Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen pakeneminen autotalliin

Vierailija
04.01.2019 |

En tiedä onko muilla naisilla samaa ongelmaa tai siis ei oikeastaan ongelmaa vaan asiaa joka mietityttää. Siis minulla on hyvä suomalainen mies, joka käy töissä sekä osallistuu arjen pyörittämiseen. Meillä on kaksi kouluikäistä lasta. Hänellä ei ole alkoholiongelmaa, toki kalja maistuu mutta ei ongelmaksi asti. Kovin puhelias ja avoin hän ei ole, mutta pystymme kuitenkin keskustelemaan asioista kunhan vain teen aloitteen. Seksielämässä ei valittamista. Hän viihtyy myös kavereidensa kanssa yhteisen urheiluharrastuksen parissa.

Mutta toisinaan... hän aivan kuin pakenee arkea ja haluaa olla yksin. Silloin hän menee autotalliin puuhastemaan omiaan tai haluaa katsoa jalkapalloa kellarikerroksessa omassa rauhassa. Olen yrittänyt keskustella tästä ja hän on sanonut että tarvitsee vain vähän omaa tilaa ja rauhaa. En mielestäni ole hankala vaimo joka nalkuttaa tai painostaa häntä mutta silti hänellä on tarve omiin juttuihin, joista ei halua puhua minulle. Asuuko kaikissa miehissä jäänne luolamiehistä, joka selittää tällaisen käytöksen?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnekas kun on autotalli tai kellari minne mennä rauhottumaan.

Monella miehellä on vain sohva. Ajatelkaapa sitä.

pitää olla hyvä mielikuvitus että sohvalta pääsee pois muihin maailmoihin, vaikka näyttäisi sille että isukki istuu sohvallaan, mutta ei istu.

Naisena olen onnellinen, että jätin lapset tekemättä. Mieskin vaatii välillä enemmän huomiota kun jaksan antaa ja jos siihen vielä lisäisi odotukset, joita äiteihin valitettavasti kohdistuu isiä enemmän, niin olisin varmaan pian lataamossa. 

Miehet kuten naisetkin muuttuvat lapsen saatuaan. Heistä tulee vastuuntuntoisempia ja vähemmän itsekkäitä. Lapsen tarpeet menevät omien tarpeiden ohitse. Vaikka omaa aikaa ja tilaa on vähemmän, harva katuu lapsen saamista.

Kyllä juuri noin ainakin meillä kävi. Ehkäisyistä huolimatta (kondomi ja e-pillerit) minä raskauduin ja päätimme että ei keskeytetä, koska mahtaa olla harvinaisen sitkeät puolikkaat päättäneet kasvaa eläväksi olennoksi.

Vaikka olemme hyvin rationaalisia niin tunnistamme myös tietynlaisen luonnollisen taikauskon, joka kuuluu ihmiselämään. Joten tuo lapsemme on meidän mystiikkaa.

Kaikesta huolimatta olemme tulleet siihen tulokseen että mielenterveyden säilyttämiseksi molemmat tarvitsemme omaa tilaa. On miehen työt ja naisen työt.

Meillä mies ei tee perinteisiä miehen töitä vaan minä teen rempat ja korjaustyöt.

Mies enemmän laittaa ruokaa, siivoilee ja hoitaa puutarhaa.

Sovimme myös siitä kenen vuoro on opettaa lapselle näitä taitoja. Eli aina vuoropäivin yleensä lapsi on toisen kanssa enemmän.

Meillä lapsi syytti murrosiässä meitä syntymästään ja kertoi että elämä on paskaa.

Kerroimme että Hän juuri halusi syntyä ja oli päättäväinen syntymään. Siksi Hän on nyt täällä meidän kanssa.

Johan hiljeni.

Vierailija
42/57 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

n-25 kirjoitti:

Sarjamurhaajat jenkeissä tekee just tuollein, menevät "puuhastelemaan" autotalleihinsa. Ooon nähny näitä rikossarjoja ID kanavalta.

Mä luulin ton ikäinen nainen olisi järkevämpi... mut ei niin ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pitää olla hyvä mielikuvitus että sohvalta pääsee pois muihin maailmoihin, vaikka näyttäisi sille että isukki istuu sohvallaan, mutta ei istu.

Naisena olen onnellinen, että jätin lapset tekemättä. Mieskin vaatii välillä enemmän huomiota kun jaksan antaa ja jos siihen vielä lisäisi odotukset, joita äiteihin valitettavasti kohdistuu isiä enemmän, niin olisin varmaan pian lataamossa. 

Lässyn lässyn. Ei äiti mikään lapsen tasolle typistetty viaton uhri ole, joka on nyrkin ja hella välissä kotiarestissa, jossain rajoittavassa vankilassa jota yhteiskunnnan ja miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa. 

Vierailija
44/57 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla mukavasti omaa aikaa, kun mies päivätöissä ja minä 2-vuorossa, vkl usein töissä.

Vierailija
45/57 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen yrittänyt keskustella tästä ja hän on sanonut että tarvitsee vain vähän omaa tilaa ja rauhaa."

Ap... ajattele säkin aivoillasi jooko? Jos miehesi sanoo just tolleen mitä kirjoitit niin ei tossa mitään epäselvää voi olla?

Vai oletteko Yhdysvalloissa ja miehesi suunnittelee kellarissa perhemurhaa? Voi isänkissanvittu sanon mä...

Vierailija
46/57 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet kuten naisetkin muuttuvat lapsen saatuaan. Heistä tulee vastuuntuntoisempia ja vähemmän itsekkäitä. Lapsen tarpeet menevät omien tarpeiden ohitse. Vaikka omaa aikaa ja tilaa on vähemmän, harva katuu lapsen saamista.

Ihminen on eläin ja toimii vaistojensa avulla. Lapsen kasvatus ei ole rakettitiedettä vaan luonnollisten vaistojensa noudattamista. Siinä mennään vikaan jos aletaan miettimään liikaa miten lasta hoidetaan.

Kyseessä on maailman luonnollisin asia ja täysi automaatio. Vierastan sanaa automaatio, kun se viittaa enemmän mekaniikkaan.

Vierailija
47/57 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni hirtti itsenänsä autotalliin ja edelleen äitini ajaa tuohon talliin, josta isän löysi 10 vuotta sitten. Itse en koskaan pystyisi tuohon.

Oliko äitisi ahkera vauvapalstailija? Selittäisi nimittäin kaiken.

Oliko 10 vuotta sitten aihe vapaata, en tiedä.

Taatusti oli. Olen notkunut täällä vuodesta 2004.

Mutta ap:n asiaan: ei kukaan jaksa olla 24/7/365 sosiaalinen ja toisten kanssa kontaktissa. Oma mies tekee remonttia kuulosuojaimet päässä tai menee telakalle huoltamaan venettä. Itse taas lähden lenkille tai vetäydyn kirjan kanssa sohvan nurkkaan- enkä kuule enkä näe mitään...

Vierailija
48/57 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän saattaa napata kaljapullon jääkaapista mukaansa, ei sen enempää. Ja palaa perheen pariin tunnin parin kuluttua kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kaipa tämä on ihan normaalia..

AP

Kyllä on. SINÄ ET OLE.

Vierailija
49/57 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on niin, että autotalli on ainoa paikka kotioloissa, jossa mies voi rentoutua. Sisätiloissa kotona nainen on usein vastannut sisustamisesta, ja on sitä kautta luonut sääntöjä jotka voidaan kokea rasittavana. Mies haluaa olla autotallissa, jossa ei kaiken tarvitse olla tip top, ja jossa voi tappaa aikaa ihan itsekseen.

Eli ihan normaali mies sulla on tässä tapauksessa.

Vierailija
50/57 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi, mulla ihan saman tyyppinen mies ja minusta on hyvä juttu, että hän voi vetäytyä välillä yksin autotalliin puuhailemaan. Mikä siinä on mielestäsi väärin?

Vierailija
51/57 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa minullakin autotalli missä voisin istuskella välillä yksin. Jos en laita vessan ovea lukkoon mies seuraa sinnekin jutustelemaan... :D 

Vierailija
52/57 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko laittaa miehelle valjaat ja niin lyhyen narun, että ei ylety autotalliin?

Vierailija
53/57 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä normaalia käytöstä, että menee autotalliin jutellakseen toisten naisten kanssa. Eron paikka!

Vierailija
54/57 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielestäni ole hankala vaimo joka nalkuttaa tai painostaa häntä mutta silti hänellä on tarve omiin juttuihin, joista ei halua puhua minulle. Asuuko kaikissa miehissä jäänne luolamiehistä, joka selittää tällaisen käytöksen?

En ole mies, vaan nainen, mutta en tajua, miksi sinä et tajua sitä, että ihminen tarvitsee myös omaa aikaa ja omia juttuja, joista ei puhu toiselle. Ilman sen kummempaa syytä.

Ei se mitään luolakäyttäytymistä ole. Olemme ensisijaisesti yksilöitä, vaikka monet siitä huolimatta haluamme myös elämäntoverin. Silti se yksilöllisyys jää meihin, vaikka olisimme kuinka hyvissä väliessä sen elämäntoverimme kanssa ja vaikka olisimme kuin paita ja peppu.

Joten löysää sitä naruasi. Miehesi on ihan täyspäinen.

Vierailija
55/57 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tarvitsen välillä omaa aikaa. 

Etkö sinä tarvitse?

Vierailija
56/57 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mun muassa kirjoitan, piirtelen ja suunnittelen mielelläni asioita paperilla. Aika outoa se olisi, jos siippa siinä vieressä kyttäisi tekemisiäni. Olen nainen. Mies taas on ulkona viihtyvä, tykkää esim. bongata lintuja. Niin minäkin, mutta en niin paljon, koska harrastukseni ovat sisätilavoittoisia, joten mies painuu sitten useimmiten yksin sinne ulos.

Vierailija
57/57 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko tuo joidenkin asioiden välttelyä. Tarkkaile missä tilanteissa mies vetäytyy yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan