Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6327)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun otin huoleni puheeksi kaverin alkoholin lisääntyneestä käytöstä, kaveri oli hämmentynyt, suhtautui asiallisesti siinä vaiheessa kun kerroin huoleni. Vähän myöhemmin erään toiseen asian yhteydessä hän ottikin kantaa voimakkaasti (suuttunut, tuohtunut) huolestumiseeni tyyliin sinulle ei kuulu minun alkoholinkäyttö ja teen miten teen ymv.
Senpä opin että oma huoli päihteiden liiasta käyttämisestä on monelle punainen vaate, vaikka yrittäisi asiallisesti ym kertoa. Mitenköhän sitten reagoidaan jos esim. lääkäri kyselee päihteidenkäytöstä?
Se voipi olla oikeasti niin et kaverisi juo liikaa alkoholia, liian usein tms, ja hän itse sen kanssa ehkä jotenkin tiedostaa ja kun ulkopuolinen on huomannut asian ja mainitsee siitä, niin vahva reagointi on valmis. Eli ulkopuolisen havannointi asiasta jollain tasolla suututtaa, kun joku muukin kuin itse
Kaverini soitti kiukuttelupuhelun, että nettipankki ei toimi.
Kuulin, että on humalassa. Kävin iltayhdeksältä auttamassa laskun maksussa, nettipankki toimi normaalisti, mies vain oli ihan jurrissa.
Sanoin, että olet vain päissäsi.
Olin kuulemma ilkeä.
Myöhemmin halusi tulla tuunaamaan autoaan talliini. Tiesin kolemuksesta, että purkaa auton talliini ja siellä sitten kuukausia kulkee kaljapussin kanssa.
Kieltäydyin. Nyt on syytänyt kiukutteluviestejä, kuinka ilkeä olen sairaalle miehelle. Hän joutuu juopottelemaan, kun estän hänen harrastuksensa.
Eksä pudotti haarukan maahan ja vihastui ja syytti minua siitä. Olin toisessa huoneessa. Oli kyllä yksi helvetin sekopää sekin kahjo.
Vierailija kirjoitti:
Osa on joko keksittyjä tapahtumia tai sitten nuorempi sukupolvi on todella mielenterveyden puolesta ammattiavun tarpeessa.
Ihmisissä on uskomattomia törppöjä ikään katsomatta.
Omistan pienen osto- ja myyntiliikkeen ja todella moni sukulainen on suuttunut kun en anna tavaraa heille ilmaiseksi. Samaa yrittävät naapurit ja jotkut tututkin.
Mieheni on suuttunut kaikesta mistä olen ollut eri mieltä hänen kanssaan.
Sain ensimmäisen osa-aikaisen työpaikkani opiskelujen oheen ja työttömänä oleva kaverini oletti että siitä lähtien tarjoan hänelle kaiken mahdollisen. Suuttui ja katkaisi välit kun tajusi että käytin rahani mieluummin omaan elämääni kuin hänen menojensa rahoittamiseen.
Exä. Pitkän työttömyysjakson jälkeen, jolloin olin taloudellisesti aika tiukoilla, sain töitä. Suuttui kun minulla ei ekana työpäivänä ollutkaan tuhansia euroja ylimääräistä rahaa lapseen kulutettavaksi. Oli jopa tilannut ja varannut joitakin tavaroita ja muita valmiiksi.
Asiakkaalle olin luvannut, että työ on valmis perjantaina. Keskiviikkoaamuna se pistää viestiä, että miltä näyttää joko on valmista. Oon sille tottunu kertomaan aina rehellisesti, miltä näyttää. Pistin vastausta, että pahalta se aina näyttää, kun ei ole aloittanut. No siinä sitten aloin hommaa tekemään heti ja tuli valmiiksi puolenpäivän aikaan torstaina. Soitin asiakkaalle, saman tien kun linja aukes, alkoi ryöpytys, miten olen pettänyt hänet lupauksillani ym. En saanut suunvuoroa, vaikka yritin. Pistin linjan kiinni ja pistin tekstarin, että hakee tuotteensa, kun on rauhoittunut. Perjantaina aamulla pistin uudestaan viestin, että tuotteet voisi hakea pois, kun piti sovitusti olla perjantaina haettavissa. Keskiviikkona tää sitten tulee viinapullon kera, että hän on pahoillaan. No en viittiny mainita, että väkevät ei itelle maistu.
Tää ei muuten ollu eka kerta, kun sama ihminen alkaa riehumaan ilman syytä.
Isälläni on jännä käsitys että kaiken pitäisi kestää kunnossa ikuisesti. Jos lapsena satuit käyttämään jotain tavaraa ja se vanhuuttaan hajosi niin sen hetkistä käyttäjää syytettiin sen hajottamisesta
Huomautuksena olen melkein 30-vuotias nainen, kun tämä tapahtuu.
Minulla oli kaverin kanssa tapaaminen Hietaniemen kirpputorilla. Ystävä ilmoitti myöhästyvänsä sovitusta hieman, joten lähdin kiertämään kirppistä itsekseni ajan kuluksi. Löysin myyjän, jolla oli vanhoja kolikoita eri maista, ja ostin muutamia toiselle ystävälle Australiaan, kun hän kerää kolikoita.
Myöhästynyt ystäväni tulee paikalle ja lähdemme kiertämään kirpputoria. Tulemme saman kolikkomyyjän luo. Ystäväni jää katselemaan myynnissä olevia vanhoja kortteja ja valokuvia. Jostain syystä myyjä äkkää minut ja heittää oikein nasevalla setämiesäänellä; "Tässä on kuule tytölle kansio julkkiksista! Voit niitä katsella" ja tyrkkää eteeni valokuva-albumin.
Vastaan, että itse asiassa, jos sinulta löytyy valokuvia vanhoista autoista, haluaisin selata niitä. Miesmyyjä suuttuu ja kitisee oikein naukuvalla setämiesäänellä, että "Vai AUTOJA?! Oh hoh, no siinä on tytölle autoja!" ja suunnilleen heittää minua sillä valokuva-albumilla.
Käyn albumin läpi, koska toiveissa on löytää 1910-1920-luvun autovalokuvia. Sellaisia ei ole, joten en osta mitään. Myyjä alkaa raivota minulle, että tänne sitä vaan tullaan katselemaan, niin, kun ostaa pitäisi! Ei tämä mikään galleria ole!
Vastaan, että ostin sinulta puoli tuntia sitten jo kolikoita, ei olisi pitänyt ostaa niitä alunperinkään näemmä. Ystäväni puolestaan toteaa, että hän oli aikeissa ostaa useamman valokuvan ja kortin, mutta asiakkaille räyhäämisen takia hän ei osta nyt yhtään, kiitos ja hyvästi.
Isäni on "etkö sinä tätäkään osaa", "anna tänne niin minä teen" sekä "mene siitä neuvomasta" -äksyilijä.
Huutaa muille, jos nää ei jotain heti osaa. Murjottaa ja kiroilee, jos hän ei itse jotain osaa ja joku tulee neuvomaan.
Ärsyttää olla hänen kanssa missään tekemisissä, kun hän on aina "oikeassa" ja on mielestään tosi mukava ja ihmettelee kun muut suuttuu hänelle
Oli perjantai ja syntymäpäiväni, mutta flunssaisena olin päättänyt olla kotona poikakaverini kanssa enkä ollut edes ajatellut juhlia. 4 kännistä kaveriani tuli yllättäen, suuttuivat kun minulla ei ollut tarjottavaa, enkä halunnut lähteä baariin tarjoamaan kierrosta. Lähtivät vihaisina ulos ja kertoivat etteivät halua minua mukaan kun oli niiiin tylsä.
Yläasteella eräs tyttö, joka vietti aikaa samassa porukassa kuin minä, hermostui parikin kertaa jostain sanomastani. Olivat ihan viattomia juttuja siis, esimerkiksi kerran totesin kaverilleni jostain opettajasta "Ottaisin silmän käteen ja katsoisi tarkemmin". Tämä tyttö sanoi siihen kiukkuisesti "No ei silloin ainakaan näe mitään, jos ottaa silmän käteensä!" Huomautin että se on sanonta, jolloin hän tiuskaisi, ettei ole ikinä kuullut sellaista, ja murjotti minulle loppupäivän. Jokin muu häntä siis selvästi kismitti, ja purki sen vain noin.
Minulle on sanottu,että olen liian kiltti.Tietenkin tämä on naisen sanoma asia.
Vierailija kirjoitti:
Sain ensimmäisen osa-aikaisen työpaikkani opiskelujen oheen ja työttömänä oleva kaverini oletti että siitä lähtien tarjoan hänelle kaiken mahdollisen. Suuttui ja katkaisi välit kun tajusi että käytin rahani mieluummin omaan elämääni kuin hänen menojensa rahoittamiseen.
Sain vanhemmiltani kerran rahaa isommin. Olivat myymässä mökkiään pois ja päätti harventaa metsää. Jokainen lapsi sai saman summan.
Itse lyhensin rahalla opintolainaa ja ei riittänytkään. Menimme tyttöporukalla ulos tästä parin kk päästä. Kellään ei ollut raha-asiat oikeasti hyvin ja ihmettelin, kun tilasivat pullotettua vettä, kuoharit jne. Heti aluksi tarjoilija kysyi erikseen vai yhteen ja minä sanoin heti erikseen. Muistan jonkun katselleen kummasti, kukaan ei puhunut mitään.
Oltiin lähdössä ja mä sain oman laskuni ja aloin kaivamaan lompakkoa. Nää katsoi , kun lasku oli edessä mitä tässä tehdään. Yksi vaan tokaisi ääneen sähän tietty maksat kaikki, kun oot rahanaisia. Mä olin, kuin iso kysymysmerkki ja kysyin mitä ihmettä. Tää 1 oli kertonut olin saanut rahaa kymmeniä tuhansia. Lähdetään ulos, kyllä tämä 1 eli minä, maksan.
Kerroin mulla on tilillä rahaa alle 100 euroa, voit olla ihan varma jos mä olisin lupautunut maksamaan, olisin itse siitä sanonut.
Ongelma oli siinä, kun kaikilla ei ollut rahaa maksaa. Tajusin jos nyt maksan visalla, en saa ikinä rahoja takaisin.
Maksoin omani, lähdin kotiin ja oli kyllä ihan paska ilta.
Tästä on n 20 v ja osaa en ole nähnyt tämän jälkeen. Tämä, joka oli selittänyt minä maksan -juttua, hän pisti sellaisen tosi ikävän viestin, kuinka kaikille tuli isoja ongelmia ja saivat yhdistää rahojaan, jätin heidät isoihin ongelmiin.
Mä lähetin kaikille sähköpostin, jossa kerroin mistä summasta oli kyse, paljonko opintolainaa oli vielä jäljellä ja en ikinä olisi tehnyt niin, jos olisin sanonut tarjoan, en tarjoaisi. Kerroin myös saldoni ja etten olisi voinut maksaa kenenkään muun laskua, plus ei llisi ollut rahaa syödä ennen palkkapäivää.
Sen tiedän he eivät ole kokoontuneet, sillä osa suuttui mulle ja loput tälle toiselle.
Katja, jos luet tätä, en ole vieläkään unohtanut
Eräs tuntematon keski-ikäinen mies alkoi vihaisena tiuskimaan minulle ja miesystävälleni, että mitä te siinä muhinoitte!
Olimme Viking-laivalla, oli ilta ja seisoimme katsomassa jotain esintyjää tanssilavan läheisyydessä. Iloiseksi yllätyksekseni miesystäväni kysyi haluanko mennä kihloihin hänen kanssaan, olimme seurustelleet 5 v. Hän seisoi takanani ja kätensä olivat vyötäröni ympärillä. Käänsin päätäni ja annoin hänelle pienen suukon, hän oli edelleen takanani. Tämä oli todella romanttinen, ihana ja unohtumaton hetki meille. Ikävä kyllä se katkesi hyvin nopsaan kun vieressä seisonut mies alkoi räyhätä. Lähti kyllä nolona pois kun kerroin että minua muuten juuri kosittiin 😉
En vielä tänäkään päivänä ymmärrä miten tämän tapahtuman sai edes vilkkaammalla mielikuvituksella muhinoinniksi.
Olin poimimassa marjoja pihallani kun siihen tuli lapsia ämpäreiden kanssa ja sanoivat että äiti käski poimia ämpärit täyteen. Kerroin että nyt on jokin väärinkäsitys, tarvin marjat omaan käyttööni, maistiaiset voivat saada mutta ei enempää. Lapset lähtevät ja kohta pihallani on nainen joka huutaa, että miten voin kieltää lapsilta vitamiinit kun kauniisti pyytävät? Isompi lapsista on aika nolona ja yrittää saada naisen lopettamaan huutamisen. Nähtävästi oli taktiikkana laittaa lapset kerjäämään ilmaisia marjoja ja raivari seurasi kun ei onnistunutkaan.
Laitan paremmaksi marjaraivon, tästä on muutama vuosi ja en käytä oikeita nimiä.
Naapurini Pekka oli laittanut paikalliseen face-ryhmään kuvan minusta poimimassa viinimarjoja, olin kuvasta ihan tunnistettavissa ja tekstinä oli raivokkaasti suurinpiirtein: "Siinä sitä varastetaan toisten marjoja".
Aikamoinen p*skamyrsky tuli niskaan, kunnes toinen naapuri Matti totesi että Maijahan on tuossa kuvassa omalla pihallaan poimimassa viinimarjoja ja ihan omista pensaistaan. P*skamyrskyn suunta vaihtui ja onneksi sain kuvakaappaukset talteen ajoissa. Selvisi sitten että talon entinen pitkäaikainen vuokralainen Lasse oli antanut Pekalle aikoinaan luvan poimia marjat kun ei niistä itse välittänyt. Pekka ei tiennyt että me olimme ostaneet talon omaksemme Matilta. Matti joutui menemään Pekan luo ja kselittämään että entisen vuokralaisen lupa ei pätenyt enää kun talossa on uudet asukkaat ja uudet omistajat. Emme ole vuosien jälkeen edelleenkään puheväleissä Pekan kanssa.
Olen eläkkeellä ja kerään nyt sieniä ja marjoja saadakseni lisätuloja. Sukulaiseni, vähän päälle 40v nainen, ihan normaalikuntoinen ihminen, suuttui kun en antanut hänelle ilmaiseksi kahta ämpärillistä kantarelleja. Huusi puhelimessa: Miksi sinä niitä sitten facessa mainostat niin että kaikki näkee! Olisi pitänyt ilmoittaa varmalle ostajalle, ettei luvattua määrää olekaan, ennenkuin pääsen uudestaan metsään. Onneksi saan myytyä kaiken mitä ilmoitan, on jo vakiintuneet ostajat.
Vaimoni oli ostanut jonkun perinteisen pulmapelin.
Naapurimme oli perjantaisiidereissään kylässä ja yritti ratkaista peliä huonolla menestyksellä.
Vaimoni ratkaisi pulman kädenkäänteessä.
Naapuri lähti ovet paukkuen kotiin.
Ihan hauska muisto, ei ollut pitkävihainen heppu.