Myönnän: ärsyttää, että mieheni "kuolaa" hyvää ystävääni
Viikko sitten uutenavuotena vietimme aattoiltaa illanistujaisissa, jossa oli hyvä ystäväporukkani (kaikki siis naisia) sekä osalla miehet aveceina. Ollaan 35-40 vuotiaita, suurimmalla osalla lapsia ja muutama lapseton sinkku. Oli rento ja kiva ilta isolla porukalla, mutta nyt menee hermo kun viimeisen viikon ajan mieheni ei ole paljoa muusta puhunut kuin em. juhlissa olleesta sinkkukaveristani. Vertailee minua tähän ystävääni, sanotaanko vaikka "Mariaan" ja vaikuttaa naiivin ihastuneelta.
Esimerkkejä: (suluissa omat kommenttini)
- Maria ainakin nauroi mun jutuille ja piti mua hauskana. (Maria on oikeasti hyvä keskustelemaan ja kuuntelemaan, mies tulkitsee ehkä tämän jonkinlaisena ihastuksen/ihailun merkkinä ja on siitä lapsellisen innoissaan, eikä tajua että em. käytös on ollut ystävältäni ihan peruskohteliasuutta ja käytöstapoja).
- Marian matkakohteet ovat aidosti mielenkiintoisia, ei halua all-inclusive perhekohteisiin niinkuin sinä. (Marialla ei olekaan kahta pientä lasta ja hän matkustaa/reppureissa yksin paikoissa, jonne en tosiaankaan veisi esikouluikäisiä lapsia).
- Maria sanoi, että meikkaa arkeanakin. (Jos mä joskus meikkaan arkena, on mies saattanut kommentoida tyyliin "ketä varten sä värjäät naamaas", nyt Marian arkimeikkaaminen onkin jotain elämää suurempaa.)
- Maria sanoi mua herrasmieheksi (tilanteessa "saanko auttaa takin päälle?" "Kyllä kiitos, onpa herrasmiesmäistä". Mies ei mun kanssa itse tarjoudu edes kantamaan kauppakasseja.)
- Marian mielestä kerran viikossa xxx (miehen aikaavievä harrastus, kerralla melkeinpä koko päivä) ei ole todellakaan paljon. (Maria sanoi jotain tyyliin "joo kun innostuu jostain, niin kyllähän sitä haluaisi tehdä vaikka kuinka").
- En tajua, miten Maria voi näyttää niin nuorelta ja hyvältä (Tämän olen kuullut jo toooosi monta kertaa, on tullut asia selväksi).
- Miksi sulla ei voi olla samanlaista kroppaa kuin Marialla, ei ikä ole syy plösähtää. (Ei ehkä ikä, mutta Maria harrastaa kehonrakennusta ja salitreeniä 5-6 kertaa viikossa joten hänen kroppaansa en vertaisi keskivertoihmisen kroppaan. Plus mieheni kroppa on ihan tavallinen "isämasu"-mallinen, hänellä ei todellakaan ole varaa puhua plösähtäneestä kropasta).
ja huippuna:
-Marialla oli jotain kivaa hajuvettä. Sä et sitten ilmeisesti voi käyttää. (Mies tietää kyllä, että vältän hajusteita allergia/atopiataustani vuoksi).
Nyt mies ehdottelee, että järjestetään joku illanistujainen, saunailta, tms. jonne kutsuttaisiin Maria myös mukaan "kun oli niin hyvä tyyppi". Tavallaan pitäisi ehkä jopa huvittaa kun mies vaikuttaa niin lapsellisen ihastuneelta, mutta pikku hiljaa huvitus on kääntynyt ärsytykseen. Ihan kuin mä olisin joku kämppis hänelle, kun hän voi kerran tilittää ihastuksensa minulle. Ihan kuin meidän suhde olisi täysin platoninen. TAi niin taitaa jo tosiaan ollakin, ehkä tämä ystävääni ihastuminen vain konkretisoi sen irvokkaalla tavalla.
Kommentit (115)
Ootko mieheltäsi kysynyt miksi vertaa sua ja "Mariaa"??
kerran poikaystäväni sanoi meiän yhteistä naisystävää "ihanaksi ja söpöksi" ni vastasin "nii munkin mielestä" koska on totta... mut ikinä ei oo vertailut mua ja naisystävän ulkonäköä tai luonneta... mun mielestä se olisi kummallista
Nii ja siis oon toi nro 16..
Ja siis oon usein joutunu miesten fantasioiden kohteeks, joskus varmaa oon vaikuttanu siltä jos oon seurustellu ja pitäny extrahyvää huolta siitä et oon parhaimman näkönen, kaikin puolin, niin joo, kyl moni mun kaveri on ollu sillee ettei ne oo sillon halunnu et vietän aikaa niiden miesten kanssa. ::''D Mä taas ite ex lihavana yms totuin siihen, et mul oli malli ja missitasosii kavereita, en ollu moksiskaa siitä.. sit ku yhtäkkii mä olinki paljon paremman näkönen ku ne, nii huomasin et miten itsekkäit ja kusipäisii ja pikkusielusii ihmiset on. mä niinku annoin ihmisten olla, mut muut ei sit antanu vaan esim suuttu mulle jos mies piti mua erityisen hyvännäkösenä ku sitähän mä sillon olin koska olin tehny töitä sen eteen , 247 ulkonäkö oli se ykkösjuttu viimekski ku seurustelin. :)))
mä en ikin halunnu tietentahtoen flirttailla yms, mut olin vaa tosi ilonen ja muutenki kaikki pitää musta aina, miehet tottakai etenkin jos ulkonäkö on 10 +++++++++++++ ku ne on ulkonäkökeskeisii.
mut mä näin aina mun kavereissa parhaat puolet, sillonki ku mä ite en oo ollu parhaimmillani. tollasis tilanteis huomasin ihmisten erot. ja olin tyytyväine siihen et esim joillai mun miehil on ollu perus käytöstavat ja naismaku munkaltanen olin millanen vaan, mut sit esim kavereil on ollu suht moukkamaisia miehiä... ja en oo ollu otettu niissä tilanteissa.. päin vastoin, halunnu lähtee pois niist tilanteista. :D
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä pantavan oloiselta pakkaukselta tämä Maria. Jos ei aiokaan hankkia lapsia, niin aivan täydellinen. Vaimomatskua jopa.
Tää oli kyllä aika läpinäkyvä naisen kirjoittama provo :D ihan liikaa yritystä.
Vierailija kirjoitti:
Siis oon ite ollu usein tilassa, jossa jonkun poikaystävä on ollut jollainlailla kiinnostunu musta (esim. ulkonäkö,luonne..) ja sit oon myös ollu niis tilanteissa, missä joku mun poikaystävä on puhunu tyylii jonku mun kaverin ulkonäöstä tai jostain . :D
Sit oon myös tuntenu sellasii tyttöi/naisii, jotka haluu lähteekki mukaan tollaseen, sit oon ite olllu sellasis tilanteis, mis oisin voinu lähtee mukaan esim flirttaamaan, panemaan jonku exää jne... mut en oo lähteny, koska en oo halunnu. :)
esim. joskus ku oon kiinnittäny paljon huomioo et mun ulkonäkö on täydellinen, niin jotkut miehet tietenki myös kaverien miehet on sit sanonu jopa kavereilleen äänee et uskomattoman hyvännäkönen nainen toi.. eihän se oo normaalei käytöstapoi, vaa kertoo siit et mies on ihan täys pelle..... :D
Ja sit no, oikeestaa harvempi (ei kukaan?) mies ois ollu sillee et ois kehunu vartavasten mun kavereita, mut esim. yks rumemman puoleinen nainen yritti iskee yhtä mun exää, yms yms..
mut sit oon esim joskus kyselly "onks se kaunis??" ja sit joku sanonu " on"
mut myös tilanteissa missa on sanonu et "ei" ja tehty selväks et mun kroppa on nimenomaan se paras vaihtoehto. :)
Ei jumalauta, opettele kirjoittaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä pantavan oloiselta pakkaukselta tämä Maria. Jos ei aiokaan hankkia lapsia, niin aivan täydellinen. Vaimomatskua jopa.
Nelikymppinen mies täällä terve. Ja ihan täysin tosissani tuon kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis oon usein joutunu miesten fantasioiden kohteeks, joskus varmaa oon vaikuttanu siltä jos oon seurustellu ja pitäny extrahyvää huolta siitä et oon parhaimman näkönen, kaikin puolin, niin joo, kyl moni mun kaveri on ollu sillee ettei ne oo sillon halunnu et vietän aikaa niiden miesten kanssa. ::''D Mä taas ite ex lihavana yms totuin siihen, et mul oli malli ja missitasosii kavereita, en ollu moksiskaa siitä.. sit ku yhtäkkii mä olinki paljon paremman näkönen ku ne, nii huomasin et miten itsekkäit ja kusipäisii ja pikkusielusii ihmiset on. mä niinku annoin ihmisten olla, mut muut ei sit antanu vaan esim suuttu mulle jos mies piti mua erityisen hyvännäkösenä ku sitähän mä sillon olin koska olin tehny töitä sen eteen , 247 ulkonäkö oli se ykkösjuttu viimekski ku seurustelin. :)))
mä en ikin halunnu tietentahtoen flirttailla yms, mut olin vaa tosi ilonen ja muutenki kaikki pitää musta aina, miehet tottakai etenkin jos ulkonäkö on 10 +++++++++++++ ku ne on ulkonäkökeskeisii.
mut mä näin aina mun kavereissa parhaat puolet, sillonki ku mä ite en oo ollu parhaimmillani. tollasis tilanteis huomasin ihmisten erot. ja olin tyytyväine siihen et esim joillai mun miehil on ollu perus käytöstavat ja naismaku munkaltanen olin millanen vaan, mut sit esim kavereil on ollu suht moukkamaisia miehiä... ja en oo ollu otettu niissä tilanteissa.. päin vastoin, halunnu lähtee pois niist tilanteista. :D
Suuhuni tuli juuri hieman oksennusta. Mene pois, pentu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tollasen jälkeen heittäisin ukon hotellimajoitukseen tai lähtisin itse. Siis ihan oikeesti. Vois sitten molemmat tahoillaan miettiä onko parisuhde enää sitä mitä halutaan. Toki ihastumisia voi tulla ja mennä, mutta ei niistä nyt himassa jutella ja vertailla jne.
Juuri tämä mua loukkaa eniten, siis se että mies puhuu mulle noin avoimesti kuin ei muistaisi kuka olen. En pysty hetkeäkään kuvittelemaan, että miehen ja "Marian" välillä olisi mitään tai koskaan edes tulisi mitään. Harmittaa myös, että miehen todellisuudentaju on siinäkin mielessä ihan hukassa, ettei ymmärrä että on ihan eri asia elää sinkkuelämää nelikymppisenä kuin olla töissäkäyvä kahden lapsen arkea pyörittävä äiti. Kyllä mäkin mielelläni kehuisin miestäni esim. herrasmiesmäiseksi, jos nyt mies vaikka aloittaisi ihan omien tiskiensä päätymisestä astianpesukoneeseen.
ap
Taitaa pitää suhdettanne niin itsestäänselvyytenä, että voi sanoa sulle mitä vaan. Ei osaa enää arvostaa mitä kotona on tarjolla.
Juuri tämä arvostuksen puute ja itsestäänselvyytenä pitäminen :( Mietin tätä ketjua lukiessa, että ei, en usko miehen tekevän tätä alistamisen ja ilkeilyn vuoksi, vaikka jotkut sitä ovatkin ihan järkevästi ehdottaneet. Ymmärrän, että ilkeilymielessä kaveriin "ihastuminen" voisi myös joissain tapauksissa olla toki mahdollista. Mutta enemmän kallistun tähän arvostuksen puutteeseen ja se loukkaa. Tavallaan toivon, että heittäisipä mies noita kommenttejaan edes siinä mielessä, että haluaisi saada minut mustasukkaiseksi. Sehän tarkoittaisi, että jotain tunnetta ja intohimoa on vielä jäljellä. Vaikka en kyllä tietoista ilkeyttäkään toki toivo.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mä naisena hengailen täällä palstalla, niin nauraisin kippurassa jos mun nelikymppinen mies viettäisi täällä sunnuntai-iltaa. Eli onneksi et ole mun mies:)
Vierailija kirjoitti:
Ja suomeksi kiitos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Mulle tuli tuosta Mariasta pikemminkin tunne, että noissa illanistujaisissa yms. pippaloissa varmasti mukavaa seuraa, mutta parisuhteessa varmaan tosi hankala tyyppi. Ja kuten ap kirjoittikin, niin ylivaativa miesten suhteen, vaatii hyvää kroppaa jne. Sellaista naistako todella toivot?
Vierailija kirjoitti:
Minusta aloittaja on kertakaikkisen fiksu ja realistinen nainen. Näitä pässinpäitähän riittää, itselläkin muutama ollut. Mutta antaa isännän nyt tohkeissaan posmottaa kun ei itse tajua omaa markkina-arvoaan, joka ei nyt välttämättä päätä huimaa. Ja tuo oli hyvä lohkaisu että Maria on tosi vaativa miesten suhteen ja kropan pitää olla timmissä kunnossa! Kohtahan se voi isäntä vaikka lähtä lenkille (mariafantasioissaan ressukka) ja sehän passaa, saat sutjakamman miehen.
Ja siitä täydet pinnat aloittajalle että ei hetkeään epäile että Marialla voisi olla intressejä ko.miestä kohtaan, järkevä nainen.
Kiitos sinulle!
ap
Mua haukutaan pennuks täällä??
tyylii yks harvoista jotka on tääl puhumas asioista niinku ne on. :D shut up.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tollasen jälkeen heittäisin ukon hotellimajoitukseen tai lähtisin itse. Siis ihan oikeesti. Vois sitten molemmat tahoillaan miettiä onko parisuhde enää sitä mitä halutaan. Toki ihastumisia voi tulla ja mennä, mutta ei niistä nyt himassa jutella ja vertailla jne.
Juuri tämä mua loukkaa eniten, siis se että mies puhuu mulle noin avoimesti kuin ei muistaisi kuka olen. En pysty hetkeäkään kuvittelemaan, että miehen ja "Marian" välillä olisi mitään tai koskaan edes tulisi mitään. Harmittaa myös, että miehen todellisuudentaju on siinäkin mielessä ihan hukassa, ettei ymmärrä että on ihan eri asia elää sinkkuelämää nelikymppisenä kuin olla töissäkäyvä kahden lapsen arkea pyörittävä äiti. Kyllä mäkin mielelläni kehuisin miestäni esim. herrasmiesmäiseksi, jos nyt mies vaikka aloittaisi ihan omien tiskiensä päätymisestä astianpesukoneeseen.
ap
Taitaa pitää suhdettanne niin itsestäänselvyytenä, että voi sanoa sulle mitä vaan. Ei osaa enää arvostaa mitä kotona on tarjolla.
Juuri tämä arvostuksen puute ja itsestäänselvyytenä pitäminen :( Mietin tätä ketjua lukiessa, että ei, en usko miehen tekevän tätä alistamisen ja ilkeilyn vuoksi, vaikka jotkut sitä ovatkin ihan järkevästi ehdottaneet. Ymmärrän, että ilkeilymielessä kaveriin "ihastuminen" voisi myös joissain tapauksissa olla toki mahdollista. Mutta enemmän kallistun tähän arvostuksen puutteeseen ja se loukkaa. Tavallaan toivon, että heittäisipä mies noita kommenttejaan edes siinä mielessä, että haluaisi saada minut mustasukkaiseksi. Sehän tarkoittaisi, että jotain tunnetta ja intohimoa on vielä jäljellä. Vaikka en kyllä tietoista ilkeyttäkään toki toivo.
ap
Jospa se arvostuksen puute onkin se, mitä mies kokee suhteessanne. Ja se kumpuaa tällaisena ihastumisena ja siinä, että mies tekee sen ihastumisen selväksi sinulle. Siinä voi olla taustalla miehen toive, että hätääntyisit ja alkaisit arvostamaan miestä enemmän ja kohtelemaan häntä paremmin siinä pelossa että hän katselee tosissaan muita naisia. Tiedän, että ajatus voi kuulostaa perverssiltä, mutta olen mies (se joka kyseli Marian yhteystietoja) ja osaan ehkä jotenkin kuvitella tämän tilanteen miehen kannalta ja miehen ajatusmaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Koska vaikutat kuin teini pissis... hävettää lukee noita sun fantasioitasi
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei saanut selvää tekstistäsi miten ne asiat on, joten voit lopettaa kirjoittamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mä naisena hengailen täällä palstalla, niin nauraisin kippurassa jos mun nelikymppinen mies viettäisi täällä sunnuntai-iltaa. Eli onneksi et ole mun mies:)
Ööh. Täähän on aihe vapaa, eikä mikään ensisynnyttäjien tukifoorumi. Täällä on monenlaista keskustelua ja vilkasta sellaista, toisin kuin useimmilla muilla foorumeilla. Nollaan aivoja vilkkaan viikonlopun jälkeen, istun sohvalla, kattelen telkkaria ja räplään puhelinta. Mitä hiton ihmeellistä tai ei miehelle sopivaa tässä on? En tajua. Selitä.
Ei vastattu siihen kysymyksee, ku kysyit et onko Maria maksullinen nainen. :DDD
Vierailija kirjoitti:
Ei vastattu siihen kysymyksee, ku kysyit et onko Maria maksullinen nainen. :DDD
No arvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh. Täähän on aihe vapaa, eikä mikään ensisynnyttäjien tukifoorumi. Täällä on monenlaista keskustelua ja vilkasta sellaista, toisin kuin useimmilla muilla foorumeilla. Nollaan aivoja vilkkaan viikonlopun jälkeen, istun sohvalla, kattelen telkkaria ja räplään puhelinta. Mitä hiton ihmeellistä tai ei miehelle sopivaa tässä on? En tajua. Selitä.
No mun mies ei nyt halua tätä palstaa lukea ja hyvä niin. Tietty täällä saa kirjoitella kuka vaan, mut kyllä täällä nyt aikamoisena vähemmistönä miehet ovat:)
Herrajumala mikä myötähäpeä.