Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähes jokainen nainen sanoo näyttävänsä ikäistään nuoremmalta?

Vierailija
03.01.2019 |

Oletteko huomanneet saman ilmiön? Kehutaan, kun kysytään papereita, tai arvostellaan, kuinka muut ympärillä ovat niin vanhentuneita. Vaikka tosiasiassa valtaosa naisista näyttää hyvinkin ikäiseltään. Ollaan vain eri näköisiä kaikki.

Kommentit (172)

Vierailija
101/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

muziikkia:

Zicero

Vierailija
102/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös "näyttää nuoremmalta" tarkoita, että olet jo vanha ja näytät myös siltä, mutta muut ikäisesi näytävät vielä vanhemmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ottaa kohteliaisuudet ihan tosissaan.

Luuletko että asiattomasti käyttäytyneelle teinille kehutaan että näyttää nuoremmalta? :D

Olen aina näyttänyt nuoremmalta. En vain aikuisena.

Mahtoiko multa mennä tekstisi pointti ohi, vai tarkoititko oikeasti, että teininä jo "kehuttu" nuoremman näköiseksi?

Teineille tuo nuorelta näyttäminen ei ole kyllä mikään kehu, vaan haukkumista.

Tuossa iässä halutaan olla niin aikuisia, eikä 16-vuotiaana näyttää ala-astelaiselta.

Alkaa kääntymään toiseen suuntaan sitten parinkympin jälkeen.

Ai se kun aikuinen luuli mua nuoremmaksi?  Se ei ollut kehumista. :D Mä en ollut tuollainen teininä. Mun nuoruudessa ei ollut sitä että "niin halutaan olla aikuisia". Ei ainakaan mun kaveripiirissä ollut sellaista. Multa on kysytty papereita viimeksi 42v. Silloin oli alkanut kaupoissa se että alle 30v. näyttävältä voi kysyä papereita. Mun kohdalla ei ole vielä kääntynyt niin että luullaan oman ikäiseksi tai vanhemmaksi. Miksi se on niin vaikea uskoa? Meitä on monen näköisiä ihmisiä. Luuletko että puhun p*skaa? Mulla ei ole mitään syytä siihen. :D

Vierailija
104/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiön huomaa hyvin myös tällä keskustelupalstalla. Täysin ikäisensä näköisiä julkisuudessa olevia naisia haukutaan rupsahtaneiksi ja ikäisekseen vanhan näköiseksi. Olisi aina mielenkiintoista nähdä näiden moittijoiden kuvat.

Käytä seuraavaa mielikuvaa: +20-30 kg ylipainoa, kouvolatukka ja legginsit

Vierailija
105/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikokoisia ihmisiä, varsinkin naisia luullaan yleensä nuoremmiksi, varsinkin kauempaa katsottaessa, varsinkin, jos he pukeutuvat teinityyliin, kuten monet nykyään.

Vierailija
106/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minäkin 35vuotiaaksi asti näytin nuorelta, jopa vielä kun täytin 40, joku tuntematon ainakin ihmetteli baarissa ikääni, heh.

Johtuu varmaan ihan minkä tyylinen on noin muuten, jos ihmiset luulee nuoremmaksi.

Tätityylinen näyttää vanhalta parikymppisenäkin esim. 

Tietysti sekin että on pyöreät kasvot (pallopää) pitää lapsekkaampana pidempään, kenties, ja se ettei ole kovin pitkä ja se ettei käytä silmämeikkiä jne. 

Kyllä kaikki silti ikäsiltään näyttää, ne leikeltynaamasetkin, ne näyttää jopa vanhemmilta.

Jotkut ei vaan ole niin tarkkanäkösiä kuin toiset, esim tuttuni ei tunnista ihmistä enää jos se laittaa vain erilaisen pipon päähänsä. Minä taas itse olen hyvin tarkkanäköinen enkä koskaan unohda kerran näkemiäni kasvoja, vaikka ne olisivat muuttuneet radikaalistikin, päässäni sytyy heti lamppu, ja etsin tiedot aivoistani, mistä tiedän ko.henkilön.

Vierailija
107/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan noin sanoo ja miksi?

Vierailija
108/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ottaa kohteliaisuudet ihan tosissaan.

Luuletko että asiattomasti käyttäytyneelle teinille kehutaan että näyttää nuoremmalta? :D

Olen aina näyttänyt nuoremmalta. En vain aikuisena.

Mahtoiko multa mennä tekstisi pointti ohi, vai tarkoititko oikeasti, että teininä jo "kehuttu" nuoremman näköiseksi?

Teineille tuo nuorelta näyttäminen ei ole kyllä mikään kehu, vaan haukkumista.

Tuossa iässä halutaan olla niin aikuisia, eikä 16-vuotiaana näyttää ala-astelaiselta.

Alkaa kääntymään toiseen suuntaan sitten parinkympin jälkeen.

Ai se kun aikuinen luuli mua nuoremmaksi?  Se ei ollut kehumista. :D Mä en ollut tuollainen teininä. Mun nuoruudessa ei ollut sitä että "niin halutaan olla aikuisia". Ei ainakaan mun kaveripiirissä ollut sellaista. Multa on kysytty papereita viimeksi 42v. Silloin oli alkanut kaupoissa se että alle 30v. näyttävältä voi kysyä papereita. Mun kohdalla ei ole vielä kääntynyt niin että luullaan oman ikäiseksi tai vanhemmaksi. Miksi se on niin vaikea uskoa? Meitä on monen näköisiä ihmisiä. Luuletko että puhun p*skaa? Mulla ei ole mitään syytä siihen. :D

Sinun kaveripiirissäsi teini-ikäiset halusivat siis näyttää ala-astelaisilta? Vaikea uskoa, ellette nuoremman tasolla olleet myös henkisesti.

Tekstejäsi lukiessa antaa kyllä kuvan, että taidat edelleen olla. "Nauruhymiö tähän"

Vierailija
109/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni teini tai nuori ilahtuisi, jos joku sanoisi heidän näyttävän ikäiseltään nuoremmalta, ellei peräti lapselta.

Siitä tykätään vasta 23-25-ikävuoden jälkeen ja kestää läpi eliniän. Mistähän syystä?

Vierailija
110/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset näkevät sinut, niin mikä tarve on sanoa mitään, siinähän sitä ollaan ja kukin voi mielessään miettiä mitä haluaa.

Vierailija
111/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on vaan sillai rakennettu, että se luulee aina näyttävänsä 15vuotiaalta, vaikka tietääkin ettei näin ole. Ei liity sukupuoleen, eikä kai kukaan oikeasti luule esim 45-vuotiaana näyttävänsä 15vuotiaalta, ja miksi ihmeessä kukaan edes haluais näyttää 15  vuotiaalta. Toki sillon oli vielä hyväkuntoinen eikä ollut ikä päässyt vahingoittamaan kehoa, kasvoi vielä, ei mennyt kohti hautaa, mutta silti.

Näen joskus unta juoksemisesta. Olisihan se hienoa jos siihen vielä tässäkin iässä pystyis, minä en pysty, niin paljon on vuosirenkaita sekä nivel. ja jalkaongelmia, että seuraavaan elämään jää se haave. 

Tosin olen nähnyt unta lentämisestäkin, haluaisin olla enemmän lintu kuin ihminen,

Käteni ovat sileät kuin vauvanpeppu, pienet lapsen maidonvaaleat sileät kädet, ne eivät jotenkin sovi muutoin raihnaiseen tomumajaani, mutta niitä välillä ihailen ja silittelen, kuin muistona menneestä.

n47

En tiedä miksi tämäkin sai miinuksia. Kirjoitit fiksusti.

Zinkkiz

Kiitos.

n47

Vierailija
112/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kuullut kenenkään sanovan noin. Missä teille kerrotaan, että näytän nuoremmalta kuin olen?

Vierailija
113/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää jotka kehuu et ihmiset arvioi ikää alaspäin. Uskaltaisitteko te paukauttaa kysyvälle "näytät vanhemmalta kuin ikäisesi?"

Minä en. Valehtelen aina alaspäin kun joku kysyy minkä ikäiselle näyttää. Niin tekee moni muukin.

Moni tässäkin keskustelussa on kertonut tilanteista, joissa ei ole ollut mitään tällaista kehumisaspektia. Vai meinaatko että bussikuski yrittää myydä lastenlipun kehuakseen? En esimerkiksi usko että asiakkaani kysyvät olenko vastavalmistunut kehuakseen minua, enemmän sen voisi ottaa negatiivisessa mielessä, joten uskon todella että näytän ikäistäni nuoremmalta. Enkä ole eläissäni kysynyt ihmisiltä että minkä ikäiseltä näytän heidän mielestään.

Vierailija
114/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää ikäistään nuoremmalta, kertoo jo kaiken ja koskee vain niitä, jotka eivät todellisuudessa ole enää nuoria ja usein se on pelkkää kohteliaisuus ja saada toinen hyvälle mielin.

Ja ainahan sen voi ottaa tosissaan, mutta lääketiett.fakta, kuinka ihminen alkaa rapistumaan jo 25- ikävuoden jälkeen kohti vanhuutta.

Eikö aloittaja puhunut siitä, että nainen itse sanoo olevansa nuoremman näköinen. Ei siitä.,etta joku toinen sanoo, mikä tosiaan kuuluu jo ihan flirttailuun, näemmä.

Vierailija
115/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet saman ilmiön? Kehutaan, kun kysytään papereita, tai arvostellaan, kuinka muut ympärillä ovat niin vanhentuneita. Vaikka tosiasiassa valtaosa naisista näyttää hyvinkin ikäiseltään. Ollaan vain eri näköisiä kaikki.

En ole huomannut ilmiötä. Esiintyykö sitä missä muualla kuin vain sinun tuttavapiirissä?

Vierailija
116/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä minäkin 35vuotiaaksi asti näytin nuorelta, jopa vielä kun täytin 40, joku tuntematon ainakin ihmetteli baarissa ikääni, heh.

Johtuu varmaan ihan minkä tyylinen on noin muuten, jos ihmiset luulee nuoremmaksi.

Tietysti sekin että on pyöreät kasvot (pallopää) pitää lapsekkaampana pidempään, kenties, ja se ettei ole kovin pitkä ja se ettei käytä silmämeikkiä jne. 

Kyllä kaikki silti ikäsiltään näyttää, ne leikeltynaamasetkin, ne näyttää jopa vanhemmilta.

Jotkut ei vaan ole niin tarkkanäkösiä kuin toiset, esim tuttuni ei tunnista ihmistä enää jos se laittaa vain erilaisen pipon päähänsä. Minä taas itse olen hyvin tarkkanäköinen enkä koskaan unohda kerran näkemiäni kasvoja, vaikka ne olisivat muuttuneet radikaalistikin, päässäni sytyy heti lamppu, ja etsin tiedot aivoistani, mistä tiedän ko.henkilön.

Tarkkasilmäinen lukee ihmisen iän silmistä ja käsistä. Ja kroppa kertoo paljon, sillä 16v ja 25v kropasta ei voi erehtyä.

Se miltä ihminen näyttää on katsojan silmissä ja ikä myös ja on täysin riippuvainen sanojan omasta iästä. Totta vie 90v sanoo 50v nuoreksi ja nuoren näköiseksi, mutta 16v silmissä hän on ikäloppu.

Vierailija
117/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää rupsahtaneet tupakka, alkoholi, sokeri, punainen liha ja vehnäjauhot pois ja syökää järvikalaa nahkoineen niin ei tarvitse kadehtia nuoremmalle näyttäviä. Nytkin saa ilmaista kylmähoitoa iholle.

Vierailija
118/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää jotka kehuu et ihmiset arvioi ikää alaspäin. Uskaltaisitteko te paukauttaa kysyvälle "näytät vanhemmalta kuin ikäisesi?"

Minä en. Valehtelen aina alaspäin kun joku kysyy minkä ikäiselle näyttää. Niin tekee moni muukin.

Moni tässäkin keskustelussa on kertonut tilanteista, joissa ei ole ollut mitään tällaista kehumisaspektia. Vai meinaatko että bussikuski yrittää myydä lastenlipun kehuakseen? En esimerkiksi usko että asiakkaani kysyvät olenko vastavalmistunut kehuakseen minua, enemmän sen voisi ottaa negatiivisessa mielessä, joten uskon todella että näytän ikäistäni nuoremmalta. Enkä ole eläissäni kysynyt ihmisiltä että minkä ikäiseltä näytän heidän mielestään.

Ja sinä sanot siitä muille, että näytät ikäistäsi nuoremmalta?

Vierailija
119/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökuntalehdessä oli ammoin merkkipäivien kuvaosasto kaikista 50 ja 60 vuotta täyttäneistä. (Esiintymisensä siellä sai toki kieltää.) Muuan 50 vuotta täyttänyt todellinen kaunotar (sinkku) oli lipsahtanut 60-vuotiaiden osastoon. Talo oli aika suuri, ja monet ihmiset tunnettiin siellä vain ulkonäöltä. Henkilökuntalehteä toimitti tietenkin nainen.

Vierailija
120/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkasilmäinen lukee ihmisen iän silmistä ja käsistä. Ja kroppa kertoo paljon, sillä 16v ja 25v kropasta ei voi erehtyä.

Se miltä ihminen näyttää on katsojan silmissä ja ikä myös ja on täysin riippuvainen sanojan omasta iästä. Totta vie 90v sanoo 50v nuoreksi ja nuoren näköiseksi, mutta 16v silmissä hän on ikäloppu.

Juupa juu. Mulla on aina ollut ei nyt ryppyiset kädet vaan sellaset juonteiset, lukiossa jo kaveri huudahti että sulla on ihan mummokädet. Silmien ympärillä taas ei ole edelleenkään yhtään ryppyä vaikka olen 34, joten siinäpä sitten arvioit ikääni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi