Mikä on parisuhteessa sellainen asia, jossa et halua tehdä kompromisseja?
Vaikka muuten olisit hyvinkin joustava. Ei tarvitse mainita: pettäminen, toisen kunnioitus, fyysinen tai henkinen väkivalta.
Kommentit (810)
Jos pitäisi yhdellä sanalla sanoa, se olisi onnellisuus. Jotkut ovat sitä mieltä, että todellista rakkautta on uhrata itsensä toisen puolesta. Minä en ajattele näin. Jos suhteessa ei ole hyvä olla, siinä ei tule olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä ole mitään rakkautta, että toinen jätetään tämän sairastuessa. Tai että ei hyväksytä, että intohimoinen nuoruuden rakastuminen voi muuttua syväksi kiintymykseksi, ja seksielämä voi hiipua ja se on jopa todennäköistä. Kumppanuus muodostuu tärkeämmäksi, kun nuoruuden hormonihuurut hiljalleen alkavat helpottaa.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Yksik%C3%A4%C3%A4n_todellinen_skotti
Lainaamasi kirjoittaja sekoittaa keskenään romanttisen rakkauden ja kumppanuuden. Se on aika tavallista. Lisäksi hän sekoittaa keskenään rakkauden ja toimivan parisuhteen. Rakastaa voi sellaistakin ihmistä, jonka kanssa ei kannata olla suhteessa.
En halua asua yhdessä tai rakentaa yhteistä arkielämää toisen kanssa. Haluan puhtaan rakkaussuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tehdään lapsi, niin minä päätän pojan nimen ja nainen tytön.
M31
Noilla vaatimuksilla parisuhde on helppo saada toimimaan ainakin paperilla, mutta jos tuon enempää et itsekään tiedä, mitä haluat, on yhtä suuri mahdollisuus täydelliseen katastrofiin.
Kysymyshän oli, että mikä on sellainen ASIA (1kpl), josta en halua tehdä kompromissiä?
No.
Siinä on yksi (1) asia.
Kiitos, että opastat minua tekemään parisuhteen vaatimuslistaa niinkuin muut aiemmatkin sisälukutaidottomat tässä on sivutolkulla raapineet.
Hmmm...vai vaikuttaisiko tuo lopun M -sukupuolen kirjain vastauksesi sävyyn?
Eipä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jousta siinä että molemmilla pitää olla omat asunnot kohtuullisen matkan päässä toisistaan. En halua etäsuhdetta mutta en myöskään asua yhdessä kenenkään kanssa. Kumpiakin on jo kokeiltu.
Kuulostat ihanalta naiselta (?).
Not!!
Olen mies. Ja tiedän olevani fabulous.
No kuulostaa todellakin ihanalta, ja olen nainen. En enää tule asumaan kuin yksin, tarvitsen omaa tilaa niin paljon. Avoliitosta on kokemusta, ei sovi mulle.
Kahden itsenäisen ihmisen liitot, joissa asutaan erillään, ei eletä symbioosissa mutta viihdytään silti välillä yhdessä - nää on mun ihanne. Kertoo siitä, että kumpikin on ehjä ja kokonainen ihminen, joka seisoo tukevasti kahdella jalalla eikä tarvitse sitä toista tukijalakseen "vain sinä teet minusta kokonaisen" -hengessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jousta siinä että molemmilla pitää olla omat asunnot kohtuullisen matkan päässä toisistaan. En halua etäsuhdetta mutta en myöskään asua yhdessä kenenkään kanssa. Kumpiakin on jo kokeiltu.
Kuulostat ihanalta naiselta (?).
Not!!
Olen mies. Ja tiedän olevani fabulous.
No kuulostaa todellakin ihanalta, ja olen nainen. En enää tule asumaan kuin yksin, tarvitsen omaa tilaa niin paljon. Avoliitosta on kokemusta, ei sovi mulle.
Kahden itsenäisen ihmisen liitot, joissa asutaan erillään, ei eletä symbioosissa mutta viihdytään silti välillä yhdessä - nää on mun ihanne. Kertoo siitä, että kumpikin on ehjä ja kokonainen ihminen, joka seisoo tukevasti kahdella jalalla eikä tarvitse sitä toista tukijalakseen "vain sinä teet minusta kokonaisen" -hengessä.
Mutta jäisitkö poikaystäväsi omaishoitajaksi? Koska jos et jäisi, et todella rakasta häntä. Rakkauden mitta on onaishoitajuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan halua tehdä kompromisseja missään tärkeässä asiassa. Jos en saa mieleistäni suhdetta, voin hyvin olla yksinkin.
Jep, sama. Esimerkiksi seksin ja läheisyyden puuttumista en kauaa katsele.
Toivottavasti kestätä tämän itsekin kuin Nainen. Jos sun ei tee mieli niin mies panee kumminkin. Joko sinua kuiviltaan tai sitten muita.
Vierailija kirjoitti:
Arvot kohdillaan, kun eivät pärjää ilman intohimoa ja genitaalien hinkkausta.
Jos sinulla on ihminen ilman intohimoa ja hinkkausta, häntä kutsutaan sanalla ystävä. Arvoilla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä eikä parisuhteeseen tarvitse mennä, jos noita ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Minun nähteni/kuulteni ei katsota kauhuleffoja (saati että katsoisin itse mukana) tai muita ällöttäviä leffoja/TV-sarjoja, ei kuunnella heviä, psykeä tai musiikkia jossa on rumat tai elämää halventavat lyriikat (lähinnä räppi), eikä olohuoneeseen tule televisiota kuin kuolleen ruumiini ylitse.
Juopottelua tai edes tissuttelua en ala katselemaan, enkä jatkuvaa hiisausta tai muuta päihteilyä.
Piereskely ja röyhtäily on suotavaa tehdä omissa oloissaan, eli jos vaikka makoillaan sohvalla sylikkäin, niin siinä EI pieraista tai röyhtäistä.
Sen sijaan jos molemmat puuhastelee erillään jotain omiaan ja kuulen toisen siinä pierevän, niin se on ok eli ei tarvitse mihinkään vessaan aina juosta (kuuleehan sieltäkin ne äänet).Ja no säännöllinen seksi olisi tietysti kiva, mutta toki siinä ”suostun” kompromisseja tekemään jos toinen on vaikka sairas.
Sinulle paras kumppani taitaa olla sellainen pahvista leikattu.
Aika moni on sanonut seksin, ja se on minunkin tylsä vastaukseni. Kun on kerran seksittömässä parisuhteessa ollut, ei yleensä halua kokea sitä uudestaan. Erotiikka erottaa parisuhteen muista ihmissuhteista. Ilman sitä jää vain ystävyyttä tai kumppanuutta.
Voin rakastaa toista vaikka kuinka, mutta en ole tarpeeksi takertuva jäädäkseni rakastamani ihmisen kanssa suhteeseen, jossa en voi hyvin.
homegirl kirjoitti:
Entisenä päihderiippuvaisen vaimona en tee kompromisseja päihteiden käyttöön liittyen. Edes saunakaljaa en siis halua kumppanini juovan. Mutta jos nyt ei oteta lukuun tällaisia traumoista nousevia kriteereitä, niin sanoisin, että yhteinen talous ja rahat. Minulle on ehdottoman tärkeää, että ei ole varsinaisesti omia rahoja vaan kaikki raha on yhteistä ja vaikka sitä tietenkin saa itsenäisestikin käyttää, niin isot taloudelliset päätökset tehdään yhdessä. Molemmat tuo rahaa kotiin ja sitä käytetään kunkin tarpeisiin järkevästi.
Oletpa traumatisoitunut mustavalkoiseksi. Et näe eroa saunakaljan ja alkoholismin välillä.
Minä ajattelen päinvastoin, jos mies ei edes saunakaljaan verrattavaa määrää ota ikinä alkoholia, taustalla on luultavasti jokin ongelma, eli silloin todennäköisesti on juuri alkkis. Tai raivouskovainen, yhtä paha.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitäisi olla aseksuaali(suuteenpäin kallellaan) kristitty, joka ei halua lapsia, mutta haluaa lemmikkejä ja asua ulkomailla. Introverttiys olisi plussaa.
Jep, todellakin oon yksin.
Todellakin. Mieskin olisi sinulle vain hamsteri muiden joukossa.
tryrtytry kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun nähteni/kuulteni ei katsota kauhuleffoja (saati että katsoisin itse mukana) tai muita ällöttäviä leffoja/TV-sarjoja, ei kuunnella heviä, psykeä tai musiikkia jossa on rumat tai elämää halventavat lyriikat (lähinnä räppi), eikä olohuoneeseen tule televisiota kuin kuolleen ruumiini ylitse.
Juopottelua tai edes tissuttelua en ala katselemaan, enkä jatkuvaa hiisausta tai muuta päihteilyä.
Piereskely ja röyhtäily on suotavaa tehdä omissa oloissaan, eli jos vaikka makoillaan sohvalla sylikkäin, niin siinä EI pieraista tai röyhtäistä.
Sen sijaan jos molemmat puuhastelee erillään jotain omiaan ja kuulen toisen siinä pierevän, niin se on ok eli ei tarvitse mihinkään vessaan aina juosta (kuuleehan sieltäkin ne äänet).Ja no säännöllinen seksi olisi tietysti kiva, mutta toki siinä ”suostun” kompromisseja tekemään jos toinen on vaikka sairas.
Jos on vaikeuksia olla raahaamatta telkkaria olohuoneeseen, olla kuuntelematta pahaa ja levotonta energiaa levittävää energiaa kuulteni, pieremättä tahalleen toisen läsnäollessa, käyttämättä jatkuvasti päihteitä jne., niin on todellakin vaan totaalisen vääränlainen mulle.
Kertoo paljon sinusta, jos nuo kriteerit ovat sinulle utopistiset.:D
-Jos nainen on uskovainen, minua ei aleta käännyttää tai mahdollista jälkikasvua aivopestä
-Koiraa ei ole eikä tule, eikä muutakaan lemmikkiä joka rajoittaa elämää liikaa
-Minustakaan ei nainen saa puudelia tehtyä, ihan turha kuvitella
Seksistä sen verran, että jos toinen osapuoli lopettaa sen kokonaan niin eihän silloin kaikki ole kunnossa. Joko suhteessa on ongelmaa tai sitten on terveydellistä sellaista. Jos suhteessa on ongelma niin se pitää joko selvittää tai sitten lähteä eri teille. Jos taas terveys pettää niin silti minusta ei ole liikaa vaadittu että vaikka silloin tällöin käsillä tyydyttää toisen osapuolen, se on hyvänä pitämistä ja luulisi että sellaista haluaa rakastetulle antaa vaikka itse akti ei onnistuisikaan.
Vierailija kirjoitti:
tryrtytry kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikeuksia olla raahaamatta telkkaria olohuoneeseen, olla kuuntelematta pahaa ja levotonta energiaa levittävää energiaa kuulteni, pieremättä tahalleen toisen läsnäollessa, käyttämättä jatkuvasti päihteitä jne., niin on todellakin vaan totaalisen vääränlainen mulle.
Kertoo paljon sinusta, jos nuo kriteerit ovat sinulle utopistiset.:D
En tiedä ketään, jolla telkkari olisi jossain muualla kuin olohuoneessa. Normaalit ihmiset katselevat sitä siellä ja katsovat myös kauhuleffoja ja "ällöttäviä" ohjelmia, mitä ne sitten sinun mielestäsi ovatkin. Toki voi olla lisätelkkareita sitten muissa huoneissa, mutta minusta taas esimerkiksi makuuhuone on jotain ihan muuta kuin telkkaria varten.
