Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähes jokainen nainen sanoo näyttävänsä ikäistään nuoremmalta?

Vierailija
03.01.2019 |

Oletteko huomanneet saman ilmiön? Kehutaan, kun kysytään papereita, tai arvostellaan, kuinka muut ympärillä ovat niin vanhentuneita. Vaikka tosiasiassa valtaosa naisista näyttää hyvinkin ikäiseltään. Ollaan vain eri näköisiä kaikki.

Kommentit (172)

Vierailija
41/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotkut 30-vuotiaat naiset näyttävät mielestäni kymmenen vuottakin nuoremmilta. Sellaiset ns babyfacet. Pyöreät kasvot tekee usein, sekä lyhyt ja teinimäinen kroppa, pukeutuu siihen tyyliin, ei ryppyjä.

Minä olen 21v, joka on aina näyttänyt ikäistään vanhemmalta.

Ala-ikäisenä oli vielä kiva asia, kun pääsi baariin ja sai kaljaa ostettua.

Papereita ei kysytä lähes ikinä ja ihmiset ihmettelevät kuullessani ikäni. Yleensä luullaan 30-vuotiaaksi. Ei enää niin kivaa.

Olen pitkä ja laiha. Kasvotkin ovat laihat, vähän kolhot varmaan. Teinistä en millään menisi, mutta ei nyt mitään ryppyjä tai tantta-tyyliä ole, joka nuo ihmetykset selittäisi.

Minä olen samaa rotua kuin sinä. Nuorena olin aina ikäistäni vanhemman näköinen. Nyt olen 50 v, ja tilanne on kääntynyt toisinpäin tuossa 35 ikävuoden tienoilla.

Vierailija
42/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilille on helppo hymyillä, kun lähtee aamulla kotoa, mutta oikeasti suurin osa ajasta naamalla on jotain ihan muita ilmeitä, jotka eivät ole aina niin edustavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan, koska kaikille sanotaan, että "ai oot 30! ei ikinä uskois! aattelisin että oot just 18, ehkä 20!" ihan kohteliaisuudesta.

Niin, tai sitten vain on tosi vaikea hahmottaa, miltä normaali parikymppinen nainen näyttää ja miltä kolmekymppinen nainen. Jos kolmekymppinen nainen on hyväihoinen, hoikka, hyvin terveen näköinen ja hihittelee kaikelle hiukan teinityttömäisesti, helposti tulee mieleen, että kyseessä on parikymppinen nainen. Ehkä lähemmin tarkastellessa voi huomata pienet uurteet otsassa sekä silmien ja suun ympärillä mutta ei tuollaisia välttämättä helposti huomaa.

Vierailija
44/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa mun tuntemista naisista on kyllä sitä mieltä, että ovat rupsahtaneet ennen aikojaan. Yksi sukulaisnainen tosin on sitä mieltä, että näyttää ikäistään nuoremmalta ja on myös käytökseltään nuorekas, vaikka on oikeasti nimenomaan kaikkea muuta. Tunnen myös yhden kolmevitosen naisen joka ihan oikeasti näyttää alaikäiseltä, mutta hänkin pitää sitä enemmän negatiivisena juttuna, erityisesti työelämässä.

Täällä palstallahan tosin kaikki naiset ilmoittavat näyttävänsä selkeästi ikäistään nuoremmilta :D

Tuo työelämäjuttu on muuten totta. Vasta reilusti päälle 40v ja 4. lapsen jälkeen olin jotain muuta kuin tyttö työpaikalla. Yleneminen oli tosi vaikeaa kun ajateltiin ettei tuollaiset nuoret typykät jaksa vielä haasteellisia töitä eivätkä ole uskottavia esim johtotehtävissä. Hartiavoimin sai todistella pätevyyttään, siitä ei ollut kiinni.

6

Vierailija
45/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rassukat uskovat kohteliaisuuksia ja luulevat, että oma peili vääristää.

Vierailija
46/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja viisikymppiset väittävät naamansa ja kroppansa edelleen olevan muka siinä kuosissa, että nuoret miehet katselevat perään. :D

Nainen on valmis pettämään itseäänkin tarpeen tullen.

Sain tässä muutama kuukausi sitten kuulla eräältä työkaveriltani olevani työpaikkani miesten kostea päiväuni, joten revi siitä... Ja ei, en ole työpaikan ainoa enkä nuorin nainen :D

N49

Huutonaurua tälle.

Arvasinhan minä, että jotain loukkauksen yritystä kommenttini saa aikaan. Valitettavasti loukkaus ei uppoa, sillä tiedän että kollegani oli tosissaan ja se kuule lämmittää mieltä niin, että huutonaureskele ihan niin paljon kuin huvittaa :)

Vierailija
47/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa ironiaa, kun aloitusviesti kerää yläpeukkuja todeten, että naiset aina haukkuu muita naisia rupsahtaneiksi, jonka jälkeen ketju täyttyy kommenteista, joissa nauretaan niille joiden oletetaan olevan rupsahtaneita.

Vierailija
48/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä onkin tullut monta vastausta ap:n kysymykseen. Koska lähes kaikki ihmiset valehtelevat naisille, että näytät ikäistäsi nuoremmalle, niin monet uskovat tämän.

Hyvä esimerkki on työpaikkani henkilöstöpäällikkö, josta olin jo pitkään ihmetellyt, että ei jää eläkkeelle, vaikka selvästi lähestyy jo seitentäkymmentä, meinaa varmaan olla 68-vuotiaaksi töissä.

Eräänä päivänä sitten juhlittiin tämän henkilön 60-vuotispäivää ja lähes kaikki onnittelijat (naisvaltainen paikka) kehuivat, että ei uskoisi, luulin että täytät vasta 50.

Vierailija
49/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, jota ärsyttää se, että jotakuta pidetään ikäistään nuoremman näköisenä - Mikä siinä ärsyttää?

Vierailija
50/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä kaikille pitäisi rehellisyyden nimissä sanoa, että näyttävät vähintään 10 vuotta vanhemmalta, ettei vaan kenellekään nouse kusi päähän.

Vierailija
51/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monesti naisten ikää arvioidaan varovasti, mielummin alaspäin ettei kukaan loukkaannu. :D

Vierailija
52/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36v ja minulle sanotaan usein, että näytän nuorelta. Se ei oikeastaan koskaan ole hyväntahtoista tai kehumisena tarkoitettua, vaan toteamus jossain yhteydessä esim. miten pärjään työelämässä, kun näytän niin nuorelta tai miten mulla voi olla kolme lasta, kun "oot niin babyface" tai "en ois uskonut, et oot niin vanha".

Minusta siinä ei ole mitään hyvää, että näyttää nuoremmalta. Ihmiset eivät ota vakavasti, usein saa hävetä, kun ikä tulee puheeksi ja kestää sen "ai, sä ootkin niin vanha, en ois uskonut". Aina olen muiden vanhempien keskuudessa se, jota ei oteta oikein mukaan ja vakavasti, koska näytän ikäistäni nuoremmalta ja esikoisenkin sain 22-vuotiaana. Minua lähestyvät yli 10 vuotta nuoremmat miehet ja jotenkin sekin ikäero tuntuu vähän ahdistavalta, sillä pidän itseäni vähän vanhemmista miehistä.

Vierailija
53/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ottaa kohteliaisuudet ihan tosissaan.

Vierailija
54/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse sanonut niin, mutta hyvin moni muu sanoo. Olen 30v ja papereita kysytään paljon, niitä toki kysytään vähän vamuuden vuoksi myös, mutta moni on pyytänyt huvikseen että näyttäisin passini, kun eivät vaan usko ikääni. Johtuu varmaan siitä, että minulla on aika lapsekkaat kasvot, isot silmät, pieni suu, nenä ja pääkin suhteessa kroppaan iso :D Kyllä minusta silti näkee jos tarkkaan katsoo ihoa, etten nyt mikään teini ole. Hyvä iho, mutta toki 30-vuotiaalla on erilainen iho kuin vaikka parikymppisellä. Minulla ei ole mitään tarvetta näyttää ikäistäni nuoremmalta, eli en kalastele tällaisia ”kehuja”. Mitään vikaa ei olisi näyttää ihan ikäiseltäni, mutta kai sitten jollain tavalla näytän nuoremmalta. Aika moni myös kyselee ihmeissään, että miten nuorena olen saanut lapset, ja moni on vain olettanut, että sain heidät todella nuorena teininä. :D katsotaan nyt mitä käy seuraavina vuosina, jotkut vanhentuvat yhtäkkiä.

Myös paino ja tyyli vaikuttaa varmaan aika paljon. Olen hoikka ja hiukset pitkät ja suht luonnollisen väriset. Tunnistan kyllä ilmiön silti. Siksi usein mietinkin, luuleeko ihmiset minun haluavan näyttää nuoremmalta vai näytänkö tosiaan. Omasta peilistä näen kyllä ikäiseni naisen, ja hyvä niin. Pidän ulkonäöstäni enemmän kuin 10 v sitten, ilmettä on tullut lisää :)

Vierailija
55/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisille nuoremmalta näyttäminen on kehu ja positiivinen ominaisuus. 

Miksi? Koska kaikki miehet pitävät nuoren näköisistä naisista (Huom, tosin kuin naiset luulevat, ei nuorista vaan nuoren näköisistä)

Miksi? Koska nuoruuteen liittyy hedelmällisyys ja miehet pitävät hedelmällisistä ja terveistä ominaisuuksista (kiinteät rinnat, litteä vatsa, pyöreät pakarat, pitkät hyväkuntoiset hiukset ja ripset, sileä iho, sulava liikehdintä yms)

Kun naiselle tulee ikää niin, että alkaa näkyä (siinä 27v) niin sitten pakolla keksitään selityksiä, että miehet vielä katsoisivat. 

Vierailija
56/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse sanonut niin, mutta hyvin moni muu sanoo. Olen 30v ja papereita kysytään paljon, niitä toki kysytään vähän vamuuden vuoksi myös, mutta moni on pyytänyt huvikseen että näyttäisin passini, kun eivät vaan usko ikääni. Johtuu varmaan siitä, että minulla on aika lapsekkaat kasvot, isot silmät, pieni suu, nenä ja pääkin suhteessa kroppaan iso :D Kyllä minusta silti näkee jos tarkkaan katsoo ihoa, etten nyt mikään teini ole. Hyvä iho, mutta toki 30-vuotiaalla on erilainen iho kuin vaikka parikymppisellä. Minulla ei ole mitään tarvetta näyttää ikäistäni nuoremmalta, eli en kalastele tällaisia ”kehuja”. Mitään vikaa ei olisi näyttää ihan ikäiseltäni, mutta kai sitten jollain tavalla näytän nuoremmalta. Aika moni myös kyselee ihmeissään, että miten nuorena olen saanut lapset, ja moni on vain olettanut, että sain heidät todella nuorena teininä. :D katsotaan nyt mitä käy seuraavina vuosina, jotkut vanhentuvat yhtäkkiä.

Myös paino ja tyyli vaikuttaa varmaan aika paljon. Olen hoikka ja hiukset pitkät ja suht luonnollisen väriset. Tunnistan kyllä ilmiön silti. Siksi usein mietinkin, luuleeko ihmiset minun haluavan näyttää nuoremmalta vai näytänkö tosiaan. Omasta peilistä näen kyllä ikäiseni naisen, ja hyvä niin. Pidän ulkonäöstäni enemmän kuin 10 v sitten, ilmettä on tullut lisää :)

ja vielä tähän lisätäkseni, monilla varmaan on jokin ihmeellinen käsitys, että kolmekymppisen kuuluisi näyttää kauhean vanhalta ja tietynlaiselta, sekin voi vääristää luulemaan toista ikäistään nuoremmalta. Osuvampi voisikin olla, että näytän freesiltä kolmekymmpiseltä naiselta joka pitää itsestään huolta.

Vierailija
57/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat sanoneet että en näytä ikäiseltäni. Myös sisko ja vanhemmat näyttävät nuoremmalta. 

Vierailija
58/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan huomannut tällaista ilmiötä.

Nykyään on tietysti vaikea arvioida naisten ikää, sillä suurin osa näyttää 25-45 välissä samalta.

Vierailija
59/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kauppiaat ovat tehneet linjauksen, että papereita ei kysytä ainoastaan alle 18-vuotiailta, vaan varmuuden vuoksi 30-vuotiailtakin.

Vierailija
60/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nostaa itsetuntoa. Se on myös pettämätön kikka mielistellä, kun sanoo toiselle niin. Ja se kertoo siitä, että nuoruutta ja nuorekkuutta arvostetaan ja ihannoidaan hirveästi. Vanhuus on säälittävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi