Tapailun muuttuminen seurusteluksi?
Missä vaiheessa tapailu muuttuu vakavammaksi suhteeksi? Oletteko ottaneet asian erikseen puheeksi ja sopineet siitä, jos teillä on aluksi ollut kevyempää tapailua, eikä suhteen tilaa ole sen kummemmin määritelty?
Tapailen miestä ja kummallakin on edelleen profiilit parilla eri treffisivustolla. Alussa oli vähän puhetta, että pitäisikö lopettaa ne, mutta päätettiin jatkaa toistaiseksi kevyemmällä linjalla, kun meillä oli erilaiset tulevaisuuden näkymät. Ajatuksena oli, että katsotaan myöhemmin tilannetta uudelleen, miltä silloin tuntuu.
Ollaan tapailtu kohta kolme kuukautta ja minua on alkanut häiritsemään se, että tavallaan on haku vielä päällä. Olen tykästynyt mieheen ja valmis viemään suhteen astetta vakavammaksi seurusteluksi. Toisaalta en itse pysty ihan vielä kovin tiiviiseen tapailuun, joten onko väärin miestä kohtaan vaatia tekemään ratkaisu siitä, mitä hän haluaa?
Kommentit (29)
Mulla on ehkä mustavalkoinen ajattelumalli, mutta olen sitä mieltä ettei tuollaisesta alusta rakenneta mitään. Jompi kumpi tai molemmat ovat epävarmoja siitä toisesta.
Sen tietää heti, jos on tietääkseen. Ei se sanonta turhasta tule.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Sä et halua mitään vakavaa, mutta sitten haluat kuitenkin? Yritä päättää mitä haluat. Ehkä parempi sitten olisi, että molemmat etsivät itselleen sellaiset kumppanit, joilla samat tulevaisuuden suunnitelmat ja saavat mieleisensä suhteen? Mies tosin taitaa tätä jo tehdä, niin mikset sinäkin?
Haluan vakavan suhteen pitkällä tähtäimellä, mutta en aluksi pysty kovin sitovaan seurusteluun, vaan se on olosuhteiden pakosta pidettävä satunnaisena tapailuna. En halua esitellä lapsilleni jokaikistä tapailukumppaniani, vaan vasta siinä vaiheessa, kun näyttää siltä, että molemmat ovat suhteessa tosissaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ehkä mustavalkoinen ajattelumalli, mutta olen sitä mieltä ettei tuollaisesta alusta rakenneta mitään. Jompi kumpi tai molemmat ovat epävarmoja siitä toisesta.
Mielestäni alku meillä on ollut hyvä. Molemmat ovat ihastuneet toisiinsa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Sä et halua mitään vakavaa, mutta sitten haluat kuitenkin? Yritä päättää mitä haluat. Ehkä parempi sitten olisi, että molemmat etsivät itselleen sellaiset kumppanit, joilla samat tulevaisuuden suunnitelmat ja saavat mieleisensä suhteen? Mies tosin taitaa tätä jo tehdä, niin mikset sinäkin?
Haluan vakavan suhteen pitkällä tähtäimellä, mutta en aluksi pysty kovin sitovaan seurusteluun, vaan se on olosuhteiden pakosta pidettävä satunnaisena tapailuna. En halua esitellä lapsilleni jokaikistä tapailukumppaniani, vaan vasta siinä vaiheessa, kun näyttää siltä, että molemmat ovat suhteessa tosissaan. ap
Mutta eihän teistä kumpikaan ole tosissaan? Ehkä kannattaisi etsiä sellainen ihminen, joka oikeasti kolahtaa tai sitten olla etsimättä yhtään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ole. Molemmat pyörii edelleen deittisivustoilla, mies luultavasti etsii kokoajan parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän teistä kumpikaan ole tosissaan? Ehkä kannattaisi etsiä sellainen ihminen, joka oikeasti kolahtaa tai sitten olla etsimättä yhtään mitään!
Olemme molemmat etsimässä loppuelämän kumppania ja minulle tämä mies on kolahtanut. Tiedän, että hänkin pitää minusta kovasti, mutta ehkä häntä kuitenkin vähän harmittaa se, että joudun jarruttelemaan lasteni takia. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ole. Molemmat pyörii edelleen deittisivustoilla, mies luultavasti etsii kokoajan parempaa.
Juu ja ap ei tiedä mitä haluaa. Eipäs, juupas... Kaikkea ei voi saada. Et voi saada vakavaa seurustelusuhdetta ja kevyttä tapailua samaan aikaan, se on jokotai.
Itse otin kolmen kuukauden tapailun jälkeen asian puheeksi ja mies siinä kohtaa ilmoitti, että haluaa edetä hitaasti, mutta että ei näe parisuhdetta kanssani mahdottomuutena tulevaisuudessa. Harmittihan se, koska olisin itse halunnut jo sitoutua parisuhteeseen, mutta suostuin silti jatkamaan tapailua, koska olin mieheen niin rakastunut. Jatkettiin samaan malliin, joskin mies tuntui kyllä "yrittävän" vähän enemmän (piti tiiviimmin yhteyttä, uskoutui mulle enemmän jne.). Kun sitten suunnilleen puolen vuoden kohdalla sanoin, että nyt pitäisi kyllä jo tietää missä mennään, etten aio loppuikääni tapailusuhteessa olla, niin mies oli ihan ihmeissään, että eikö tässä nyt jo olla jonkin aikaa seurusteltu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että mies etsii sellaista naista, joka haluaa tehdä hänen kanssaan lapsia. En vaan haluaisi myöntää sitä, että suhteestamme ei tule mitään tämän kummempaa. ap
Jos sulle onkin ap kolahtanut, niin miehelle ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja ap ei tiedä mitä haluaa. Eipäs, juupas... Kaikkea ei voi saada. Et voi saada vakavaa seurustelusuhdetta ja kevyttä tapailua samaan aikaan, se on jokotai.
Tiedän mitä haluan, mutta lasten etu menee muun edelle. En voi esitellä heille miestä heti tapailun alkuvaiheessa, kun ei voi olla varma, miten tunteet molemmilla kehittyvät. ap
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle onkin ap kolahtanut, niin miehelle ei.
Mies haluaisi tavata useammin, mutta on tyytynyt etenemään minun raamieni puitteissa. ap
Itse "tapailisin" ehkä pari kertaa. Sen jälkeen joko seurustelua tai uuden etsintään. Ei ole mitään järkeä pyörittää useita yhtäaikaa enkä sellaiseen edes suostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ihastunut toiseen, niin ei muut enää kiinnosta eikä siinä tarvitse silloin enää pitää profiilia missään.
Vierailija kirjoitti:
Itse otin kolmen kuukauden tapailun jälkeen asian puheeksi ja mies siinä kohtaa ilmoitti, että haluaa edetä hitaasti, mutta että ei näe parisuhdetta kanssani mahdottomuutena tulevaisuudessa. Harmittihan se, koska olisin itse halunnut jo sitoutua parisuhteeseen, mutta suostuin silti jatkamaan tapailua, koska olin mieheen niin rakastunut. Jatkettiin samaan malliin, joskin mies tuntui kyllä "yrittävän" vähän enemmän (piti tiiviimmin yhteyttä, uskoutui mulle enemmän jne.). Kun sitten suunnilleen puolen vuoden kohdalla sanoin, että nyt pitäisi kyllä jo tietää missä mennään, etten aio loppuikääni tapailusuhteessa olla, niin mies oli ihan ihmeissään, että eikö tässä nyt jo olla jonkin aikaa seurusteltu :D
Kuulostaa lohdulliselta, että tuosta tilanteesta voi päästä vielä eteenpäin. ap
Kuulostaa siltä, että haluat miehen lopettavan muut deittailumahdollisuudet, mutta itse saisit kuitenkin vielä jatkaa epävarmalla pohjalla omien suunnitelmiesi suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Itse "tapailisin" ehkä pari kertaa. Sen jälkeen joko seurustelua tai uuden etsintään. Ei ole mitään järkeä pyörittää useita yhtäaikaa enkä sellaiseen edes suostuisi.
Mies on sanonut, ettei halua tapailla samaan aikaan muita. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voihan tuossa silti heittää ne treffiprofiilit sivuun ja olla tosissaan, vaikka edetäänkin hitaasti. Kyllä minä ainakin poistin tinderin parin viikon tuntemisen jälkeen, vaikka vielä puolen vuoden seurustelun jälkeenkään en vielä ole lapsilleni tätä miestä esitellyt ja tapaammekin harvakseltaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että haluat miehen lopettavan muut deittailumahdollisuudet, mutta itse saisit kuitenkin vielä jatkaa epävarmalla pohjalla omien suunnitelmiesi suhteen?
Tuntuukohan miehestä tältä? Minä olen varma miehen suhteen. Haluan juuri hänen tai täsmälleen hänen kaltaisensa miehen elämänkumppanikseni. Mielestäni en kuitenkaan voinut vaatia häntä päättämään heti parin tapaamisen jälkeen, sillä pystymme tapaamaan toisiamme kovin epäsäännöllisesti minun elämäntilanteeni (lasteni) takia. ap