Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla työ jossa on yksittäisiä vapaapäiviä, ei siis välttämättä aina kahta vapaata peräkkäin?

Vierailija
04.01.2019 |

Miltä tuntuu, ehtiikö yhden päivän vapaalla ollenkaan palautua töistä? Itse koen tämän raskaaksi, sunnuntait ovat aina vapaat, mutta viikon toinen vapaapäivä voi olla milloin vain...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Kaupassa osa-aikainen työ.

Ihan p*skaa se on. Illalla puolen yön aikaan kotiin, päivä vapaa ja aamulla kuudeksi töihin. Vi*tu jee.

Mitään harrastuksia ei voi aloittaa, sosiaalinen elämä kapeutuu ja unirytmi on ihan sekaisin, samoin ruokarytmi ja ilmeisesti aineenvaihduntakin.

Pakko saada päivätyö.

Ihan samaa mieltä, kaupanalalla minäkin. Iltavuoron ja aamuvuoron välillä 7h aikaa nukkua, syödä jne. Joskus aamuvuorosta kun pääsee kotiin. soitetaan vielä saman päivän iltavuoroon ja taas klo6 pitäis olla pirteenä aamussa. Työvuorot muuttuu ihan miten sattuu, yksi työviikko voi muuttua kolmekin kertaa kun työkaverit sairastuu. Niin vähällä väellä työt hoidetaan. Yksittäiset vapaapäivät on enemmän sääntö kuin poikkeus, on ihan luksusta jos saa koko viikonlopun vapaaksi. Kaikki biorytmit sekaisin. Mitään harrastuksia kodin ulkopuolella ei tosiaan voi aloittaa. 9 pv työputket on tavallisia ja sitten päivä vapaata. Lomista saa tapella, nekin siirretään moneen kertaan vaikka olisi kuinka suunniteltu valmiiksi ja sovittu kuukausia aiemmin. Mitään omaa elämää ei voi suunnitella koska kaikki muuttuu kuitenkin. Ja mitä jää palkkaa käteen, surkeat 1500-1600€/kk.

Vierailija
22/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kaupassa töissä..

Olen saanut neuvoteltua hyvän diilin.

3-4pv/vk.

4-7h/pv.

Vapaat peräkkäin.

Aamuvuoroon klo 8.00 ja iltavuorosta pois 20.30.

Avatkaa suunne siellä työmaalla. Älkääkä vain täällä avautuko. Ei auta yhtään teidän tilannettanne.

Neuvoteltua hyvän diilin? Haha, isoissa marketeissa ei diilejä neuvotella vaan jokaisen tulee tehdä kaikkia vuoroja ja pitää vapaita tasapuolisesti. Töitä kierrätetään myös. Meillä yli 30 työntekijää eikä kenelläkään ole mitään diiliä millään osastolla. Tuollaista jos menisi pomolle ehdottamaan, nauraisi pihalle ja sanoisi että tulijoita on jos ei kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on, mutta osaan nauttia noista yksittäisistä vapaista keskellä viikkoa. Parin päivän vapaat ovat jo sitten ihan juhlaa! En kyllä liiemmin harrastele, että sitten saattaisi haitata. En ole oikein ikinä muutenkaan välittänyt sellaisesta seiskasta neljään ma-pe -järjestelyistä, silloin viikko tuntuu niin pitkältä ja yksitoikkoiselta.

Vierailija
24/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla osuu kolmen viikon listaan kaksi yhden päivän vapaata. Ei ne sinänsä haittaa kun pisin työputki on yleensä vain 4 päivää. Vapaille lähdetään aamusta ja töihin palataan iltavuoroon, jos tosi harvoja poikkeuksia ei oteta huomioon. Varmasti pitempien työputkien jälkeen olisi yksi vapaa liian vähän. Oon isossa sairaalassa sairaalahuoltajana.

Vierailija
25/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan täti täälläkin ja teen kolmivuorotyötä. Parhaat vuorot ovat näitä että ensin aamu 5-12 ja samana iltana takaisin yövuoroon tai yövuorosta pääsee klo 07 niin takaisin iltavuoroon klo 14 😂😂 ja saa teettää 9 päivää putkeen jonka jälkeen yksi TODELLA palauttava vapaapäivä 😨

Työterveystäti sanoo "voihan että ja muistakaa liikkua". Untahan me emme tarvitse ollenkaan tai perhettä nähdä. Mutta jaksetaan näillä kun vuorotyöläiset kuulemma eivät ehdi kauppaan ikinä 😅

Vierailija
26/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Kaupassa osa-aikainen työ.

Ihan p*skaa se on. Illalla puolen yön aikaan kotiin, päivä vapaa ja aamulla kuudeksi töihin. Vi*tu jee.

Mitään harrastuksia ei voi aloittaa, sosiaalinen elämä kapeutuu ja unirytmi on ihan sekaisin, samoin ruokarytmi ja ilmeisesti aineenvaihduntakin.

Pakko saada päivätyö.

Ihan samaa mieltä, kaupanalalla minäkin. Iltavuoron ja aamuvuoron välillä 7h aikaa nukkua, syödä jne. Joskus aamuvuorosta kun pääsee kotiin. soitetaan vielä saman päivän iltavuoroon ja taas klo6 pitäis olla pirteenä aamussa. Työvuorot muuttuu ihan miten sattuu, yksi työviikko voi muuttua kolmekin kertaa kun työkaverit sairastuu. Niin vähällä väellä työt hoidetaan. Yksittäiset vapaapäivät on enemmän sääntö kuin poikkeus, on ihan luksusta jos saa koko viikonlopun vapaaksi. Kaikki biorytmit sekaisin. Mitään harrastuksia kodin ulkopuolella ei tosiaan voi aloittaa. 9 pv työputket on tavallisia ja sitten päivä vapaata. Lomista saa tapella, nekin siirretään moneen kertaan vaikka olisi kuinka suunniteltu valmiiksi ja sovittu kuukausia aiemmin. Mitään omaa elämää ei voi suunnitella koska kaikki muuttuu kuitenkin. Ja mitä jää palkkaa käteen, surkeat 1500-1600€/kk.

Ei ole PAKKO mennä aamuvuoron jälkeen iltaan töihin!

Mä olen sanonut töissä, että mä teen vain listalle merkityt työvuorot, turha soitella.

Eli ei ole pakko, ellei halua.

Vierailija
27/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös vuorotyö.. Nyt juuri menossa 9pv työputki.. Sitten on 1 vp ja 4 työpäivää 1vp pätkä. Ja en ehdi palautua olen välillä todella poikki. Minkäs teet? Pitäs opiskella lisää eli 3 ammatti et saisin toisen työn.

Kai sulla noiden jälkeen on pidemmät vapaat?

Vierailija
28/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Meillä on työvuorolistat aina kolmelle viikolle ja omassa listassani vapaat menevät näin; ensimmäisellä viikolla yksi vapaa arkipäivänä, toisella viikolla kuuden päivän työputken jälkeen kaksi arkivapaata peräkkäin, kolmannella viikolla kolme vapaata joista yksi arkipäivä viikon alussa ja sitten viikonloppu. Teen kaksivuorotyötä ja samalla viikolla, peräkkäisinä päivinä on vuoroja tyyliin kaksi klo 23 loppuvaa vuoroa, yksi klo 18 loppuva vuoro ja heti perään kaksi klo 06 alkavaa vuoroa. Eli vuorokausirytmi pitäisi kääntää päivässä päälaelleen. Olen jatkuvasti väsynyt enkä jaksa vapaapäivinä tehdä oikein mitään muuta kuin olla kotona ja nukkua. Varsinkin tuolla yhden vapaan viikolla vapaapäivä menee pelkästään lepäämiseen, samoin toisella viikolla kuuden päivän työputken jälkeen ensimmäinen vapaista menee pelkkään lepäämiseen. Todella turhauttavaa. Ennen tätä työtä käytin aina vapaapäivät aktiivisesti, olin todella harvoin kotona tekemättä mitään. Ikävöin niitä aikoja. Nyt työ on varastanut elämäni.

Onhan sulla vapaata aikaa, kun menet vasta iltavuoroon. Ennättäähän siinä tekemään vaikka mitä, vaikka nukkuisikin pitempään.

Vierailija
29/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa, olemmeko Pohjois-Koreassa? En tiennytkään tuommoisista työajoista.

Itse postilla yötöissä 22-05:15. Työviikko su - to.

Kuukaudessa 4 vapaapäivää viikonloppujen lisäksi. Joskus sattuvat viikolle yksittäin, välillä viikonloppua pidentämään. Arkivapaissa on ihan oma tunnelmansa, pidän!!

Vierailija
30/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyössä ihan normaalia. Nytkin menee pari viikkoa yhden päivän vapailla. Eihän siinä palaudu työstä eikä jaksa tehdä oikein mitään.

Mutta toki tämä on ammatinvalintakysymys.

On vuorotyössä omat hyvätkin puolet. Eihän tätä varmaan muuten kukaan tekisi.

Vierailija
31/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vietän tänään yksittäistä vapaapäivää. Siinähän ei ehdi tehdä kaikkia kotihommia ja levätä ja harrastaa niin kuin viikonlopussa. Pitää valita, mitä tekee. Mutta mulle sopii tällainen epäsäännöllinen homma nyt hyvin, kun asun yksin. Harrastuksissa pitää osata vähän soveltaa, mutta niin mun piti edellisissäkin duuneissa, kun työpäivät ja työmatkat olivat pidempiä, vaikka paperilla olivat mukamas säännölliset työajat. Se auttaa myös, jos työpaikalla on kotoinen olo. Ei niin haittaa,  onko duunissa vai himassa.

Vierailija
32/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Meillä on työvuorolistat aina kolmelle viikolle ja omassa listassani vapaat menevät näin; ensimmäisellä viikolla yksi vapaa arkipäivänä, toisella viikolla kuuden päivän työputken jälkeen kaksi arkivapaata peräkkäin, kolmannella viikolla kolme vapaata joista yksi arkipäivä viikon alussa ja sitten viikonloppu. Teen kaksivuorotyötä ja samalla viikolla, peräkkäisinä päivinä on vuoroja tyyliin kaksi klo 23 loppuvaa vuoroa, yksi klo 18 loppuva vuoro ja heti perään kaksi klo 06 alkavaa vuoroa. Eli vuorokausirytmi pitäisi kääntää päivässä päälaelleen. Olen jatkuvasti väsynyt enkä jaksa vapaapäivinä tehdä oikein mitään muuta kuin olla kotona ja nukkua. Varsinkin tuolla yhden vapaan viikolla vapaapäivä menee pelkästään lepäämiseen, samoin toisella viikolla kuuden päivän työputken jälkeen ensimmäinen vapaista menee pelkkään lepäämiseen. Todella turhauttavaa. Ennen tätä työtä käytin aina vapaapäivät aktiivisesti, olin todella harvoin kotona tekemättä mitään. Ikävöin niitä aikoja. Nyt työ on varastanut elämäni.

Onhan sulla vapaata aikaa, kun menet vasta iltavuoroon. Ennättäähän siinä tekemään vaikka mitä, vaikka nukkuisikin pitempään.

Juu, kerkeää nukkua univelkoja hieman pois ja kiireellä käydä kaupassa ja tehdä ruokaa. Btw, meillä on yli 8h työpäiviä enkä missään kohtaa maininnut moneltako klo 23 loppuva iltavuoro alkaa. Huoh. Taas pitää olettaa. /aiemman kommentin kirjoittaja

Vierailija
33/33 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Teen osa-aikaduunia, ja vapaapäivät vaihtelee. Joskus on 1 vapaa työpäivien välillä, joskus enemmän. Tuossa yhden päivän aikana ei kyllä kauheasti palaudu, mutta onneksi meikäläisen hommat ei ole sieltä raskaimmasta päästä. Tosi kiireisen päivän jälkeen on väsy kieltämättä melkoinen, ja vapaapäivänä saatan silloin nukkua pidempään.