Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkutyttö pani häirikkörouvan hiljaiseksi

Vierailija
07.01.2019 |

Onko tässä vitsi vai onko puhuminen kielletty suomessa?
Pääotsikkoihin laitettu iltasanomissa loukkaavasti , että vanhempi rouva oli häirikkö. Olemmeko jo siinä vaiheessa, että suomalainen ei hyväksi mitään puhetta. Vai oliko tarkoitus loukata vanhempaa naishenkilöä.
Tyttö sanoi minä olen allerginen sinulle. Hirveää isänsä pitää tätä hupina.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli ylpeä lapsensa epäkunnioittavasta käytöksestä? Check.

Vierailija
42/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Olimme kaupassa tyttäreni kanssa ja opettelimme lausumaan sanaa allerginen. Paikalle ilmaantunut vanhempi rouva ryhtyi kehumaan tytärtäni maireasti hyvästä lausunnasta. Tyttäreni katseli häirikköä paheksuen ja vastasi hetken kuluttua hitaasti ja kuuluvasti: ’Minä olen allerginen sinulle.’”

Ylpeä isä

En tajua mistä tässä isä oli ylpeä? Ja mikä häirikkö?? Ei nyt auennut koko juttu itselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipoika pani häirikkörouvan hiljaiseksi

Vierailija
44/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutusta ei auennut sekään, että oppiko se isä lausumaan sanan "allerginen". Tuli vaan mieleen, kun en tajunnut, mikä sai isän niin ylpeäksi.

Vierailija
45/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo oli kyllä jotenkin todella outu otsikointi ja juttu muutenkin. Yleensä en edes jaksa noita älyttömiä "lasten suista" -juttuja lueskella, kun ovat hasukoja sutkautuksia vain sen avnehmman mielestä, mutta tuo kiinnitti huomion, kun kuvittelin, että joku aikuinen on oikeasti ruvennut aukomaan päätä lapselle kaupassa ja lapsi olisi oikeasti jotenkin fiksusti sanonut takaisin. No, todellisuudessa akuinen oli ystävällisesti kehunut lasta ja lapsi oli möläyttänyt iskän mielestä muka-hauskasti (kaikkien muiden mielestä todella epäkohteliaasti) takaisin. Ilmeisesti sen sijaan, että isä olisi kertonut lapselle, että noin ei käyttäydytä, oli ollut sitä mieltä, että lapsensa oli tosi fiksu ja filmaattinen. Nykykasvatus.

Vierailija
46/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kongolainen pani AV-mamman hiljaiseksi.

Vierailija
47/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan mummot on lapsille jutellut, en ole koskaan pitänyt sitä millään lailla häiriköintinä.

Itse olen pph, joten vuosia olen pienten lasten kanssa kulkenut ja millon mistäkin aiheesata mummelit tulee kommentoimaan.

Ei tulisi mieleenkään vastata rumasti, eikä yksikään hoitolapsistani ole vastannut rumasti. Toiset lapset ei uskalla vieraalle vastat mitään, osaa väläyttää hymyn ja osa innostuu juttelemaan paljonkin.

Ja aina ne mummot (Ja joskus papatkin) tulee ikiseksi siitä juttutuokiosta.

Jos tuo ylpeä isä ei ole juttua keksinyt niin häpeäpaaluun joutaisi moisesta käytöksestä! Ja tarkoitan siis sitä, että on ylpeä lapsensa rumasta käytöksestä eikä ole ohjeistanut lasta, että toisille einpuhuta rumasti.

Vierailija
48/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan mummot on lapsille jutellut, en ole koskaan pitänyt sitä millään lailla häiriköintinä.

Itse olen pph, joten vuosia olen pienten lasten kanssa kulkenut ja millon mistäkin aiheesata mummelit tulee kommentoimaan.

Ei tulisi mieleenkään vastata rumasti, eikä yksikään hoitolapsistani ole vastannut rumasti. Toiset lapset ei uskalla vieraalle vastat mitään, osaa väläyttää hymyn ja osa innostuu juttelemaan paljonkin.

Ja aina ne mummot (Ja joskus papatkin) tulee ikiseksi siitä juttutuokiosta.

Jos tuo ylpeä isä ei ole juttua keksinyt niin häpeäpaaluun joutaisi moisesta käytöksestä! Ja tarkoitan siis sitä, että on ylpeä lapsensa rumasta käytöksestä eikä ole ohjeistanut lasta, että toisille einpuhuta rumasti.

Ikiseksi=iloiseksi

Vierailija
49/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis todennäköisesti koko juttuhan on keksitty. Kannattaako muutenkaan pahoittaa mieltänsä siitä mitä pienet sanovat?

Kannattaa, koska heidän suustaanhan totuus kuuluu.

Vierailija
50/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis todennäköisesti koko juttuhan on keksitty. Kannattaako muutenkaan pahoittaa mieltänsä siitä mitä pienet sanovat?

Kannattaa, koska heidän suustaanhan totuus kuuluu.

Tässähän ei ole kyse vain siitä mitä lapsi on sanonut, joskus lapset sanovat hölmöjä juttuja.

Huonoa tässä on vain tuo isän käytös, eli se ettei ohjeista lasta miten käyttäydytään vaan on ylpeä lapsen huonosta käytöksestä.

Vierailija
51/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh. Ehdin jo kuvitella, että lapsi olis oikeasti saanut jonkun häirikön hiljaiseksi. Siis tyyliin jonkun naapurin mummon, joka valittaa kun lapsi leikkii pihalla ja siitä kuuluu ääni. Urpo isä.

Vierailija
52/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomattoman oksettava isä. Ja is:n toimittaja. Tuli tosi paha mieli tuon mummon puolesta. Esim oma iäkäs äitini saattaa mielellään kehaista vieraita lapsia vaikka kaupassa. Ei tosiaankaan tarkoita mitään pahaa.

Vierailija
53/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Olimme kaupassa tyttäreni kanssa ja opettelimme lausumaan sanaa allerginen. Paikalle ilmaantunut vanhempi rouva ryhtyi kehumaan tytärtäni maireasti hyvästä lausunnasta. Tyttäreni katseli häirikköä paheksuen ja vastasi hetken kuluttua hitaasti ja kuuluvasti: ’Minä olen allerginen sinulle.’”

Ylpeä isä

Minusta tuossa jutussa on jotain pielessä - kehuminen on siis häiriköintiä ja isä on ylpeä pikkulikan nokkavasta vastauksesta... Hmmm.

Miten te oikeen ymmärsitte tän? Siis tossa mitä todennäkösemmin tarkotetaan että nainen tuli lapsen mielestä "häiritsemään" hänen lausumisharjoitteluaan. Ei siis ollut isän mielestä häirikkö. Huonosti kirjoitettu kyllä toimittajalta

Vierailija
54/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ylpeä isä . Tyttäreni katsoi häirikköä paheksuen. Tämä sanonta ja sisältö on hirveä.

Paheksuen kun tuppisuiden maassa aikuinen nainen spontaanisti ihastelee lasta.

Kyllä minä sekaannun joihinkin keskusteluihin, asunhan ulkomailla ja olen oppinut ottamaan ihmiset huomioon ja puhun hyvästä sydämestä, kuten tämäkin häiriköksi nimetty ystävällinen rouva.

Olisi hauska tietää missä tämä tapahtui.

Vierailija
55/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä nyt puhut? Jos kommentoit jotakin lehtijuttua, laita linkki.

laittaisin jos osaisin, On se jo moneen kertaan palstalla.

Juttu on melkein pääotsikkona IS:ssa.

Vanhempi rouva on laitettu häiriköksi.

Tämä on minusta tämän vuoden vanhojen ihmisten mollaamisen huippu.

Vierailija
56/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä saada kontakti toimittajaan tai siihen isään, joka näin mollaamalla kirjoittaa.

Miten sellainen onnistuu.

Vierailija
57/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta miksi jonkun pitää sivusta puuttua keskusteluihin? Olisiko teistä ok mennä tuolla lailla kommentoimaan kahden aikuisen keskustelua? Tuskin.

Toki tuo oli lapselta aika huonoa käytöstä, mutta en kyllä ymmärrä sitäkään, että aikuiset kokee olevan jotenkin ok kommentoida lapsen tekemisiä sivusta ilman, että heihin on mitenkään otettu kontaktia. Olkoonkin, että kommentti oli positiivinen.

Jos et huomioi lapsia ja nosta niitä etusijalle aina ja iänkaikkisesti joka ikisessä paikassa, teet väärin.

Jos huomioit lapsia (tässäkin oikein todella positiivisesti vielä kehumalla...) niin teet väärin.

Suomessa ei ole "lapsivihaa", täällä on vaan vanhempia joille ei mikään kanssaihmisten toiminta kelpaa!

Vierailija
58/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Iltasanomien joka maanantai julkaistu palsta on kyllä roskaa. Samat jutut vuodesta toiseen, vaihdellen kuitenkin sitä sanojaa (lapseni, lastenlapseni, kummilapseni etc) ja lapsen ikää ja sukupuolta.

Tässä tapauksessa erityisesti kritisoin ”ylpeätä isää”, jonka kakara käyttää väärin ja epäkohteliaasti sanaa, jonka merkitystä ei ymmärrä. En näe siinä mitään ylpeilemisen aihetta.

Vierailija
59/59 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tosi paljon lukea erilaisia lasten hauskat toteamukset -tyylisiä juttuja. Mutta tässä tapauksessa otsikointi oli ihan karmea. Miten niin häirikkö? En voi ymmärtää. Sillä tavoinhan lapset kasvavat sosiaalisiksi, että huomaavat tuntemattomienkin ihmisten juttelevan heille positiiviseen sävyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä