Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6327)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain ensimmäisen osa-aikaisen työpaikkani opiskelujen oheen ja työttömänä oleva kaverini oletti että siitä lähtien tarjoan hänelle kaiken mahdollisen. Suuttui ja katkaisi välit kun tajusi että käytin rahani mieluummin omaan elämääni kuin hänen menojensa rahoittamiseen.
Sain vanhemmiltani kerran rahaa isommin. Olivat myymässä mökkiään pois ja päätti harventaa metsää. Jokainen lapsi sai saman summan.
Itse lyhensin rahalla opintolainaa ja ei riittänytkään. Menimme tyttöporukalla ulos tästä parin kk päästä. Kellään ei ollut raha-asiat oikeasti hyvin ja ihmettelin, kun tilasivat pullotettua vettä, kuoharit jne. Heti aluksi tarjoilija kysyi erikseen vai yhteen ja minä sanoin heti erikseen. Muistan jonkun katselleen kummasti, kukaan ei puhunut mitään.
Oltiin lähdössä ja mä sain oman laskuni ja aloin kaivamaan lompakkoa. Nää katsoi , kun lasku oli e
Siis MITEN voi luvata toisen puolesta ja MITEN muut uskoo, jos joku muu lupaa toisen puolesta?
Mies oli vietttämässä iltaa vanhojen kaveriensa kanssa ja itse olin kotona, katsoin leffaa, otin vähän viiniä ja kudoin isotöistä neuletta. Kaverini soitti ja juttelun lomassa mainitsin mieheni olevan viettämässä poikien iltaa. Kaverini raivostui ja hänen mielestään minut oli hylätty ja mieheni oli petämässä minua, miten voin sallia tuollaisen? Kun kerroin että mitä ihmettä tekisin jätkä porukan mukana ainoana naisena ja että nautin omasta ajastani yksin ja rauhassa kaverini huusi vielä jotain ja katkaisi puhelun siihen.
Ex-anoppi veti hirveät kilarit kun muistimme hänen 50-vuotissyntymäpäiväänsä. Olimme nuoria silloin ja lahjakin oli kallis sen aikaisiin tuloihin nähden. Keitti kyllä mököttäen kahvit kun appi sille huomautti, ja kaivoi pakastimesta pullaa. Muuta tarjottavaa ei ollut varannut/leiponut. Olin ollut silloisen poikaystävän kanssa vain vähän aikaa vasta, niin en ollut tietoinen tästä vanhenemiseen liittyvästä tuskasta. Omassa perheessäni aina pistettiin synttäreinä pöytä koreaksi ja merkkipäivien muistaminen kuului jo käytöstapoihin. No, lahjaa alkoi käyttämään vasta vuosien jälkeen, ilmeisesti siitä mökötyksestä selviäminen kesti niinkin kauan. Rauha hänen muistolleen.
Minulle suututtiin, kun en syönyt kylässä pullaa. Olen allerginen maidolle ja se oli voihin leivottu. Itseäni ei haitannut jäädä ilman, enkä tehnyt numeroa. Mutta haukut sain 'on se kumma, kun ei hyvä kelpaa'. Kohteliaisuudesta olisi kuulemma pitänyt ainakin yksi pala syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ex-anoppi veti hirveät kilarit kun muistimme hänen 50-vuotissyntymäpäiväänsä. Olimme nuoria silloin ja lahjakin oli kallis sen aikaisiin tuloihin nähden. Keitti kyllä mököttäen kahvit kun appi sille huomautti, ja kaivoi pakastimesta pullaa. Muuta tarjottavaa ei ollut varannut/leiponut. Olin ollut silloisen poikaystävän kanssa vain vähän aikaa vasta, niin en ollut tietoinen tästä vanhenemiseen liittyvästä tuskasta. Omassa perheessäni aina pistettiin synttäreinä pöytä koreaksi ja merkkipäivien muistaminen kuului jo käytöstapoihin. No, lahjaa alkoi käyttämään vasta vuosien jälkeen, ilmeisesti siitä mökötyksestä selviäminen kesti niinkin kauan. Rauha hänen muistolleen.
Äitini oli samanlainen. Suuttui, kun hänen ikänsä muistettiin. Mutta suuttui myös, jos synttäreitä ei juhlittu. Jätettiin korteista ja kakun päältä sit aina ikä pois 😆
Yläasteella luokallani oli tyttö, joka syystä suuttui siitä, että minä olen häntä vanhempi. En ymmärrä, että miksi tuollaisesta voi suuttua?
Tuttavani suuttui korona-aikaan, kun uutisoinneissa oli toivottu, ettei ihmiset matkustelisi esim. mökeille, ja minä kerroin olleeni mökillä (mökki on asuinpaikkakunnalla muutaman kilometrin päässä kotoa). Hän kun ei päässyt omalle mökilleen, niin minunkaan ei olisi pitänyt päästä.
Ex anoppi ja appiukko oli tuohtuneita kun exäni kaveri ei kutsunut heitä häihinsä.
Ei ollut kutsunut kyllä exäänikään. Heillä oli yhteydet katkenneet kun ikää tuli.
Oli ollut lapsena joskus exälläni yökylässä ja heidän vanhemmat seurustelivat vielä toistensa kanssa. Eivät kuitenkaan olleet mitenkään yhteyksissä exäni kaveriin.
Itse ymmärrän täysin ettei vanhempien kavereita kutsuta häihin.
Vierailija kirjoitti:
Isälläni on jännä käsitys että kaiken pitäisi kestää kunnossa ikuisesti. Jos lapsena satuit käyttämään jotain tavaraa ja se vanhuuttaan hajosi niin sen hetkistä käyttäjää syytettiin sen hajottamisesta
Minun isälläni oli käsitys että asiat valmistuvat välittömästi ainakin muiden tekeminä. Yleensä vielä ennen kuin on pyydetty tekemään.
Ei mulle sattunut vaan vaimolle. Hän päätyy aina riiteleen siskonsa kanssa. Sivusta seuranneena ne on kiista-asiasta yleens samaa mieltä mutta aina niille tulee siitä riita :D
Minullepa kävi vuosi sitten itäisen puolen Helsingin bussipysäkillä tapaus. Seisoskelin hiljaiseen aikaan päivällä rauhassa pysäkkikatoksen etuosasssa ( bussin tulosuuntaan nähden), ja taakseni pysäkin penkille tuli n. nelikymppinen normaalin näköinen nainen, ja alkoi huutamaan minulle "älä tule seisomaan eteeni, en näe bussia". Mitäpä siihen sanomaan, seisoskelin vain. Huuto jatkui, kyselin kohteliaasti pipolääkityksestänsä, aviollisista velvollisuuksistansa, yms. Taisi olla avohoitotapaus?
Jos AP ei olisi heittänyt niitä maisema pois, niin miten jotkut köyhät/nälkäiset olis saanut ne syödäkseen. Todella outoa logiikkaa.
Ammattikouluaikainen poikaystävä suuttui minulle, kun ostin suht. kalliit lenkkarit itse itselleni omalla rahallani (polvi kipujen takia tarvitsen hyväpohjaiset kengät) Huom. Asuimme yhä kummatkin kotona vanhempiemme luona, eikä meillä ollut mitään yhteistaloutta. Olisi pitänyt antaa ne rahat autonrouskun loputtomiin korjauksiin ja bensaan, tarjosin loput tilille jääneet loput 50mk, ei kelvannut. Vinoili aina sen jälkeen kun näki uusia halpoja lenkkareita muilla, Ihan kuin kengän istuvuudella ja kipujen helpottamisella ei olisi väliä.
Pitkäaikainen ystävättäreni suuttui minulle kun kerroin järkyttyneenä ja itkuisena että lapseni (saman ikäinen kuin hänen lapsensa) sairastuneen parantumattomaan syöpään. Kerroin ennusteesta, hoidoista ja pelostani tulevasta. Hän oikein raivostui ja kysyi että "miksi tuommoista edes hoidetaan, kun ei kumminkaan parane". Kysyin että ymmärsikö hän että puhuin nyt lapsestani, enkä hamsterista. Ja eikö mitään myötätuntoa tunnu???? Juu, kyllä hän ymmärsi ja sanoi että olin hävytön kun kiusaan häntä näin Ei soittanut enää, enkä minäkään ole ottanut yhteyttä tämän jälkeen. Säälin häntä!
Vierailija kirjoitti:
Ammattikouluaikainen poikaystävä suuttui minulle, kun ostin suht. kalliit lenkkarit itse itselleni omalla rahallani (polvi kipujen takia tarvitsen hyväpohjaiset kengät) Huom. Asuimme yhä kummatkin kotona vanhempiemme luona, eikä meillä ollut mitään yhteistaloutta. Olisi pitänyt antaa ne rahat autonrouskun loputtomiin korjauksiin ja bensaan, tarjosin loput tilille jääneet loput 50mk, ei kelvannut. Vinoili aina sen jälkeen kun näki uusia halpoja lenkkareita muilla, Ihan kuin kengän istuvuudella ja kipujen helpottamisella ei olisi väliä.
