Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6v tytön kaveri tuhosi tahallaan kirjaston lainakirjan, kun se oli hänen mielestään "tyhmä ja nössö kirja"

Vierailija
04.01.2019 |

Kirja oli minun kortillani lainattu. Jos nyt jotain merkitystä niin kyseessä oli Heinähattu ja Vilttitossu-kirja.

Tytön kaveri oli kaatanut kirjan päälle mehut ja vielä repinyt kirjan sivuista palasia.

En tiedä uskallanko ottaa yhteyttä tytön vanhempiin, koska viimeksi sain haukut ja keskisormet päin näköä kun mainitsin siitä, etteivät antaisi tehdä koiriensa tarpeita meidän pihallemme/postilaatikollemme.

Tytöltä kun kysyin, niin kirjan tuhoamisen syy oli juuri se, että se on ns. tyhmä ja nössö kirja.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi oot ton kirjan lainannu?

Vierailija
2/20 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huonoissa väleissä vanhempien kanssa, mutta annat tytön olla tuollaisien vanhempien lapsen kaveri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo kirja ole sinun mielestä nössö, vai mistä kenkä puristaa?

Vierailija
4/20 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono.

Vierailija
5/20 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sain haukut ja keskisormet päin näköä kun mainitsin siitä, etteivät antaisi tehdä koiriensa tarpeita meidän pihallemme/postilaatikollemme"

Joo tuo provo epäonnistui ja koska mainitsit sen tässäkin provossa niin ei mene tämäkään läpi.

Vierailija
6/20 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti joudut korvaamaan sen kirjan kirjastolle.  Siinä suhteessa ei ole neuvotteluvaraa, olet vastuussa lainaamastasi aineistosta.

Naapurillesi voisit viedä kirjan näytille ja vaatia heiltä korvausta.  Luultavasti saat taas haukut ja keskisormet, mutta silti en sijassasi jättäisi asiaa heiltä pimentoon.  Ole vain asiallinen, älä lähde samalle linjalle heidän kanssaan.  Et ehkä saa heiltä mitään korvausta, mutta se riittää sitten syyksi sinun pitää heihin etäisyyttä ja lopettaa heidän tyttärensä teillä käymiset. 

Kurjaa että on tollasia naapureita.  Naapuruussuhteet jos mitkä kannattaisi pitää hyvinä, koska milloinkaan ei voi tietää, koska voi joutua heihin turvautumaan jossain hätätilanteessa.  Hyvät naapurisuhteet on kummallekin osapuolelle kannattavat.   Ei tarvitse olla sen kummemmin tekemisissä eikä olla edes ystäviä, kunhan on välit kunnossa.  Voi olla että teillä ei tämä onnistu, jos kerran tuollaisia keskisormen näyttelijöitä ovat.

Meillä ei olla suuremmin tekemisissä kenenkään naapurien kanssa, mutta ihan puheväleissä ollaan ja moikkaillaan. 

Vierailija
7/20 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseinen kaveri kolmekymppisen näköinen?

Vierailija
8/20 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin OTAT YHTEYTTÄ niihin vanhempiin ja kerrot lapse käytöksestä. Se on ihan sama mitä mieltä ne susta sen jälkeen ovat, niiden kuuluu saada tietää miten jälkikasvu käyttäytyy. Vaadit heitä myös ostamaan uuden kirjan jonka sitten viet kirjastoon tuon tuhotun tilalle.

Älä ole nössö.

Vierailija
9/20 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma, että sen kirjan tuhos lapses kaveri? Vai sittenkin lapses tai ehkäpä molemmat yhdessä?

Vierailija
10/20 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja sitten kannattaa ostaa kaupasta ja viedä kirjastoon. Jos kirjasto hankkii sen omia hankintakanaviaan pitkin, lasku on paljon suurempi.

Vierailija
11/20 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoon ei voi tuoda itse uutta kirjaa tilalle.

Menisin tytön ja kirjan kanssa vanhempien luo ja kertoisin tapahtuneen sekä selittäisin, että korvaussumma on todennäköisesti 50 € kieppeillä, vaatisin heitä korvaamaan.

Antaisin samalla mitalla takaisin ja kieltäisi tyttären vierailut jos asia ei etenisi.

Vierailija
12/20 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirja sitten kannattaa ostaa kaupasta ja viedä kirjastoon. Jos kirjasto hankkii sen omia hankintakanaviaan pitkin, lasku on paljon suurempi.

Pitää paikkansa. Mulla kaatui reissussa huonosti kiinni ollut vesipullo samassa repussa olleen kirjaston kirjan päälle ja virkailija sanoi itse, että kannattaa hommata itse uusi, tulee halvemmaksi. Löysinkin ko. kirjan alesta puoleen hintaan. 

Vierailija
13/20 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy selvittää tytön vanhempienkaa... jos ette tuu yhteisymmärrykseen ni sit tytöt eivät ole keskenään tekemisissä...

Älkää olko nössöjä

Vierailija
14/20 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus, niin kirjasto mahdollisesti korvaa. Poliisi tosin tuskin kiinnostuu :D

Vierailija
15/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lasta kasvattaa koko kylä " on hyvä periaate. Kenelle muulle sinä voisit kirjan tuhoamisesta sanoa, jos et vanhemmille? No voithan tietenkin kokeilla lastensuojelua, jos ovat jo ennestään sen asiakkaita niin ehkä kirja maksetaan sieltä.

Tuolle lapselle tulee aivan varmasti paljon suurempiakin vaikeuksia, jos ei opi hyvin pian, että ei kaikkea voi tehdä oman mielen mukaan vaan siitä joutuu lailliseen edesvastuuseen. Itse ei tarvitse maksaa vielä kymmeneen vuoteen, mutta vanhemmat vastaavat kasvatuksensa tuloksista siihen saakka.

Muista kertoa lapselle, että sen kirjan tilalle ostetaan uusi entistä ehompi niillä rahoilla, jotka siitä joutuu korvaamaan.

Kirjastoon voi viedä uuden kirjan ja lehden. Olen vienyt, kun ensin uusin lainaa vissiin vuoden, kun ei ollut varauksia ja sitten sain muutamalla eurolla alennusmyynnistä sen saman, joka olisi ollut  kirjaston kautta monta kymppiä. Äänitteet, elokuvat ym. ovat eri asia, sillä niistä joutuu maksamaan aina erikseen teostokorvauksen, kun ovat kirjastokäytössä.

Vierailija
16/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa. Mulla kaatui reissussa huonosti kiinni ollut vesipullo samassa repussa olleen kirjaston kirjan päälle ja virkailija sanoi itse, että kannattaa hommata itse uusi, tulee halvemmaksi. Löysinkin ko. kirjan alesta puoleen hintaan. 

Riippuu kirjasta.  Läheskään kaikkia kirjoja ei ole mahdollista saada kirjakaupoista edes kustantajalta tilattuna, joten on melkoista onnenkauppaa lähteä metsästämään sitä jostain divarista tai kirpputoreilta.   Ei sitä kirjastokaan mistään pysty tilaamaan, jos sitä ei vain ole enää saatavilla.  Silloin kirja korvataan kirjastoon.  Kirjasto-ohjelmasta on virkailijan helppo nähdä heti, mikä kirjan korvaushinta on.  Vanhalle kirjalle tehdään tietty vähennys.

Aina mieluiten kirjasto ottaa tilalle uuden kappaleen, koska se on kaikkein helpointa vain lisätä rekisteriin.  Kannattaa siis aina ensin kysyä kirjakaupasta, olisiko kirjaa saatavana suoraan heiltä, tai kustantajan varastosta tilaamalla.   Aina se ei kuitenkaan ole mahdollista.

Vierailija
17/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet vastuussa lainaamistasi (kortillasi lainatuista) aineistoista.

Vierailija
18/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseinen kaveri kolmekymppisen näköinen?

Nämä on just niin mainioita kun joku ryhtyy arvaamaan onko omasta tuttavapiiristä.

Kysy vielä vaikka, että "alkaako nimi L:llä"

Vierailija
19/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastoon ei voi tuoda itse uutta kirjaa tilalle.

Menisin tytön ja kirjan kanssa vanhempien luo ja kertoisin tapahtuneen sekä selittäisin, että korvaussumma on todennäköisesti 50 € kieppeillä, vaatisin heitä korvaamaan.

Antaisin samalla mitalla takaisin ja kieltäisi tyttären vierailut jos asia ei etenisi.

Kysy omasta kirjastostasi voiko tuoda. Meille voi ainakin tuoda (keskikokoisen kaupungin pääkirjasto), kunhan asiasta sopii. Ja mieluummin otamme saman tai vastaavan kirjan, koska korvaushinnat katoavat kaupungin kassaan.

Vierailija
20/20 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytön kaveri kyni 6 vuotiaana lapsen kalliin Monster High nuken kaljuksi, tämä tapahtui kun tyttäreni oli syömässä ja kaveri yksin huoneessa. Sanoin kaverin äidille ja tämä sanoi että minun ei olisi pitänyt jättää saksia tyttöjen saataville. Haloo, kyseessä oli eskarilainen, ei 3 v taapero. No en kehdannut sitten vängätä mutta muutti suhtautumistani tähän äitiin varsinkin kun heidän koiransa söi tyttäreni kengän eikä silloinkaan muuta kuin ihmetellyt asiaa.

Itse olen kirjaston kirjan korjannut ostamalla uuden alelaarista. Virkailija ihan kehoitti etsimään itse kirjan kaupasta, tuli halvemmaksi.