Onko sinun helppoa ottaa vastaan kritiikkiä?
Minulle se on ollut aivan julmetun vaikeaa. Olen ihan maassa ja sydän lyö, jos tekemisiäni tai sanomisiani kritisoidaan.
Miten kovetan itseni?
Kommentit (5)
jos se on aiheellista ja asiallisesti esitetty
Ja tietenkin, koenko itse sen olevan aiheellista. Itsekin olen kyllä niitä herkkiä ihmisiä, joita sitten negatiivinen palaute jää vaivaamaan ja on vaikea hyväksyä itsessäni jotain "huonoa".
Omasta mielestäni aiheettoman kritiikin pystyn sivuuttamaan olankohautuksella, jollei tilanne ole erityisen loukkaava. Vaikeampia on ne missä itsekin tiedän toimineeni väärin; niitä juttuja voi märehtiä loputtomiin.
Toki kaikki negatiivinen palaute pistää ajattelemaan. Onhan sille kritiikille aina syynsä ellei satu olemaan täysin väärinkäsitys.
Tavallaan se on positiivista saada krittiikkiä, jotta voi kehittyä. Niin asian ajattelen eikä se silloin niin harmita.
todella olen tehnyt parhaani. Ehkä olen mokannut, ehkä en. Ne ovat sellaisia tapauksia, joista voi olla montaa mieltä. Sitä kun on kaikkensa antanut ja sitten tulee kritiikkiä, niin tekisi mieli vain paeta ja nuoleskella haavojaan. Ja sanoa kaikille, että ei mua saa kiusata.
ap