Tarkoitatko että ilman kipuja ja terveydellisiä syitä sinulle ei olisi ollut käyttää rahojasi miten haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko että ilman kipuja ja terveydellisiä syitä sinulle ei olisi ollut käyttää rahojasi miten haluat?
Korjaus:
Tarkoitatko että ilman kipuja ja terveydellisiä syitä sinulla ei olisi ollut oikeutta käyttää rahojasi miten haluat?
Paikallisella sankarihautausmaalla on useita satoja kaatuneita sotilaita haudattu vuosien 1939 - 1945 aikana. Siellä on isoisäni hauta, ja kun naapuri sai sen tietoonsa, hän oli vihainen siitä, että siellä oli minun sukulaiseni hauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä kahvila-konditoriassa, ja tässä muutama päivä sitten eräs keski-ikäinen mies oli katselemassa leivoksia ja ilmoitti ottavansa niitä mukaan. Kun kysyin, että monta kappaletta saisi olla, että osaisin ne hänelle pakata oikean kokoiseen rasiaan, niin mies suuttui ja sanoi ilmeisesti vaimolleen, että mitähän v-ttua se tuolle myyjälle kuuluu kuinka monta minä näitä otan mukaan..? Niin, no tietenkin voin ne viisi leivosta sulloa rasiaan mihin mahtuu yksi leivos, tallon vaan niitä ensin vähän likaisilla kengilläni tiiviimpään muotoon.
Nauroin mielikuvalle, tuosta saisi hyvän sketsin :D
Sketsistähän se oli lainattukin, elämä lyhyt, Rytkönen pitkä.
"Mitä se kuskille kuuluu mihin olen menossa." "On vaan tullut semmonen paha tapa" taksikuski vastasi.
Itse olen taksikuski, ja eräs jonkin verran enemmän kuin vähän humalassa ollut asiakas tiuskaisi minulle tuon saman. Totesin että eihän se kyllä minua sinänsä kiinnosta pätkän vertaa, mutta kun tuo mittari on nyt päällä niin ajattelin että voisin vaikka ajellakin jonnekin tai sitten voidaan vaikka vaan istuskella ihan niin kauan kuin herra haluaa maksaa ajastani. Hetken mietittyään asiakas alkoi nauraa ja totesi minun olevan aivan oikeassa ja osoitekin löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni kuoli kun olin kolmannella luokalla. Yllättäen kesken koulupäivän. Olimme silloin juuri luokan kanssa uimassa kun opettajamme sai soiton ja käski minun lähteä kotiin.
Olin seuraavan päivän poissa koulusta. Kun palasin kouluun, opettaja kysyi, että oliko nyt todella tarpeen olla tuollaisen asian takia pois koulusta ja kielsi vihaisena "draamailemasta" asialla.
Mikähän olisi ollut opettajan mielestä hyväksyttävä syy olla poissa jos ei tuo??
Voi apua miten tuollaiset saa edes olla töissä lasten kanssa???
Minulla kun oli sama tilanne niin kun tulin takaisin kouluun opettaja tuli heti halaamaan ja selitti koko luokalle miksi itken koko ajan, luvalla tietysti.
Ohis
Mulla oli 3-6 luokilla opettajana nainen jolla pahoja mielenterveysongelmia. Napsahti helposti ja raivosi, välillä oli hermolomilla. Luokkakaverin äiti tappoi itsensä ja myöhemmin isäkin kuoli. Kaikista mielenterveysongelmistaan huolimatta opettaja oli näissä tilanteissa asiallinen. Selitti miksi luokkakaveri ei ole koulussa ja myöhemmin selitti tämän muuttaneen pois sukulaisten luokse. Itkua pidätteli opettajakin näissä tilanteissa.
Kyllä mulla Burana auttaa migreeniin, mutta siihen menee oma aikansa. Otan siis Burana 800mg ja Panadol 1g. On mulla Sumatripankin, mutta siitä tulee välillä niin kamala olo, että en sitä mielelläni ota. Joskus otan nuo kaikki kolme. Riippuu ihan siitä missä vaiheessa huomaan näköhäiriöt ja saanko otettua lääkkeen heti. Jos pitää mennä töihin, niin vältä Sumatriptanin ottamista koska siitä tulee kamala oli lähes koko päiväksi.