Miksi lähes jokainen nainen sanoo näyttävänsä ikäistään nuoremmalta?
Oletteko huomanneet saman ilmiön? Kehutaan, kun kysytään papereita, tai arvostellaan, kuinka muut ympärillä ovat niin vanhentuneita. Vaikka tosiasiassa valtaosa naisista näyttää hyvinkin ikäiseltään. Ollaan vain eri näköisiä kaikki.
Kommentit (172)
"Lähes jokainen sanoo" :D
Se, että sinun katkeraan silmääsi on osunut muutamia tällaisia kommentteja, joissa kirjoittaja puhuu ikäistään nuoremmalta näyttämisestään, ei tarkoita sitä, että valtaosa naisista ajattelisi itsestään niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja viisikymppiset väittävät naamansa ja kroppansa edelleen olevan muka siinä kuosissa, että nuoret miehet katselevat perään. :D
Nainen on valmis pettämään itseäänkin tarpeen tullen.
Sain tässä muutama kuukausi sitten kuulla eräältä työkaveriltani olevani työpaikkani miesten kostea päiväuni, joten revi siitä... Ja ei, en ole työpaikan ainoa enkä nuorin nainen :D
N49
Huutonaurua tälle.
Mistäs tiedät, jos et ole tuossa työpaikassa tai tuon naisen tuttu😉?
Aivan, itse olen mies ja työpaikan hottikset ovat 36-, 40- ja 58-vuotiaat naiset. Riippuu tietenkin miehestä ja hänen iästään, minkä ikäistä pitää hottiksena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja viisikymppiset väittävät naamansa ja kroppansa edelleen olevan muka siinä kuosissa, että nuoret miehet katselevat perään. :D
Sain tässä muutama kuukausi sitten kuulla eräältä työkaveriltani olevani työpaikkani miesten kostea päiväuni, joten revi siitä... Ja ei, en ole työpaikan ainoa enkä nuorin nainen :D
N49
Huutonaurua tälle.
Arvasinhan minä, että jotain loukkauksen yritystä kommenttini saa aikaan. Valitettavasti loukkaus ei uppoa, sillä tiedän että kollegani oli tosissaan ja se kuule lämmittää mieltä niin, että huutonaureskele ihan niin paljon kuin huvittaa :)
Lämmittää mieltä? Hyi, miehet jotka tunnet työelämässä kertovat vemputtavansa sinulle kotonaan tai ties missä ja se "lämmittää mieltä"?? Moikkaat heitä aamulla ja kiherrät tyytyväisenä?
No ei siinä mitään. Meitä on moneen junaan, nauti sinä tuosta. N36
No en nyt kyllä mistään vemputtamisesta puhunut, mutta eipä sekään minua haittaa. Nämä miehet siis pitävät ulkonäöstäni ja kyllä, minun mieltäni se lämmittää. En harrasta kihertelyä, mutta hymyilen kyllä :)
N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
Huutonaurua tälle.
Arvasinhan minä, että jotain loukkauksen yritystä kommenttini saa aikaan. Valitettavasti loukkaus ei uppoa, sillä tiedän että kollegani oli tosissaan ja se kuule lämmittää mieltä niin, että huutonaureskele ihan niin paljon kuin huvittaa :)
Lämmittää mieltä? Hyi, miehet jotka tunnet työelämässä kertovat vemputtavansa sinulle kotonaan tai ties missä ja se "lämmittää mieltä"?? Moikkaat heitä aamulla ja kiherrät tyytyväisenä?
Niin semmoista se elämä on. Muuten ei olisi lapsiakaan, mutta ai kun mä nyt loukkaannun elämän faktoista .. yhyy .. yhyy ..
Zinkkiz
Palvotaan ja ihaillaan ikuista nuoruutta ja kuolemattomuutta.
Ja usein se on pelkkä kohteliaisuus, jos jonkun sanoo näyttävän nuoremmalta.
Kun oikeasti ajattelee, olet jo vanha, kun on vuosia ja elettyä elämää kauheasti takana.
Itse jotenkin kavahdan, jos joku sanoo minun näyttävän ikäiseltä nuoremmalta, kun tiedän hänen oikeasti miettivän kuinka vanha olen ja hän suhteuttaa siihen miltä näytän.
Vierailija kirjoitti:
Sinä, jota ärsyttää se, että jotakuta pidetään ikäistään nuoremman näköisenä - Mikä siinä ärsyttää?
Sehän on vanha ystävämme kateus.
Vierailija kirjoitti:
No mulle on moni muu sanonu niin, en itse ole sanonut näyttäväni nuoremmalta.[/quote
Tuo on niin tyypillistä "kehumista", sanotaan mitä ajatellaan toisen haluavan kuulla! Sama asia usein, että kehutaan hiuksia, vaatetta tai tyyliä, vaikka todellisuudessa ei olisi mitään kehumista. Kai tuollaiset huonoa itsetuntoa hetkeksi kohottaa, tai sitten ärsyttää.
Miksi ikäistään nuoremmalta näyttäminen olisi myönteinen juttu? Aviomiehellä meni kaupassa hermot, kun myyjä naureskeli paperit pyydettyään, ettei todellakaan olisi uskonut 4-kymppiä lähestävää miestä noin iäkkääksi.
Itse en suurimmaksi osaksi kyllä kehuskele sillä että minua luullaan nuoremmaksi, enemmänkin toivoisin että näyttäisin ikäiseltäni enkä babyfaceteiniltä. Olen 30-vuotias mutta hyvin lapsenkasvoinen ja mieluummin olisin kohtalokkaan seksikäs kuin söpö. Luonnostaan vaaleat hiukset luultavasti vielä tehostaa tätä. Ja on minulla otsassa esimerkiksi ryppyjä, mutta todennäköisesti tämä ihon vanhuus ei näy yhtä paljon päällepäin kuin muut piirteet. 27-vuotiaana lentokentän jonossa minua luultiin todennäköisesti alle 10 vuotta minua vanhemman pariskunnan lapseksi. Mieheni onkin kyllä sanonut että näytän hiukset kiinni aivan lapselta. :D
Ihminen on vaan sillai rakennettu, että se luulee aina näyttävänsä 15vuotiaalta, vaikka tietääkin ettei näin ole. Ei liity sukupuoleen, eikä kai kukaan oikeasti luule esim 45-vuotiaana näyttävänsä 15vuotiaalta, ja miksi ihmeessä kukaan edes haluais näyttää 15 vuotiaalta. Toki sillon oli vielä hyväkuntoinen eikä ollut ikä päässyt vahingoittamaan kehoa, kasvoi vielä, ei mennyt kohti hautaa, mutta silti.
Näen joskus unta juoksemisesta. Olisihan se hienoa jos siihen vielä tässäkin iässä pystyis, minä en pysty, niin paljon on vuosirenkaita sekä nivel. ja jalkaongelmia, että seuraavaan elämään jää se haave.
Tosin olen nähnyt unta lentämisestäkin, haluaisin olla enemmän lintu kuin ihminen,
Käteni ovat sileät kuin vauvanpeppu, pienet lapsen maidonvaaleat sileät kädet, ne eivät jotenkin sovi muutoin raihnaiseen tomumajaani, mutta niitä välillä ihailen ja silittelen, kuin muistona menneestä.
n47
Näyttää ikäistään nuoremmalta, kertoo jo kaiken ja koskee vain niitä, jotka eivät todellisuudessa ole enää nuoria ja usein se on pelkkää kohteliaisuus ja saada toinen hyvälle mielin.
Ja ainahan sen voi ottaa tosissaan, mutta lääketiett.fakta, kuinka ihminen alkaa rapistumaan jo 25- ikävuoden jälkeen kohti vanhuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
Huutonaurua tälle.
Niin semmoista se elämä on. Muuten ei olisi lapsiakaan, mutta ai kun mä nyt loukkaannun elämän faktoista .. yhyy .. yhyy ..
Zinkkiz
Nyt on kyse TYÖPAIKASTA. Montako lasta sinun työpaikassasi on siitetty työajalla - ja oliko nyt edes kyse siitä? Minä haluaisin työpaikalla kuulla olevani hyvä työntekijä, en märkien päiväunien kohde. Haluan olla ihminen, en tissit ja perse. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ottaa kohteliaisuudet ihan tosissaan.
Luuletko että asiattomasti käyttäytyneelle teinille kehutaan että näyttää nuoremmalta? :D
Olen aina näyttänyt nuoremmalta. En vain aikuisena.
Mahtoiko multa mennä tekstisi pointti ohi, vai tarkoititko oikeasti, että teininä jo "kehuttu" nuoremman näköiseksi?
Teineille tuo nuorelta näyttäminen ei ole kyllä mikään kehu, vaan haukkumista.
Tuossa iässä halutaan olla niin aikuisia, eikä 16-vuotiaana näyttää ala-astelaiselta.
Alkaa kääntymään toiseen suuntaan sitten parinkympin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan miettinyt tarkemmin, näytänkö ikäistäni nuoremmalta vai en. Mutta olen saanut kommentteja, että näytän 20-vuotiaalta, vaikka olen 28. Viime vuonna yrittivät myydä alle 16-vuotiaiden lippua bussissa.
Mutta aika moni on varmaan yrittänyt myydä aikuistenkin lippua. Kumminkin mieleen on jäänyt merkitsevänä tämä yksi hairahdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
Huutonaurua tälle.
No en nyt kyllä mistään vemputtamisesta puhunut, mutta eipä sekään minua haittaa. Nämä miehet siis pitävät ulkonäöstäni ja kyllä, minun mieltäni se lämmittää. En harrasta kihertelyä, mutta hymyilen kyllä :)
N49
Tiedätkö mitä märkä päiväuni tarkoittaa?
Minulle tuo olisi todella epäaopivaa käytöstä työpaikalla - siis tuosta kertominen. Jokainen pitäköön fantasiansa omana tietonaan etenkin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
Huutonaurua tälle.
Zinkkiz
Nyt on kyse TYÖPAIKASTA. Montako lasta sinun työpaikassasi on siitetty työajalla - ja oliko nyt edes kyse siitä? Minä haluaisin työpaikalla kuulla olevani hyvä työntekijä, en märkien päiväunien kohde. Haluan olla ihminen, en tissit ja perse. Sori siitä.
Sulkevatko kaunis ulkonäkö ja hyvänä työntekijänä olo toisensa pois?
Monet hyvät työntekijät ovat myös kauniita, tiedä sitten mistä johtuu.
Kaikki ei aina ole esineellistämistä, eikä tarvitse kaikesta loukkaantua.
-eri
Nää jotka kehuu et ihmiset arvioi ikää alaspäin. Uskaltaisitteko te paukauttaa kysyvälle "näytät vanhemmalta kuin ikäisesi?"
Minä en. Valehtelen aina alaspäin kun joku kysyy minkä ikäiselle näyttää. Niin tekee moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on vaan sillai rakennettu, että se luulee aina näyttävänsä 15vuotiaalta, vaikka tietääkin ettei näin ole. Ei liity sukupuoleen, eikä kai kukaan oikeasti luule esim 45-vuotiaana näyttävänsä 15vuotiaalta, ja miksi ihmeessä kukaan edes haluais näyttää 15 vuotiaalta. Toki sillon oli vielä hyväkuntoinen eikä ollut ikä päässyt vahingoittamaan kehoa, kasvoi vielä, ei mennyt kohti hautaa, mutta silti.
Näen joskus unta juoksemisesta. Olisihan se hienoa jos siihen vielä tässäkin iässä pystyis, minä en pysty, niin paljon on vuosirenkaita sekä nivel. ja jalkaongelmia, että seuraavaan elämään jää se haave.
Tosin olen nähnyt unta lentämisestäkin, haluaisin olla enemmän lintu kuin ihminen,Käteni ovat sileät kuin vauvanpeppu, pienet lapsen maidonvaaleat sileät kädet, ne eivät jotenkin sovi muutoin raihnaiseen tomumajaani, mutta niitä välillä ihailen ja silittelen, kuin muistona menneestä.
n47
En tiedä miksi tämäkin sai miinuksia. Kirjoitit fiksusti.
Zinkkiz
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49
Huutonaurua tälle.
Zinkkiz
En ole laskenut, mutta pari kertaa olen joutunut sanomaan alaisille, että hoidettaisiinko ne kutuhommat kotona.
Zinkkiz
Naisilla on ongelma. Sä olet kuitenkin tissit ja perse, eikä se millään vaatimisellasi siitä mihinkään muutu. Semmoista se evoluutio on.
Hyväksy asia. Se ei tietenkään tarkoita, etteikö susta voisi muutenkin pitää ..
Niinpä, kyllä niitä tauskeja riittää jotka on niiiin niiin nuorekkaita omasta mielestään, että pitää teinejä ja parikymppisiä tyttöjä vikitellä ihan pokkana.
Aikamoisia tuulitunneleita nämä äijät, ei voi muuta sanoa.