Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hakenut jo kolme vuotta putkeen töitä, enkä edes ole saanut kutsua ns. paskaduuneihin

Vierailija
04.01.2019 |

En edes puhelinmyyjäksi. Paska mäihä. Töitä olen hakenut siitä asti kun valmistuin ammattikoulusta merkonomiksi, ajattelin että vastavalmistuneena ja nuorena on helppoa saada töitä kaupan myyjäksi, mutta toisin kävi ja tässä ollaan. Nyt edes työkokeiluihin ei huolita koska olen "liian nuori" (siis 22 vuotta), ollut "liian vähän aikaa työtön" (siis 3 vuotta) ja "liian kokekmaton" (totta kai jos en pääse edes työharjotteluihin). Ammattilaosten kanssa CV:seen ja työhakemuksiin on tehty kaikki mitä on ollut tehtävissä eikä ansiolutteloonkaan ole tullut täydennyt. Ja jos jätän yläasteet tetit ja ammattikoulun tppijaksot pois on sekin täysin tyhjä. On minulta kusytty miksi en ole laittanut ns. harrastuskenttää mitään, mutta siihen minulla ei vain ole mitään laotettavaa. Nyt vain kituutaan ja toivon että maaiomanloppu tulee mahdollisimman pian ettei itse tarvitse päiväänsä päättää. Olen arvoton ja hyödytön.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen että haet amk:hon, mutta kannattaa harkita jotain muuta alaa kuin tradenomi, koska 1) et ole päässyt sinne ja 2) tradenomin tutkinto ei tietääkseni ole hyvin työllistävä. Jos kolmessa vuodessa ei ole löytynyt töitä niin melko varmasti asia ei siitä muutu pelkästään töitä hakemalla. Sinulla on kuitenkin vielä mahdollisuuksia koska olet nuori. Opintotukea saat kyllä korkea-asteen tutkintoon.;

It-tradenomina olen kyllä eri mieltä. Työllistyminen on ollut todella helppoa, itse sain työpaikkani jo opiskeluaikana.

Itse taas tiedän tradenomeja, joilla isoja vaikeuksia työllistyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi