Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei kuule mitä sanon/ei kuuntele

Vierailija
04.01.2019 |

Onko tuttua? Tällainen esimerkki tältä aamulta; katsoin ilmatieteen laitoksen sivuilta säätilan ja raportoin sen ääneen "no nyt on lämpimämpää, nolla astetta, mutta tuntuu -6". Istutaan siinä vierekkäin sängyllä. 10 minuutin kuluttua mies katsoo säätilan puhelimestaan ja kertoo sen ääneen. Todella hämmästyttävää! (Ja ärsyttävää) Eikä kyse ole siitä, että puhuisin kaiken aikaa.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kun nainen voisi kertoa asiansa muutamalla sanalla,hän selostaa sitä 10minuuttia.Eipä ihme jos mies ei kuuntele.

Eli mieluummin möllötetään hiljaa ja asiat esitetään mahdollisimman lyhyesti?

Kuulostaapa ihanalta parisuhteelta. Miksi muuten edes haluaa suhteeseen, jos ei jaksa kuunnella juttelua, ei jaksa jutella, ja mieluiten eläisi vain hiljaisuudessa?

Voi ottaa yhtä hyvin papukaijan jos kaipaa tuollaista.

Mitä siis haet parisuhteelta?

V a k i t u i s t a  s e k s i ä.

Vierailija
62/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen miehen kirkas mieli voi hetkellisesti saastua, jos joutuu kuuntelemaan naisen vääriä mielipiteitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kun nainen voisi kertoa asiansa muutamalla sanalla,hän selostaa sitä 10minuuttia.Eipä ihme jos mies ei kuuntele.

Kuulostaapa ihanalta parisuhteelta. Miksi muuten edes haluaa suhteeseen, jos ei jaksa kuunnella juttelua, ei jaksa jutella, ja mieluiten eläisi vain hiljaisuudessa?

No tuohon verrattuna olisi tosiaan parempi olla ihan hiljaa.

Vierailija
64/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei akkojen lässytystä jaksa kuunnella.

JOs noin ajattelet, on parasta, että pysyt naisista kaukana. Mars takas sinne rasvamonttuun, hop-hop!!!

Vierailija
65/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen selostaa 15min. asiaa jonka voi kertoa muutamalla sanalla.Ei ihme jos ei mies kuuntele.

Kuulostaa kyllä aika ankealta, jos perheen kaikki puhe koostuu muutamasta lauseesta ja muuten möllitään vaan hiljaa. Ja tämä tulee parisuhteen hiljaisemmalta osapuolelta. 

Vierailija
66/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai et millään keksi mitä mies hakee parisuhteesta?

Varmaankin filosofisia keskusteluja...😆😆

Vierailija
67/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteessa saa vakituista seksiä ja fyysistä läheisyyttä.

Siihen riittäisi ihan seksisuhde, ei tarvitsisi parisuhdetta.

Ja miehillehän noita sataa ovista ja ikkunoista...Siinäpä naisen logiikkaa taas.

Vierailija
68/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai et millään keksi mitä mies hakee parisuhteesta?

Varmaankin filosofisia keskusteluja...😆😆

Onneksi on tarjolla fiksujakin miehiä...

Vierailija
69/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miehillehän noita sataa ovista ja ikkunoista...Siinäpä naisen logiikkaa taas.

Rahalla saa.

Vierailija
70/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas monen naisen luulet alkavan tuollaiseen? Eli käytännössä miehen on otettava "parisuhde".

Vierailija
71/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuttua täälläkin. Monesti jos mulla on vaikka joku meno, tyyliin harrastus, kokous tms niin sanon siitä edellisenä päivänä sekä sinä samana päivänä useaan kertaan, että lähden muuten klo 15 kokoukseen. Niin sitten kun olen lähdössä, niin mies kysyy että minne olen menossa... No sinne paikkaan, jonka olen maininnut monta kertaa viimeisen 24h aikana.

Välillä meillä on myös aika erikoisia "keskusteluja", joissa ensin mies ei kommentoi mitään mun sanomiseen, joka voi olla tylsää ja arkista diibadaabaa, kuten että onpas ulkona kylmä, toivottavasti sää jo pian lauhtuisi. Sen sijaan että mies kommentoisi vaikka "niinpä, mm" tms niin hän sanoo jotain ihan muuta, tyyliin "onkohan mikään apteekki tähän aikaan auki..?" tai "pitääkin käydä postissa". Sitten vuorostani itse olen kommentoimatta mitenkään miehen asiaa, koska hänkään ei sanonut mitään edelliseen omaan toteamukseeni säästä. Puhumme ikäänkuin erillisiä lauseita, jotka ei muodosta keskustelua tai liity mitenkään toisiinsa. Tämä siis toki vain joskus ja oikeasti meillä toimii kommunikaatio ihan hyvin ja on oikein hyvä avioliitto. 

Vierailija
72/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään käynyt niin, että tilanne olisi muuttunut paremmaksi? Ap

Meillä vaimo on kyllä selvästi petrannut, eikä pärpätä enää jatkuvasti tyhjänpäiväisiä. Agressiiviset tunnehumpparaivaritkin ovat vähentyneet.

Ei sitä enää tarvi ignoorata läheskään niin usein.

Rakas, en ole petrannut, vaan kyllästynyt siihen, että ignooraat minua. En koe, että olen sinulle tärkeä tai sinusta kiinnostava. Olen nyt selannut asuntoilmoituksia pidemmän aikaa ja olen juuri solminut uuden vuokrasopimuksen. Meidän liitto on nyt ohi, sillä minä ansaitsen parempaa. 

miksi kuvittelet ansaitsevasi parempaa? ei kannattaisi uskoa kaikkea, mitä naistenlehdissä sanotaan.

Sinä se et ole tainnut koskaan olla tasa-arvoisessa parisuhteessa.

Paremmalla tarkoitan tässä, että ansaitsen sen saman mitä annan parisuhteeseen, nyt en sitä saa. Olen aina ollut kiinnostunut kumppanistani, kuunnellut ja tukenut häntä. Kuunnellut innostuneena ja kiinnostuneena hänen joskus kieltämättä vähän tylsiä juttujaan. Olen yrittänyt kertoa hänelle omasta päivästäni, ajatuksistani ja haaveistani, mutta ei kiinnosta akkojen pärpätykset. Mun vaikeneminen parisuhteessa ja kiukuttelujen loppuminen ei johtunut siitä, että opin käyttäytymään. Se kaikki loppui, koska lakkasin rakastamasta, kunnioittamasta ja en enää ollut pätkääkään kiinnostunut kumppanista. Feidasin siis itseni pois henkisesti ja seuraavaksi fyysisesti. 

Vierailija
73/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja tuntuu kyllä pahalta. Mun asioilla ei ole merkitystä, ei pienillä eikä isoilla, tai siltä se ainakin tuntuu. 

Jos kerron jotain ja mies vastaa, mutta kysyy kohta asiaa uudelleen ihan uutena juttuna, sanon nykyään vaan että juuri tämän sulle selitin ja sä vastasit ok. En jaksa enää toistella itseäni kuin lapselle joka vasta opettelee suomen kieltä.

Vierailija
74/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies teki samaa. Sivuutti kaiken puhumani, saattoi lähteä kesken lauseen kävelemään pois, väitti aina jälkeenpäin, ettei asiasta ole kerrottu. Olen introvertti enkä yleensä turhia puhele.

Joskus saattoi puheestani jäädä muutama sana päähän, ja täytti itse  mielessään loput lauseesta ja jankkasi tätä versiota sitten loputtomiin. Eikä sitä saanut enää muutettua, vaikka kuinka yritti. 

Huomasin, että miesten kanssa kykeni puhumaan ihan normaalisti. 

Tivatessani asiasta sitten tokaisi, ettei jaksa mitään akkojen jorinoita kuunnella. Eli ihan kunnioituksen puutetta se on. 

Kenenkään ei tarvitse mielestäni toisen sellaista kevyttä jutustelua kuunnellakaan kovin tarkasti, mutta silloin kun toisella on asiaa, niin kyllä. 

Vierailija
75/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se loputon puhe/valitus/nalkutustulva tulee mieheltä. Siis täysin hallitsematonta tulvaa. Olen oppinut olemaan kuuntelematta, joskus vielä häiritsee, kun yritän tehdä töitä (olen usein etätöissä ja mies vuorotyössä, niin on kotona kun teen töitä), olen palaverissa tai kirjoitan jotain hankalaa sähköpostia.

Jos minä puhun, niin ei kuuntele sanaakaan. Hyvä esimerkki eiliseltä, eilenhän oli jo lakkopäivä ja mm. koulukuljetukset olivat lakossa.

Minä:"Koulutaksi ei kulje tänään. Sen takia vein aamulla X:n kouluun, pääsee kotiin Yyn kyydissä, niiden lapsi pääsee samaan aikaan koulusta, niin lupasi tuoda samalla X:n kun mulla on kokous juuri silloin. Y siis asuu "virtasten" vanhassa talossa."

Miehen reaktio? "Missä sä kävit aamulla autolla? - Miten niin veit X:n kouluun, miksei se mennyt taksilla? - No tuleeko se taksilla kotiin? Kuka Yy? Miksi se X:n toisi kotiin? Mikset sä sitä hae?  No mikset sä heti sanonut, että koulutaksi ei kulje tänään, ja sen takia veit X:n kouluun ja että se pääsee Yyn kyydissä kotiin, koska ne asuu tossa "virtasten" vanhassa talossa?" tiedoksi vielä se, että Yy on asunut ko. talossa 10 vuotta, ja mies on käynyt siellä kylässäkin useamman kerran, mutta erinomaisuuttaan ei ole vaivautunut opettelemaan kyseisten ihmisten nimiä

?????????????

Joka hemmetin asiassa sama juttu. Ei kuuntele sanaakaan, mutta mun pitää jaksaa kuunnella tunnin pajatusta ilman päätä ja häntää. Hämärästi muistelen, että eilen ilmoitti itua vääntäen muuttavansa pois kotoa, mutta ei ole ainakaan vielä pakannut kamojaan. Mun piti kirjoittaa puhtaaksi kokousmuistiinpanot (englanniksi, kiitos vaan) ja tuli viereen selittämään, että mun työpöytä on sekaisin ja lattialla on liikaa tavaraa (no shit sherlock, siinä oli viikon pyykkikasa, kun en ehtinyt koulutusta kuunnellessani vielä kaikkia viikata ja sit alkoi se kokous). Mä en vaan voinut pysähtyä tunniksi kuuntelemaan, kuinka pas*a olen, kun en keskustele hänen kanssaan (eli en koko ajan myötäile, että kyllä kulta, aivan niin kulta, olet oikeassa kulta, tottakai juuri niin) juuri silloin kuin hän haluaa.

Ja joo, miehellä on todettu kognitiivisten taitojen heikkenemistä (sairaudesta johtuvaa), eli ei käy ihan täysillä. Joskus kuitenkin mietin, että kaasuvalotanko mä häntä tietämättäni, kun omasta mielestäkin kyllä kerron asiat mahdollisimman selkeästi ja heti, kun saan asiat tietooni - vai onko miehen muistissa oikeasti noin pahoja ongelmia.

Vierailija
76/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas monen naisen luulet alkavan tuollaiseen? Eli käytännössä miehen on otettava "parisuhde".

Ja siinä vaiheessa valehdeltava naiselle rakastavansa naista  ja haluavansa parisuhteen. Miehillä ei näy olevan mitään moraalista ongelmaa tuossa. 

Vierailija
77/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on add ja mulle käy usein noin että info menee todella ohi. En tee sitä tahallaan enkä kiusallaan. En vaan voi sille mitään. Yritän todellakin keskittyä mutta välillä sitten vaan käy niin että jotain menee ohi ja olen pahoillani siitä että olen niin huono ihminen. 

Se, että syytetään add ja muita diagnooseja antaa aikamoisen - tässä hyvä tekosyy mitä voin käyttää fiiliksen. Jos sulla on joku diagnoosi niin sun täytyy tehdä enemmän töitä jotta keskityt kuuntelemaan mitä rakas sanoo...

Niin kuin tuolla kirjoitettiin, kuunteleminen on kunnioitusta. Antaa aika itsekkään kuvan jos vaan olet, että en pysty kun on tämä add. 

Vastauksesi antaa sinusta todella kypsymättömän ja ymmärtämättömän kuvan. Voisit itse harjoitella asettumista toisen asemaan. Ota asioista selvää ennenkuin avaat suusi ja harjoittele luetunymmärtämistä. 

Vierailija
78/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ja tuli viereen selittämään, että mun työpöytä on sekaisin ja lattialla on liikaa tavaraa (no shit sherlock, siinä oli viikon pyykkikasa, kun en ehtinyt koulutusta kuunnellessani vielä kaikkia viikata ja sit alkoi se kokous"

Miksei mies viikannut niitä pyykkejä, aikuinen ihminen? Onko hän teillä vain vieraana.

Vierailija
79/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ja tuli viereen selittämään, että mun työpöytä on sekaisin ja lattialla on liikaa tavaraa (no shit sherlock, siinä oli viikon pyykkikasa, kun en ehtinyt koulutusta kuunnellessani vielä kaikkia viikata ja sit alkoi se kokous"

Miksei mies viikannut niitä pyykkejä, aikuinen ihminen? Onko hän teillä vain vieraana.

Niinpä. No, tällä kertaa olin ihan itse ottanut ne pyykit siihen, kun jouduin kuuntelemaan minulle jo tutun koulutuksen uudelleen (mulla oli siellä puheenvuoro) ja ne pyykit nyt piti saada pois, mutta en sitten ehtinytkään kaikkia laittaa. Kun jos MIES tekee sen, niin HÄNHÄN tekee kaiken VALMIIKSI KERRALLA (tämä oli siis se pointti ilmeisesti siinä puhetulvassa jossain välissä).

Vierailija
80/84 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja tuntuu kyllä pahalta. Mun asioilla ei ole merkitystä, ei pienillä eikä isoilla, tai siltä se ainakin tuntuu. 

Jos kerron jotain ja mies vastaa, mutta kysyy kohta asiaa uudelleen ihan uutena juttuna, sanon nykyään vaan että juuri tämän sulle selitin ja sä vastasit ok. En jaksa enää toistella itseäni kuin lapselle joka vasta opettelee suomen kieltä.

Tää on kyllä niin totaalisen rasittavaa, että kysytään/sanotaan joku jo aiemmin (monta kertaa) kerrottu asia ihan uutena juttuna. Tai kun ollaan ihmeissään, että aijaa, enpä tiennyt, enpä olekaan kuullut siitä ja tästä, vaikka on joku 10 kertaa sanottu asiasta. Joskus ihan oikeasti mietin miten on kertakaikkiaan mahdollista että miehelle joku asia on ihan uusi ja kuulee siitä omasta mielestä ensimmäistä kertaa vaikka itse puhun asiasta viidettätoista kertaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi