Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä anna ulkonäön rapistua parisuhteessa - Kokeile päinvastoin-teoriaa!

Vierailija
02.01.2019 |

Aika usein kaava parisuhteessa menee niin, että ensimmäisille treffeille laittaudutaan kovasti. Jännitetään, puunataan ja nähdään vaivaa. Seurustelun alkuaikoina säärikarvat eivät tule kuuloonkaan, saati sitten muu karvoitus. Käydään lenkillä, salilla. Mietitään vaatteita, käytetään niitä vaatekaapin edustavimpia yksilöitä.

Hiljalleen suhteen edetessä sitä rentoutuu, mikä on hyvä asia. Mutta samalla myös usein ulkonäkö pääsee rapistumaan ja kohta jo katsotaan sohvalla Simpsoneita pieruverkkarit jalassa.

Minä teen toisin. Haluan varmistaa, että myös "arkisempi" minä hyväksytään. Siksi ensimmäisille treffeille menen meikittä, hiukset ponnarilla, siisteillä ja tavallisilla arkisilla vaatteilla. (Käytän tavallisesti hameita, joten en farkuissa ja huppareissa kuitenkaan.) Karvojani en ajele sen enempää kuin normaalistikkaan; eli silloin kun muistan tai jaksan. Ensimmäisen kerran, kun mies näkee minut alasti, minulla on puska. Alusvaatteet normaalit kauniit liivit ja puuvillaiset alushousut.

Jos näen, että mies pitää minusta myös hyvin arkisena, hän läpäisee testin. Sen jälkeen alan pikkuhiljaa panostamaan enemmän. Alusvaatteet muuttuvat hiljalleen seksikkäämmäksi. Huolittelen kasvoni kevyellä meikillä, pidän hyvää huolta hiuksistani. Ajelen tai siistin alapään. Panostan enemmän naisellisiin vaatteisiin.

Mitä syvempi suhde - sitä enemmän minä panostan.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää treffeille suoraan siinä elopainossa minkä kuvittelette sen olevan sitten vaikkapa 5v parisuhteen aikana.

Pettämistä se lihominenkin.

Vierailija
42/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tapasin nykyisen miehen meikittömänä ja hiukset ponihännällä. Vaatteetkin olivat jotkut vanhat.

Olen kuitenkin ihminen, joka meikkaa aina töihin, ja laitan vähintään kajalia tms, jos Itikseen menen. Eli kun miehen kanssa menimme ekoille treffeille, niin mikään ilme ei värähtänyt, että hän olisi huomannut minun meikanneen ja laittautuneen. Ja mies on itse sellainen, että tykkää kauniista ja kalliista.

En halua vapaapäivinäni meikata, mutta nykyään yritän tsempata, jos vapaapäiviä on paljon. Ja karvat pyrin ajamaan viikottain, niin turhauttavaa kuin se onkin.

En tiedä kuinka paljon miehissä on eroa, mutta luulen, että suurimmalle osalle ulkonäöllä ei ole niin väliä.

Uskoisin, että naisen ulkonäkö on hyvinkin tärkeää miehille. (Tutkimustenkin mukaan.) Ulkonäössä saattavat vaikuttaa eri asiat kuin nainen saattaisi olettaa. Esimerkiksi iloisuus ja elämänasenne ovat varmasti hyvin tärkeitä. Moni suomalainen mies arvostaa varmasti myös luonnollisuutta ja naapurintyttömäisyyttä. :)

Jotain pientä meikkausta ei mies toki välttämättä huomaa, mutta yleisen habituksen siitä, miten pitää huolta itsestään. Oma mieheni kehuu usein pieniä asioita, kuten korvakoruja, joten taitaa olla normaalia tarkempi silmä yksityiskohdille. Arvostaa myös naisellisia vaatteita ja kauniita hiuksia jne.

-Ap

Kuten sanoin, niin mieheni on esteetikko, eli ulkonäkö on tärkeää. Hän myös huomaa korvakorut yms. Mutta tärkeintä lienee se yleinen habitus, eli minä vain sovin siihen. Ja kun nainen siihen sopii, niin se meikkaaminen ei ole tärkeää.

Ja luulen, että iloisuus on YLEENSÄ miehille se kaikista vetoavin asia. Kaikki muu on toissijaista,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tapasin nykyisen miehen meikittömänä ja hiukset ponihännällä. Vaatteetkin olivat jotkut vanhat.

Olen kuitenkin ihminen, joka meikkaa aina töihin, ja laitan vähintään kajalia tms, jos Itikseen menen. Eli kun miehen kanssa menimme ekoille treffeille, niin mikään ilme ei värähtänyt, että hän olisi huomannut minun meikanneen ja laittautuneen. Ja mies on itse sellainen, että tykkää kauniista ja kalliista.

En halua vapaapäivinäni meikata, mutta nykyään yritän tsempata, jos vapaapäiviä on paljon. Ja karvat pyrin ajamaan viikottain, niin turhauttavaa kuin se onkin.

En tiedä kuinka paljon miehissä on eroa, mutta luulen, että suurimmalle osalle ulkonäöllä ei ole niin väliä.

Uskoisin, että naisen ulkonäkö on hyvinkin tärkeää miehille. (Tutkimustenkin mukaan.) Ulkonäössä saattavat vaikuttaa eri asiat kuin nainen saattaisi olettaa. Esimerkiksi iloisuus ja elämänasenne ovat varmasti hyvin tärkeitä. Moni suomalainen mies arvostaa varmasti myös luonnollisuutta ja naapurintyttömäisyyttä. :)

Jotain pientä meikkausta ei mies toki välttämättä huomaa, mutta yleisen habituksen siitä, miten pitää huolta itsestään. Oma mieheni kehuu usein pieniä asioita, kuten korvakoruja, joten taitaa olla normaalia tarkempi silmä yksityiskohdille. Arvostaa myös naisellisia vaatteita ja kauniita hiuksia jne.

-Ap

Kuten sanoin, niin mieheni on esteetikko, eli ulkonäkö on tärkeää. Hän myös huomaa korvakorut yms. Mutta tärkeintä lienee se yleinen habitus, eli minä vain sovin siihen. Ja kun nainen siihen sopii, niin se meikkaaminen ei ole tärkeää.

Ja luulen, että iloisuus on YLEENSÄ miehille se kaikista vetoavin asia. Kaikki muu on toissijaista,

Näinhän se on. En kuitenkaan tarkoittanut erityisesti meikkaamista, vaan juuri sellaista yleistä habitusta. :) Esimerkiksi liikunta ja terveellinen ruoka vaikuttavat paljon enemmän kuin meikki.

-Ap

Vierailija
44/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla itse asiassa alkoi nykyisen tapailu sitten, että kävimme aluksi vain usean tunnin hikilenkeillä, joille saavuin normaali t-paita, shortsit ja bandora päällä. Jokaisen lenkin päätteeksi olin ihan punainen ja hikinen. Vasta myöhemmin aloin näyttää sievempää puolta eli alkanut käyttää esimerkiksi huulipunaa ja ripsiväriä, laittanut mekon ja korviksen päälle, laittanut hiukset paremmin jne. On tuntunut tykkäävän ihan molemmista puolista. :)

Tälläistä meininkiä juuri tarkoitan. :) Miten sun mielestä vaikutti omaan fiilikseesi tuo, että alussa oltiin heti hikisenä lenkillä?

-Ap

Itse asiassa tuntui ihan kivalta. :) Tuli rento olo ja pystyi olemaan paremmin oma itsensä. Myös kiinnostus miestä kohtaan kasvoi, kun huomasin, että ns. luonnollinen olemus ei ole hänelle turn off. (Itse asiassa mies sanoi, että pieni punakkuus kasvoilla näyttää söpöltä.)

Miehen asenteeseen vaikuttanee se, että hän on itsekin "urheiluhousut jalassa, oli sitten kesä tai talvi" -tyyppinen mies. Olisi hiukan outoa mieheltä vaatia naiselta tälläytymistä, jos itsellä ulkonäköön panostaminen rajoittuu puhtaiden salihousujen vaihtamiseen.

Vierailija
45/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on bandora?

Itse olin 3. treffeillä kylpylässä, ihan omana itsenäni :)

Öh, siis bandana. :D

Vierailija
46/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, harvoin kai se mies on joka sitä viimeisen päälle huoliteltua olemusta edellyttää.

Vierailija
47/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos se mies nimenomaan tykkää maata iltaisin sylikkäin pieruverkkareissa..? Ei kaikki halua erityisen laitettua naista vaan joillekin se paras juttu on rento yhdessäolo luonnollisen naisen kanssa.

Vierailija
48/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla itse asiassa alkoi nykyisen tapailu sitten, että kävimme aluksi vain usean tunnin hikilenkeillä, joille saavuin normaali t-paita, shortsit ja bandora päällä. Jokaisen lenkin päätteeksi olin ihan punainen ja hikinen. Vasta myöhemmin aloin näyttää sievempää puolta eli alkanut käyttää esimerkiksi huulipunaa ja ripsiväriä, laittanut mekon ja korviksen päälle, laittanut hiukset paremmin jne. On tuntunut tykkäävän ihan molemmista puolista. :)

Tälläistä meininkiä juuri tarkoitan. :) Miten sun mielestä vaikutti omaan fiilikseesi tuo, että alussa oltiin heti hikisenä lenkillä?

-Ap

Itse asiassa tuntui ihan kivalta. :) Tuli rento olo ja pystyi olemaan paremmin oma itsensä. Myös kiinnostus miestä kohtaan kasvoi, kun huomasin, että ns. luonnollinen olemus ei ole hänelle turn off. (Itse asiassa mies sanoi, että pieni punakkuus kasvoilla näyttää söpöltä.)

Miehen asenteeseen vaikuttanee se, että hän on itsekin "urheiluhousut jalassa, oli sitten kesä tai talvi" -tyyppinen mies. Olisi hiukan outoa mieheltä vaatia naiselta tälläytymistä, jos itsellä ulkonäköön panostaminen rajoittuu puhtaiden salihousujen vaihtamiseen.

Ihanaa kuulla, että olit tuota mieltä. :) Juuri tuon takia tykkään toimia näin, en halua että myöhemmin luonnollinen olemukseni hyväksytään vain "pakollisena pahana", vaan se on alusta asti kiinnostava ja ihana. Ja totta tuokin, että olisi hassua vaatia toiselta mitä ei tee itse.

Ap

Vierailija
49/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Kyllä varmasti kaikki miehet naisen ulkonäköön kiinnittää huomiota mutta jokainen hiukan eri asioihin. Yleensä lähes naisessa kuin naisessa on jotain kivaa katseltavaa. Jotkut ovat tyylikkäitä, jotkut persoonallisia, jotkut söpöjä, jotkut klassisen kauniita, jotkut atleettisen näköisiä jne. Hyvännäköisyys myös usein kumpuaa siitä, että osaa korostaa itselleen parhaita puolia. Itse en lyhyehkönä, hiukan lapsenkasvoisena naisena voisi koskaan näyttää eteerisen kauniilta tai mystisen seksikkäältä mutta näytänpähän ainakin söpöltä luonnonlapselta. :D

Vierailija
50/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo, harvoin kai se mies on joka sitä viimeisen päälle huoliteltua olemusta edellyttää.

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos se mies nimenomaan tykkää maata iltaisin sylikkäin pieruverkkareissa..? Ei kaikki halua erityisen laitettua naista vaan joillekin se paras juttu on rento yhdessäolo luonnollisen naisen kanssa.

Minä en siis alussakaan kulje pieruverkkareissa, vaan käytän paljon hameita. Tässähän ei ole missään vaiheessa myöskään puhuttu siitä että mies edellyttää yhtään mitään. Ilahtunut kyllä on kaikenlaisesta panostuksesta, ei se siihen rentoon yhdessäoloon vaikuta mitenkään. :)

Ap

Vierailija
51/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menkää treffeille suoraan siinä elopainossa minkä kuvittelette sen olevan sitten vaikkapa 5v parisuhteen aikana.

Pettämistä se lihominenkin.

Höpö höpö. Ei juuri kukaan halua lihoa, sen verran syvää itseinhoa se tuppaa monessa naisessa aiheuttamaan. Ja jos ei oma terveys, ulkonäkö ja itsetunto riitä taistelussa kiloja vastaan, niin ei riitä se rakkaus kumppaniinkaan, vaikka se olisi kuinka syvää.

Te kilofanaatikot voitte paljastaa todelliset karvanne jo ensi treffeillä niin ei tarvitse kummankaan osapuolen tuhlata aikaansa.

Vierailija
52/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en siis alussakaan kulje pieruverkkareissa, vaan käytän paljon hameita. Tässähän ei ole missään vaiheessa myöskään puhuttu siitä että mies edellyttää yhtään mitään. Ilahtunut kyllä on kaikenlaisesta panostuksesta, ei se siihen rentoon yhdessäoloon vaikuta mitenkään. :)

Ap

Niin, käytit vaan itse tuota esimerkkiä pieruverkkareissa makaamisesta ikäänkuin se olisi huono asia. Joillekin ehkä on, mutta osalle ihmisistä se on juuri sitä mistä he tykkäävät. Pitää vaan löytää sopiva kumppani joka arvostaa samoja asioita. Vaikka se olisi sitten sitä sohvalla löhöämistä, pieruverkkareita ja Simpsoneita.

Vierailija
53/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, käytit vaan itse tuota esimerkkiä pieruverkkareissa makaamisesta ikäänkuin se olisi huono asia. Joillekin ehkä on, mutta osalle ihmisistä se on juuri sitä mistä he tykkäävät. Pitää vaan löytää sopiva kumppani joka arvostaa samoja asioita. Vaikka se olisi sitten sitä sohvalla löhöämistä, pieruverkkareita ja Simpsoneita.

Käytin esimerkkiä siksi, että olen kuullut tästä valitusta. Tottakai joillekin tämä on juuri sitä, mistä tykkäävät ja nämä keskustelut aina hieman kärjistävät ja stereotypisoivat.

Ap

Vierailija
54/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ole ihan normaali käytäntö? Monet käyvät paljon treffeillä ja yleensä ne eivät johda mihinkään, joten ei kai niille kukaan panosta? Vakikumppanille sitten esiinnytään parhain päin, laittaudutaan treffeille ja kuunnellaan mieltymykset vaatteista, meikeistä ja karvoista. Ei kai kukaan muuta kuvittelekaan? Turhaahan se olisi ventovierasta yrittää miellyttää, kun ei edes tiedä tämän mausta mitään.

Vierailija
55/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmuutesi on ikävää. Hyvä suhde ei rakennu ulkonäköön. Ehkä paikkaat suhteen puuttuvia henkisiä puolia pukeutumisella.

Vierailija
56/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole ihan normaali käytäntö? Monet käyvät paljon treffeillä ja yleensä ne eivät johda mihinkään, joten ei kai niille kukaan panosta? Vakikumppanille sitten esiinnytään parhain päin, laittaudutaan treffeille ja kuunnellaan mieltymykset vaatteista, meikeistä ja karvoista. Ei kai kukaan muuta kuvittelekaan? Turhaahan se olisi ventovierasta yrittää miellyttää, kun ei edes tiedä tämän mausta mitään.

Varmasti osalla on vakikäytäntö, en usko että olisin ainoa, joka on tälläisen suhtautumisen keksinyt. Muttei kaikilla suinkaan, sen tiedän. Totta kyllä kaikki mitä sanoit.

Ap

Vierailija kirjoitti:

Epävarmuutesi on ikävää. Hyvä suhde ei rakennu ulkonäköön. Ehkä paikkaat suhteen puuttuvia henkisiä puolia pukeutumisella.

Mistä päättelet minun olevan epävarma? Mistä päättelet että suhteemme rakentuu ulkonäköön?

Rohkeita päätelmiä, jotka menivät pieleen. Vaikutat provosoituneelta, muttei minulla ollut tarkoitus hyökätä ketään vastaan. :)

Ap

Vierailija
57/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin miehen päivänä, jona olin vanha lulunut kotimekko rätti päällä, puutarhakengissä, ilman meikkiä ja hiukset laittamatta ravintolassa... Todellinen tyylini on kaikkea muuta!

Vierailija
58/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä vanheminen ja rupsahtaminen? :) Jonain päivänä ei enää mikään panostus ulkonäköön riitä... :)

Vierailija
59/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin miehen päivänä, jona olin vanha lulunut kotimekko rätti päällä, puutarhakengissä, ilman meikkiä ja hiukset laittamatta ravintolassa... Todellinen tyylini on kaikkea muuta!

Kuulostaa aika romanttiselta. :) Tuskin odotit, että löydät prinssisi tuolloin.

Vierailija
60/67 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuttanut suhteen aikana sitä miten pukeudun. Ehkä isoin juttu oli että hävitin suurimman osan huppareistani pois, mutta olisin tehnyt sen muutenkin. Myös hiuksia olen ruvennut kihartamaan muutaman kerran kuukaudessa. Muuten olen samanlainen kuin alkusuhteessa. Sheivaan 2 kertaa viikossa, meikkaan silloin kun on töistä vapaata, en ole ikinä kulkenut talossa yöasu/pyjama päällä (heti aamulla tai illalla kun pesen hampaat pidän päällä toppia ja alushousuja. Muulloin en noin rennosti kulje) ja tietysti pidän itseni normaali painoisena.