Millaisessa talossa asut sinä, jonka mielestä omakotitalossa on jatkuvasti jotain remppaa?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sitä mieltä, että kaikissa omakotitaloissa on jatkuvasti remppaa, mutta meidän taloa pitää rempata. Rintamamiestalo.
Olen tuore rintamataloinen ja kiinnostaisi minkä sinä määrittelet rempaksi ja mikä on ihan ns sisustamista eli maali, tapetti, jne pintahommat? Itse pelkään sitä paljon parjattua talon pilaamista remontilla.
Meillä ei ole vielä yksikään remontti ollut pelkkää pintahommaa, eli en osaa sanoa, pidänkö niitä sisustamisena. Vaivansa niistäkin on. Ja nyt, kun asiaa mietin, en oikeastaan edes välitä määritellä!
Ai niin, ja jos talon pilaaminen väärillä materiaaleilla pelottaa, hommaa se Perinnemestarin rintamiestalo -kirja. Ei niiden remonttien tekeminen oikein mitään ydinfysiikkaa ole, mutta jos niitä teettää muilla, pitää valvoa kuin haukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä, jotka eivät ikinä remppaa mitään. Heidän sisustuksensa on jämähtänyt siihen vuoteen, kun talo on rakennettu. Putki- tai kattoremontin tarpeen he huomaavat vasta kun on liian myöhäistä, eli vedet tulevat sisälle. Meidän talo on normaali rintamamiestalo, joka on kauttaaltaan remontoitu. Silti saa kohta tapetoida lasten huoneita uudelleen, kun ikää tulee lisää ja maku muuttuu.
Näitä tosiaan riittää. Tuttu maalari sanoi käyneensä monta kertaa kohteissa, joissa talo olisi tarvinnut maalaria 15 vuotta sitten, mutta nyt alkaisi olla purkuliikkeen tilaamisen aika. Sitten omistaja ihmettelee, että sinä nyt ihme maalari olet kun ei työ kelpaa.
Onkohan vika kuitenkaan sitten pelkkää maalinpuutetta, jos purkuliikkeen tilaamista pitää harkita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sitä mieltä, että kaikissa omakotitaloissa on jatkuvasti remppaa, mutta meidän taloa pitää rempata. Rintamamiestalo.
Olen tuore rintamataloinen ja kiinnostaisi minkä sinä määrittelet rempaksi ja mikä on ihan ns sisustamista eli maali, tapetti, jne pintahommat? Itse pelkään sitä paljon parjattua talon pilaamista remontilla.
Meillä ei ole vielä yksikään remontti ollut pelkkää pintahommaa, eli en osaa sanoa, pidänkö niitä sisustamisena. Vaivansa niistäkin on. Ja nyt, kun asiaa mietin, en oikeastaan edes välitä määritellä!
Ok. Kiitos avusta, kun jaoit kokemuksia ja kykenit kypsään keskusteluun tuomalla keskusteluun jotain uutta esim. teidän haasteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Kiitos avusta, kun jaoit kokemuksia ja kykenit kypsään keskusteluun tuomalla keskusteluun jotain uutta esim. teidän haasteista.
Siis en nyt ymmärrä, miksi loukkaannuit. Mielestäni sillä nyt vain ei ole erityisesti väliä, lasketaanko pintaremontti remontoinniksi vai ei. Et kysynyt mitään erityistä, joten en osannut neuvoa, paitsi neuvoin sen kirjan, jostä löytyy suunnilleen kaikki tarvittava.
Meillä 1920 rakennettu talo. Kesällä puretaan pihasta vanha liiteri ja rakennetaan aitan katto uusiksi. Kylppäri pitää tehdä myös loppuun ja purkaa vanha sauna ja laittaa uusi tilalle. Onhan sitä tässä.
Kymmenen vuotta vanha talo. Kaikenlaista kunnossapidettävää on kyllä jonkin verran. Nyt ollaan ajateltu pintojen uusimista, eli tapetointia ja maalausta. Varsinaista remonttia ei vielä kaipaa mistään kohtaa.