Pelkään liikkua luonnossa :(
Miten pääsisin eroon tästä? En ihan oikeasti uskalla liikkua syrjäisemmillä teillä saatika metsässä, vaikka haluaisin. Pelkään että metsästä tulee esim. hirvi, karhu tai Ilves. Kuulostaa naurettavalta, mutta olen tosissani. Lisäksi tietysti pelkään myös että jossain puskassa lymyilee joku hiippari eikä kukaan kuule avunhuutoja sieltä metsästä.
Auttakaa miten uskallatte liikkua syrjemmässä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehkä varsinaisesti pelkää, mutta kieltämättä tuntuu todella oudolta liikkua jossain korpivaelluksella ilman asetta. Kadehdin kyllä amerikkalaisia ja heidän vapauttaan tässä asiassa, miksei Suomessa voi olla samat oikeudet? :(
Mitä uhkaa ajattelit torjua aseella?
Aseilla, monikossa. Kyllä niitä ainakin kaksi tarvittaisiin eli kivääri tai haulikko tai vaikka edes jousi ja lisäksi tehokas revolveri vara-aseeksi vyölle.
Uhkia on monenlaisia ja korvessa kukaan ei kuule huutoasi :(
Aika väsynyt trolli, mutta noin keskustelun vuoksi (kun aina joskus törmää näihin amerikkalaisten aselakien ihannoijiin): Jos sinulla olisi oikeus kantaa asetta missä mielit, niin muilla olisi tietenkin sama oikeus. Saisit siellä korvessa ihan oikeasti pelätä, että satunnainen vastaatulija on aseistettu hullu. Jos taas pelkäät eläimiä noin irrationaalisesti, sinne metsään ei ole mikään pakko mennä.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin on alkanut pelottaa luonnossa liikkuminen kun muutin länsi-Suomeen, ja lähes joka viikko jossain lähialueilla on tehty susihavaintoja. Olen pienikokoinen nainen ja hirvittää ajatus joutua suden kanssa vastakkain metsäpolulla.
Pidä mukana jotain kättä pidempää, vaikka kävelysauvaa (tai pippurisumutetta). Sellaisella kun hukkaa huitaisee ja vihaisesti karjahtaa, niin johan perääntyy. Tietenkin jos joukolla ovat vakaasti päättäneet, että juuri sinusta tulee saalis, ei välttämättä riitä ;)
Kuolet paljon todennäköisemmin lähes millä muulla tavalla tahansa kuin suden suuhun.
Itse en yleensä pelkää metsässä. Muistakaa, että pelko on teidän aivojenne luoma välittäjäainemyrsky, eikä välttämättä pohjaa todellisuuteen millään tavalla. Pelätä voi mitä ja missä vain, mutta se ei tee pelon aihetta todelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma täälläkin, pelkään myös irti juoksevia koiria.
Irti juoksevia koiria on harvemmin syrjäisissä metsissä. Siellä ne etsivät isompaa riistaa kuin ihmisiä. Oikeasti vahingonlaukaus metsästysaikana on varmasti suurempi riski kuin hirven tai muun eläimen hyökkäys. Eikä puskaraiskaajia ole perämetsissä näkynyt.
On se vaan ihmeellistä, että muistaakseni yhtä ainutta poikkeusta lukuunottamatta karhu on käynyt Suomessa asetta kantavien ihmisten kimppuun niin että tämä on joutunut ampumaan karhun itsepuolustukseksi.
Minä olen se, joka olen kulkenut yksinäni samoilla marjapaikoilla karhujen kanssa melkein puoli vuosisataa. En tiedä, onko karhu pelännyt enemmän minua kuin minä sitä, mutta koskaan emme ole vielä kohdanneet.
Jep, karhuille kannattaa kiroilla niin johan pinkovat karkuun. Tässä vähän esimerkkiä: