Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myönnän: ärsyttää, että mieheni "kuolaa" hyvää ystävääni

Vierailija
06.01.2019 |

Viikko sitten uutenavuotena vietimme aattoiltaa illanistujaisissa, jossa oli hyvä ystäväporukkani (kaikki siis naisia) sekä osalla miehet aveceina. Ollaan 35-40 vuotiaita, suurimmalla osalla lapsia ja muutama lapseton sinkku. Oli rento ja kiva ilta isolla porukalla, mutta nyt menee hermo kun viimeisen viikon ajan mieheni ei ole paljoa muusta puhunut kuin em. juhlissa olleesta sinkkukaveristani. Vertailee minua tähän ystävääni, sanotaanko vaikka "Mariaan" ja vaikuttaa naiivin ihastuneelta.

Esimerkkejä: (suluissa omat kommenttini)
- Maria ainakin nauroi mun jutuille ja piti mua hauskana. (Maria on oikeasti hyvä keskustelemaan ja kuuntelemaan, mies tulkitsee ehkä tämän jonkinlaisena ihastuksen/ihailun merkkinä ja on siitä lapsellisen innoissaan, eikä tajua että em. käytös on ollut ystävältäni ihan peruskohteliasuutta ja käytöstapoja).

- Marian matkakohteet ovat aidosti mielenkiintoisia, ei halua all-inclusive perhekohteisiin niinkuin sinä. (Marialla ei olekaan kahta pientä lasta ja hän matkustaa/reppureissa yksin paikoissa, jonne en tosiaankaan veisi esikouluikäisiä lapsia).

- Maria sanoi, että meikkaa arkeanakin. (Jos mä joskus meikkaan arkena, on mies saattanut kommentoida tyyliin "ketä varten sä värjäät naamaas", nyt Marian arkimeikkaaminen onkin jotain elämää suurempaa.)

- Maria sanoi mua herrasmieheksi (tilanteessa "saanko auttaa takin päälle?" "Kyllä kiitos, onpa herrasmiesmäistä". Mies ei mun kanssa itse tarjoudu edes kantamaan kauppakasseja.)

- Marian mielestä kerran viikossa xxx (miehen aikaavievä harrastus, kerralla melkeinpä koko päivä) ei ole todellakaan paljon. (Maria sanoi jotain tyyliin "joo kun innostuu jostain, niin kyllähän sitä haluaisi tehdä vaikka kuinka").

- En tajua, miten Maria voi näyttää niin nuorelta ja hyvältä (Tämän olen kuullut jo toooosi monta kertaa, on tullut asia selväksi).

- Miksi sulla ei voi olla samanlaista kroppaa kuin Marialla, ei ikä ole syy plösähtää. (Ei ehkä ikä, mutta Maria harrastaa kehonrakennusta ja salitreeniä 5-6 kertaa viikossa joten hänen kroppaansa en vertaisi keskivertoihmisen kroppaan. Plus mieheni kroppa on ihan tavallinen "isämasu"-mallinen, hänellä ei todellakaan ole varaa puhua plösähtäneestä kropasta).

ja huippuna:
-Marialla oli jotain kivaa hajuvettä. Sä et sitten ilmeisesti voi käyttää. (Mies tietää kyllä, että vältän hajusteita allergia/atopiataustani vuoksi).

Nyt mies ehdottelee, että järjestetään joku illanistujainen, saunailta, tms. jonne kutsuttaisiin Maria myös mukaan "kun oli niin hyvä tyyppi". Tavallaan pitäisi ehkä jopa huvittaa kun mies vaikuttaa niin lapsellisen ihastuneelta, mutta pikku hiljaa huvitus on kääntynyt ärsytykseen. Ihan kuin mä olisin joku kämppis hänelle, kun hän voi kerran tilittää ihastuksensa minulle. Ihan kuin meidän suhde olisi täysin platoninen. TAi niin taitaa jo tosiaan ollakin, ehkä tämä ystävääni ihastuminen vain konkretisoi sen irvokkaalla tavalla.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua haukutaan pennuks täällä??

tyylii yks harvoista jotka on tääl puhumas asioista niinku ne on. :D shut up.

Olet yksinkertainen tai lapsi. Tai yksinkertainen lapsi. Mun tuntemat teinit ilmaisevat itseään fiksummin.

Vierailija
102/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen perusteella en yhtään ihmettele, että aidan toiselta puolelta löytyvä ruoho kiinnostaa. AP kuulostaa perus pirttihirmulta.

Pirttihirmu tai ei, kuulostaa myös siltä ettei ap:n ukkelilla ole mitään mahdollisuutta tuohon ihastuksensa kohteeseen. Hölmö mies kertakaikkiaan, katselisi vaan ihan omaa tasoaan ja varmaan ainoa kuka hönet huolii on oma vaimo, jos sekään enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kaipaa aikoja, joilloin pystyi ainakin yrittämään viehättäviä naisia niin hellii ajatusta ja sinä olet ainoa, jolle hän voi hekumoida. Et ole sillä hetkellä puoliso vaan kätevästi paikalla kun hän haluaa hekumoida ääneen. Suhteessa olevan miehen turvallinen leikkikehä haaveilla ja tyhmänä miehenä vielä ääneen valloittavansa tuon naisen. Saattaa pyöriä ja liehakoida Mariaa aina kun teillä on yhteistä illanviettoa mutta tuskin uskaltaa tehdä lähestymistä, turvallista nössöä flirttiä, miehelle iso asia ja piriste arkeen, tyhmä kun on tietyssä mittakaavassa mikä on lojaalia ja kunnioittavaa käytöstä puolisoa kohtaan.

Mies on itsekäs tuodessaan noin puupäisesti esiin asioita mitä arvostaa ihannenaisessa koska HÄN arvostaa näitä asioita. Hän ei huomioi onko se fiksua puolisoa kohtaan revitellä asiaa ja loukkaantuisi jos hänelle huomautetaan ettei hän ole realisti ja hänellä ei ole mahiksia Mariaan tai jos hän saisi samanlaisen kohtelun osakseen.

Jos mies on hyväntahtoinen luonne niin voidaan unohtaa alistamiset, hän vain papattaa ääneen ihanteitaan kuten moni vaikka kännissä. Unohtaa kätevästi ympäristön ja on minä minä minä olen vielä viehättävä uros monilla mahdollisuuksilla, viriili, vetreä ja elossa. Kellistän mahdollisemman monta naarasta koska se on geeneissäni ja ainakin haaveissani. Ja minulla olisi ollut mahdollisuus saada se sexyin älykkäin nainen koska tietenkin.

Minä olen näpäytyksen kannalla koska lojaaliuden puute, huono käytös ja typeryys on minulle punainen vaate. Saatan rupatella puhelimessa iloisesti ja kikatella, oi se oli vain työkaveri. Joko jonkun ystäväni kanssa tai yksin puhelimessa kunhan luuri on äänettömällä. Tai kehun jotain kaupungilla nähtyä miestä komeaksi, jään jotenkin silmiin kiinni ja hämmennyn, mikähän minulle tuli ihmettelen ääneen miehelle, olipa uskomattoman siniset silmät. Telsusta vaan nonstoppina Magic Mike stripparileffat ja katsoa tapittamaan. Kutsuille Maria mutta myös Ihana Mies, jolla on aivot ja ulkonäkö, sitten pörräät miehen ympärillä. Voitko auttaa lohkomaan tomaatteja, tarvitsisin apua. Tekstiviestille kikattelua Oi ei se ollut mitään. Lähdet uimaan täydessä tällingissä, mitäs siinä jos uimahallille lähdetään täydessä meikissä uudella kampauksella ja korkosaappaissa ja hameessa. Saahan ihminen nyt laittautua arkenakin.

Tsemppiä, loukatun naisen kuitti on karsea. Ehkä heittäisin kaikki miehen alushousut menemään ja ostaisin tilalle samanlaisia mutta yhtä kahta kokoa pienempiä. Olet vissiin lihonut entisestään. Muista ottaa kokolaput pois.

Vierailija
104/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vaikuta ap pirttihirmulta, maltillinen nainen minusta

Vierailija
105/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko provo vai ei, mutta jostain syystä tämä aloitus naurattaa aivan kamalasti :D

Sellainen tragikoominen hahmo tuo miehesi.

Niinpä niin. Tämä aloitus - oli provo tai ei - noudattaa sitä samaa uusfeminististä kaavaa mitä lukemattomat jokapäiväiset muutkin miestä syyllistävät ja halventavat aloitukset näillä foorumeilla. Tarkoitus on aina maalata mies roistoksi ja samalla myös yksinkertaiseksi reppanaksi, joka on kaikkien naisten alapuolella ja siten myös kaikkien tarinan lukijoiden tuomittavissa. Tässä tapauksessa aloittajan verbaalisen lahjakkuuden ja aktiivisen tarinan höystämisen ansiosta mies on saatu näyttämään tavallistakin typerämmältä.

Kuulehan nyt. Kyllä niitä huonosti käyttäytyviä tai ikäviä ihmisiä / kurjia tekoja löytyy niin miehistä kuin naisistakin. Ja molemmat sukupuolet kertoo kyllä näitä juttuja. Se, että ilmeisesti tämä kesksutelupalsta on naisvaltainen, voi korostaa sitä, että aloituksia tehdään enemmän ikävästi toimivasta miespuolisosta, kuin naispuolisosta. Voi myös olla että naisten keskustelukulttuuri on keskimäärin vähän avoimempi kuin miesten, vielä nykyaikanakin jonkin verran? Mutta entäs vaikka ne monet naisista tehdyt anoppi-tai miniä-aloitukset (usein naisen tekemiä)? Että kyllä niitä naista kritisoiviakin aloituksia on ihan kiitettävästi. Ne liittyvät luonnollisestikin tavallisesti sitten muihin ihmissuhteisiin kuin puolisoon.

Vähän objektiivisuutta kehiin arvioissasi, kiitos. Samaistutko jostain syystä kaikkiin moitittaviin miehiin vain mikä on ongelma? Jos, niin ehkä siihen asiaan kannattaa saada muutos? Ensisijaisesti kuitenkin olemme kaikki ihmisiä, sen jälkeen vasta miehiä tai naisia tai jotakin muuta.

Vierailija
106/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5 provo, oikein hauska juttu.

Toisaalta kyllähän noin tomppeleita äijiä on ja niin tomppeleita naisia, jotka nielee tommosta

Vierailija
107/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä Marioista nyt ei vain voi olla tykkäämättä! :)

Vierailija
108/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tollasen jälkeen heittäisin ukon hotellimajoitukseen tai lähtisin itse. Siis ihan oikeesti. Vois sitten molemmat tahoillaan miettiä onko parisuhde enää sitä mitä halutaan. Toki ihastumisia voi tulla ja mennä, mutta ei niistä nyt himassa jutella ja vertailla jne.

Juuri tämä mua loukkaa eniten, siis se että mies puhuu mulle noin avoimesti kuin ei muistaisi kuka olen. En pysty hetkeäkään kuvittelemaan, että miehen ja "Marian" välillä olisi mitään tai koskaan edes tulisi mitään. Harmittaa myös, että miehen todellisuudentaju on siinäkin mielessä ihan hukassa, ettei ymmärrä että on ihan eri asia elää sinkkuelämää nelikymppisenä kuin olla töissäkäyvä kahden lapsen arkea pyörittävä äiti. Kyllä mäkin mielelläni kehuisin miestäni esim. herrasmiesmäiseksi, jos nyt mies vaikka aloittaisi ihan omien tiskiensä päätymisestä astianpesukoneeseen.

ap

Taitaa pitää suhdettanne niin itsestäänselvyytenä, että voi sanoa sulle mitä vaan. Ei osaa enää arvostaa mitä kotona on tarjolla.

