Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varokaa Huuto.net huijareita!

Vierailija
07.01.2019 |

Jäin tällaisen uhriksi tässä taannoin. Myy tavaraa photoshopatuilla kuvilla, joissa virheitä oli paranneltu näyttämään huomattavasti vähäisemmiltä. Esim. suuret puhki menneet reiät näyttivät kuvissa vain yhdeltä pieneltä naarmulta. Käytän itse työkseni kuvanmuokkausohjelmia, joten tiedän miltä nopeasti hutaistu kloonaustyökalun jälki näyttää.
Ongelma tässä on se, että myyjä edustaa sellaista etnistä ryhmää, josta ei saa puhua. Nimimerkistä ei välttämättä arvaa vielä mitään, joten suosittelen että puhuttelette kaikkia em. sivustojen myyjiä vähän pitempään, jos olette ostamassa heiltä yhtään mitään vähänkään kalliimpaa. Katsokaa kuinka hyvin osaavat Suomea, kysykää nimeä jne. Voivat myydä ihan varastettuakin tavaraa tai ties mitä piraattituotteita muka aitoina, kuka tietää mitä nuo ovat ja mistä ne on hankittu.

Harmittaa tämä ihan pirusti sen vuoksi, että vaikka olen aina laittanut huijareille negatiivista palautetta, niin tälle en nyt uskalla laittaa. Palautteissakin luki, että oli uhkaillut ostajia kun nämä toivat huijauksen esille, eli ei voi tietää mitä tapahtuu tai ketä ilmestyy oven taakse, kun tuolla on nyt kaikki henkilökohtaiset tietoni tallessa.
Kerrassaan raivostuttava tilanne mutta minkäs teet. Olkaa te muut siis minua fiksumpia ja selvittäkää aina tarkkaan keneltä ostatte, oli joulukiireet tai ei! Nettiostosten kanssa taustatyöt on aina tehtävä ja tarkasti.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erotat photoshopatut kuvat, miten sitten erehdyit alunperinkään ostamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi. Minä olin innokas huuto.netin käyttäjä aikaisemmin, mutta sitten pari tapausta saivat minut harkitsemaan haluanko välttämättä käyttää palvelua, jossa joutuu maksamaan ostoksensa etukäteen. Nyt olen käynyt kauppaa ainoastaan sellaisten myyjien kanssa, jotka tunnen vuosien takaa. Eli jos ostan jotakin huuto.netistä, käyn kauppaa ainoastaan tutuiksi tulleiden myyjien kanssa. Usein nämä myyjät ovat myös niitä, joilla on virallisestikin jokin yritys (esim antikvaritaatti tmv).

Vierailija
4/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Nuo paikat on täynnä huijareita, saa olla tosi tarkkana. Harmi että sulle kävi noin ap. Toivottavasti kyse ei ollut mistään ihan kamalan kalliista?

Vierailija
5/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistit kuvat käsitellyiksi, mutta ostit silti? Palautteissa oli toisten uhkailua. Ja päätit ostaa tällaiselta myyjältä? Selvä sitten.

Vierailija
6/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Photoshopattujen kuvien kanssa on se ongelma, että aivan normaalissa tarkastelussa muokkausjälkiä ei välttämättä erota millään tavalla, mutta tietyillä tavoilla näyttöasetuksia säätämällä ja kuvaa Photoshopilla käsittelemällä artefaktit alkavat tulla näkyviin. Minulla ei ollut myöskään mitään syytä epäillä ostajaa, sillä hänen ilmoituksensa vaikutti useastakin syystä luotettavalta, mm. pienestä viasta oli "rehellisesti" laitettu kuva (joka olikin siis muokattu) ja ilmoitus oli runsassanainen ja ilmeisen sujuvalla suomen kielellä laadittu. Myyjä oli myös ns. tehomyyjä eli hänellä oli paljon positiivistakin palautetta. Katson aina tarkasti myyjien negatiiviset ja neutraalit palautteet, mutta nyt ikävästi juuri tämän yhden huijarin kohdalla en kiireiltäni hoksannutkaan. Oli tarve hankkia joululahjat mahdollisimman nopeasti, ja tarjous vaikutti kaikin puolin hyvältä ja uskottavalta.

Vierailija
7/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuotaa jotain henkilökohtaisia asioita, niin tulee samalla myös selville ketkä on asian takana.

Vierailija
8/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ryhtyisi kauppoihin näiden alien ja mehmettien kanssa. Tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
9/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on sellaisiakin myyjiä, jotka myyvät Ebaysta, Aliexpressistä ym. ostettua kiinakrääsää moninkertaisin hinnoin. Tuntuu että tuokin ilmiö on korostunut koko ajan lisää ja lisää. Ostetaan parin euron kello, kyllästytään siihen ja myydään parilla kympillä eteenpäin ja samalla hehkutetaan kuinka loistava tarjous tuo on, ostakaa ostakaa. Eivät tajua että kuka tahansa saa alle minuutissa selville tuotteiden alkuperän heittämällä avainsanoja Ebayn hakukenttään, sieltä ne löytyvät heti ensimmäisenä suosittujen hittituotteiden joukosta. Noloa.

Vierailija
10/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Nuo paikat on täynnä huijareita, saa olla tosi tarkkana. Harmi että sulle kävi noin ap. Toivottavasti kyse ei ollut mistään ihan kamalan kalliista?

En viitsi nyt tarkemmin kuvailla millaisesta ostoksesta oli kyse, mutta sanotaanko että ihan riittävästi meni rahaa hukkaan.

-Ap

Vierailija
11/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ryhtyisi kauppoihin näiden alien ja mehmettien kanssa. Tyhmyydestä sakotetaan.

Kyse ei ollut tällä kertaa varsinaisesti tyhmyydestä, sillä myyjän nimeä ei näe noista ilmoituksista etukäteen. Kun nimi viimein pärähti näytölle, niin kieltämättä kahvit meinasi lentää näppäimistölle ja vatsasta kouraisi heti ikävästi. Tiesin etten voi luottaa myyjään, mutta olin jo voittanut tuotteen huutamalla. Ei sitä voinut enää perua vaikka mieli teki.

Vierailija
12/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ap siis 11/11, unohtuu laittaa tämä!

Vierailija
13/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetissä on palaute järjestelmä joka suojaa hyvin.

Vierailija
14/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin naisen, sain kanan, KÄÄK!

Vierailija
15/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuotaa jotain henkilökohtaisia asioita, niin tulee samalla myös selville ketkä on asian takana.

Ai että ap:n ei tarvi kuumotella äkillisesti tapahtuvaa dekapitaatiota, kun sittenpähän saadaan ainakin syylliset kiinni?

Vierailija
16/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taattua vauvapalstaa saivarrella ja syyttää rikoksen uhria. Stnan **********t aiheuttaa kaaosta koko maassa ja sinä lässytät itsestäänselvyyksiä kusetetuille?

Vierailija
17/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on riski tulla huijatuksi. Minä ostin aikoinaan keikkaliput 600€:lla ja sain tyhjän kirjekuoren. Tein rikosilmoituksen ja sain lopulta rahani takaisin. Sen jälkeen olen sopinut noudosta ja maksusta kasvokkain, ellei kyseessä ole joku korkeintaan kympin ostos.

Vierailija
18/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonetissä on palaute järjestelmä joka suojaa hyvin.

On ennen suojannut kohtuullisesti, mutta suojaako enää jos ihmiset eivät uskalla väkivallan tai terroritekojen pelossa antaa sitä palautetta? Minä en ainakaan rehellisesti sanottuna viitsi ottaa sellaista riskiä. Joskus pitää tietää milloin on parempi poistua hiljaa takavasemmalle, vaikka kuinka tuntisi tulleensa väärinkohdelluksi. En ala laittamaan itseäni tai perhettäni tulilinjalle, jos vaikka puukko alkaakin heilua.

-Ap

Vierailija
19/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistit kuvat käsitellyiksi, mutta ostit silti? Palautteissa oli toisten uhkailua. Ja päätit ostaa tällaiselta myyjältä? Selvä sitten.

Kukkahattutäti bongattu.

Vierailija
20/23 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisuus kannattaa kirjoitti:

Aina on riski tulla huijatuksi. Minä ostin aikoinaan keikkaliput 600€:lla ja sain tyhjän kirjekuoren. Tein rikosilmoituksen ja sain lopulta rahani takaisin. Sen jälkeen olen sopinut noudosta ja maksusta kasvokkain, ellei kyseessä ole joku korkeintaan kympin ostos.

Maksu kasvokkain on vähän hankalaa jos välillä on paljon etäisyyttä. Muuten kyllä ihan paras tapa hoitaa asiat. Mulkvisteja ja kaiken maailman huru-ukkoja riittää tässä maailmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän