Kyllä on ihmisillä kova hinku päästä kauppaan pyhänäkin =o
Prisman parkkipaikalla alkaa olla kuhinaa kuin muurahaispesässä.
Kommentit (64)
Jos käy sunnuntaina ruokaostoksilla, niin miksi sen tarttis merkitä, että kaikki muutkin päivät keskittyy kerskakulutukseen ja työntekoon?
Enpä tainnut.
Mutta eikö olisi hyvä idea _edes_ _yksi_ _päivä_ keskittyä johonkin muuhun kuin aikataulujen mukaan juoksemiseen, työn tekoon, tavaran haalimiseen?
minusta sen kaupattoman päivän pitäisi olla juuri sunnuntai, siksi että luterilaiseen perinteeseen kuuluu "muista pyhittää lepopäivä". Olen varmaan aikalailla vähemmistöä, kun olen sitä mieltä että suomalaisillakin tulisi olla jotain jäljellä olevia perinteitä edes hiukkasen joitakin.
kaupat on auki vain yhtenä päivänä viikossa, kun suomalaiseen kyläperinteeseen kuului, että toripäivä oli kerran viikossa.
Ja minusta kaupat voisivat olla sunnuntaisin kiinni.
Mikä ÄO on sellaisilla, jotka heti hyökkäävät jollain älyttömällä ylilyönnillä toisten mielipiteisiin?
puhtaan tieteellisesti siis. Vai eikö?
Uskoisin, että argumentointitaito ja ÄO usein kulkevat käsi kädessä. Räksyttävän koiran tapaan eri mieltä olevien kimppuun hyökkääminen ei kerro korkeasta sivistystasosta, saati argumentointitaidoista.
toisten äo:n ilkeämielinen arvostelu tuohon täysin perusteettomaan tapaan vain siksi, että he ovat tuoneet jollain kärjistyksellä ilmi olevansa eri mieltä argumenteista joita ei ole perusteltu mitenkään.
Jos sunnuntaisin kauppojen kuuluu olla kiinni, koska niin on ennenkin ollut, niin silloin "niin on ennenkin ollut" kelpaa perusteluksi muihinkin asioihin. Et vaan välttämättä pidä kaikista niistä asioista.
haluaisin huomauttaa, että kommenttisi toisten äo:sta ei ollut puhtaan tieteellistä vaan ala-arvoista argumentointia, täysin turha ad hominem.
Tämä vain ystävällisenä vihjeenä, koska otaksun, että haluat välttää sellaista jatkossa. Näin ihmiset eivät saa sivistystasostasi ja älykkyydestäsi väärää käsitystä argumentointitapojesi perusteella.
Uskoisin, että argumentointitaito ja ÄO usein kulkevat käsi kädessä. Räksyttävän koiran tapaan eri mieltä olevien kimppuun hyökkääminen ei kerro korkeasta sivistystasosta, saati argumentointitaidoista.
uskoaan harjoittaa osaa pysyä kaupoista poissa. turha kirkon on sotkeutua muiden asioihin ja muitakin määräillä, kuitenkin suurin osa suomalaisista nähtävästi kuuluvat kirkkoon vain tavan vuoksi ja yhä kasvava osa ei kuulu ollenkaan. kirkon ja valtion asiat täytyykin pitää täysin erillään, eihän uskovia kuitenkaan väkisin prismaan raahata.
sunnuntaisin, anna muiden taas kerran tehdä itse omat ratkaisunsa! Vai eikö omassa elämässä riitä tarpeeksi ihmeteltävää...
Lupaan katsoa peiliin, mennä itseeni yms. :)
Kimmastuttaa vain joskus ihmisten yksioikoisuus. Olen siis luterilaisuudestanikin huolimatta vain ihminen.
haluaisin huomauttaa, että kommenttisi toisten äo:sta ei ollut puhtaan tieteellistä vaan ala-arvoista argumentointia, täysin turha ad hominem.
Tämä vain ystävällisenä vihjeenä, koska otaksun, että haluat välttää sellaista jatkossa. Näin ihmiset eivät saa sivistystasostasi ja älykkyydestäsi väärää käsitystä argumentointitapojesi perusteella.
ei kannata ruveta vihjailemaan eri mieltä olevien älykkyydestä, vaan perustella mielipiteensä.
Räksyttävän koiran tapaan eri mieltä olevien kimppuun hyökkääminen ei kerro korkeasta sivistystasosta, saati argumentointitaidoista.
ja sellainen on minusta se, että kauppakeskuksiin ostoksille ei voi rynniä ihan joka päivä.
Onko sellaisia oikeasti?
Sen sijaan on kiva, että on mahdollisuus mennä ostoksille silloin kun on aikaa tai tarvetta.
sitä laatuaikaansa marketeissa.
Isot kauppakeskukset pullistelevat lapsiperheitä joka viikonloppu. Syödään hampurilaisia, käydään ostoksilla, lapset leikkivät leikkipaikassa yms.
Itse en ole koskaan ymmärtänyt moista. Eikö perheen kesken todellakaan keksitä muuta mukavampaa tekemistä?
Siellä lapset viihtyvät vaikka koko päivän!
Siellä lapset viihtyvät vaikka koko päivän!
on tehtävä jonakin päivänä viikosta, ja viikonloppuna sattuu olemaan vapaata.
sitä laatuaikaansa marketeissa.
Isot kauppakeskukset pullistelevat lapsiperheitä joka viikonloppu. Syödään hampurilaisia, käydään ostoksilla, lapset leikkivät leikkipaikassa yms.
Itse en ole koskaan ymmärtänyt moista. Eikö perheen kesken todellakaan keksitä muuta mukavampaa tekemistä?
itselläni on töistä viikonloput vapaat. Silloin en koskaan käy ruokaostoksilla, kuin poikkeustapauksessa. Enkä millään muillakaan, ostoksilla, vaan olen perheen kanssa. Ruokaostokset ja muut ostokset hoidetaan aina viikolla, vaikka silloin kiirettä onkin.
käviskö sulle se, että sunnuntaisin keskityn aikataulujen mukaan juoksemiseen, työn tekoon ja tavaran haalimiseen, ja sitten vaikka tiistaina pidän sen perhepäivän?