Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hakenut jo kolme vuotta putkeen töitä, enkä edes ole saanut kutsua ns. paskaduuneihin

Vierailija
04.01.2019 |

En edes puhelinmyyjäksi. Paska mäihä. Töitä olen hakenut siitä asti kun valmistuin ammattikoulusta merkonomiksi, ajattelin että vastavalmistuneena ja nuorena on helppoa saada töitä kaupan myyjäksi, mutta toisin kävi ja tässä ollaan. Nyt edes työkokeiluihin ei huolita koska olen "liian nuori" (siis 22 vuotta), ollut "liian vähän aikaa työtön" (siis 3 vuotta) ja "liian kokekmaton" (totta kai jos en pääse edes työharjotteluihin). Ammattilaosten kanssa CV:seen ja työhakemuksiin on tehty kaikki mitä on ollut tehtävissä eikä ansiolutteloonkaan ole tullut täydennyt. Ja jos jätän yläasteet tetit ja ammattikoulun tppijaksot pois on sekin täysin tyhjä. On minulta kusytty miksi en ole laittanut ns. harrastuskenttää mitään, mutta siihen minulla ei vain ole mitään laotettavaa. Nyt vain kituutaan ja toivon että maaiomanloppu tulee mahdollisimman pian ettei itse tarvitse päiväänsä päättää. Olen arvoton ja hyödytön.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja, muttei mahdoton tilanne. Joku suositteli vapaaehtoistyötä, komppaan! Paitsi, että saat täytettä ansioluetteloon ja hyvän mielen, voit oppia uusia taitoja tai kehittää entisiä. Monessa järjestössä vapaaehtoisten ikärakenne on korkeahko ja jos sulla on vaikka some-osaamista, nettisivujen päivittämistä tms., niin voit olla todella arvokas heille. Ja CV saa hyvää täytettä :-)

Tunge myös kursseille, asiakaspalvelua, myyntiä jne. Niilläkin monta etua, voit tutustua uusiin ihmisiin ja saada vinkkejä töistä. Lisäksi on selvää, että myyjän töihin on tunkua, jotain merkonomin tutkinnon lisäksi sun on tarjottava.

Tulosta CV ja/tai avoin hakemus, siisti ja mielellään kuvallinen. Kierrä myymälöissä, jotka kiinnostavat, kysy myymäläpäällikkö ja kerro halustasi työskennellä siellä ja anna CV ja kysyä, voitko lähettää sen myös sähköisenä. Monella mp:llä on kansio mahdollisia rekrytoitavia, aloittavat siitä ennen julkista hakua.

AMK voisi myös olla sulle sopiva vaihtoehto. Panostus itseen tässä vaiheessa kannattaa, usko vaan! Opiskelu antaa niin paljon enemmän kuin opin ja tutkinnon, koko sun tapa ajatella ja oppia laajenee ja kehittyy.

Vierailija
22/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljon ihmettele, miksi olet työttömänä. Et ole siis tehnyt yhtään mitään kolmeen vuoteen työnhaun lisäksi. Ei luo kovin hyvää kuvaa ihmisestä jos ei saa mitään aikaiseksi tuossa ajassa. Johan kolmessa vuodessa olisi opiskellut jo AMKsta tutkinnon.

Jos et ole edes harrastanut mitään tuona kolmena vuotena niin olet kyllä erittäin epähaluttava työntekijä. Ethän sinä töissäkään tekisi mitään käskemättä vaan ohjeiden puuttuessa jäisit vain möllöttämään ja odottamaan, että joku tulee paimentamaan.

Mieti nyt hyvin tarkkaan, että olisiko sinulla edes jotain rakentavaa aktiviteettia, jonka voisit lisätä harrastuksiisi. Jotain jolla selittää, miten olet viettänyt tuon kolme vuotta. Vaikka koirayhdistyksen aktiivina toimiminen tai talotoimikunnan aktiivina toimiminen tai heppaseuran aktiivina toimiminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa enpä tiedä.

Itse lukion jälkeen soitin kahvilaan ja kysyin töitä. Sain töitä.

Tämän jälkeen soitin toiseen kahvilaan. Sain töitä.

Tämän jälkeen kysyin töitä ravintolasta. Sain töitä.

Tässä ohessa opiskelin samalla lähihoitajaksi. Valmistuin ja sain töitä.

Lähdin opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Valmistuin ja sain töitä.

Olen sairaanhoitajana "lennosta" vaihtanut pari kertaa työpaikkaa ja saanut töitä.

Vierailija
24/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks hae pk-seudulle ammattikorkeaan ja häivy sieltä Jyväskylästä. Pk-seudulla on opiskelijoille tarjolla keikkatöitäkin paremmin.Maisemanvaihdoskin voisi auttaa.

Vierailija
25/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hakenut töitä 11 vuotta ja ei ole. Yhteensä 2 vuotta olen saanut töitä tehtyä pakettien lastaajana. 3kk olin työharjoittelussa, mutta ei se ole oikeaa työtä.

Työharjoittelua tarjotaan jatkuvasti. Sitten olin nuorten työttömien toimitnakeskuksessa kaksi vuotta. Piti lopettaa kun melkein aloin käyttämään huumausaineita. Sielä käyvät nuoret ovat todella syrjäytyneitä ja se meinaa tarttua.

Ikää nyt jo yli kolmekymmentä. Tuota samaa on sanottu parikymppisestä asti että ei ole kokemusta tarpeeksi.

Kiva kun elämä vaan luisuu eteenpäin. Ehkä minäkin vielä syrjäydyn päihteidenkäyttöön kuten ne työttömien toimitakeskuksen surkeat tapaukset. Heidän silmänsä ja olemus oli ihan väsynyt ja vailla uskoa tulevaisuudesta :( Ihan kivaa hengailua oli. Ruuanlaittoa, polkupyörän korjailua jne. Ei sellainen kuitenkaan ole aikuisia nuoria varten ikuisesti. Siinä hajoaa sisältä ja oma arvostus katoaa.

Minä pelkään että joskus joudun sellaiseen paikkaan uudestaan tai mielenterveyspuolelle.

Pidä ap katse eteenpäin äläkä tutustu muihin työttömiin. Vaarana on että syrjäytyminen tarttuu.

Vierailija
26/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa enpä tiedä.

Olen sairaanhoitajana "lennosta" vaihtanut pari kertaa työpaikkaa ja saanut töitä.

Ei ole totta. Miksi valehtelet täällä?

Vierailija
27/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vatulointia käskeä AP:ta muuttamaan. Ettekö ymmärrä että muuttamisessa maksaa muukin kuin vuokravakuus, eikä Kelalta saa edes sitäkään tai muuttotukea ellei uudelta paikkakunnalta ole jo olemassa olevaa työpaikkaa. Opiskelusta en tiedä, saako sitä varten tukea, sillä Kealan ohjeet puhuvat vain työpaikasta. Jokatapauksessa itse muuttamisestakin syntyy kuluja - tavarat pitää pakata ja siirtää. Pakata voi toki itsekkin, mutya tavatoiden siirtämiseen tarvitsee apua. Tai jos heittää kaiken vanhan roskikseen, niin huonekalujen, sängyn, astioiden, television jne uudelleen hankkiminen maksaa enkä usko että kolme vuotta opiskelunjälkeen työttömänä lorvineella nuorella työttömällä sitä hirveästi edes on. Tuskin on säätöjä tai edes tarvittavaa puskurirahastoa.

Vierailija
28/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveesti kirjoitusvirheitä tekstissä. Luetuta hakemuksesi ja cv jollakin ja varmista ettei yhtään virhettä ole.

Harrastukseksi kelpaa vaikka lukeminen, ulkoilu...

Vierailija
29/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaa ehdottomasti hakea ammattikorkeaan vielä. Olen kuullut monen sanovan että opiskelijana on saanut helpommin töitä kuin työttömänä, joten ehkä saisit opiskelujen ohessa helpommin vähän täytettä myös CV:hen. 

Vastuutonta kannustaa ihmistä korkeakouluopintoihin kun ette yhtään tiedä millaiset opiskeluedellytykset ja persoonallissuus hänellä on. Ap hankkiudu te-toimiston ammatinvalintapsykologin luo. 3 vuotta on oikeasti pitkä aika olla työtön. Jospa pääsisit sitä kautta nuorten työpajalle tai työkokeiluun tai jopa palkkatyöhön.

Vierailija
30/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaa ehdottomasti hakea ammattikorkeaan vielä. Olen kuullut monen sanovan että opiskelijana on saanut helpommin töitä kuin työttömänä, joten ehkä saisit opiskelujen ohessa helpommin vähän täytettä myös CV:hen. 

Vastuutonta kannustaa ihmistä korkeakouluopintoihin kun ette yhtään tiedä millaiset opiskeluedellytykset ja persoonallissuus hänellä on. Ap hankkiudu te-toimiston ammatinvalintapsykologin luo. 3 vuotta on oikeasti pitkä aika olla työtön. Jospa pääsisit sitä kautta nuorten työpajalle tai työkokeiluun tai jopa palkkatyöhön.

Luin tämän ja oksensin. AP ei tarvitse mitään pupuoajaa vaan oikeita töitä ja oikeita töitä saa kun osoittaa aktiivisuutensa hakemalla. AP:n siis kannattaa hakea töitä vain entistä aktiivisemmin ja reippaammin. Ei auta märehtiä paikoillaan eikä itku markkinoilla.

Vierailija
31/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin tämän ja oksensin. AP ei tarvitse mitään pupuoajaa vaan oikeita töitä ja oikeita töitä saa kun osoittaa aktiivisuutensa hakemalla. AP:n siis kannattaa hakea töitä vain entistä aktiivisemmin ja reippaammin. Ei auta märehtiä paikoillaan eikä itku markkinoilla.

Pupuoajaa tarkoittaa ilmeisesti paapojaa? Kyllä kolmen vuoden työttömyys osoittaa, että ap tarvitsee tukea. On yrittänyt jo kolme vuotta onnistumatta. Onkohan ap valmistunut mukautetusti? Kovin aktiiviselta ei vaikuta kun ei harrastakaan mitään.

Vierailija
32/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pupuoajaa tarkoittaa ilmeisesti paapojaa? Kyllä kolmen vuoden työttömyys osoittaa, että ap tarvitsee tukea. On yrittänyt jo kolme vuotta onnistumatta. Onkohan ap valmistunut mukautetusti? Kovin aktiiviselta ei vaikuta kun ei harrastakaan mitään.

Ei kirjojen lukeminenkaan ole mitään aktiivista harrastusta. Kuka palkkaa työntekijän joka ei ole koskaan ollut töissä eikä vapaa-ajallaan tee muuta kuin lukee kirjoja? Harrastus todistaa ettei työnhakija pidä huolta omasta terveydestään eikä kunnostaa sekä mahdollisesti on epäsosiaalinen eli ei sovi työymåäristöön.

Vierailija
33/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei ole ja kymmeniä tuhansia nuoria tulee syrjäytymään eläkkeelle tätä menoa.

Muutos alkoi kun oikeistopuolueita alettiin äänestää 87- eteenpäin.

Silti vaan vihervasemmistoa syytetään kaikesta ja oikeisto on ollut johdossa.

Miettikääpä tätä ja katsokaapa napaanne.

Vierailija
34/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ap ei paperilla vaikuta kovin "hyvältä tapaukselta", kannattaa hänen vaan marssia työpaikalle suoraan päällikön puheille ja kysyä töitä.

Nettihakemukset ap, unohda ne. Et erotu mitenkään. Marssi heti maanantaina sinne Jim&Jilliin vai mikä se oli, ja kysy onko myymäläpäällikkö tai vastaava paikalla.

Vierailija
35/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ap ei paperilla vaikuta kovin "hyvältä tapaukselta", kannattaa hänen vaan marssia työpaikalle suoraan päällikön puheille ja kysyä töitä.

Nettihakemukset ap, unohda ne. Et erotu mitenkään. Marssi heti maanantaina sinne Jim&Jilliin vai mikä se oli, ja kysy onko myymäläpäällikkö tai vastaava paikalla.

Minä olen ollut ap:n kaltaisessa tilanteessa jo kaksi vuotta ja en minä ilkeisi lähteä minnekään töitä kyselemään. Häpeän itseäni ja tilannettani.

Miten voit kuvitella että joku lähtee anelemaan töitä noin. Oletko hullu?

Ei töitä nyt vaan ole.

Vierailija
36/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa enpä tiedä.

Ei ole totta. Miksi valehtelet täällä?

Vaan kun on totta ja miksei olisi? Ystäväpiiristänikin kaikki ovat työllistyneet ja yksi oli 5 kk työttömänä. Sitä paitsi hoitoalalla on aina tarvetta työntekijöille, muissa töissä on sitten varmaan käynyt myös tuuri.

Vierailija
37/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää luulko, ettei apu kelpaa. Olette ihania kun yritätte auttaa. Paljon kiitoksia kaikille. Tiedän, että tilanteeni on paha ja toivotaan että se joskus ratkeaakin. Halusin vain purkaa ajatuksiani muille, on vain niin ikävää kun ei ole ketään kelle voi puhua omista tunteistaan ja ajatuksistaan.

Ap

Kuinka moneen paikkaan oot hakenu? Ja minkä tyyppisiin?

Vierailija
38/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työkokeiluun edes saa olla vaatimuksena kokemus. Joku yksittäinen ta voi sitä vaatia, mutta se ei ole laillista. 

Vierailija
39/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida ap:n vanhemmat olla myöskään töissä. Suhteilla nyt viimeistään työllistyy.

Vierailija
40/81 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinne missä töitä on. Hae kaikkialta ja menet sinne mistä töitä saat. Vaikka Uudenkaupungin autotehtaalta.

Jos puhelintyö (ei välttämättä myynti, vaan myös asiakaspalvelu) kelpaa, sitä on tarjolla melkein missä vain. Erityisesti suomenkielisiä kalastellaan Tallinnaan ja Espanjaan. Tosin palkkakin on vielä surkeampi kuin samassa hommassa Suomessa.

Älä jumitu sinne Jykylään, jos töitä ei löydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi