Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä tuo Helsingin asuntotilanne

Vierailija
03.01.2019 |

Moisista asunnonnysistä kalliit vuokrat...
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/12ea2970-a0ee-4fec-81ef-d8e…
Vaikka osa siistejäkin.
Välillä sitä ajattelee, että Helsingistä voisi löytyä mies vanhemmallekin naiselle, ja vois uskaltaa kokeilla nettideittejä, pikkukaupungissa kun ei kehtaa. Mutta täällä sentäs saa palkalla ostettua asumisen ja ruuan.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai siellä on kalliit vuokrat kun on asuntopula! Camoon! Ihme ettei ole vieläkin kalliimmat! Kova asuntopula ja porukkaa kyllä riittää hinnalla millä hyvänsä. Tottakai vuokria nostetaan kun asunnot saadaan silti vuokralle, oli vuokra mitä hyvänsä.

Ei se oikein selitä asiaa, koska pk-seudulla on nykyään aika paljon tarjontaa asunnoista.

Ja jos tarjonta muuttuu ylitarjonnaksi ja siten hintojen tulisi vuokranantajien & grynderien itsensäkin kannattaman markkinatalousopin mukaisesti kääntyä laskuun, "tervehdytetään" asuntomarkkinat Savonlinnan tyyliin eli puretaan riittävästi vanhoja taloja valtiolta rahallista tukea & lainojen anteeksiantoa vaatien, jotta tarjonta saadaan taas pienemmäksi kuin kysyntä ja hinnat pidettyä ennallaan tai jopa isompina.  Katsokaas kun asuntosijoituksessa ei voi olla yhden yhtä riskiä, vaan sen tulee olla aina ja kaikissa tilanteissa pelkkää voittoa tuottavaa toimintaa, viimekädessä vaikka valtion tuella.

Savonlinnassa purettiin täydellisen remontin vaativia kaupungin omistamia vuokrataloja.

Vierailija
42/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksiössä Helsingin keskustassa, maksan tästä 171 e/kk. En nyt erityisen kalliina pidä, mutta jokainenhan tietty itse määrittää sen, mihin on varaa.

Itsehän maksan vuokran luonnossa.

Miksi maksaa vuokraa, kun voi maksaa oman asunnon vastikkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampere alkaa olla kohta samoissa, kaikki uudet koirankopit ovat jotain 700-800 euron hujakoilla keskustassa. Ovat vielä rumiakin.

Miksi täytyy muuttaa ydinkeskustan meluun niihin kalliisiin itsemurhayksiöihin?

Asun Tampereen länsipuolella tilavassa kaksiossa, jossa on oma sauna ja piha. Hintaa 700e/kk. Keskustaan 15min autoĺla.

No kato kun se on niin pirun urpaania ja viherkokoomuksen haave.... Vaikka Tre on kyllä kaukana urpaanista menosta.

Missä päin länsipuolelle Treella olisi kivoja kämppiä? Missä päin sun on?

Koko länsipuoli on enemmän minun mieleeni. Rauhallisempaa seutua.

En osaa muista kuin omasta asuinalueestani erityistä sanoa, mutta kaikki lähiseudun alueet vaikuttavat ihan mukavilta. Jopa se Tesoma.

Asun Kalkussa. Ei tänne varmaan ihmisillä kauhea hinku ole muuttaa, kun on niin "kaukana" keskustasta. Itselle tärkeää oli rauhallinen seutu, luontoa lähellä ja hyvät ulkoilumaastot. Bussit myös kulkee ja palvelut lähellä kuitenkin.

Vierailija
44/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksiössä Helsingin keskustassa, maksan tästä 171 e/kk. En nyt erityisen kalliina pidä, mutta jokainenhan tietty itse määrittää sen, mihin on varaa.

Veronmaksajat maksaa loput? :D

Vierailija
45/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kaikkia teitä kaikkia helsinkiläisiä, jotka ette ole päässeet kaupunginvuokra-asuntoputkeen, mikäli vuokrat kiusaavat.

Minä maksan isosta 64 m² kaksiosta 695 €/kk Etelä-Haagassa.

Hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan, ihana sijainti kaikin puolin; on puistoja, luontoa, ruokakaupat, jopa Suomalainen kirjakauppa ja posti sekä palstaviljelypaikkamme kävelymatkan päässä.

Kun jääkaappi tai hella menee epäkuntoon, tulee uusi tilalle, kun tekee vikailmoituksen.

Vierailija
46/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haluaa Helsinkiin. Silloin kun vielä etsin itselleni vuokrakämppää täältä niin kaikki asuntonäytöt oli aina ihan tupaten täynnä porukkaa. Ihan tungosta oli, oli vuokra mitä tahansa, sijainti mitä tahansa ja kämppä millainen tahansa. Helsingissä on yksinkertaisesti varaa pitää vuokrat korkealla, koska vuokralaisia löytyy! Ja Helsingissä on asuntopula, täällä pitäisi alkaa rakentamaan ylöspäin. Helsingissä on puhuttu esim. Malmin kentän ja Kansallispuiston rakentamisesta asunnoiksi, aivan järkyttävää. Toivottavasti Vuokrat nousee entistä enemmän ja onneksi niin käykin. Ei täällä ole asuntoja eikä paikkoja mihin rakentaa!

Vierailija
47/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla maksaa ihan kaikki mahdollisimman paljon ja tietysti kallistuu kokoajan😄

Vierailija
48/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla maksaa ihan kaikki mahdollisimman paljon ja tietysti kallistuu kokoajan😄

Mikäs naurun asia se on? Tyypillistä maalaista empatiaa.

Vierailija
49/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki haluaa Helsinkiin. Silloin kun vielä etsin itselleni vuokrakämppää täältä niin kaikki asuntonäytöt oli aina ihan tupaten täynnä porukkaa. Ihan tungosta oli, oli vuokra mitä tahansa, sijainti mitä tahansa ja kämppä millainen tahansa. Helsingissä on yksinkertaisesti varaa pitää vuokrat korkealla, koska vuokralaisia löytyy! Ja Helsingissä on asuntopula, täällä pitäisi alkaa rakentamaan ylöspäin. Helsingissä on puhuttu esim. Malmin kentän ja Kansallispuiston rakentamisesta asunnoiksi, aivan järkyttävää. Toivottavasti Vuokrat nousee entistä enemmän ja onneksi niin käykin. Ei täällä ole asuntoja eikä paikkoja mihin rakentaa!

Miksi kaikki haluaa sinne Helsinkiin? Siksi, kun kaikki muutkin?

En vain ymmärrä mitä iloa on asua kuin sillit purkissa, maksaa järkyttävää vuokraa, ikuiset liikenneruuhkat, jonot joka paikkaan, paljon ihmisiä = paljon rikollisuutta ym. Ei tule hyviä puolia mieleen.

Isoja kaupunkeja on muuallakin, joissa on kyllä työpaikkoja, elämää, tapahtumia ja kulttuuria.

Vierailija
50/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kaikkia teitä kaikkia helsinkiläisiä, jotka ette ole päässeet kaupunginvuokra-asuntoputkeen, mikäli vuokrat kiusaavat.

Hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan, ihana sijainti kaikin puolin; on puistoja, luontoa, ruokakaupat, jopa Suomalainen kirjakauppa ja posti sekä palstaviljelypaikkamme kävelymatkan päässä.

Kun jääkaappi tai hella menee epäkuntoon, tulee uusi tilalle, kun tekee vikailmoituksen.

Itsellä 58 neliön kaksio yksityiseltä Arabianrannassa ja vuokra 1220 euroa/kk. Tosin asutaan miehen kanssa kaksin, mutta onhan siinä duunarilla maksamista kahdestaankin. Mutta sijainti kiva, samoin asunto ja naapurit, että keskityn positiivisiin juttuihin.

Vierailija
51/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain ymmärrä mitä iloa on asua kuin sillit purkissa, maksaa järkyttävää vuokraa, ikuiset liikenneruuhkat, jonot joka paikkaan, paljon ihmisiä = paljon rikollisuutta ym. Ei tule hyviä puolia mieleen.

Isoja kaupunkeja on muuallakin, joissa on kyllä työpaikkoja, elämää, tapahtumia ja kulttuuria.

Tuleeko sinulle yllätyksenä, että toiset tykkäävät eri asioista? Itse maaseutukaupungissa asuneena en voisi ikinä kuvitella muuttavani sellaiseen takaisin. Kaikki on kuollut pystyyn ja muutenkin siellä on ikävä kyttäämisen ja junttiuden ilmapiiri. Ne kulttuuritapahtumatkin ovat pelkkä vitsi. Se ei sopinut minulle, mutta ymmärrän jos jollekin sopii. Siksi on valinnanvapaus ja minä olen valinnut Helsingin, jota rakastan.

Vierailija
52/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pääkaupunkiseudulla ole varaa asua kuin todella varakkaiden ihmisten sekä niiden, joiden asuminen maksetaan kokonaan yhteisistä verorahoista. He ovat näitä kunniavieraitamme. Mitenköhän kauan suomalaiset jaksaa katsoa tätä meininkiä, iskuisuuuksiin ei voi jatkua.

Suuri asukasryhmä on kyllä opiskelijat. Ihan suomalaisia pääosin. Tuskin ovat erityisen varakkaita, mutta pärjäävät opintolainalla ja töillä koulun ohella.

Jokaiseen asiaan pitää ma.mu-kortti vetää mukaan. Säälittävää vinkumista ilman faktapohjaa.

Vai ilman faktapohjaa?? Missä kuplassa asut? Avaa nyt silmäsi. Ja ai niin, tilastot kertovat että pääkaupunkiseudulla kohta puolet sosiaalituesta menee ulkomaalaisten elättämiseen. Siinä sinulle faktaa, säälittävä kuplaolio.

Vierailija
53/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä 13 neliötä, vuokra 700. Ja huonokuntoinen kämppä vielä.

Vierailija
54/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
55/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pääkaupunkiseudulla ole varaa asua kuin todella varakkaiden ihmisten sekä niiden, joiden asuminen maksetaan kokonaan yhteisistä verorahoista. He ovat näitä kunniavieraitamme. Mitenköhän kauan suomalaiset jaksaa katsoa tätä meininkiä, iskuisuuuksiin ei voi jatkua.

Suuri asukasryhmä on kyllä opiskelijat. Ihan suomalaisia pääosin. Tuskin ovat erityisen varakkaita, mutta pärjäävät opintolainalla ja töillä koulun ohella.

Jokaiseen asiaan pitää ma.mu-kortti vetää mukaan. Säälittävää vinkumista ilman faktapohjaa.

Vai ilman faktapohjaa?? Missä kuplassa asut? Avaa nyt silmäsi. Ja ai niin, tilastot kertovat että pääkaupunkiseudulla kohta puolet sosiaalituesta menee ulkomaalaisten elättämiseen. Siinä sinulle faktaa, säälittävä kuplaolio.

Pistäpä linkkiä näihin tilastoihin. Ai niin, vaihtoehtomediat ei kelpaa, vaan oikea tutkimus.

Vierailija
56/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä sitten jo huonokuntoinen kaupungin kaksio, ne pisteytetään ja hinnoitellaan kunnon (rakennusvuosi, remontit, varustetaso) mukaan. Itse asun kaupungin asunnossa, pienemmässä kaksiossa, ja hinta n. 750. Myös uudiskohteissa korkeammat vuokrat, koska uusia ja hyvässä kunnossa.

Vierailija
57/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sinulle yllätyksenä, että toiset tykkäävät eri asioista? Itse maaseutukaupungissa asuneena en voisi ikinä kuvitella muuttavani sellaiseen takaisin. Kaikki on kuollut pystyyn ja muutenkin siellä on ikävä kyttäämisen ja junttiuden ilmapiiri. Ne kulttuuritapahtumatkin ovat pelkkä vitsi. Se ei sopinut minulle, mutta ymmärrän jos jollekin sopii. Siksi on valinnanvapaus ja minä olen valinnut Helsingin, jota rakastan.

Ei tule, sinä aiemmassa kommentissasi sanoit, että "kaikki haluaa Helsinkiin". Ihmettelin vain minkä takia.

Olen itse myös pikkukaupungista (15 000 asukasta), allekirjoitan tuon kyttäämisen, kaikki luulevat tietävänsä asioistasi kaiken. Kuollut paikka oli myös. Siksi muutinkin isoon kaupunkiin, ei tosin ole Helsinki.

Vierailija
58/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin kuvittelet että Helsinkiin valuvat ma mut asutetaan? Ei niitä tuolla asunnottomien joukoissa ole joten heidät laitetaan kaupungin asuntoihin. Sekä muihin vuokra-asuntoihin, ja koska heille maksetaan vuokrat täysin, se nostaa kaikkien asuntojen vuokria. Ei tarvitse Einstein olla kun ymmärtää ketkä jäävät ilman asuntoa. Mietipä sitä ilman tuota säälittävää vinkumistasi. Et luultavasti asu lähelläkään lähiötä missä asuu vain ma muja ja ne muutama suomalainen jotka eivät täältä pääse pois korkeiden vuokrien takia.

Vierailija
59/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päättääköön itse, missä haluaa. Itse asun Helsingissä ja täällä pysyn loppuun saakka. Minua ei saisi muuttamaan maaseutukaupunkeihin mistään hinnasta ja se on teidän maalaiset vaan kestettävä.

Vierailija
60/110 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravalta on matkaa junalla noin 20 min. Miten ihmissuhteet tai työ kärsii sen paremmin kuin vaikka Vuosaaressa asuttaessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä