Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään liikkua luonnossa :(

Vierailija
04.01.2019 |

Miten pääsisin eroon tästä? En ihan oikeasti uskalla liikkua syrjäisemmillä teillä saatika metsässä, vaikka haluaisin. Pelkään että metsästä tulee esim. hirvi, karhu tai Ilves. Kuulostaa naurettavalta, mutta olen tosissani. Lisäksi tietysti pelkään myös että jossain puskassa lymyilee joku hiippari eikä kukaan kuule avunhuutoja sieltä metsästä.

Auttakaa miten uskallatte liikkua syrjemmässä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai siihen tottuu? Itsellä karttaohjelma puhelimessa niin voi mennä koiran kanssa

Vierailija
2/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ääntä, eläimet pelkää sua enemmän kuin sä niitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täälläkin, pelkään myös irti juoksevia koiria.

Vierailija
4/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsisin eroon tästä? En ihan oikeasti uskalla liikkua syrjäisemmillä teillä saatika metsässä, vaikka haluaisin. Pelkään että metsästä tulee esim. hirvi, karhu tai Ilves. Kuulostaa naurettavalta, mutta olen tosissani. Lisäksi tietysti pelkään myös että jossain puskassa lymyilee joku hiippari eikä kukaan kuule avunhuutoja sieltä metsästä.

Auttakaa miten uskallatte liikkua syrjemmässä?

Mieti nyt! Hiippari siellä sinua kopeloi. Pusikossa hirvi, karhu, ilves jokainen katsoo ja tekee sitä ...

Vierailija
5/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommin sieltä joku mäntin karannut koira iskee ranteeseen tai persauksiin kiinni.

Vierailija
6/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siellä metsässä pelottaa? Oletko joskus törmännyt metsässä hirveen, karhuun, ilvekseen tai hiippariin?

Hiippari varsinkin tuntuu aika hassulta. Miksi joku pahis hiippailisi metsässä, jossa ei todennäköisesti ole ketään muuta? Kätevämpää mennä ostoskeskukseen varastelemaan tai asuntoalueelle tekemään asuntomurtoja.

Itse olen liikkunut metsässä lapsesta asti, eikä kyllä pelota yhtään. Tai ehkä minä olen niitä joita muut pelkää ;)

Vierailija
7/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisempaa metsässä on kuin kaupungilla.

Vierailija
8/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulla on pyssy aina ladattuna povarissa.

Vierailija
9/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä varsinaisesti pelkää, mutta kieltämättä tuntuu todella oudolta liikkua jossain korpivaelluksella ilman asetta. Kadehdin kyllä amerikkalaisia ja heidän vapauttaan tässä asiassa, miksei Suomessa voi olla samat oikeudet?  :(

Vierailija
10/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä metsässä pelottaa? Oletko joskus törmännyt metsässä hirveen, karhuun, ilvekseen tai hiippariin?

Hiippari varsinkin tuntuu aika hassulta. Miksi joku pahis hiippailisi metsässä, jossa ei todennäköisesti ole ketään muuta? Kätevämpää mennä ostoskeskukseen varastelemaan tai asuntoalueelle tekemään asuntomurtoja.

Itse olen liikkunut metsässä lapsesta asti, eikä kyllä pelota yhtään. Tai ehkä minä olen niitä joita muut pelkää ;)

Eläimet pelkää. Pimeässä metsässä pitää ajatella " minä en näe mitään ja muukaan ei näe minua " Eläimet näkee haistaa mutta kuten kirjoitin pelkäävät sinua...

Vierailija
11/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko kaupungissa? Itselläni ei ole tällaista ongelmaa, kun olen vuosia asunut syrjässä maalla, muutaman vuoden asuin ihan keskellä metsää, jossa kulki pari susilaumaa, välillä näki pihasta kiiluvat silmät kallion päällä n.30m päässä pihasta, niin tottui tuohon.

Sinun ei tarvitse pelätä eläimiä, jos niillä ei ole pentuja, kannattaa pitää ääntä, niin eivät tule lähelle. Jos karhun kohtaat, huuda sille kirosanoja, yleensä säikähtävät. Olen pari kertaa metsässä asuessani hätistänyt karhun pihasta huutamalla sille kirosanoja. Yleensä eläin menee mieluummin karkuun, varsinkin jos sinä yllätät sen, eikä toisinpäin.

Mitä ihmisiin tulee, pidä mukanasi jotain, jolla voit huitaista, esim. vesipullo tai kaupasta saatavia pippurisumutteita, hyökkääjä todennäköisesti hämmentyy siksi aikaa, että ehdit pakoon. Jos kuitenkin ehtii päälle, puret niin lujaa kuin jaksat, kyllä varmasti irrottaa otteensa. Pätee muuten varmaan myös eläimiin.

Vierailija
12/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä varsinaisesti pelkää, mutta kieltämättä tuntuu todella oudolta liikkua jossain korpivaelluksella ilman asetta. Kadehdin kyllä amerikkalaisia ja heidän vapauttaan tässä asiassa, miksei Suomessa voi olla samat oikeudet?  :(

Mitä uhkaa ajattelit torjua aseella?

Vierailija
13/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsässä ei oikeastaan ole muita vaarallisia eläimiä kun karhu pentujen kanssa mutta sekin on äärimmäisen epätodennäköistä. Niin ja ihminen tietysti. Aiemmin ehdotettiin että pitää ääntä - sitä voi kokeilla jos se tuntuu helpommalta. Itse tykkään liikkua mahdollisimman ääneti niin kuulee paremmin kaikenlaisia luonnon ääniä.

Ja kuulee sen ihanan hiljaisuuden jossa on vain tuulen humina.

Vierailija
14/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oo V.O.K.ia lähellä niin ei oo mitään pelättävää.

Vierailija
15/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh,

enemmän minua pelottaa liikkua taajamassa nykyään kun siellä pyörii näitä lähi-idän ihmeitä. 

Siperian tiikeri taajamassa on kyllä uhka!

Vierailija
16/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeässä ammuskelee kohta on tarve pelätä kun poliisi ja puolustuvoimat on paikalla. Siellä jatkaa ammuskelua niin nopsaan on luoti jalassa kiinni sekä asekäsi tohjona.

" Joo ei mitään järkeä käskytetty on. Jatkaa amupumista. Otetaanko alas? Selvä käsky käy ottakaa alas. Pari laukausta kiirii yössä... "

Vierailija
17/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on alkanut pelottaa luonnossa liikkuminen kun muutin länsi-Suomeen, ja lähes joka viikko jossain lähialueilla on tehty susihavaintoja. Olen pienikokoinen nainen ja hirvittää ajatus joutua suden kanssa vastakkain metsäpolulla.

Vierailija
18/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aseilla, monikossa. Kyllä niitä ainakin kaksi tarvittaisiin eli kivääri tai haulikko tai vaikka edes jousi ja lisäksi tehokas revolveri vara-aseeksi vyölle.

Uhkia on monenlaisia ja korvessa kukaan ei kuule huutoasi :(

Vierailija
19/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos metsään tahdot mennä takuulla yllätyt!

Vierailija
20/24 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsässä ei oikeastaan ole muita vaarallisia eläimiä kun karhu pentujen kanssa mutta sekin on äärimmäisen epätodennäköistä. Niin ja ihminen tietysti. Aiemmin ehdotettiin että pitää ääntä - sitä voi kokeilla jos se tuntuu helpommalta. Itse tykkään liikkua mahdollisimman ääneti niin kuulee paremmin kaikenlaisia luonnon ääniä.

Ja kuulee sen ihanan hiljaisuuden jossa on vain tuulen humina.

Joskus myös hirviemä vastasyntyneen vasan kanssa saattaa käyttäytyä uhkaavasti, jos siihen sattuu törmäämään (kokemusta on), mutta onneksi tuo on erittäin niin lyhyt ajanjakso vuodesta kun vasat ovat ihan pikkuisia ja emät niitä puolustamassa. Ja aika harvinaista törmätä niihin sillä tavalla, että ne eivät ehdi havaita ihmistä ennen kuin ihminen tulee liian lähelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi