Varokaa Huuto.net huijareita!
Jäin tällaisen uhriksi tässä taannoin. Myy tavaraa photoshopatuilla kuvilla, joissa virheitä oli paranneltu näyttämään huomattavasti vähäisemmiltä. Esim. suuret puhki menneet reiät näyttivät kuvissa vain yhdeltä pieneltä naarmulta. Käytän itse työkseni kuvanmuokkausohjelmia, joten tiedän miltä nopeasti hutaistu kloonaustyökalun jälki näyttää.
Ongelma tässä on se, että myyjä edustaa sellaista etnistä ryhmää, josta ei saa puhua. Nimimerkistä ei välttämättä arvaa vielä mitään, joten suosittelen että puhuttelette kaikkia em. sivustojen myyjiä vähän pitempään, jos olette ostamassa heiltä yhtään mitään vähänkään kalliimpaa. Katsokaa kuinka hyvin osaavat Suomea, kysykää nimeä jne. Voivat myydä ihan varastettuakin tavaraa tai ties mitä piraattituotteita muka aitoina, kuka tietää mitä nuo ovat ja mistä ne on hankittu.
Harmittaa tämä ihan pirusti sen vuoksi, että vaikka olen aina laittanut huijareille negatiivista palautetta, niin tälle en nyt uskalla laittaa. Palautteissakin luki, että oli uhkaillut ostajia kun nämä toivat huijauksen esille, eli ei voi tietää mitä tapahtuu tai ketä ilmestyy oven taakse, kun tuolla on nyt kaikki henkilökohtaiset tietoni tallessa.
Kerrassaan raivostuttava tilanne mutta minkäs teet. Olkaa te muut siis minua fiksumpia ja selvittäkää aina tarkkaan keneltä ostatte, oli joulukiireet tai ei! Nettiostosten kanssa taustatyöt on aina tehtävä ja tarkasti.
Kommentit (23)
Ap poliisille ilmotus jos nimenkin tiedät!
Itsekin tiedän omakohtaisesti yhden tapauksen, jossa huijaajana maa han muuttaja.
Ja tavarat on tod. näk. pöllittyjä kaikki.
Minä olen pienipalkkainen ja käytän juuri noita sivustoja halpuuden vuoksi. On pelottanut aina tämä mahdollisuus tulla huijatuksi vähistä rahoistaan. Nytkin ostelin joululahjoja lapsille tuolta. Olisi paha paikka joutua vedätetyksi. Eikö tuolle asialle voi tehdä muka mitään? Ottaa yhteyttä johonkin sivuston ylläpitoon?