Vaikuttaako kahvi yöuniisi?
Kommentit (43)
Vaikuttaa siten, että yöllä tulee pissahätä.
Tosi vaikea lopettaa kahvinjuonti.... Tai pikemminkin pysyä erossa, kun on lopettanut. Olo on parempi henkisesti ilman kahvia, mutta aina lopetettuani aloitan jossain vaiheessa uudestaan. Tykkään esim. viikonloppuaamuina aloittaa päivän kahvikupillisella ja selaamalla uutiset. Teestä en oikein pidä. On jotenkin mitäänsanomatonta litkua...
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa, jopa tee vaikuttaa.
Tee on pahempi valvottaja kuin kahvi, vihreä eritoten. Klo 17 jälkeen ei kannata juoda kuin rooibosta tms.
Itselläni kahvi vaikuttaa niin, että jos sitä latkii kaiken päivää, ei se vaikuta uniin mitenkään. Sitten taas jos klo 14 jälkeen on useamman tunnin väli kahvinjuonnissa, on turha kuvitella nukkua hyvin. Iltateet sen sijaan valvottavat aina.
Kyllä vaikuttaa, kolmen jälkeen iltapäivällä ei enää kannata juoda tai herään neljältä aamulla. Iltauniin ei vaikuta mitenkään, nukahdan oikein hyvin sohvalle telkkarin huutaessa.
Kyllä. En juo kahvia enää klo 14 jälkeen. Kofeiiniherkkä ja isäni ihan saämanlainen, yöunet meni hänelläkkn jos joi kahvia illasta. Mut siinä mielessä hyvä että aamupäivästi se toimii todennäköisesti niimnkiin pitääkin, piristää.
Voin juoda 20:00 2 muumimukillista kahvia, eikä vaikuta yöuniin.
No ei, ellen kovin myöhään juo ja sittenkin jos olen kunnolla väsynyt pitkästä päivästä niin ei yhtään.
Olen tosin sitä ikäluokka joka aloittti kahvinjuonnin jo -60 luvulla varhain lapsena. Kolmevuotiaasta minua näkyy vanhoissa kuvissa muiden kanssa kahvikuppi edessä :)
Vaikuttaa ja siksi en juo ollenkaan.
Vuoden alusta olen ollut juomatta. Hampaat ja iho ovat parantuneet. Uni ei ole yhtään parempaa. Ehkä huonompaakin.
Vaikuttaa! Sen takia en juo kahvia klo 15 jälkeen.
Ei vaikuta. Juon kahvit aina töistä tullessa. Nyt tulin kotiin klo 22 ja just join mukillisen. Kohta otan toisen. Juon kahvit myös tullessani yövuorosta ja menen nukkuun.
Vaikuttaa. Sanotaan klo 14 jälkeen en voi juoda kahvia ja käytännössä juon ainoastaan aamuisin yhden mukillisen. Harmi, tykkäisin kyllä juoda. En voi juoda iltapäivästä alkaen myöskään esim Coca Colaa.
Olen valvonut koko yön, jos olen juonut kahvia liian myöhään. Olen siis kyllä väsynyt, mutta ihan levoton.
Kahvit pitää olla juotuna ennen klo 18, muuten ei uni tule