenkeä. Nuoremmissa miehissä tällaisia näkee usein, mutta jonnekin se nuoruuden optimistisuus ja pirteys sitten katoaa kuitenkin.
Tämä johtuu siitä, että yli 50+ uskaltaa jo tuoda totuuden esiin, joka voi huonolla itsetunnolla varustettua esimiestä satuttaa kun taas nuori pelkää ja nuolee esimiehen hanuria.
Juuri näin. Mullakun on vaihtarit menossa nii hikoilen ku hyasintti. Eihän sitå työhaastattelija voi ohittaa ku pyykkipoika nenässä.
Ja miksen saisi näyttää naamallani mitä ajattelen kaikenmaailman turhista pikkupomoista yms. Olen tehny näitä töitä vuosia ja osaan perushommat. Pomojen asia säätää pikkujutut sun muut.
Mä oon mä. Aikuinen nainen jota mikää ei heilauta.
Hehee. Just voitin kaikki nuoremmat teknologisessa yllätystestissä työpaikalla. Testistä ei kerrottu meille etukäteen. Valittivat että on vaikea tehdä päätteellä, ovat vissiin tottuneet vaan kännyköihinsä.