Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä jaksatte tauotta vauvan kanssa?

Vierailija
02.01.2019 |

24/7 vastuu vauvasta, joka nukkuu vain lyhyissä pätkissä päiväunet ja yöllä heräilee usein. Eli lepotaukoja ei ole, koska ne vartin päiväunet menee siihen, että syö itse nopeasti jotain tai tekee kotitöitä. Sama päivästä ja viikosta toiseen. Millä jaksatte tällaista? Kaikesta muusta elämässä saa lepotauon, töissäkin on ruokatunti ja illat vapaata, isojen lasten kanssa lapsi voi vaikka katsoa jonkun elokuvan ja silloin on itsellä tauko.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24/7 vastuu vauvasta, joka nukkuu vain lyhyissä pätkissä päiväunet ja yöllä heräilee usein. Eli lepotaukoja ei ole, koska ne vartin päiväunet menee siihen, että syö itse nopeasti jotain tai tekee kotitöitä. Sama päivästä ja viikosta toiseen. Millä jaksatte tällaista? Kaikesta muusta elämässä saa lepotauon, töissäkin on ruokatunti ja illat vapaata, isojen lasten kanssa lapsi voi vaikka katsoa jonkun elokuvan ja silloin on itsellä tauko.

Minkä ikäinen? Miksi vauva ei nuku pidempään? Veikkaan ekana, että sillä on nälkä; täysimetät tietenkin. Noh kokeileppa antaa lisää maitoa/ruokaa (teollista) kunnes vauva oikeasti kylläinen - eron huomaa heti. Mikäli vauva on terve siis, sille riittää että on vatsa täynnä, kuivat vaipat ja vaatteet, lämpöä ja läheisyyttä.

Minulla 5kk ikäinen esikoinen ja heitin nuo täysimetyshuuhaat koppaan ajat sitten kun ei se vaan riittänyt vauvan tarpeisiin. Elämänlaatu parani meillä kaikilla heti.

Vierailija
42/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen? Miksi vauva ei nuku pidempään? Veikkaan ekana, että sillä on nälkä; täysimetät tietenkin. Noh kokeileppa antaa lisää maitoa/ruokaa (teollista) kunnes vauva oikeasti kylläinen - eron huomaa heti. Mikäli vauva on terve siis, sille riittää että on vatsa täynnä, kuivat vaipat ja vaatteet, lämpöä ja läheisyyttä.

Minulla 5kk ikäinen esikoinen ja heitin nuo täysimetyshuuhaat koppaan ajat sitten kun ei se vaan riittänyt vauvan tarpeisiin. Elämänlaatu parani meillä kaikilla heti.

Meillä vauva alusta ollut korvikkeella ja nukkunut tosi huonosti. Nukkui tuota vartin-puolen tunnin pätkää vastasyntyneestä asti ekan kuukauden, sitten heräili 5-30 kertaa yössä. Heräilee edelleen 1,5-vuotiaana sen 5-15 kertaa joka yö. Terve on.

Muut lapset olleet hyviä nukkujia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vaihtoehtoja, joten hammasta purren. Lapsen ollessa lähempänä vuoden ikää helpottaa

Vierailija
44/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole imettänyt ollenkaan, vauva ollut alusta saakka pelkällä korvikkeella. On nyt 5,5 kk. Ap

Vierailija
45/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisikaan, tai pakkohan se olisi, mutta ihan hirveän raskastahan se on. Varsinkin esikoisen kanssa, tarvitsin sen tauon siitä, että joku (hereillä oleva) tarvitsee minua koko ajan. Tuo onneksi menee ohi, mutta ei paljoa toki lohduta tuossa vaiheessa. Älä ainakaan tee kotitöitä kun vauva nukkuu vaan lepää vain.

Vierailija
46/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimit vauvan kanssa?

Vauva syötetään unille jos herää 15 min. jälkeen.

Ei ongelmia. Vauva nukkui pari tuntia ja minä lepäsin tarvittaessa.

Vierailija
47/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mummo hoitaa kun itse tarvitsen unta tai omaa aikaa. Mies on töissä arkipäivät, viikonloppuisin vain kotona ja silloin kyllä on avuksi :)

No missä hän arki iltaisin on? Toisen perheensä luona ja teille aikaa vain viikonloppuisin?

Vierailija
48/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan äiti kirjoitti:

Valtiolle voi ulkoistaa nykyisin lastenhoidon. Taloudellisesti ja sosiaalisesti. Kuitenkin olisi hienoa, jos näkisit kuinka onnekas olet että olet ihanan pienen vauvan saanut! Vauvan hoito om lungia hommaa verrattuna tymhln. Tymsempää ja sitovampaa vain.

Jos vauvan arkeen ei saa unirytmiä. Eli pitkiä yöunia johtuu se siitö ettei vauvalla ole tarpeeksi virikkeitä päivisin. Vauva nukkuu täydet yöunet jos päivusin seurustellaan ja väsytetään vauva ja yöksi kunnon perunaporkkanasose plus maito.

KAMALAA neuvoa jaat!! Vauvan ylistimulointi on henkistä väkivaltaa!! Ja yleensää SYY uniongelmille... ja sitä kautta myös muille ongelmille. 

Vierailija
49/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ole arkisin läsnä niin hommatkoon rahalla sitten apua.

Vierailija
50/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin nyt miettimään sitä perhetyöntekijää, että teinkö väärin kun kieltäydyin siitä kun sanottiin, että sen apu on vain jaksamista tukevaa keskustelua. Onko kellään kokemusta, että millaista se apu oikeasti on? Ap

Vierailija
51/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua nyt ennenkuin olet liian väsynyt edes siihen. Miehesi pitäisi sinua auttaa kun hän on ihan yhtälailla lapsistaan vastuussa. Nyt on aika että hän sen ymmärtää. Jakselemisia ja voimia! 

Vierailija
52/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon mitkään kikat auta. Meilläkin oli tuollainen varttinukkuja yötä päivää. Kyllä siihen ulkopuolista apua tarvitsisi saada, en keksi mikä muu auttaisi.

Se vähän auttoi, kun lopulta luovutin ja lopetin etsimästä huudolle ja valvomiselle syytä. Sitä ennen oli testattu kaikenlaiset ruokavaliot ja allergiatestit, jumpat ja asennot. Lääkärit oli ravattu ja kaikki mitä keksittiin.

Kun luovutin, niin henkisesti se vaikutti niin, että hyväksyin, että tämä lapsi huutaa ja tarvitsee poikkeuksellisen paljon hoivaa.

Mistään vertaisryhmistä ei ollut mitään apua. Kerta toisensa jälkeen sain kuulla toisilta, että ei heillä vaan tuollaista ole. Vähitellen lopetin kertomasta millaista meillä on.

Vierailija
53/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin ajatella, että jossain vaiheessa se helpottaa. Ei kestä ikuisesti. Olen silti pahoillaan puolestasi, että miehesi ei auta sinua. Kyllä se tauko oikeasti auttaisi. Kävin monesti ruokakaupassa vauva-aikana ja joskus omissa liikuntaharrastuksissa. Se jatkuva varuillaan oleminen on tosi raskasta. Ihan erilaisella mielellä tuli sitten takaisin kotiin.

Vierailija
54/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuohon mitkään kikat auta. Meilläkin oli tuollainen varttinukkuja yötä päivää. Kyllä siihen ulkopuolista apua tarvitsisi saada, en keksi mikä muu auttaisi.

Se vähän auttoi, kun lopulta luovutin ja lopetin etsimästä huudolle ja valvomiselle syytä. Sitä ennen oli testattu kaikenlaiset ruokavaliot ja allergiatestit, jumpat ja asennot. Lääkärit oli ravattu ja kaikki mitä keksittiin.

Kun luovutin, niin henkisesti se vaikutti niin, että hyväksyin, että tämä lapsi huutaa ja tarvitsee poikkeuksellisen paljon hoivaa.

Mistään vertaisryhmistä ei ollut mitään apua. Kerta toisensa jälkeen sain kuulla toisilta, että ei heillä vaan tuollaista ole. Vähitellen lopetin kertomasta millaista meillä on.

Tuo on hyvä vinkki, kiitos siitä. Olen nimittäin myös ravannut lääkärit ja googlannut yöt pitkät mahdollisista allergioista ja unikouluista ja vaikka mistä. Ehkä nyt lopetan ja vain hyväksyn tämän. Ap

Vierailija
55/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksan juuri niillä isän tarjoamilla tauoilla.

Huomenna kun isä tulee töistä, annan hänelle vauva ja huolehdi että on syönyt/pullossa on maitoa, mene suihkuun, lukitse ovi ja tule vasta puolen tunnin päästä.

Ylihuomenna sama, mutta mene suihkuun sijaan lenkille. Älä kuuntele ei -vastauksia, menet vaan. Hän on lain mukaan velvollinen hoitamaan lasta.

Vierailija
56/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin nyt miettimään sitä perhetyöntekijää, että teinkö väärin kun kieltäydyin siitä kun sanottiin, että sen apu on vain jaksamista tukevaa keskustelua. Onko kellään kokemusta, että millaista se apu oikeasti on? Ap

Kysy neuvolasta voiko perhetyöntekijän käynnit lopettaa milloin vain, jos niistä ei hyödy. Jos voi, niin ainahan voit kokeilla mitä se on. Ja sitten kerrot työntekijälle mitä tarvit ja voiko hän tarjota sitä.

Vierailija
57/104 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä: ainakin siellä perhekerhossa tuli vain ikävä olo kun puhuin millaista meillä on, kun muut vain ihmettelivät ja sanoivat että ei heillä tuollaista. Eli sama kokemus kuin sinulla. Ap

Vierailija
58/104 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mummo hoitaa kun itse tarvitsen unta tai omaa aikaa. Mies on töissä arkipäivät, viikonloppuisin vain kotona ja silloin kyllä on avuksi :)

No missä hän arki iltaisin on? Toisen perheensä luona ja teille aikaa vain viikonloppuisin?

Töissä on maanantaista torstaihin tai perjantaihin ja sit tulee kotiin.

Vierailija
59/104 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on tuo, niin vauva sairaalaan tutkimuksiin, siinä on selkeästi joku pahasti vialla. Hokeminen "suuritarpeisesta" tai "vahvatahtoisesta" vauvasta ei oikein toimi, jos äiti ei pysty edes syömään kuin vauvan nukkuessa 15 min unensa. Vaatiiko se lapsi koko ajan katsekontaktia vai miksi ihmeessä se ei voi olla vaikka kantoliinassa sillä aikaa, kun äiti syö?

Vierailija
60/104 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että jokin vaiva pitää vauvaa hereillä. Paljonko nukkuu vuorokaudessa yhteensä ja ikä?