vinkkejä kurkkukivun lievittämiseen
Kauhea flunssa päällä, lämpö n. 39 ja aivan järkyttävän kipeä kurkku jo kolmatta vuorokautta. Oon ottanu maksimit Buranaa ja Panacodia, samoin Strepsilsit, lämpimät juomat ym. on käytössä jo liiankin kanssa, mutta ei vaan tahdo silti auttaa. En meinaa jaksaa enää tätä kipua enkä ole pystynyt näinä päivinä syömäänkään. Mikä teillä on auttanut? Oisko vinkkejä mitä voisin vielä kokeilla? Niin ja oon käyny lääkärissä, mutta tämä on virusperäistä eli ei ole muuta keinoa kuin potea ja yrittää lievittää kipua jollain.
Kommentit (13)
Ihme jos ei särkylääke auta. Kuumeenkin pitäisi laskea sillä..
Vierailija kirjoitti:
Kokeile hunajaa. Kuulostaa kyllä kamalalta :( Mulla auttaa aina Burana kurkkukipuun.
Kiitos vinkistä, pitääkin kokeilla! En tajua itekään miten ei tällä lääkemäärällä auta tämän paremmin, mutta kai tämä on vaan nyt niin rajuna tää tauti. Alkaa vaan käydä jo raskaaksi ja hermon päälle kun särkee koko ajan.
Onnea vaan. Itselläni oli varmastikin tuo sama jotain kuukausi sitten. Se kurkkukipu pysyi samalla tasolla viikon ja sen jälkeen lievempänä vielä toisen viikon. Limayskä jatkuu vieläkin, ei mitään toivoa että pääsisi esim. kunnolla hiihtämään.
Hanki vielä niitä puuduttavia Bafucin-tabletteja, auttaa vähän lisää, mutta minulla ei ainakaan kipu missään vaiheessa hellittänyt niin että olisi mukavampi juoda tai syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ihme jos ei särkylääke auta. Kuumeenkin pitäisi laskea sillä..
Joo siis kuume laski sentään alle 38 asteen lääkkeiden jälkeen. Sori vähän epäselvästi kirjoitin. Ja ehkä tää johtuu sitten siitäkin, että mulla on muutenkin hirveän herkästi ärtyvä nielu.
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan. Itselläni oli varmastikin tuo sama jotain kuukausi sitten. Se kurkkukipu pysyi samalla tasolla viikon ja sen jälkeen lievempänä vielä toisen viikon. Limayskä jatkuu vieläkin, ei mitään toivoa että pääsisi esim. kunnolla hiihtämään.
Hanki vielä niitä puuduttavia Bafucin-tabletteja, auttaa vähän lisää, mutta minulla ei ainakaan kipu missään vaiheessa hellittänyt niin että olisi mukavampi juoda tai syödä.
Voi ei, tätä mä vähän pelkäänkin kun ei tunnu oikein helpottavan. Miten sä jaksoit tuota? Mulla on menny "vasta" kolme päivää ja tuntuu jo etten jaksa tätä enää yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tsemppiä sullekin lopulliseen paranemiseen. Toivottavasti pääset pian takas laduille! Tosi kurja tuo sunkin juttus :-(
Minulla auttoi nopeasti, kun laitoin inkiväärisiivuja hautumaan kiehuvaan veteen noin 10-15 minuutiksi, maustoin hunajalla ja sitruunamehulla sekä join sitä niin kuumana kuin kärsin.
.
Jos ei ole hunajaa voi maustaa sokerilla, ruokosokerilla, siirapilla ym.
Happamat lastit nieluun tappaa kaikki pöpöt ja virukset.
Vierailija kirjoitti:
Minulla auttoi nopeasti, kun laitoin inkiväärisiivuja hautumaan kiehuvaan veteen noin 10-15 minuutiksi, maustoin hunajalla ja sitruunamehulla sekä join sitä niin kuumana kuin kärsin.
.
Kiitos tästäkin vinkistä, pitää kokeilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Kiitos tästäkin vinkistä, pitää kokeilla!
.
Kokeile ihmeessä, minulla ei nuo Bafucinit sun muut auttaneet yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, tätä mä vähän pelkäänkin kun ei tunnu oikein helpottavan. Miten sä jaksoit tuota? Mulla on menny "vasta" kolme päivää ja tuntuu jo etten jaksa tätä enää yhtään.
Huonosti... Tuntuu, että monen päivän kivun ja turvotuksen jälkeen se kurkku on vaan arempi päivä päivältä. Katsoin areenasta dokumentteja ja join hunajateetä, ja muistelin aikoja angiinakierteessä ennen nielurisaleikkausta.
Kiitos tsempeistä. Toivotaan, että pääset nopeammin kunnolla tolpillesi.
Tee totia jostain sopivasta kankeasta viinasta. Rommista vaikka.
Ihan oikeasti, pieni pöhnä auttaa parhaiten jos kipulääkkeet eivät tehoa.
Kokeile hunajaa. Kuulostaa kyllä kamalalta :( Mulla auttaa aina Burana kurkkukipuun.