Juuri tämä arvostuksen puute ja itsestäänselvyytenä pitäminen :(  Mietin tätä ketjua lukiessa, että ei, en usko miehen tekevän tätä alistamisen ja ilkeilyn vuoksi, vaikka jotkut sitä ovatkin ihan järkevästi ehdottaneet. Ymmärrän, että ilkeilymielessä kaveriin "ihastuminen" voisi myös joissain tapauksissa olla toki mahdollista. Mutta enemmän kallistun tähän arvostuksen puutteeseen ja se loukkaa. Tavallaan toivon, että heittäisipä mies noita kommenttejaan edes siinä mielessä, että haluaisi saada minut mustasukkaiseksi. Sehän tarkoittaisi, että jotain tunnetta ja intohimoa on vielä jäljellä. Vaikka en kyllä tietoista ilkeyttäkään toki toivo.

ap

Jospa se arvostuksen puute onkin se, mitä mies kokee suhteessanne. Ja se kumpuaa tällaisena ihastumisena ja siinä, että mies tekee sen ihastumisen selväksi sinulle. Siinä voi olla taustalla miehen toive, että hätääntyisit ja alkaisit arvostamaan miestä enemmän ja kohtelemaan häntä paremmin siinä pelossa että hän katselee tosissaan muita naisia. Tiedän, että ajatus voi kuulostaa perverssiltä, mutta olen mies (se joka kyseli Marian yhteystietoja) ja osaan ehkä jotenkin kuvitella tämän tilanteen miehen kannalta ja miehen ajatusmaailmassa.

Mun täytyy nyt keski-ikäisenä ja pitkässä parisuhteessa elävänä naisena kompata tätä kommenttia. Olen itse joskus kokenut vastaavia tuntemuksia, kun joku vieras (miellyttävä) mies on osoittanut minulle huomiotaan. Tulee tuulahduksena muisto nuoruusvuosilta, miten ihanaa oli olla ihastunut ja saada vastakaikua. :) Sitten tekisi melkein mieli miehelle hehkuttaa vähän. Ehkä juuri siksi, että hänkin näkisi minussa nämä piiloon painuneet puolet ja muistaisi minut sellaisena kuin olin suhteen alkuaikoina. Eli oman itsensä ja elämänsä arkipäiväistymistä vastaan siinä vain taistelee. Mutta en itse sentään ole ratkennut olemaan niin ääliö, että olisin oikeasti alkanut tuntemuksistani avautumaan miehelleni. Avautuminen kun aiheuttaisi paljon enemmän negatiivisia tunteita hänelle, kuin positiivista minulle. 

Samoin mieheni on näyttänyt joskus ihastuneen johonkin naiseen, juuri nuorempaan ja villimpää elämää elävään ja hetken on itsekin pörhistellyt nuoruuden tunnoissaan. Eihän tuo kauaa kestänyt. Elämän täyttivät taas työ, arki, lapset ja perhe-elämä, jota hän kuitenkin itse on halunnut ja jota oikeasti arvostaa. Kunhan muisteli nuoruuttaan. :) Koskaan ei kuitenkaan erehtynyt ääneen vertailemaan minua toiseen naiseen. 

Vierailija
109/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveen haloo jostain pikku ihastumisesta. Niitä vaan sattuu joskus ja menee ohi, kun tulee realiteetit vastaan.

Miehes luuli, että on saumoja johonkin mihin ennen ei ollut, kun toinen oli vaan ystävällinen. Pikkuhiljaa palaa maan pinnalle, kun tajuaa ettei ole edelleenkään.

Eipä tuollaista ole vierestä kiva katsoa. Jos mies on vielä helppo ihastumaan, niin jatkuvasti tuota joutuu katsomaan ja kuuntelemaan.

Vierailija
110/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vähän lapsellinen mies ja törppö? Tarkastelin pelkästään mitä mies on sanonut tai oikeastaan hokenut papukaijana ja ainakin itse tekisi mieli sanoa miehelle haista sinä paska ja näyttää keskaria eikä keskustella.

Tuossa on tasan pelkästään oman puolison ja Marian vertailua mikset sinä voi olla kuin Maria. Lapsellista väninää eikä mitään neutraalia kehumista Maria on hyvä tyyppi. Aika typerää kysellä puolisolta tai keneltäkään mikset sinä voi olla ihan toinen ihminen tai siis nainen.

- Maria ainakin nauroi mun jutuille ja piti mua hauskana.

- Marian matkakohteet ovat aidosti mielenkiintoisia, ei halua all-inclusive perhekohteisiin niinkuin sinä. (Marialla ei ole perhettä)

- Maria sanoi, että meikkaa arkeanakin.

- Maria sanoi mua herrasmieheksi (tilanteessa "saanko auttaa takin päälle?")

- Marian mielestä kerran viikossa x aikaavievä harrastus ei ole todellakaan paljon. (Maria sanoi jotain tyyliin "joo kun innostuu jostain, niin kyllähän sitä haluaisi tehdä vaikka kuinka".)

- En tajua, miten Maria voi näyttää niin nuorelta ja hyvältä

- Miksi sulla ei voi olla samanlaista kroppaa kuin Marialla, ei ikä ole syy plösähtää. (Maria harrastaa kehonrakennusta ja salitreeniä 5-6 kertaa viikossa.)

-Marialla oli jotain kivaa hajuvettä. Sä et sitten ilmeisesti voi käyttää. (Vaimolla allergia)

Nyt mies ehdottelee, että järjestetään joku illanistujainen, saunailta, tms. jonne kutsuttaisiin Maria myös mukaan "kun oli niin hyvä tyyppi".

Vierailija
111/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä mies.

Vierailija
112/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesihän selvästikin rakastaa sinua, ja haluaa Maria-kehuillaan kannustaa sinuakin elämässä eteenpäin vähän joka saralla - ehkä jopa hieman provoillenkin.

Vierailija
113/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesihän selvästikin rakastaa sinua, ja haluaa Maria-kehuillaan kannustaa sinuakin elämässä eteenpäin vähän joka saralla - ehkä jopa hieman provoillenkin.

Samat sanat - pidä vaan huolta ettei joku lunttu vie miestäsi.

Vierailija
114/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Enemmänkin olen mielestäni nössö kuin pirttihirmu. Tai ainakin näitä kommentteja lukiessa on tullut sellainen tunne, että niin tosiaan, monet naiset olisi jo kunnolla ärähtäneet miehelle, uhanneet erolla jne. Mä oon aina ollut hitaasti reagoiva pohdiskelija ja ehkä tässä kohtaa hidas reagointi kertoo myös siitä, että mun miestä kohtaan tuntemat tunteet eivät ole enää yhtä vahvoja kuin 10v sitten. Jos silloin mies olisi puhunut tuollaisia juttuja, olisin itkenyt koko viime viikon. Nyt loukkaa ja ihmetyttää, ei itketä.

Ap

Vierailija
115/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Enemmänkin olen mielestäni nössö kuin pirttihirmu. Tai ainakin näitä kommentteja lukiessa on tullut sellainen tunne, että niin tosiaan, monet naiset olisi jo kunnolla ärähtäneet miehelle, uhanneet erolla jne. Mä oon aina ollut hitaasti reagoiva pohdiskelija ja ehkä tässä kohtaa hidas reagointi kertoo myös siitä, että mun miestä kohtaan tuntemat tunteet eivät ole enää yhtä vahvoja kuin 10v sitten. Jos silloin mies olisi puhunut tuollaisia juttuja, olisin itkenyt koko viime viikon. Nyt loukkaa ja ihmetyttää, ei itketä.

Ap

Nostan ap:lle hattua, jos ei ole jo alkanut "riehua". Moni olisi. Itse olen niin pikkumainen, että maksaisin samalla mitalla. Keksisin vaikka duunista jonkun random heebon, josta alkaisin jutella kotona silmät säihkyen. "Miten sillä Alexilla voikin olla niin lihaksikkaat käsivarret, vaikkei se ole mikään kehonrakentaja. Pitäiskö sunkin kulta alkaa vähän nostella painoja?"

Vaikka tosiasiassa - jos haluaa jatkaa liittoa - varmaan järkevin suhtautumistapa olisi tuo mitä joku aiempi jo ehdotti; antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ihan kuin ei sanoilla olisi mitään vaikutusta. Tai no ehkä itse jossakin vaiheessa, jos tuohon pystyisin, toteaisin lakonisesti, että "pitäiskö sun ehdottaa yhteen menoa Marian kanssa kun se vaikuttaa olevan sun ihannenainen?".