Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myönnän: ärsyttää, että mieheni "kuolaa" hyvää ystävääni

Vierailija
06.01.2019 |

Viikko sitten uutenavuotena vietimme aattoiltaa illanistujaisissa, jossa oli hyvä ystäväporukkani (kaikki siis naisia) sekä osalla miehet aveceina. Ollaan 35-40 vuotiaita, suurimmalla osalla lapsia ja muutama lapseton sinkku. Oli rento ja kiva ilta isolla porukalla, mutta nyt menee hermo kun viimeisen viikon ajan mieheni ei ole paljoa muusta puhunut kuin em. juhlissa olleesta sinkkukaveristani. Vertailee minua tähän ystävääni, sanotaanko vaikka "Mariaan" ja vaikuttaa naiivin ihastuneelta.

Esimerkkejä: (suluissa omat kommenttini)
- Maria ainakin nauroi mun jutuille ja piti mua hauskana. (Maria on oikeasti hyvä keskustelemaan ja kuuntelemaan, mies tulkitsee ehkä tämän jonkinlaisena ihastuksen/ihailun merkkinä ja on siitä lapsellisen innoissaan, eikä tajua että em. käytös on ollut ystävältäni ihan peruskohteliasuutta ja käytöstapoja).

- Marian matkakohteet ovat aidosti mielenkiintoisia, ei halua all-inclusive perhekohteisiin niinkuin sinä. (Marialla ei olekaan kahta pientä lasta ja hän matkustaa/reppureissa yksin paikoissa, jonne en tosiaankaan veisi esikouluikäisiä lapsia).

- Maria sanoi, että meikkaa arkeanakin. (Jos mä joskus meikkaan arkena, on mies saattanut kommentoida tyyliin "ketä varten sä värjäät naamaas", nyt Marian arkimeikkaaminen onkin jotain elämää suurempaa.)

- Maria sanoi mua herrasmieheksi (tilanteessa "saanko auttaa takin päälle?" "Kyllä kiitos, onpa herrasmiesmäistä". Mies ei mun kanssa itse tarjoudu edes kantamaan kauppakasseja.)

- Marian mielestä kerran viikossa xxx (miehen aikaavievä harrastus, kerralla melkeinpä koko päivä) ei ole todellakaan paljon. (Maria sanoi jotain tyyliin "joo kun innostuu jostain, niin kyllähän sitä haluaisi tehdä vaikka kuinka").

- En tajua, miten Maria voi näyttää niin nuorelta ja hyvältä (Tämän olen kuullut jo toooosi monta kertaa, on tullut asia selväksi).

- Miksi sulla ei voi olla samanlaista kroppaa kuin Marialla, ei ikä ole syy plösähtää. (Ei ehkä ikä, mutta Maria harrastaa kehonrakennusta ja salitreeniä 5-6 kertaa viikossa joten hänen kroppaansa en vertaisi keskivertoihmisen kroppaan. Plus mieheni kroppa on ihan tavallinen "isämasu"-mallinen, hänellä ei todellakaan ole varaa puhua plösähtäneestä kropasta).

ja huippuna:
-Marialla oli jotain kivaa hajuvettä. Sä et sitten ilmeisesti voi käyttää. (Mies tietää kyllä, että vältän hajusteita allergia/atopiataustani vuoksi).

Nyt mies ehdottelee, että järjestetään joku illanistujainen, saunailta, tms. jonne kutsuttaisiin Maria myös mukaan "kun oli niin hyvä tyyppi". Tavallaan pitäisi ehkä jopa huvittaa kun mies vaikuttaa niin lapsellisen ihastuneelta, mutta pikku hiljaa huvitus on kääntynyt ärsytykseen. Ihan kuin mä olisin joku kämppis hänelle, kun hän voi kerran tilittää ihastuksensa minulle. Ihan kuin meidän suhde olisi täysin platoninen. TAi niin taitaa jo tosiaan ollakin, ehkä tämä ystävääni ihastuminen vain konkretisoi sen irvokkaalla tavalla.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, sen olisin voinut sanoa, että en usko hetkeäkään että ystäväni voisi olla kiinnostunut miehestäni. Olen tuntenut hänet 20 vuotta ja tiedän, että hänen miesmakunsa on ihan erilainen. Mietin myös, että voisiko todella olla, että mies tietoisesti haluaa alistaa minua puhumalla noita juttuja. Kun hänen "ihastuksessaan" on jotain putkiaivoisen yksinkertaista tajuamattomuutta. Ihan kun ei muistaisi, että hei, tuo onkin se minun vaimo, ei kämppis.

Sen kyllä sanoin miehelle, että syy miksi "Maria" on sinkku, on se että hän on ylivaativa miesten suhteen, mm. miehellä pitäisi olla yhtä hyvä kroppa kuin hänellä. Tämä varmasti osui ja upposi mieheen :D

ap

Mutta kyllähän mies muistaa että olet hänen vaimonsa, eikö niin. Ei hän ole unohtanut, kukaan ei unohda. Tämä on päivänselvä asia.

Jokainen myös ymmärtää että muiden yletön kehuminen, muihin vertaaminen ja kritisointi tuntuu pahalta. Tämäkin on päivänselvää. Ei ole normaaliälyistä ihmistä joka ei tuota ymmärrä. Ei yksinkertaisesti ole. Kukaan ei tee tuota tiedostamatta mitä tekee. Jokainen tajuaa tuon. Jokainen.

Ihminen kuitenkin ohittaa nuo päivänselvät asiat. Ehkä siksi että asiaa on liian vaikea käsitellä. Tuo on jokin kummallinen puolustusreaktio. Ihminen valehtelee itselleen että joku ei muka syystä x ymmärrä mitä puhuu joten hän ei tarkoita satuttaa minua.

Täällä oli hiljattain ketju jossa nuori äiti valitteli anoppinsa käytöstä, kun tämä omii vauvan syliinsä ja juttelee vauvalle tyyliin: nyt ei tarvitse itkeä, kun pääsi mummon syliin, mummo osaa lohduttaa. Samalla osoittaen että vauvan äiti ei kykene lastaan lohduttamaan. Tämä nuori äiti sanoi että tuntuu pahalta mutta ei anoppi pahaa tarkoita. Asiahan on täysin päinvastoin. Anoppi tarkoitti pahaa ja ymmärsi täysin mitä puhuu. Miksi muka ei ymmärtäisi?

Itselläni kesti 15 vuotta ymmärtää, että kun äitini itkee kun lähden kotiini vierailun jälkeen ja syyllistää minua omasta elämästä, hän ymmärtää kyllä miten hirvittävän kurjan olon tekee minulle. Totta kai hän ymmärtää ja tekee tuon tarkoituksella, kiristääkseen minua käymään useammin. Jostakin ihmeellisestä syystä vain kuvittelin että hän ei ymmärrä että minulla on tunteet kuten muillakin. Eihän siinä ole mitään järkeä.

Miehillä sitten on tietenkin vielä tämä putkiaivo-passi, jonka turvin voi möläytellä vielä enemmän. Ja miehet osaavat totisesti tätä passia hyödyntää.

Tämä oli perskeleen hyvin kirjotettu!!! Mä olen kans lakannut pitämästä ympärilläni olevia ihmisiä tyhminä. Tyhmyyspassilla ei pääse enää suoraan maaliin kulkematta lähtöruudun kautta. Joku aika sitten selitin miehelleni miltä minusta tuntuu, tai voisi tuntua hänen tietynlainen käytöksensä, että mitä fiboja ja kaikuja se voi pitää sisällään. Mieheni totesi että hän on niin yksinkertainen ettei osaisi mitenkään ajatella noin mutkikkaasti ja vaikeasti. Sanoin vain että minäen usko tuota hetkeäkään. hän on älykkäimpiä tuntemiani henkilöitä, joten tuollainen ajatuskuvio onnistuu häneltä ihan varmasti. Hän oli vain hiljaa, sillä tavalla hiljaa, että tiesin hänen olevan samaa mieltä. Tämän jälkeen mies ei olekaan enää juuri käyttänyt tyhmyys, unohdus, yksinkertaisuus, en vain huomaa näitä likaisia astioita-passeja.

Vierailija
82/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tollasen jälkeen heittäisin ukon hotellimajoitukseen tai lähtisin itse. Siis ihan oikeesti. Vois sitten molemmat tahoillaan miettiä onko parisuhde enää sitä mitä halutaan. Toki ihastumisia voi tulla ja mennä, mutta ei niistä nyt himassa jutella ja vertailla jne.

Juuri tämä mua loukkaa eniten, siis se että mies puhuu mulle noin avoimesti kuin ei muistaisi kuka olen. En pysty hetkeäkään kuvittelemaan, että miehen ja "Marian" välillä olisi mitään tai koskaan edes tulisi mitään. Harmittaa myös, että miehen todellisuudentaju on siinäkin mielessä ihan hukassa, ettei ymmärrä että on ihan eri asia elää sinkkuelämää nelikymppisenä kuin olla töissäkäyvä kahden lapsen arkea pyörittävä äiti. Kyllä mäkin mielelläni kehuisin miestäni esim. herrasmiesmäiseksi, jos nyt mies vaikka aloittaisi ihan omien tiskiensä päätymisestä astianpesukoneeseen.

ap

Miten olet reagoinut, mitä olet vastannut noihin miehen juttuihin? Nimittäin ehkä hän puhuu sinulle kuin kämppikselle koska reagoit kuin kämppis? En nimittäin osaa edes kuvitella että oma mieheni olisi edes ehtinyt sanoa nuo kaikki asiat koska olisin vetänyt kilarit jo paljon ennen...

Kun omassa suhteessani aloin tuntea, että mies ei välitä minusta tippaakaan ja kuka tahansa on hänelle kiinnostavampaa seuraa kuin minä, tunnustan ehkä puhuneeni joitakin samanlaisia juttuja kuin Ap:n mies, joskaan en ihan yhtä röyhkeitä. Muistan kertoneeni ihan tarkoituksella, että Ismon kanssa juteltiin pitkästi ja lennokkaasti aiheesta X, kun miestä ei enää aikoihin ollut kiinnostanut jutella kanssani yhtään mistään. Ja että onpa hassua, kun Ismo tervehtii minua sanomalla "iltaa, kaunis nainen".

Kai se yritti olla näpäytys, että edes joku huomioi minua mielenkiintoisena ihmisenä ja naisena, mutta sinä pidät minua itsestäänselvyytenä ja sekään ei usein riitä, vaan oikein vähättelet minua. Sinä, jonka mielipiteellä minusta olisi ainoana minulle merkitystä. Mies sitten vastasi, Ismo on hyvä juttelemaan vaikka aidan seipäästä kun on asiakaspalvelutyössä, mikä on totta, ja että ei Ismo ikinä voisi olla minunlaisestani kiinnostunut, kun hänellä on ihan erilainen naismaku.

Myönnän, että käytökseni oli lapsellista, mutta tavallaan Ap:n miehenkin käytöstä voisi selittää samalla. Ap:n miehen käytös saa minut todella vihaiseksi, mutta kun me emme tiedä, miksi hän käyttäytyy noin. Joka tapauksessa hän vaikuttaa menettäneen kunnioituksensa Ap:ta kohtaan, enkä tiedä, voiko sitä enää palauttaa - ja kannattaako sitä yrittäkään. Koska taustalla voi kuitenkin minun esittämäni syyn sijaan olla myös se, että Ap:n mies vain on sika, joka nauttii talloessaan toista sellaisella tavalla, että voi Ap:n loukkaantuessa syyttää Ap:ta sairaalloisen mustasukkaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mies on hieman ihastunut, niitä tulee ja menee. Luottaa sinuun ja teidän suhteeseen, ei hän muuten tuollaisia puhuisi. Jos aikoisi edetä Marian suhteen ei ouhuisi mitään, ainakaa positiivista. 

Minusta nimenomaan mies ei luota aloittajaan ja suhteeseen, eikä kunnioita näistä kumpaakaan, koska kokee tarvetta loukata aloittajaa.

Vierailija
84/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siispä! Jss!

Vierailija
85/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi syy miksi olla sinkku. Ettei tarvitse kestää torveloa puolisoa

Vierailija
86/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kyllä sanoin miehelle, että syy miksi "Maria" on sinkku, on se että hän on ylivaativa miesten suhteen, mm. miehellä pitäisi olla yhtä hyvä kroppa kuin hänellä. Tämä varmasti osui ja upposi mieheen :D

ap

Joko miehesi on aloittanut lenkkeilyn ja kuntosalin?

Vierailija
87/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä, en jaksanut lukea. Otsikon perusteella ota ero.

Vierailija
88/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on huomannut ettette ole samalla tasolla ja hän kaipaa parempaa seuraa.

Vierailija
89/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin provo meni liioittelun puolelle, niinkuin aina tuppaa menemään. Ei mene läpi mun seulastani.

Vierailija
90/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tollasen jälkeen heittäisin ukon hotellimajoitukseen tai lähtisin itse. Siis ihan oikeesti. Vois sitten molemmat tahoillaan miettiä onko parisuhde enää sitä mitä halutaan. Toki ihastumisia voi tulla ja mennä, mutta ei niistä nyt himassa jutella ja vertailla jne.

Juuri tämä mua loukkaa eniten, siis se että mies puhuu mulle noin avoimesti kuin ei muistaisi kuka olen. En pysty hetkeäkään kuvittelemaan, että miehen ja "Marian" välillä olisi mitään tai koskaan edes tulisi mitään. Harmittaa myös, että miehen todellisuudentaju on siinäkin mielessä ihan hukassa, ettei ymmärrä että on ihan eri asia elää sinkkuelämää nelikymppisenä kuin olla töissäkäyvä kahden lapsen arkea pyörittävä äiti. Kyllä mäkin mielelläni kehuisin miestäni esim. herrasmiesmäiseksi, jos nyt mies vaikka aloittaisi ihan omien tiskiensä päätymisestä astianpesukoneeseen.

ap

Miten olet reagoinut, mitä olet vastannut noihin miehen juttuihin? Nimittäin ehkä hän puhuu sinulle kuin kämppikselle koska reagoit kuin kämppis? En nimittäin osaa edes kuvitella että oma mieheni olisi edes ehtinyt sanoa nuo kaikki asiat koska olisin vetänyt kilarit jo paljon ennen...

No niin, ehkä voi olla totta että osin olen itsekin ollut kuin kämppis. Noihin Maria-juttuihin en ole nimittäin vastannut oikein mitään. Tiedän, että jos kilahtaisin, alkaisi mies syyttää mustasukkaisuudesta ja naisten kateudesta, vaikka ainakaan kateudesta ei ole kyse. Ihan ekaan ”Olipa Maria hyvä tyyppi”-kommenttiin vastasin vilpittömästi että eikös olekin. Sitten tuli muutama lisää, joille naurahdin spontaanin hämmentyneenä. Lopulta alkoi ärsyttää, mutta en ole ehkä osannut ottaa asiaa puheeksi.

Ap

Vierailija
91/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua haukutaan pennuks täällä??

tyylii yks harvoista jotka on tääl puhumas asioista niinku ne on. :D shut up.

Teinix niiq ihq?

Vierailija
92/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joko miehesi on aloittanut lenkkeilyn ja kuntosalin?

