Naistenhuoneella: Tindermies antoi pakit kun kuuli minun olevan kouluttamaton
"Kerroin tossa äsken mun tindermatchille etten ole käynyt mitään koulua loppuun saakka vaan olen tehnyt senkin edestä töitä ja uraa. No siitäkös hän kovin pettyi kun ensivaikutelma oli kuulemma eri (en tajua kyllä miksi). Hänen silmissään oon siis teoria-aivoton ja sivistymätön eli osaan asioita käytännössä mutta en teoriassa. Ja oon ehkä vähän nolla.
Noh, mikäs teidän mielipiteenne on? Pitääkö kumppanin olla käynyt paljon kouluja ja osata asioita teoriassa? Vai korvaako teille käytännön osaaminen? Ylipäätään vaikka myös kavereiden kesken? Onko opiskelut tärkeitä? Tärkeämpiä kuin työ?
Ootteko te kokeneet että nimenomaan koulujen käyminen on fiksua? Ootteko päässeet pitkälle uralle ilman kouluja? Entä koulujen kanssa? Teetkö nykyään työtä mihin oot ammattiin itsesi lukenut?"
Mitä mieltä olisitte treffikumppanista joka on vain käynyt peruskoulun?
Kommentit (197)
Mitä väliä koulutuksella on jos tarkoitus on harrastaa seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä koulutuksella on jos tarkoitus on harrastaa seksiä?
Voi tulla yllätyksenä, mutta parisuhde on muutakin kuin panemista.
Nuorempana tuolla ei olisi ollut väliä. Silloin ajateltiin tunteilla ja maailma oli kaikille avoin ja täynnä mahdollisuuksia. Nyt yli 30-vuotiaana, kun on korkeakoulut käytynä ja uraa luotu vuosien ajan en todellakaan enää alkaisi katselemaan amiksen käynyttä ihmistä vierelläni, saati sitten jotain täysin kouluja käymätöntä työtöntä tai osa-aikaista työtä tekevää. En kykene ymmärtämään tuollaisten ihmisten valintoja, kunnianhimon puutetta ja yleistä luovuttamisen ilmapiiriä. Miksi yhteiskunnassa, jossa lähes kaikki on koulutuksen suhteen ilmaista ja mahdollista, yksikään ihminen tekisi valinnan olla kouluttamatta itseään ja parantamaan mahdollisuuksiaan hyvään elämään?
Itse olen vain merkonomi, mutta puhun viittä kieltä, olen varakas, harrastan tähtitiedettä avoimen yliopiston kursseja, yleisöluentoja, kerään antiikkia, luen paljon, ratsastan ja purjehdin. Onneksi en tarvitse tinderiä.
Vierailija kirjoitti:
Kouluttamaton ihminen voi olla pelkkä elukka, jota saa hävetä silmät päästään koulutetusta seurassa. Jokainen pariutukoot lajikumppaninsa kanssa, joka on suurin piirtein samanlainen kuin itse on, niin ei tule turhia kiusallisia tilanteita.
Olisit ollut totaalinen turn- off.
Ei mitään sivistystä.
Sen häpeällisempää käytöstä, jos olet peruskoulun jälkeen jotain koulua käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vain merkonomi, mutta puhun viittä kieltä, olen varakas, harrastan tähtitiedettä avoimen yliopiston kursseja, yleisöluentoja, kerään antiikkia, luen paljon, ratsastan ja purjehdin. Onneksi en tarvitse tinderiä.
En jaksa oikein uskoa että av: lla on kovinkaan monta koulutettua ihmistä. Tuo kuulostaa epätodelliselta.
Jokin ei nyt täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa huomaa jotenkin jännästi näiden itseään erityisen kouluttautuneiksi kutsuvien tyyppien kommenttien olevan aggressiivisempia ja hyökkäävämpiä. Oliko se koulu sitten kuitenkin niin kamalan vaivannäön takana kun pitää tuskanhiki tirskuen henkseleitä edelleen paukutella ja itseään jalustalle nostaa :)
Ovatko nämä ns. koulutetut juuri niitä kaikkein sivistymättömimpiä ihmisiä av: lla?