Musiikki ei ole pahaa tai hyvää, se on sinun henkilökohtaista arvottamistasi yhdistettynä taikauskoiseen ja todennäköisesti uskonnolliseen ajatteluun, en haluaisi olla sinun arviointiesi armoilla joka asiassa. Päihteistä olemme samaa mieltä.
Kaipa sinäkin olet kantesi löytänyt..
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on sanonut seksin, ja se on minunkin tylsä vastaukseni. Kun on kerran seksittömässä parisuhteessa ollut, ei yleensä halua kokea sitä uudestaan. Erotiikka erottaa parisuhteen muista ihmissuhteista. Ilman sitä jää vain ystävyyttä tai kumppanuutta.
Voin rakastaa toista vaikka kuinka, mutta en ole tarpeeksi takertuva jäädäkseni rakastamani ihmisen kanssa suhteeseen, jossa en voi hyvin.
Oikein hyvin sanottu. Parisuhde tarvitsee rakkautta mutta se tarvitsee paljon muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Seksistä en jousta
Mielenkiinnosta kysymys teille seksimaanikoille:
Haetteko te ensisijaisesti kumppania seksiä varten ja sen on sitten ihan kiva bonus, että voi esimerkiksi keskustella ja pelata afrikan tähteä toisen kanssa. Tai suurimpana asiana, jakaa koko elämän, murheet, ahdistukset, ilot ja lapset saada myös. Vai haetteko ensisijaisesti kullia/pillua jonka kanssa myöhemmin puhua kunhan kusivehkeitä on saatu hinkattua yhteen?
Tai ainakin tuntuu, että osalle parisuhde = "seurustelu", hyötyminen, seksi, nautinto ja osa ymmärtää parisuhteen koko elämän jakamisena ja sellaisena sielunkumppanuutena jossa haetaan ihmistä kenen kanssa haluaa olla, vanheta ja lopuksi kuolla _turvallisesti_ pois.
tryrytt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tryrtytry kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon sinusta, jos nuo kriteerit ovat sinulle utopistiset.:DEn tiedä ketään, jolla telkkari olisi jossain muualla kuin olohuoneessa. Normaalit ihmiset katselevat sitä siellä ja katsovat myös kauhuleffoja ja "ällöttäviä" ohjelmia, mitä ne sitten sinun mielestäsi ovatkin. Toki voi olla lisätelkkareita sitten muissa huoneissa, mutta minusta taas esimerkiksi makuuhuone on jotain ihan muuta kuin telkkaria varten.
Musiikki ei ole pahaa tai hyvää, se on sinun henkilökohtaista arvottamistasi yhdistettynä taikauskoiseen ja todennäköisesti uskonnolliseen ajatteluun, en haluaisi olla sinun arviointiesi armoilla joka asiassa. Päihteistä olemme samaa mieltä.
Kaipa sinäkin olet kantesi löytänyt..
Ei mulla ole telkkaria ollenkaan, enkä tosiaan makuuhuoneeseenkaan sitä haluaisi - tai mihinkään tilaan, missä oleskelen.
Luo päällä ollessaan levottomuutta ja kiinni ollessaan on vain ruma.
Jos mies haluaisi telkkarin tai sen näytön esim. pleikkariksi, voisi viedä sen omaan huoneeseensa - oma huone olisi varmaan hyvä miehellä, voisi sinne viedä kaikki rumat ja saastuttavat juttunsa joita minä en halua nähdä.
Ei musiikki ole yleisesti pahaa, mutta mulle tulee mainitsemani tyylisestä musiikista niin paha ja/tai levoton olo, etten ole parhaimmillani jos kuulen sellaista.
Enkä ole uskovainen, tosin en mikään ateistikaan.
Tunnen lukuisia miehiä jotka elää noin, ilman että kukaan ”pakottaa”.
En itsekään hingu muuttamaan tai tossuttamaan ketään (en usko sellaiseen eikä kiinnostakaan) - jutun juju on siinä, että miehen pitäisi elää jo valmiiksi omasta halustaan noin.
Okei, et siis pysty vastaamaan. Arvasin.