Haha, ei ole sentään :D

Sanoin jälkikäteen ajatellen oikeasti aika tylysti siitä miten ystäväni vaatii isoja ja bodattuja miehiä.

Ap

Vierailija
93/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut itse tämä "Maria", jota ystäväni mies käytti saadakseen alistettua tuota ystävääni, avovaimoaan ja lapsensa äitiä. Voin kertoa että meidän tapauksessa saa todella hakemalla hakea syitä miksi arvostelu menisi noin päin: ystäväni on siro, hoikka, fiksu, taiteellinen nuoren Michelle Pfeifferin näköinen nainen ja itse olen pullea pottunokka. JA SILTI tämä mies löysi juttuja joista naputtaa kaverilleni - tyyliin mikset ole noin naisellinen (on!!), mikset pukeudu yhtä nätisti (kyllä pukeutui ja paria numeroa pienempiin vaatteisiin) jne jne.

Kyse ei ole mistään muusta kuin siitä, että jotkut ääliömiehet aistivat epävarnuuden naisystävissään ja keksimällä keksivät tapoja alistaa häntä noita epävarmuuksia hyödyntäen. Kyse ei ole mistään muusta kuin sairaasta alistamisen ja kontrolloimisen tarpeesta.

Ystäväni tajusi onneksi jättää ukkonsa, suosittelen tätä lämpimästi sinullekin. Tuollainen piirre ei yleensä kuin pahene.

ap:n juttua en voinut uskoa todeksi, mutta tämä on pakko uskoa.

ap:n juttu oli epäuskottava siksi, että en usko, että on olemassa naisia, jotka katselisivat tuolloista käytöstä yhtään pidempään

Vierailija
94/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aloittaja on kertakaikkisen fiksu ja realistinen nainen. Näitä pässinpäitähän riittää, itselläkin muutama ollut. Mutta antaa isännän nyt tohkeissaan posmottaa kun ei itse tajua omaa markkina-arvoaan, joka ei nyt välttämättä päätä huimaa. Ja tuo oli hyvä lohkaisu että Maria on tosi vaativa miesten suhteen ja kropan pitää olla timmissä kunnossa! Kohtahan se voi isäntä vaikka lähtä lenkille (mariafantasioissaan ressukka) ja sehän passaa, saat sutjakamman miehen.

Ja siitä täydet pinnat aloittajalle että ei hetkeään epäile että Marialla voisi olla intressejä ko.miestä kohtaan, järkevä nainen.

ap:n käytös saattaa näyttää tietystä näkökulmasta "kypsältä". Hän ei siis lähde mihinkään mustasukkaisuuspuuskiin tai hyökkää tätä "Mariaa" vastaan, mutta... Ei tuollaista käytöstä tarvitse yhtään kenenkään sietää. Ei edes naureskellen "antaa isännän posmottaa", koska silloin "isäntä" ei tajua (markkina-arvonsa lisäksi) miten huonosti hän kohtelee puolisoaan.

Fiksua ap:lta olisi istua miehensä kanssa alas ja "näyttää" hänelle (juurikin noilla konkreettisilla esimerkeillä) kuinka huonosti mies kohtelee ap:ta verrattuna tuohon "Mariaan". Ja tehdä samalla selväksi, että asiaa ei voit dissata pois "aa... sä taidat olla vähän mustasukkanen.. no, ootko..?" tökkäisyillä.

M42

Vierailija
95/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveen haloo jostain pikku ihastumisesta. Niitä vaan sattuu joskus ja menee ohi, kun tulee realiteetit vastaan.

Miehes luuli, että on saumoja johonkin mihin ennen ei ollut, kun toinen oli vaan ystävällinen. Pikkuhiljaa palaa maan pinnalle, kun tajuaa ettei ole edelleenkään.

Vierailija
96/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, sen olisin voinut sanoa, että en usko hetkeäkään että ystäväni voisi olla kiinnostunut miehestäni. Olen tuntenut hänet 20 vuotta ja tiedän, että hänen miesmakunsa on ihan erilainen. Mietin myös, että voisiko todella olla, että mies tietoisesti haluaa alistaa minua puhumalla noita juttuja. Kun hänen "ihastuksessaan" on jotain putkiaivoisen yksinkertaista tajuamattomuutta. Ihan kun ei muistaisi, että hei, tuo onkin se minun vaimo, ei kämppis.

ap

Mutta kyllähän mies muistaa että olet hänen vaimonsa, eikö niin. Ei hän ole unohtanut, kukaan ei unohda. Tämä on päivänselvä asia.

Jokainen myös ymmärtää että muiden yletön kehuminen, muihin vertaaminen ja kritisointi tuntuu pahalta. Tämäkin on päivänselvää. Ei ole normaaliälyistä ihmistä joka ei tuota ymmärrä. Ei yksinkertaisesti ole. Kukaan ei tee tuota tiedostamatta mitä tekee. Jokainen tajuaa tuon. Jokainen.

Ihminen kuitenkin ohittaa nuo päivänselvät asiat. Ehkä siksi että asiaa on liian vaikea käsitellä. Tuo on jokin kummallinen puolustusreaktio. Ihminen valehtelee itselleen että joku ei muka syystä x ymmärrä mitä puhuu joten hän ei tarkoita satuttaa minua.

Täällä oli hiljattain ketju jossa nuori äiti valitteli anoppinsa käytöstä, kun tämä omii vauvan syliinsä ja juttelee vauvalle tyyliin: nyt ei tarvitse itkeä, kun pääsi mummon syliin, mummo osaa lohduttaa. Samalla osoittaen että vauvan äiti ei kykene lastaan lohduttamaan. Tämä nuori äiti sanoi että tuntuu pahalta mutta ei anoppi pahaa tarkoita. Asiahan on täysin päinvastoin. Anoppi tarkoitti pahaa ja ymmärsi täysin mitä puhuu. Miksi muka ei ymmärtäisi?

Itselläni kesti 15 vuotta ymmärtää, että kun äitini itkee kun lähden kotiini vierailun jälkeen ja syyllistää minua omasta elämästä, hän ymmärtää kyllä miten hirvittävän kurjan olon tekee minulle. Totta kai hän ymmärtää ja tekee tuon tarkoituksella, kiristääkseen minua käymään useammin. Jostakin ihmeellisestä syystä vain kuvittelin että hän ei ymmärrä että minulla on tunteet kuten muillakin. Eihän siinä ole mitään järkeä.

Miehillä sitten on tietenkin vielä tämä putkiaivo-passi, jonka turvin voi möläytellä vielä enemmän. Ja miehet osaavat totisesti tätä passia hyödyntää.

Tämä viesti osui ja upposi... Mitä enemmän tätä mietin, niin onhan se noin. Eli PAKKO on miehenkin jollain tasolla tajuta, että tuo loukkaa minua ja niin haluaa syystä tai toisesta tehdä. Tai ehkä osin voi möläytellä tiedostamattaan ihastuksissaan jotain em. kommentteja (esim. se hajuvesikommentti oli varmaan ihan spontaanisti lohkaistu), mutta ei sitten osaa mitenkään pelastaa noita möläytyksiään ja edes yritä ottaa sanojaan takaisin.

Tavallaan tekisi mieli näyttää tämä keskustelu miehelle ja pyytää häntä katsomaan, miltä tilanne näyttää ulkopuolisten silmin. Mutta toisaalta täällä oli joitain näitä Maria-faneja, joten ehkä jätän väliin :D

ap

Olen 43-vuotias ja mies ja voin kertoa, niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin, miehesi ei välttämättä tajua, että esim. kroppasi vertaaminen toiseen satuttaa sinua, ellet sano sitä hänelle. Ja kaikki nuo muutkin möläytykset.

Ei sinun tarvitse tätä keskustelua miehelle näyttää, mutta voit ottaa noita asioita esiin keskustellessanne suhteestanne. On selvää, että miehesi käytöksen pitää muuttua, jotta suhteellanne olisi tulevaisuutta.

Vierailija
97/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks vaimon sisko on aina herkumpi, sanokaapa se ?

Vierailija
98/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta aloittaja on kertakaikkisen fiksu ja realistinen nainen. Näitä pässinpäitähän riittää, itselläkin muutama ollut. Mutta antaa isännän nyt tohkeissaan posmottaa kun ei itse tajua omaa markkina-arvoaan, joka ei nyt välttämättä päätä huimaa. Ja tuo oli hyvä lohkaisu että Maria on tosi vaativa miesten suhteen ja kropan pitää olla timmissä kunnossa! Kohtahan se voi isäntä vaikka lähtä lenkille (mariafantasioissaan ressukka) ja sehän passaa, saat sutjakamman miehen.

Ja siitä täydet pinnat aloittajalle että ei hetkeään epäile että Marialla voisi olla intressejä ko.miestä kohtaan, järkevä nainen.

ap:n käytös saattaa näyttää tietystä näkökulmasta "kypsältä". Hän ei siis lähde mihinkään mustasukkaisuuspuuskiin tai hyökkää tätä "Mariaa" vastaan, mutta... Ei tuollaista käytöstä tarvitse yhtään kenenkään sietää. Ei edes naureskellen "antaa isännän posmottaa", koska silloin "isäntä" ei tajua (markkina-arvonsa lisäksi) miten huonosti hän kohtelee puolisoaan.

Fiksua ap:lta olisi istua miehensä kanssa alas ja "näyttää" hänelle (juurikin noilla konkreettisilla esimerkeillä) kuinka huonosti mies kohtelee ap:ta verrattuna tuohon "Mariaan". Ja tehdä samalla selväksi, että asiaa ei voit dissata pois "aa... sä taidat olla vähän mustasukkanen.. no, ootko..?" tökkäisyillä.

M42

No joo, en ole varma kuinka kypsää käytökseni on, kun en ole edes ottanut asiaa puheeksi miehen kanssa. Olen varmaan paljolti niin hämmentynyt siitä, että onko suhteemme tila todella tämä. Vaikka monet kommentoijat ihan järkevästi ehdottavat eroa, en ennen uuttavuotta edes unissani harkinnut eron mahdollisuutta! Siksi viimeisin viikko miehen höpinöitä kuunnellessa on ollut niin hämmentävä.

Ap

Vierailija
99/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No niin, ehkä voi olla totta että osin olen itsekin ollut kuin kämppis. Noihin Maria-juttuihin en ole nimittäin vastannut oikein mitään. Tiedän, että jos kilahtaisin, alkaisi mies syyttää mustasukkaisuudesta ja naisten kateudesta, vaikka ainakaan kateudesta ei ole kyse. Ihan ekaan ”Olipa Maria hyvä tyyppi”-kommenttiin vastasin vilpittömästi että eikös olekin. Sitten tuli muutama lisää, joille naurahdin spontaanin hämmentyneenä. Lopulta alkoi ärsyttää, mutta en ole ehkä osannut ottaa asiaa puheeksi.

Ap

Onkohan se joku neurologinen vamma, vai vain huonoa käytöstä ja mulkeroutta, että pitää saada kieriskellä oman puolison mustasukkaisuudessa, tai sen puutteessa. Meillä miehen kanssa ei ole kertaakaan edes käynyt keskustelussa sana mustasukkaisuus. Varmaan johtuu siitä että emme puntaroi mitään tekojamme ja ajatuksiamme sen kautta että olisipa hyvä jos toinen olisi/ei olisi tästä mustasukkainen.

Vierailija
100/115 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen perusteella en yhtään ihmettele, että aidan toiselta puolelta löytyvä ruoho kiinnostaa. AP kuulostaa perus pirttihirmulta.