Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään normaalia ihmistä joka on ulosoton asiakas

Vierailija
04.01.2019 |

Sain tietää, että yksi tuttu on. En olisi uskonut, eikä vaikuta köyhältä. Hänellä on asunto (en tiedä onko oma vai miehensä) ja uudehko auto. Lisäksi on yrittäjä ja ihmettelen miten silloin voi edes toimia yrittäjänä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita. Yrittäjiä ja työssäkäyviä. Ei köyhiä.

Vierailija
2/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi? Verovelka voi estää yrityksen saamisen verohallinnon rekisteriin mutta ei ulosotto mikään liiketoimintakielto ole.

Olen itse ulosotossa ja työskentelen asiantuntija-ammatissa. Vain puolisoni, lapseni ja kaksi läheisintä ystävääni tietää. Minulle jää nettopalkasta käyttöön 2/3 ja pystyn viettämään ihan normaalia elämää. En tiedä onko kukaan kollega koskaan kiinnittänyt huomiota siihen, etten maksa mitään luottokortilla edes ulkomailla, mutta eivät ole mitään ainakaan sanoneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa ulosoton asiakkaista on alkoholisteja , mielenyerveyaongelmaisia tai muuten vähän reppanoita jotka eivät kykene hoitamaan asioitaan. Mutta eivät kaikki. Itse jouduin uo asiakkaaksi kun luottotiedot meni exän takia.

Vierailija
4/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli ulosotossa 2009-2012, jona aikana maksoi velat. Tavallinen työssä käyvä. Joutui velkoihin lomautusten myötä ja ne vain jatkuivat. Töitä luvattiin koko ajan, niin ei saanut hankittua uutta työtä ja vissiin masensikin hyvän työn loppuminen ja tyhjä tulevaisuus.

Vierailija
5/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ulosotto vie auton?

Vierailija
6/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Joku toi Toyota tai Nissan ehkä kelpaisi ulosottoon, mutta esim. Peugeot tai Renault luultavasti ei. Se on hyvin tapauskohtaista.

Vierailija
7/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni. Käyn töissä ja osa palkasta menee ulosottoon. Nuorempana kärsin vaikeasta masennuksesta, jolloin velat kasaantuivat ja annoin mennä ulosottoon. Nyt maksan pois.

Vierailija
8/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eräs vanha mummo oli lapselleen takaajana, ja konkurssi tuli.

Itsekin olen ulosotossa, mutta en ole normaali. Pitkäaikainen sairaus on vetänyt kunnon huonoksi, enkä pystynyt maksamaan opintolainaa pois Kelan vaatimassa tahdissa.

Vierailija
9/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, itseni. Mies onnistui viivyttämään ositusta ja huijaamaan useita kymmeniä tuhansia euroja. 

Vierailija
10/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti, koska eivät juuri mainosta sitä. Tai on yksi, jolla jäi joku vanha verovelka tms maksamatta ja kaatui päälle. Muut tuntemani sitten koukussa johonkin päihteeseen

Vierailija
11/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon lukenut joskus, että alle 20 000:n autot ei voutia kiinnosta.

Ja jos auto on välttämätön esim. työssäkäymiseen, ei vie.

Huvittaa ja säälittää naapuri, kun luulee poikansa 20 vee vanhan ruosteisen kottosen vievän uo.

Vierailija
12/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse vuosia ulosotossa, kun verotoimisto vaan päätti, että minun täytyy maksaa heille rahaa...

Vierailija
13/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kollega antaa ylinopeussakkojen mennä aina ulosottoon.

Vierailija
14/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Joku toi Toyota tai Nissan ehkä kelpaisi ulosottoon, mutta esim. Peugeot tai Renault luultavasti ei. Se on hyvin tapauskohtaista.

tietääkseni kaikki autot joista voi saada pakkohuudossa sen 1500e+ huutokaupataan

Vierailija
15/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tietääkseni kaikki autot joista voi saada pakkohuudossa sen 1500e+ huutokaupataan

Höpöhöpö!

Vierailija
16/19 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli ulosotossa 2009-2012, jona aikana maksoi velat. Tavallinen työssä käyvä. Joutui velkoihin lomautusten myötä ja ne vain jatkuivat. Töitä luvattiin koko ajan, niin ei saanut hankittua uutta työtä ja vissiin masensikin hyvän työn loppuminen ja tyhjä tulevaisuus.

Tunnen yhden aamulehtien jakajan.

Nämä yöllä jaettavat hs jne.

Jatkuvat, toistuvat palkanalennukset syynä velkakierteeseen ja lopulta ulosottoon.

Tämä asia vaiennettiin täysin liiton (Silloin PAU) toimesta. Liitossa oli yli 20000 jäs.

Saa nähdä poistuuko tämä teksti, vai onko rikos vanhentunut.

Vierailija
17/19 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Itseni. Sinäkin voit tuntea monia. Ihmiset kun harvemmin mainostavat ulosottojaan. Minunkaan tutuistani kukaan ei tiedä veloistani. Eivät edes omat vanhempani.

Vierailija
18/19 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, itseni. Olen normaali, kokopäivätyössä käyvä 32 vuotias nainen. Ulosottovelkaa lähtee nettopalkasta kuukausittain kaksi kolmasosaa. Onneksi ei enää montaa kuukautta, niin velka on maksettu ja taloudellinen arki hieman helpottuu.

Vierailija
19/19 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele normaali

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä