Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vatsan tähystys paha?

Vierailija
04.01.2019 |

Pitäisi mennä tommoseen. Minä en todellakaan haluaisi mitään rauhoittavia sekoittamaan päätäni, joten ne eivät ole vaihtoehto.

Millainen kokemus se siis on ihan ilman mitään rauhoittavia?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen tuolta tutkimuksesta aikeissa mennä saman tien kouluun, joten senkään vuoksi ei onnistu rauhoittavat..

Ap

Vierailija
2/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sen voi kestää. Mä en kestänyt ja yökkäsin koko ajan vedet silmissä. Yksi ihminen makasi mun päällä ja kaksi muuta sulloi letkua. Kauheaa. Toisella kertaa oli joku lääkitys ja en tiedä mitään koko jutusta. Mikään ei estä menemästä ilman lääkitystä, kyllä ne sen saa kuitenkin tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä on. Itse otin ilman muuta rauhoittavan lääkityksen. Onpa sulla kiire kouluun.

Vierailija
4/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suun kautta? Ei oo paha ollenkaan, tosi nopeasti ohi. Oksennusrefleksiähän siinä pukkaa eli ei mitenkään mukavaa, mutta eihän sieltä mitään tule kun vatsa on tyhjä. Ja tosiaan siinä menee ehkä 5 minuuttia.

Vierailija
5/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paha, vaan hirvittävä. En suosittele.

Vierailija
6/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sillä asenteella, että vanha äitini oli sen juuri kestänyt, niin kyllä minäkin. Minusta ei ollut paha.

Vierailija
7/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että riippuu tähystäjästä. Mulla se lääkäri ei neuvonut oikeastaan ollenkaan, miten pitää olla, vaan koko tilanne oli jotenkin hätäinen. Mua röyhtäytti kovasti, ja lääkäri tiuski, että jos röyhtäilet, letku tulee ylös, mutta ei neuvonut, mikä on paras tapa saada röyhtäily kuriin.

Vierailija
8/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paha, vaan hirvittävä. En suosittele.

No minä kyllä menen sinne erittäin mielelläni. Ollu jo vuosia kaiken maailman vatsavaivoja. Ihanaa kun saa vihdoin selvyyden ja lisäksi selviää sekin, ettei ole keliakiaa tietämättäni..

Ap

Vierailija
9/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä siinä pystyy olemaan oksentamatta?

Ap

Vierailija
10/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaako ne jotain rauhoittavia siellä? Mutta sittenhän pitää olla saattaja mukana yms..? Mua vähän pelottaa tommoset rauhoittavat. Ehkä selviän ilman.

Ap

Vierailija
11/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pitää olla syömättä, maha on tyhjä, ei siis tule oksennusta. Ei mulle tarjottu rauhoittavia.

Vierailija
12/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen kestää, mutta näin jälkikäteen viisaampana ottaisin sen lääkityksen. Kurkku oli kipeänä pari päivää toimenpiteen jälkeen. Johtui siitä oksennusrefleksistä. Tosin minulle ei edes ehdotettu lääkitystä.

Vierailija
13/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan se kestää? Selviääkö siinä heti jos on jotain?

Ap

Vierailija
14/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle tulee se oksennusrefleksi siinä, mutta ei se haittaa yhtään mitään - vatsa on tyhjä. Ei kannata uskoa netin kauhutarinoita, otat vaan asenteen että hyvin se menee. Se on oikeasti niin nopea homma että ei siinä ehdi mitään miettiä edes! En ottanut itse rauhottavia enkä niitä olisi mihinkään tarvinnutkaan.

Vierailija
15/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitenkään pitkä toimenpide ole. Ehkä... vartista 20 minuuttiin? Kyllä siinä jo jotain selviää, esim. limakalvon kunto, mutta saat sitten epikriisin, jossa on myös tieto koepalojen analysoinnista.

Vierailija
16/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun kautta tehtävä tähystys ei kestä kuin 5 minuuttia normaalitilanteessa, toista kautta tehtävä sitten 20-30 minuuttia.

Vierailija
17/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitenkään pitkä toimenpide ole. Ehkä... vartista 20 minuuttiin? Kyllä siinä jo jotain selviää, esim. limakalvon kunto, mutta saat sitten epikriisin, jossa on myös tieto koepalojen analysoinnista.

Ei mulla kestänyt kuin muutaman minuutin. Kurkkuun suihkautettiin puuduttavaa, niin oksennusrefleksi ei ollut voimakas. Rohkeasti vaan, oikealla asenteella. Se sinulla kyllä taitaa ollakin.

Vierailija
18/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja olen tuolta tutkimuksesta aikeissa mennä saman tien kouluun, joten senkään vuoksi ei onnistu rauhoittavat..

Ap

Omapa on asiasi.

Vierailija
19/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun kautta tehdään.

Ap

Vierailija
20/43 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä selviää ja voi mennä kouluun. Nälkä vaan varmaan on joten evästä mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi