Miksi unessa ei koskaan onnistu soittamaan puhelimella?
Tämä on jännä ilmiö, joskus oli keskustelu jossa hämmästyttävän moni mainitsi saman "ongelman"
Eli kun unessa yrittää soittaa jonnekin ja painaa vaikka numeroa 1, ruutuun ilmestyy "34687hnghxu" Varsinkaan hätänumeroon soittaminen ei ikinä onnistu.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Yritin kerran käyttää unessa Googlea, mutta nelikirjaimisen hakusanan kirjoittaminen osoittautui täysin mahdottomaksi läppärin näppäimistöllä. Puhelimella en muista koskaan edes yrittäneeni soittaa unessa, mutta tulos olisi varmasti hyvin vastaava :D
Ja miksi jos unessa yrittää pakata, siitä ei tule koskaan valmista?
Mä olen nähnyt monesti unta, että olen lähdössä matkalle ja rupean pakkaamaan vasta noin tuntia ennen lähtöä eikä siitä sitten tule yhtään mitään ja kello käy...
Vierailija kirjoitti:
Yritin kerran käyttää unessa Googlea, mutta nelikirjaimisen hakusanan kirjoittaminen osoittautui täysin mahdottomaksi läppärin näppäimistöllä. Puhelimella en muista koskaan edes yrittäneeni soittaa unessa, mutta tulos olisi varmasti hyvin vastaava :D
Juuri tämä mullakin. Pakkaa ja pakkaa... puuttuu yhtäkkiä passi tai juuri ne tärkeimmät asiat.
Ihan universaali juttu tämä unissa. Mitä tarkoittaa?
Muutoksen vaikeutta? Kauhea paniikki, kun ei saa kamoja kasaan.
Ei saa mieltänsä kuosiin? Vai mitä tämä tarkoittaa?
En ole koskaan valvemaalimassa hötkyillyt matkustamisen kanssa eli kertoo nyt ihan jostain muusta.
En ole koskaan edes nähnyt puhelinta unissani - siirryn henkilön luo kuin Star Trekissä, joten ei hänelle tarvitse soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nähnyt monesti unta, että olen lähdössä matkalle ja rupean pakkaamaan vasta noin tuntia ennen lähtöä eikä siitä sitten tule yhtään mitään ja kello käy...
Osa tukalimmista unistani liittyy juuri pakkaamiseen! Tajuan varttia ennen matkaa, etten ole aloittanut pakkaamista ja tietenkään laukkua ei löydy mistään eikä myöskään yhtään vaatetta pakattavaksi.
Pari yötä sitten selvisin ihme kyllä kerrankin matkalle asti, mutta heti matkan alettua huomasin lähteneeni reissuun ilman housuja.
Kas kun en ole pistänyt asiaa ollenkaan silmille. Onissa unissa puhelinsoitot ja viestit ovat onnistuneet aina ongeomitta tai sitten unessa puhelimia ei ole ollenkaan. Toisaalta joissain unissa soittaminen ei onnistu, sillä ne sijoittuvat menneisyyteen tai useammin hyvin kaukaisewn tulevaisuuteen. Varsinkin nuo tulevaisuuteen sijoittuvat unet ovat olleet kiehtovia, ne sijoittuvat aikaan jolloin ihmiskunta on enää muisto vain. On uusia tuntemattomia eläimiä, suuria ruohotasankoja, kalkkikivi kallioita, vanhoja raunioita ja armoton yksinäisyys. Eräs piire kaikissa unissani kuitenkin on, fysiikanlakeja ei pysty rikkomaan missään unessa vaikka onnistuisi saamaan unen omaan hallintaan. Unissani maailma on aina täysin luonnonlakien hallitsema eikä nissä voi syystä tapahtua mitään yliluonnollista kuten, että pystyy lentämään ilman konetta.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun en ole pistänyt asiaa ollenkaan silmille. Onissa unissa puhelinsoitot ja viestit ovat onnistuneet aina ongeomitta tai sitten unessa puhelimia ei ole ollenkaan. Toisaalta joissain unissa soittaminen ei onnistu, sillä ne sijoittuvat menneisyyteen tai useammin hyvin kaukaisewn tulevaisuuteen. Varsinkin nuo tulevaisuuteen sijoittuvat unet ovat olleet kiehtovia, ne sijoittuvat aikaan jolloin ihmiskunta on enää muisto vain. On uusia tuntemattomia eläimiä, suuria ruohotasankoja, kalkkikivi kallioita, vanhoja raunioita ja armoton yksinäisyys. Eräs piire kaikissa unissani kuitenkin on, fysiikanlakeja ei pysty rikkomaan missään unessa vaikka onnistuisi saamaan unen omaan hallintaan. Unissani maailma on aina täysin luonnonlakien hallitsema eikä nissä voi syystä tapahtua mitään yliluonnollista kuten, että pystyy lentämään ilman konetta.
Pelkään myös valveilla erästä unissani näkemääni ihmeellistä eläintä ja joskus saatan nähdä sen vilahtavan silmäkulmassa tai kaukana puunoksalla. Kyseessä on joku kissa-apina tai mikä lie eläin se sitten onkaan. Se periaatteessa näyttää hyvin paljon simpanssilta, mutta on selvästi kissaeläin ja sillä on kissan pää. Ne elävät puissa ja syövät pääasiassa lintuja, mutta vaadittaessa pystyvät saalistamaan myös itsensä kokoisia elämiä. Tämä eläimen luulin nähneeni ensikertaa joskus viisivuotiaana kun olin oikeasti kävelemässä kotiin ja pelkäsin sitä aivan kauheasti.
No. 26
KYLLÄ!!!!
Todellakin tunnistan ilmiön, en tiennyt että on yleinen tapahtuma unessa :) itselläkin juuri näitä "pakko soittaa hätänumeroon, nyt painan 1 ja ohihan se menee joka kerta". Todella ahdistavaa siinä unessa, olo on jotenkin sekava ja pöhnäinen ja soittaminen ei onnistu sitten millään.
Tuollaista unta näkee kun yrittää saada yhteytta toiseen ihmiseen eikä onnistu. Unet on vertauskuvallisia, eli alitajunnan tepposia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jännä ilmiö, joskus oli keskustelu jossa hämmästyttävän moni mainitsi saman "ongelman"
Eli kun unessa yrittää soittaa jonnekin ja painaa vaikka numeroa 1, ruutuun ilmestyy "34687hnghxu" Varsinkaan hätänumeroon soittaminen ei ikinä onnistu.
Sama ongelma mullakin. Säännöllisin väliajoin näen näitä unia, joissa soittaminen ei millään onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Symboloi toimintakyvyttömyyttä vaikeissa tilanteissa.
Kulminoituu konkreettisessa tilanteessa unessa. Eli ihan pakko olisi voida soittaa, mutta ei vain onnistu. Lue: olisi pakko tehdä jotain (opiskelujen, työn, perheen suhteen), mutta ei vain onnistu.
Ei tarvitse olla edes kyökkipsykologi tämän hoksatakseen.
Ei pidä paikkaansa, olen expertti selviytymään vaikeista tilanteista ja suorastaan nautin niistä.
Olen jo eläkkeellä todella vaativasta työstä ja nautin riskeistä ja työelämän ongelmien ratkaisuista.
En siis allekirjoita sinun kyökkipsykologiaasi ollenkaan.
En yleensä muista kokonaisia unia, mutta sellainen elementti on jäänyt mieleen, että olen usein nähnyt unta, jossa olen muuttanut asuntoon, jonne on todella vaikea päästä. Asunto ei ole normaalilla kerrostalon tasanteella, vaan sinne on jollain tapaa kiivettävä.
Jännää, en ole aiemmin kuullutkaan, että muillakin on vaikeuksia soittamisen kanssa unessa. Näen usein unta, että pitäisi soittaa hätänumeroon, mutta se ei vain millään onnistu. Vaikka muistan numeron unessakin ihan oikein, en vain millään saa näppäiltyä sitä oikein. Todella turhauttavaa. Minulla on kyllä unessa aina kännykkä, ei koskaan lankapuhelinta. Vaikka kuinka näppäilen 112, näytölle tulee jotain ihan muuta.
Mulla ihan sama juttu. Ja toinen on se, et oon laivalla tms. enkä löydä hyttiäni.
Olen ihmetellyt tuota asiaa niin paljon, että kerran näin unta, jossa pystyinkin soittamaan kännykällä. Ja sitten siinä unessa ihastelin, että kerrankin pystyi unessa soittamaan 😂
Tutulta kuulostaa, mutta enemmän turhauttavat unet, joissa kaikki menee täydellisesti. Jokin aika sitten maalasin unessani taulua, josta tuli loistava. Teki mieli huutaa pettymyksestä, kun heräsin, ja sitten vasta ottikin päähän, kun unohdin millainen kuva siinä oli.
Mulla myös vaikeuksia soittaa tai pakata. Näen tosi ahdistavia unia joskus, etenkin jos ottaa päivätirsat jos ollut rankka työpäivä tai yöllä nukkunut huonosti.
Joskus joku asia mikä vaivaa/ ei oikein tiedä miten sen tekisi, onkin aamulla aivan selvä ja ratkaistu. Onko muilla käynyt näin?
Enpä olekaan tajunnut aiemmin, että en ole koskaan nähnyt unta puhelimella soittamisesta. Näen kyllä paljon unia ja muistan niitä.
Yleensä ongelma on että ei pysty juoksemaan tai edes kävelemään kunnolla unessa.
Myöskin jos unessa yrittää sukeltaa, niin ei pääse yhtään sinne suuntaan mihin yrittää. Normaalielämässä sukeltaminen sujuu minulta mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Tutulta kuulostaa, mutta enemmän turhauttavat unet, joissa kaikki menee täydellisesti. Jokin aika sitten maalasin unessani taulua, josta tuli loistava. Teki mieli huutaa pettymyksestä, kun heräsin, ja sitten vasta ottikin päähän, kun unohdin millainen kuva siinä oli.
Hahaa, tunnistan tämän ilmiön. Unessa matemaattiset kaavat hehkuen leijailee ympärillä ja sitä ymmärtää aivan kaiken, kaikki on niin helppoa. Sitten herää eikä taas tajua yhtään mitään, tentistäkään ei pääse läpi.
Mulla sama, mutta aina pitäisi soittaa 112, kun on joku hätätilanne. Aina siihen ruutuun tulee vaikka 113 tai jotain muuta. Ja tosi monta kertaa pitä yrittää. Ikinä en ole onnistunut, ennen kuin uni loppuu.
Ne on tosi ahdistavia unia.