Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myönnän: ärsyttää, että mieheni "kuolaa" hyvää ystävääni

Vierailija
06.01.2019 |

Viikko sitten uutenavuotena vietimme aattoiltaa illanistujaisissa, jossa oli hyvä ystäväporukkani (kaikki siis naisia) sekä osalla miehet aveceina. Ollaan 35-40 vuotiaita, suurimmalla osalla lapsia ja muutama lapseton sinkku. Oli rento ja kiva ilta isolla porukalla, mutta nyt menee hermo kun viimeisen viikon ajan mieheni ei ole paljoa muusta puhunut kuin em. juhlissa olleesta sinkkukaveristani. Vertailee minua tähän ystävääni, sanotaanko vaikka "Mariaan" ja vaikuttaa naiivin ihastuneelta.

Esimerkkejä: (suluissa omat kommenttini)
- Maria ainakin nauroi mun jutuille ja piti mua hauskana. (Maria on oikeasti hyvä keskustelemaan ja kuuntelemaan, mies tulkitsee ehkä tämän jonkinlaisena ihastuksen/ihailun merkkinä ja on siitä lapsellisen innoissaan, eikä tajua että em. käytös on ollut ystävältäni ihan peruskohteliasuutta ja käytöstapoja).

- Marian matkakohteet ovat aidosti mielenkiintoisia, ei halua all-inclusive perhekohteisiin niinkuin sinä. (Marialla ei olekaan kahta pientä lasta ja hän matkustaa/reppureissa yksin paikoissa, jonne en tosiaankaan veisi esikouluikäisiä lapsia).

- Maria sanoi, että meikkaa arkeanakin. (Jos mä joskus meikkaan arkena, on mies saattanut kommentoida tyyliin "ketä varten sä värjäät naamaas", nyt Marian arkimeikkaaminen onkin jotain elämää suurempaa.)

- Maria sanoi mua herrasmieheksi (tilanteessa "saanko auttaa takin päälle?" "Kyllä kiitos, onpa herrasmiesmäistä". Mies ei mun kanssa itse tarjoudu edes kantamaan kauppakasseja.)

- Marian mielestä kerran viikossa xxx (miehen aikaavievä harrastus, kerralla melkeinpä koko päivä) ei ole todellakaan paljon. (Maria sanoi jotain tyyliin "joo kun innostuu jostain, niin kyllähän sitä haluaisi tehdä vaikka kuinka").

- En tajua, miten Maria voi näyttää niin nuorelta ja hyvältä (Tämän olen kuullut jo toooosi monta kertaa, on tullut asia selväksi).

- Miksi sulla ei voi olla samanlaista kroppaa kuin Marialla, ei ikä ole syy plösähtää. (Ei ehkä ikä, mutta Maria harrastaa kehonrakennusta ja salitreeniä 5-6 kertaa viikossa joten hänen kroppaansa en vertaisi keskivertoihmisen kroppaan. Plus mieheni kroppa on ihan tavallinen "isämasu"-mallinen, hänellä ei todellakaan ole varaa puhua plösähtäneestä kropasta).

ja huippuna:
-Marialla oli jotain kivaa hajuvettä. Sä et sitten ilmeisesti voi käyttää. (Mies tietää kyllä, että vältän hajusteita allergia/atopiataustani vuoksi).

Nyt mies ehdottelee, että järjestetään joku illanistujainen, saunailta, tms. jonne kutsuttaisiin Maria myös mukaan "kun oli niin hyvä tyyppi". Tavallaan pitäisi ehkä jopa huvittaa kun mies vaikuttaa niin lapsellisen ihastuneelta, mutta pikku hiljaa huvitus on kääntynyt ärsytykseen. Ihan kuin mä olisin joku kämppis hänelle, kun hän voi kerran tilittää ihastuksensa minulle. Ihan kuin meidän suhde olisi täysin platoninen. TAi niin taitaa jo tosiaan ollakin, ehkä tämä ystävääni ihastuminen vain konkretisoi sen irvokkaalla tavalla.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh, hyvä vitsi. Ja vaikkei olisikaan, niin tiedät kyllä mitä tehdä.

Vierailija
2/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti että olisit tavannut miehen viikko sitten ja hän puhuisi noin- tapaisitko häntä enää toiste.. eli onhan mies nyt ihan mulker o.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tyyppinen tämä Maria on, voisiko antaa itsekin signaalia toiseen suuntaan?

Mulla ollut vähän samaa joskus ystävättärien miesten kanssa että ovat olleet vähän liian kiinnostuneita mutta en ole kyllä koskaan, en koskaan antanut ymmärtää mitään tai lähtenyt leikkiin mukaan.

Vierailija
4/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee tuon vartavasten ärsyttääkseen. Älä ole huomaavinasi, kehu itsekin sitä Mariaa. Näin miestä ketuttaa kun et ole mustasukkainen.

Vierailija
5/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin mukavaa käytöstä ja kommentointia miehesi taholta tuollainen. Jos on kerran noin kiinnostunut Mariasta, niin jätä tuollainen sika.

Vierailija
6/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään kysele sulta et miltä sen vartalo näyttää luonnontilassa... olepa onnellinen. :(

Vierailija
7/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko sitten uutenavuotena vietimme aattoiltaa illanistujaisissa, jossa oli hyvä ystäväporukkani (kaikki siis naisia) sekä osalla miehet aveceina. Ollaan 35-40 vuotiaita, suurimmalla osalla lapsia ja muutama lapseton sinkku. Oli rento ja kiva ilta isolla porukalla, mutta nyt menee hermo kun viimeisen viikon ajan mieheni ei ole paljoa muusta puhunut kuin em. juhlissa olleesta sinkkukaveristani. Vertailee minua tähän ystävääni, sanotaanko vaikka "Mariaan" ja vaikuttaa naiivin ihastuneelta.

Esimerkkejä: (suluissa omat kommenttini)

- Maria ainakin nauroi mun jutuille ja piti mua hauskana. (Maria on oikeasti hyvä keskustelemaan ja kuuntelemaan, mies tulkitsee ehkä tämän jonkinlaisena ihastuksen/ihailun merkkinä ja on siitä lapsellisen innoissaan, eikä tajua että em. käytös on ollut ystävältäni ihan peruskohteliasuutta ja käytöstapoja).

- Marian matkakohteet ovat aidosti mielenkiintoisia, ei halua all-inclusive perhekohteisiin niinkuin sinä. (Marialla ei olekaan kahta pientä lasta ja hän matkustaa/reppureissa yksin paikoissa, jonne en tosiaankaan veisi esikouluikäisiä lapsia).

- Maria sanoi, että meikkaa arkeanakin. (Jos mä joskus meikkaan arkena, on mies saattanut kommentoida tyyliin "ketä varten sä värjäät naamaas", nyt Marian arkimeikkaaminen onkin jotain elämää suurempaa.)

- Maria sanoi mua herrasmieheksi (tilanteessa "saanko auttaa takin päälle?" "Kyllä kiitos, onpa herrasmiesmäistä". Mies ei mun kanssa itse tarjoudu edes kantamaan kauppakasseja.)

- Marian mielestä kerran viikossa xxx (miehen aikaavievä harrastus, kerralla melkeinpä koko päivä) ei ole todellakaan paljon. (Maria sanoi jotain tyyliin "joo kun innostuu jostain, niin kyllähän sitä haluaisi tehdä vaikka kuinka").

- En tajua, miten Maria voi näyttää niin nuorelta ja hyvältä (Tämän olen kuullut jo toooosi monta kertaa, on tullut asia selväksi).

- Miksi sulla ei voi olla samanlaista kroppaa kuin Marialla, ei ikä ole syy plösähtää. (Ei ehkä ikä, mutta Maria harrastaa kehonrakennusta ja salitreeniä 5-6 kertaa viikossa joten hänen kroppaansa en vertaisi keskivertoihmisen kroppaan. Plus mieheni kroppa on ihan tavallinen "isämasu"-mallinen, hänellä ei todellakaan ole varaa puhua plösähtäneestä kropasta).

ja huippuna:

-Marialla oli jotain kivaa hajuvettä. Sä et sitten ilmeisesti voi käyttää. (Mies tietää kyllä, että vältän hajusteita allergia/atopiataustani vuoksi).

Nyt mies ehdottelee, että järjestetään joku illanistujainen, saunailta, tms. jonne kutsuttaisiin Maria myös mukaan "kun oli niin hyvä tyyppi". Tavallaan pitäisi ehkä jopa huvittaa kun mies vaikuttaa niin lapsellisen ihastuneelta, mutta pikku hiljaa huvitus on kääntynyt ärsytykseen. Ihan kuin mä olisin joku kämppis hänelle, kun hän voi kerran tilittää ihastuksensa minulle. Ihan kuin meidän suhde olisi täysin platoninen. TAi niin taitaa jo tosiaan ollakin, ehkä tämä ystävääni ihastuminen vain konkretisoi sen irvokkaalla tavalla.

Ah, en tiedä mitä sanoa. Eikö mies itse huomaa tökeryyttään? M olen nainen, ja myönnän, että voisin ihastuessani käyttäytyä just noin ja olenkin, sillä ihastuksesta tekee mieli puhua jatkuvasti. No, ihastuksia tulee ja menee.

Vierailija
8/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mieti että olisit tavannut miehen viikko sitten ja hän puhuisi noin- tapaisitko häntä enää toiste.. eli onhan mies nyt ihan mulker o.

Täydellisesti kiteytetty.

Vierailija
9/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tökeröä. Se haluaa sinut vaan epävarmaksi. Ethän suo sitä hänelle. Jostain syystä se haluaa, että alat tekemään teille eroa. Odottaa nalkuttamista ja draamaa. Näin se saa syyn lähteä ja saa vielä syyt niskoillesi.

Jos haluat erota, nyt on hyvä syy aloittaa. Jos et halua, et ota kuuleviin korviin.

Vierailija
10/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies pettänyt sinua? Nyt se haluaa sinun alkavan riehumaan Marian vuoksi ja siirtää eron tekemisen sinulle.

Vierailija
11/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Maria <3

Ehkä kannattaisi erota tai sinun olla enemmän kuin Maria.

Vierailija
12/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kuinka pieni mies sinulla on. Oletko varma, että haluat suhteen jatkuvan?

Vierailija
13/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itse tämä "Maria", jota ystäväni mies käytti saadakseen alistettua tuota ystävääni, avovaimoaan ja lapsensa äitiä. Voin kertoa että meidän tapauksessa saa todella hakemalla hakea syitä miksi arvostelu menisi noin päin: ystäväni on siro, hoikka, fiksu, taiteellinen nuoren Michelle Pfeifferin näköinen nainen ja itse olen pullea pottunokka. JA SILTI tämä mies löysi juttuja joista naputtaa kaverilleni - tyyliin mikset ole noin naisellinen (on!!), mikset pukeudu yhtä nätisti (kyllä pukeutui ja paria numeroa pienempiin vaatteisiin) jne jne.

Kyse ei ole mistään muusta kuin siitä, että jotkut ääliömiehet aistivat epävarnuuden naisystävissään ja keksimällä keksivät tapoja alistaa häntä noita epävarmuuksia hyödyntäen. Kyse ei ole mistään muusta kuin sairaasta alistamisen ja kontrolloimisen tarpeesta.

Ystäväni tajusi onneksi jättää ukkonsa, suosittelen tätä lämpimästi sinullekin. Tuollainen piirre ei yleensä kuin pahene.

Vierailija
14/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri se "mariasinkku" ja usein voi olla että ihan ne normaalit ja kohteliaat käytöstavat (kuten aloittajakin mainitsi) joku voi tulkita kiinnostukseksi.

Vierailija
15/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettelisi, jos miehesi vaihtaisi sinut pian. Tuollaisella käytöksellä hän viestii hyvin selkeästi, ettei enää kunnioita sinua ja että et ole hänelle ykkönen. Minä en kuuntelisi tuollaista pitkään. Miehesi vaikuttaa yksinkertaiselta tuollaisten puheiden perusteella.

Älä unohda omanarvontuntoasi! Ja suojele lapsia.

Vierailija
16/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisuttelija kirjoitti:

Ihana Maria <3

Ehkä kannattaisi erota tai sinun olla enemmän kuin Maria.

Tämäkin tuntematon haluaa sinusta epävarman. Nauretaas se yhdessä takaisin koloonsa 😀

Vierailija
17/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit vinkata jos kerran Maria on hyvä ystäväsi että pistää ukon ruotuun ja sanoo suorat sanat käppänälle ettei luule liian suuria itsestään.

Vierailija
18/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit vinkata jos kerran Maria on hyvä ystäväsi että pistää ukon ruotuun ja sanoo suorat sanat käppänälle ettei luule liian suuria itsestään.

Tämä. Voit myös kertoa miehelle, että sinäkin pidät Mariasta tosi paljon ja että te seurustelusta vakavasti ennen kuin tapasin miehesi. Voit kertoa myös miten Maria on sängyssä paljon parempi, joten toki on mukava istua iltaa taas porukalla.

Vierailija
19/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, sen olisin voinut sanoa, että en usko hetkeäkään että ystäväni voisi olla kiinnostunut miehestäni. Olen tuntenut hänet 20 vuotta ja tiedän, että hänen miesmakunsa on ihan erilainen. Mietin myös, että voisiko todella olla, että mies tietoisesti haluaa alistaa minua puhumalla noita juttuja. Kun hänen "ihastuksessaan" on jotain putkiaivoisen yksinkertaista tajuamattomuutta. Ihan kun ei muistaisi, että hei, tuo onkin se minun vaimo, ei kämppis.

Sen kyllä sanoin miehelle, että syy miksi "Maria" on sinkku, on se että hän on ylivaativa miesten suhteen, mm. miehellä pitäisi olla yhtä hyvä kroppa kuin hänellä. Tämä varmasti osui ja upposi mieheen :D

ap

Vierailija
20/115 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Maria kuulostaa aivan ihanalta. <3 Olisko mahdollista saada hänen yhteystiedot?

M42