Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säästötavoitteenne tälle vuodelle

Vierailija
04.01.2019 |

Itse olen päättänyt säästää tänä vuonna 11 000 euroa. Asunnonvaihto siintää mielessä. Kertokaa omat säästötavoitteenne ja mihin aiotte rahat käyttää.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 euroa.

Palaillaan asiaan seuraavana vuonna samoihin aikoihin.

Vierailija
22/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

600 euroa.

Palaillaan asiaan seuraavana vuonna samoihin aikoihin.

Tämä. Sitten kerrotaan päästiinkö tavoitteisiin. T ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mistä säästää. 850€ tulee kuussa, 850€ menee kuussa. Ehkä jos iltaisin kävisi pari tuntia pulloja keräilemässä voisi muutaman kympin laittaa pankkiin.

Vierailija
24/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mä saan jotaain mielialaläääkkeitä että pääseen alkoholiiista eroön

Vierailija
25/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aiomme  kasvattaa nettovarallisuuttamme tänä vuonna 40 000 euroa.

Vierailija
26/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mistä säästää. 850€ tulee kuussa, 850€ menee kuussa. Ehkä jos iltaisin kävisi pari tuntia pulloja keräilemässä voisi muutaman kympin laittaa pankkiin.

Minne se 850 menee?

Vierailija
27/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sijoitusvarallisuus on noin 2 200 000 €. Lisäksi omistamme noin 1 500 000 €:n asunnon ja kesäpaikan, jonka nykyarvosta minulla ei ole käsitystä.

Emme hirveästi säästä tällä hetkellä. Minä elän pääomatuloilla. Odotellaan kurssilaskua ja sitten taas all in 110 % tuottamaan hyvää.

Vierailija
28/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti menee 1500 kuussa säästötilille ja sijoituksiin, mutta laskeskelin että nyt vuodenvaihteen tuntuvan palkankorotuksen jälkeen alan laittamaan 2000 ja ostan yhden pienen sijoitusasunnon lisää entisten kolmen lisäksi. Lomarahastoonkin laitan parisataa enemmän kuussa kuin ennen.

Vierailija
29/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun joku olisi minulle kertonut sijoittamisesta kun olin nuori. Ei silloin ollut nettiä mistä tietoa saa. Onneksi nykynuorilla tämä tieto on. Moni sijoittaa tulevaisuuteen tähtäimenä omavaraisuus.

Mulle kyllä kerrottiin mutta ei mulla ollu varaa opiskeluaikana säästää edes sitä 50 markkaa kuussa.

Eläkesäästäjäksi ryhdyin pankin painostuksesta vuonna 2003. Laitoin sinne silloin 720 euroa ja nyt säästössä 920 euroa. Jihuu. Kyllä kannatti.

Tällä haluan vain sanoa ettei sijoittaminen aina ole niin helppoa eikä se välttämättä suuria rikkauksia tuo. Jälkikäteen on helppo katsoa mihin olisi kannattanut sijoittaa. Ihan hyvin olisit voinut ostaa vaikka Nokiaa ja Talvivaaraa. Toisen arvo olisi nolla ja toisen kymmenesosa 2000-luvun arvosta...

Pankkia nyt ei tosiaankaan kannata kuunnella. Sijoittaminen on erittäin helppoa. Siirtää sijoitustilille vaikka 250+ euroa kuukaudessa ja ostaa sillä osakkeita verkkopankin kautta. Vuodessa on  pääomaa siirtynyt osakkeisiin jo 3000 euroa ja jos on osannut sijoittaa oikein, ekat osingotkin kilahtavat tilille jo samana vuonna. Nokiaa tai Talvivaaraa en ole ikinä edes harkinnut, koko salkkuni on täynnä ulkomaisia osakkeita. Roope Ankkaa musta ei  tule mutta  vähäisetkin osingot takaisin sijoitettuna lisääväät vuosittaista kassavirtaa. Jos sitä voi syödä, juoda tai sitä ilman ei tule toimeen, osta firmaa joka sitä valmistaa tai jakelee.

Vierailija
30/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne se 850 menee?

Siitä maksetaan vuokra, ruoka, vakuutukset, sähkö, vesi, puhelinliittymä, lääkkeet, vaatteet, hygienia, bussimatkat, mahdollisesti hajoavat kodinkoneet, ja vuosittainen jäätelötuutti.

Vierailija
31/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus ois säästellä noin 13 000 euroa. Nettotulot meillä lienee n. 55 000 e.

Pääosin asuntosäästötilille et päästään ens vuonna asuntokaupoille, mutta rahastoihinkin laitetaan joitakin tonneja. Vuokraakin saa maksella tänä vuonna rapsakat 12 000 euroa, se kyllä motivoi säästämään omaan. Tarkoitus olis alkuvuodesta säästää lomamatkaa varten myös.

Vierailija
32/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoituksia ja säästöjä on jo n. 900 000 plus talo ja mökki ja kaupunkiasunto maksettu. Vielä tämä vuosi säästellään ja korkojen ja sijoitusten myötä miljoona on täynnä varmaankin jo kesällä. Sitten kämpät myyntiin ja kaakkois-Aasiaan aikaiselle eläkkeelle (olemme nelikymppisiä). Sijoitukset tahkoavat rahaa enemmän kuin elämiseen menee. Ei kiinnosta paiskia täällä härmässä töitä ja elättää armeijaa lusmuilijoita ja yhteiskunnan elättejä, jotain fakin kotiäitejä, alivalottuneita ja nuorisorottailijoita joilla ei ole aikomustakaan mennä töihin.

Vierailija
33/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sataa jos saisin säästöön. Edellyttää vain sitä, että pääsen töihin.

-18v

Vierailija
34/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin säästettyä nykyisen 1300 e sijaan 2000 e / kk niin alkaisi olemaan ihan hyvä. Silloin sijoituksissa olisi vuoteen 2020 mennessä noin 150 k, lisäksi asunto maksettu ja paniikkitilillä joku kymppitonni. Siinä kohtaa uskaltaisin jo ostaa kakkoskodin kiinteistömarkkinoiden suhteen aika hiljaiselta työpaikkakunnalta, että pääsisi näistä vuokrakämpistä naapureineen.

Vierailija
35/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän noin 1100 euroa kuukaudessa, eli vuodessa kertyy noin 13.000 euroa säästöön. Mieheni säästää suurinpiirtein saman. Eli yhdessä säästetään noin 25000 euroa vuodessa.

Vierailija
36/36 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7000€ jos sais säästöön. Itse koitan pitää puskurivarana noin 5000€ tilillä koko ajan. Mikä menee yli teen tarvehankintoja ja loput pistän säästöön. Viime vuonna ei oikein hirveesti säästöjä jäänyt kun vaihdoin auton ja panostin harrastusvälineisiin. Useamman vuoden kun oli vähän pienemmillä tuloilla niin on tuota "huoltovajetta" päässyt syntymään. Nyt se on paikattu ja jotain alkaa jäämään sijoittamiseenkin.