Jos on, mitä voitaisiin päätellä suomalaisen koulutuksen tasosta?
Tämäpä oli hyvä ketju, hyvään aikaan. Olen kouluttamaton ja jo yli 30-vuotias mies. Tällä hetkellä olen vain osa-aikaisessa työssä, eikä aikaisempikaan työhistoria mikään loistokas ole. Mietin, että parisuhde saattaisi tuoda minunkin elämääni iloa ja yhdessäoloa, mutta ketjun luettuani tajusin oman paikkani seurustelukumppanihierarkiassa ja päätinkin heti huomisesta alkaen hyväksyä alempiarvoisuuteni ja alkaa valmistautua yksinäisyyteen. Kiitos siis taas vauva-palsta! Ei tullut tehtyä vääriä päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa surkeaa jos tuijotetaan koulutusta ja ihmisyys on sivuseikka.
Avaisitko vähän, mitä on tuo ihmisyys, minkä ilmeisesti pitäisi olla pääseikka? Että jos se toinen osapuoli on ihminen, niin sen pitää riittää rakastumiseen?
En avaa sinulle sanaa ihmisyys tällaisella foorumilla kuin av.
Minulle on täysin yksi lysti, mikä koulutus kenelläkin on, jos muuten synkkaa hyvin. Ihan tosi. Hämmästelen tätä keskustelua.
T. Ope
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä oli hyvä ketju, hyvään aikaan. Olen kouluttamaton ja jo yli 30-vuotias mies. Tällä hetkellä olen vain osa-aikaisessa työssä, eikä aikaisempikaan työhistoria mikään loistokas ole. Mietin, että parisuhde saattaisi tuoda minunkin elämääni iloa ja yhdessäoloa, mutta ketjun luettuani tajusin oman paikkani seurustelukumppanihierarkiassa ja päätinkin heti huomisesta alkaen hyväksyä alempiarvoisuuteni ja alkaa valmistautua yksinäisyyteen. Kiitos siis taas vauva-palsta! Ei tullut tehtyä vääriä päätöksiä.
En jaksa uskoa että nämä ihmiset ovat tosissaan.
Jos asenteet ovat nykyisin tällaiset, hanki sinäkin jokin koulutus, mikä motivoi sinua.
Tunnen myötähäpeää käytöstapojen puutteesta sekä sivistymättömyydestä, jos nämä henkilöt katsovat olevansa korkeasti koulutettuja.
T. Ope
Vierailija kirjoitti:
Mistä muka tunnistaa kouluttamattoman. Miten tämä käyttäytyy verrattuna koulutettuun yksilöön? En mä ymmärrä, mitä merkitystä asialla on. Jokainen normaaliälyinen voi lukea paperit niin halutessaan.
Olen täysin samaa mieltä. Onko tämä koulutuksella uhoaminen rumasti sanottuna nykyaikaista nousukkuutta?
T. Ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa uskoa että nämä ihmiset ovat tosissaan.
Jos asenteet ovat nykyisin tällaiset, hanki sinäkin jokin koulutus, mikä motivoi sinua.
Tunnen myötähäpeää käytöstapojen puutteesta sekä sivistymättömyydestä, jos nämä henkilöt katsovat olevansa korkeasti koulutettuja.T. Ope
Kyllä mä uskon, että ovat tosissaan. Saavat myös olla. Ei kriteereissä ole mitään vikaa. Jokainen haluaa sellaisen kumppanin kuin haluaa ja kumppanin, joka heijastelee omia arvoja. Tällaista muuttunutta arvomaailmaa, jossa koulutusta arvostetaan yhä enemmän olemme nähneet jo vuosien ajan yhä voimallisemmin yhteiskunnassamme. Siihen pitää vain sopeutua tai jäädä ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt ammattikorkean ja valitsen aina vähintään maisterisnaisen itselleni.
Ei sekään aina kaikkea kerro. Kaverini on yhteiskuntatieteiden maisteri ja todella tyhmä. Tarvitsee koko ajan apua yksinkertaisimmissakin asioissa kuten jakolasku. En tajua miten voi olla yliopiston käynyt.
Olen itse myös yhteiskuntatieteiden maisteri. Pääsin lyhyestä matikasta nippa nappa läpi matalin arvosanoin, enkä opiskellut matikkaa päivääkään yliopistossa (koska se ei kuulunut tukinto-ohjelman opetussuunnitelmaan). Sen sijaan hahmotan muita yhteiskunnan osa-alueita ja isoja kokonaisuuksia laaja-alaisesti, sekä ymmärrän erilaisia yhteiskunnan rakenteita. Nykyään pärjään työssäni ja alallani hyvin.
Joku vois sanoa mua todella tyhmäksi, mutta matemaattinen lahjakkuus ei välttämättä korreloi älykkyyden kanssa. :)
Itsellä starttaa huutikset aina kun joku maisteri kertoo hallitsevansa "suuria kokonaisuuksia ja ymmärtävänsä syy-seuraus suhteita" jne. Todellisuudessa kyse sellaisista asioista jotka perusälykäs ymmärtää ilman mitään vuosien opiskelua, ellei tajua jo ennen korkeakouluun menoa.
Varmaan tässä vaiheessa nokkelimmat jo arvasikin, että DI (sähkö) täällä kirjoittelee.
Oletko omasta mielestäsi sosiaalisesti lahjakas? Hyvä kommunikoimaan? Etevä ilmaisemaan asioita suullisesti ja kirjallisesti?
eri
Olen. Mutta näiden lisäksi olen myös vittumainen, eikä oikoluku kiinnosta.
Eipä tullut yllätyksenä. Eipä ihme jos olet joutunut menemään Tinderiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vain peruskoulun käynyt ja siltä pohjalta luonut uran yrittäjänä. Omaisuuteni on toistakymmentä miljoona
Ja jos olisi sitä koulutusta, ei tarvitsisi huudella ympäriinsä paljonko tienaat.
Entä tunnetteko ihmisiä laajasti? Tämä tuntuu aikamoiselta yleistämiseltä.
Olen joskus ollut duunarin kanssa, alkoi ajan kanssa juomaan ja sitten pahoipiteli minut sairaaksi. Ei koskaan enää duunaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vain peruskoulun käynyt ja siltä pohjalta luonut uran yrittäjänä. Omaisuuteni on toistakymmentä miljoona
Ja jos olisi sitä koulutusta, ei tarvitsisi huudella ympäriinsä paljonko tienaat.
Siinä näet, miten fiksu ihminen menestyy asiassa kuin asiassa.
Koulutus kertoo vain pienen osan ihmisestä.
T. Ope
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus ollut duunarin kanssa, alkoi ajan kanssa juomaan ja sitten pahoipiteli minut sairaaksi. Ei koskaan enää duunaria.
Mun ex-mieheni oli maisteri, joka ryyppäsi joka viikonloppu molempina päivinä, tissutteli myös viikoilla ja lomat kulki oluttölkki kädessä, käytti nuuskaa ja pari kertaa kävi käsiksi. Haukkui h**raksi, lehmäksi, luuseriksi jne. Lisäksi myös muistutti minua usein siitä, miten olen häntä ”alempi”, koska olen vaan sairaan-/terveydenhoitaja, enkä hänen tasoisensa maisteri. Pitäiskö mun nyt yleistää ettei koskaan enää maisteria?
Maistereita tohtoreita miltei jokainen..... lauloi aikanaan Juha watt vainio
Kumppanin kielitaito on kyllä tärkeä asia myös. Joskus on tullut tapailtua tyyppejä, joiden kanssa elokuvankin katsominen on haastavaa. Olen halunnut katsoa jonkun uudehkon elokuvan, jossa puhutaan englantia ja johon suomitekstejä ei ole saatavilla. Ei käy, kun toinen ei pysty seuraamaan edes enkkutekstejä. Tuosta voi jo nähdä sielunsa silmin, miten kielitaidon puutteen vuoksi ulkomaan matkat suuntautuvat Espanjan aurinkorannoille, missä syödään makkaraperunat Suomibaarissa ja Nykäsen keikkaa odotellessa lauletaan ukkometsot porukalla.