Kuinka monta "isoa asiaa" pystyt elämässäsi toteuttamaan yhtäaikaisesti?
Joudutko valitsemaan isojen asioiden välillä, esim. ura, parisuhde, lapset, jokin oma projekti, harrastus, terveys... Mitä nyt kukakin pitää isona ja tärkeänä asiana!
Itse olen huomannut, että minulta sujuu yhtäaikaisesti vain kaksi asiaa. Pystyin opiskelemana ja käymään osa-aikatöissä, mutta kun löysin parisuhteen, opiskelut jäivät jäihin. Sain opintoni suoritettua loppuun vähentämällä sekä töitä että parisuhteeseen satsaamaani aikaa/panostusta. Silloin kun en käynyt töissä opintojen ohella ja olin sinkku, oli minulla aikaaa ja jaksamista huolehtia terveydestäni paremmin. Jne.
Nykyisin olen kokopäivätöissä, mutta tuntuu, että millekään itseni toteuttamiselle ei jää aikaa, kun edelleenkin vapaa-ajan käytän jotenkin liiaksi parisuhteeseen. Olemme seurustelleet pari vuotta ja asummekin yhdessä, mutta en jotenkin osaa ottaa itselleni varsinaisesti omaa aikaa. En oikein jaksa huolehtia kodin siisteydestä, omasta terveydestäni, eikä minulla ole mitään muita harrastuksia kuin satunnainen jumpassa käyminen. Haluaisin aloittaa ison taiteellisen projektin, mutta en vain saa aikaiseksi, kun tuntuu että sitten pitäisi joko lopettaa työt tai muuttaa pois tästä yhteisestä kodista. Harmittaa etten ole sellainen tehopakkaus, joka jaksaisi pitää monta rautaa tulessa!