Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naistenhuoneella: Tindermies antoi pakit kun kuuli minun olevan kouluttamaton

Vierailija
03.01.2019 |

"Kerroin tossa äsken mun tindermatchille etten ole käynyt mitään koulua loppuun saakka vaan olen tehnyt senkin edestä töitä ja uraa. No siitäkös hän kovin pettyi kun ensivaikutelma oli kuulemma eri (en tajua kyllä miksi). Hänen silmissään oon siis teoria-aivoton ja sivistymätön eli osaan asioita käytännössä mutta en teoriassa. Ja oon ehkä vähän nolla.
Noh, mikäs teidän mielipiteenne on? Pitääkö kumppanin olla käynyt paljon kouluja ja osata asioita teoriassa? Vai korvaako teille käytännön osaaminen? Ylipäätään vaikka myös kavereiden kesken? Onko opiskelut tärkeitä? Tärkeämpiä kuin työ?
Ootteko te kokeneet että nimenomaan koulujen käyminen on fiksua? Ootteko päässeet pitkälle uralle ilman kouluja? Entä koulujen kanssa? Teetkö nykyään työtä mihin oot ammattiin itsesi lukenut?"

Mitä mieltä olisitte treffikumppanista joka on vain käynyt peruskoulun?

Kommentit (197)

Vierailija
41/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen koulutustani vastaavia asiantuntijatehtäviä. Työtäni ei ole mahdollista saavuttaa ilman soveltuvaa tutkintoa.

En usko, että menisin toisille treffeille peruskoulukkaan kanssa.

Minusta tuollainen on yksinkertaisen ihmisen ajattelua. Etenkin kuin nykyään lähes kaikki tieto on kaikkien nettiä käyttävien saatavilla. Ei opiskelu ja oppineisuus välttämättä mitään koulun käyntiä vaadi. Nykyään ihminen voi olla älykäs ja sivistynyt vaikka ei olisikaan tohtorin koulutusta takataskussa. Mielestäni monitahoisesti älykäs ihminen tiedostaa tämän ja mustavalkoisen jaottelun sijaan pyrkii aidosti tutustumaan toiseen ihmiseen ennen putkinäköisiä päätelmiä toisen sivistyksen tasosta.

Vierailija
42/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on kouluttautuminen on jopa muoti ilmiö. Eiköhän se taas jossain vaiheessa palaudu siihen ettei sillä ole enään niin suurta merkitystä.

En itse pidä niinkään kouluttautuneita hyvässä arvossa, vaan hyvää työpaikkaa.

Ei tulis mieleenkään huolia tuolla tavalla ajattelevaa ihmistä parisuhteeseen. Vai jopa ihan muoti-ilmiö koko kouluttautuminen nykyään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin saman julkaisun ja kyseinen naikkosen "ura" tarkoitti käsittääkseni vuoropäälikkönä olemista... Lähtisin kehuskelemaan uralla ehkä sitten jos olisin saavuttanut jotain oikeasti merkittävää, vaikkapa jonkun menestyvän yrityksen johtajana - en jos olisin paistellut tyyliin Hesburgerissa hampurilaisia kymmenen vuotta.

Vierailija
44/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies on kouluttamaton. Ihan hyvin sillä menee nyt kolmekymppisenä. Oma firma tuottaa voittoa 80-100t vuodessa ja tähän pääomatulot päälle. Tekee töitä alle 20h viikossa. On kaksi lasta, kiva koti ja kaunis koulutettu vaimo ;)

Kun kymmenen vuotta sitten tavattiin, niin näin heti, että tässä on ahkera ja lämmin mies, joka tietää mitä haluaa. Ei paljoa olemattomat koulutodistukset kiinnostanut.

Vierailija
45/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tindermies :) kun mä aloin seukkaa niin tyttis oli päässy lukiosta. Ei tosiaan vielä voinu nähdä miten kouluttautuu. Ei siihen mitäön ievoja tai tindereitä tarvii.

Vierailija
46/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa huomaa jotenkin jännästi näiden itseään erityisen kouluttautuneiksi kutsuvien tyyppien kommenttien olevan aggressiivisempia ja hyökkäävämpiä. Oliko se koulu sitten kuitenkin niin kamalan vaivannäön takana kun pitää tuskanhiki tirskuen henkseleitä edelleen paukutella ja itseään jalustalle nostaa :)

Vierailija
47/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää matalasti kouluttautuneet tahtoo perustella tätä aihetta aina rahalla että "sähkömies voi tehä paljon enemmä ku maisteri!!!1!11", mutta ei kyse pääsääntöisesti ole edes mistään rahasta, enkä ikinä valitsisi rahan perusteella kumppania. Saman maailmankatsomuksen haluaisin kuitenkin oman kumppanini omaavan mielummin kuin rahaa, joten luultavasti sanoisin kouluttamattomalle näkemiin. t: YTM

Tuo on aika karkea yleistys.

Jotenkin minusta tuntuu, että aidosti vaativan akateemisen tutkinnon läpäisseet ja muut vastaavat eivät korosta tätä asiaa niin paljon, koska heillä on itseluottamus kunnossa. Sitten taas nipin napin helpon tutkinnon läpäisseet keskivertoälykkäät ihmiset ehkä helpommin rakentavat identiteettiään tutkinnon ympärille ja korostavat jakoa tutkintoihmisten ja muiden välillä, koska oma identiteetti on vähän hauraampi. Toki tuossa vaikuttaa sekin onko muita ylpeyden aiheita tai onnistumisia elämässä; esim.harrastuksia, joista saisi lisää sisältöä omaan elämään ja identiteettiin. 

Vierailija
48/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen koulutustani vastaavia asiantuntijatehtäviä. Työtäni ei ole mahdollista saavuttaa ilman soveltuvaa tutkintoa.

En usko, että menisin toisille treffeille peruskoulukkaan kanssa.

Minusta tuollainen on yksinkertaisen ihmisen ajattelua. Etenkin kuin nykyään lähes kaikki tieto on kaikkien nettiä käyttävien saatavilla. Ei opiskelu ja oppineisuus välttämättä mitään koulun käyntiä vaadi. Nykyään ihminen voi olla älykäs ja sivistynyt vaikka ei olisikaan tohtorin koulutusta takataskussa. Mielestäni monitahoisesti älykäs ihminen tiedostaa tämän ja mustavalkoisen jaottelun sijaan pyrkii aidosti tutustumaan toiseen ihmiseen ennen putkinäköisiä päätelmiä toisen sivistyksen tasosta.

Se monitahoisesti älykäs (mitä tämä edes tarkoittaa?) kylläkin käy ne koulut koska ymmärtää, että ne helpottavat elämää huomattavasti eivätkä ole mikään älytön työmaa. Yksi suurimmista hyödyistä on, että ei tarvitse jatkuvasti todistella olevansa ihan yhtä fiksu kuin ne koulutetutkin... Oli kyse sitten vauva-palstasta tai työhaastattelusta. 

Vierailija
49/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten omalla naamalla kehdannu kommentoida Naistenhuoneella vaan piti julkaista tänne?

En halua kommentoida sinne ryhmään mitään omalla profiilillani. Sen jälkeen kun olen kuullut miten ihmiset ovat saaneet sieltä stalkkereita itselleen, jotkut sekopäät on erimielisyys tilanteessa etsineet sukulaiset ja seurustelukumppanit käsiinsä, tehty lasuja ja elsuja ihan vaan kiusanteoksi jne. Niin en halua kommentoida, mutta näin tästä julkaisusta tehtyjä keskusteluja muilla palstoilla, niin päätin repostata tännekin.

AP

Vierailija
50/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käynyt vain peruskoulun. Menin sitten saamaan perinnön juuri peruskoulun jälkeen ja olen nyt tehnyt kyseisessä perheen firmassa töitä pian kymmenen vuotta (perintö puoliksi veljen kanssa). Hyvin elätän itseni, eikä elämästä mitenkään päällepäin näy kouluttamattomuus. Ei se automaattisesti tarkoita sivistymättömyyttä, elämänkoulua tms tietämättömyyttä.

Miten olet kehittänyt itseäsi tuon kymmenen vuoden aikana? Mitä kaikkea olet opiskellut vapaa-ajallasi?

Kovin paljoa vapaa-aikaa ei kahden lapsen äitinä ja nyt yrittäjänä ole, mutta puhun viittä kieltä (opiskellut kolme) ja kuulun Maanpuolustusnaisiin, joiden kursseilla käyn. Päivittäin seuraan tottakai ajankohtaisia uutisia ja ihan yleistä maailman menoa.

Miksi? Mitä itse opiskelet vapaa-ajallasi?

Vierailija
51/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käynyt vain peruskoulun. Menin sitten saamaan perinnön juuri peruskoulun jälkeen ja olen nyt tehnyt kyseisessä perheen firmassa töitä pian kymmenen vuotta (perintö puoliksi veljen kanssa). Hyvin elätän itseni, eikä elämästä mitenkään päällepäin näy kouluttamattomuus. Ei se automaattisesti tarkoita sivistymättömyyttä, elämänkoulua tms tietämättömyyttä.

Miten olet kehittänyt itseäsi tuon kymmenen vuoden aikana? Mitä kaikkea olet opiskellut vapaa-ajallasi?

Kovin paljoa vapaa-aikaa ei kahden lapsen äitinä ja nyt yrittäjänä ole, mutta puhun viittä kieltä (opiskellut kolme) ja kuulun Maanpuolustusnaisiin, joiden kursseilla käyn. Päivittäin seuraan tottakai ajankohtaisia uutisia ja ihan yleistä maailman menoa.

Miksi? Mitä itse opiskelet vapaa-ajallasi?

Säälittävä ja epäonnistunut häpäisyn yritys "koulutetulta" 😁

Vierailija
52/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen korkeasti kouluttautunut, enkä ottaisi matalammin koulutettua puolisoa.

Ja mitäköhän ”uraa” pystyy luomaan ilman mitään koulutusta 2010-luvulla?

Ystäväni vanhemmilla on menestynyt yritys, perustivat sen ehkä 15v sitten. Koulua ei ole lukion jälkeen käytynä.

Vierailija
53/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten omalla naamalla kehdannu kommentoida Naistenhuoneella vaan piti julkaista tänne?

En halua kommentoida sinne ryhmään mitään omalla profiilillani. Sen jälkeen kun olen kuullut miten ihmiset ovat saaneet sieltä stalkkereita itselleen, jotkut sekopäät on erimielisyys tilanteessa etsineet sukulaiset ja seurustelukumppanit käsiinsä, tehty lasuja ja elsuja ihan vaan kiusanteoksi jne. Niin en halua kommentoida, mutta näin tästä julkaisusta tehtyjä keskusteluja muilla palstoilla, niin päätin repostata tännekin.

AP

Tän takia mulla on feikkikäyttäjä kaikissa naistenhuoneissa ym. A

Vierailija
54/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsitään ekonomia,merkonomia tai reipasta poikaa.

Vierailija
55/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että koulutus on vain väline, jolla voi saavuttaa tai olla saavuttamatta jotain. Se ei automaattisesti tuo minkään sortin viisautta. Jos nainen on koulutettu, niin todennäköisemmin olemme samalla aaltopituudella. Kuitenkin päivittäin saa lukea lehdistä korkeasti koulutettujen ihmisten aivopieruja, joten en tuijota tutkintoa.

Vierailija
56/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. yrittäjä, joka käynyt peruskoulun, kävis mulle, tai duunari. Itsellä yliopistokoulutus, mutten tee "uraa" vaan ihan duunarina elätän itseni. Mutta ajatella täytyy osata, ja kyseenalaistaa asioita. Niin mun äitikin osas, vaikka oli käynyt vaan kansakoulun.

Juuri näin. Tulen suvusta, jossa vasta mun sukupolvi on koulutettuja, mutta vanhemmat sukulaiset ovat fiksuja ja aikaansa seuraavia. Ei pelkkä koulutus ihmisestä tee älykästä.

Perusduunari tai maanviljelijä kelpaisi mulle hyvin, itsellä on yliopistokoulutus

Vierailija
57/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ammattikorkean ja valitsen aina vähintään maisterisnaisen itselleni.

Ei sekään aina kaikkea kerro. Kaverini on yhteiskuntatieteiden maisteri ja todella tyhmä. Tarvitsee koko ajan apua yksinkertaisimmissakin asioissa kuten jakolasku. En tajua miten voi olla yliopiston käynyt.

Vierailija
58/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mies on kouluttamaton. Ihan hyvin sillä menee nyt kolmekymppisenä. Oma firma tuottaa voittoa 80-100t vuodessa ja tähän pääomatulot päälle. Tekee töitä alle 20h viikossa. On kaksi lasta, kiva koti ja kaunis koulutettu vaimo ;)

Kun kymmenen vuotta sitten tavattiin, niin näin heti, että tässä on ahkera ja lämmin mies, joka tietää mitä haluaa. Ei paljoa olemattomat koulutodistukset kiinnostanut.

Eihän toi oo hyvin että on joku tradenomi vaki-vaimo ja seksijätteet nurkissa vaivoina rääkymässä. 

Vierailija
59/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tän takia mulla on feikkikäyttäjä kaikissa naistenhuoneissa ym. A

Ja kenen kuvaa mahdat käyttää?

Vierailija
60/197 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koulutus kerro älykkyydestä loppujen lopuksi yhtään mitään. Jotenkin vähän lapsellista tuo maisterinpapereiden palvonta, tiedän monta kortistossa olevaa korkeakoulutettua, no eipä ollut käytännön tasolla "hienosta" tutkinnosta sitten kovastikaan hyötyä. Ihmisessä tärkeintä on sosiaalinen älykkyys ja tilannetaju, koulutus ei korreloi mitenkään niiden ominaisuuksien kanssa. Pääasia että ihminen elättää itsensä itselleen mielekkäällä tavalla.

Toi koulutus onkin vähän sellanen asia, että jos hakee toimitusjohtajan pestiä, niin peruskoulun paperilla sitä tuolia ei saa. Itse tiesin mitä elämältäni haluan, kun siirryin aikoinani yläasteelle. Tiesin, että nyt mun pitää vetää se keskiarvo, että pääsen lukioon ja lukiosta kunnon paperit että matka jatkuu lääkikseen ja siellä erikoistun nykyiseen työhön missä on hyvä palkka. Ilman tota koulutusta en olisi nykyisessä asemassa. Koulutus on aina hyvä asia ei huono asia. Hyvä koulutus avaa miljoona ovea ja on helpompi esim opiskella valmiilla pohjalla oman aiheen vierestä ja sitä kauttta löytää ehkä se uusi juttu. Ilman koulutusta ei mennä sinne 10-25t euron kuukausiliksoille ellei ole oma yritys millä menee hyvin tai sukulainen, joka palkkaa isolla palkalla duuniin.

Vaikka raa´alta kuulostaakin, niin oli mulla väliä mitä kumppani tekee kun aloin etsiä sellasta. Tiesin mitä halusin ja minkälaista elämää haluan elää ja mihin minulla on varaa. Tätä kaikkea en olisi saanut jos vaimoni istuisi kassalla. En hauku mitään kassalla istujaa. Vaimolla oli sama ajatus kaikesta, että koulutus ja kunnon duuni pitää olla ettei tarvitse elättää ja raahaa perässä ketään.

Mutta kävisikö tyhmä mutta RIKAS nainen...kun tuntuupi että raha on ainoa mitä ihmisestä haluat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi