Aikamoista paapomista, 15-vuotias ei löydä lentokoneeseen
Iltalehdessä uutisoitiin miten 15 v.on jäänyt ilman Finskin saattajapalvelua Alicanten kentälle. Voi hellanlettas! Tuonikäisenä ennen vanhaan (ja nykyäänkin monella päin maailmaa) piti monen jo elättää itsensä ja selviytyä paljon pahemmastakin kuin löytää lähtöportille! Äiti nostaa metelin ja saa nimensä lehteen. Jotenkin todella noloa.
Finnairilta ostettu saattopalvelu ei toiminut
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c9e968dc-bd0c-453c-88dc-526a6d9ce987
Kommentit (544)
Täsdä on ollut ja on se ongelma, että me lähemmäs 50 vuotta olevat (tai yli) ajattelemme, että nuorilla pää toimii yhtä tahmeasti kuin jo meillä. Ehei! Heillä on sellaiset terävät aivot ja uskomaton ongelmanratkaisukapasiteetti, josta me emme voi edes uneksia enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä löytäisi minäkään, kun en ole ikinä edes lentokentällä käynyt.
Meinaatko, että lentokenttä on joku labyrintti, jossa on piilotettuja huoneita?
Useimmat lentokentät on täynnä erilaisia 22B ja 36C -vaihtoehtoja, jotka ei yllättäen ole lähelläkään portteja 22 tai 36.
No ei ainakaan Helsingissä eikä kyllä monessa muussakaan.
En mäkään muista ikinä törmänneeni mihinkään epäloogisuuksiin ja jonkun verran olen matkustanut.
"a shocking airport"J Martin (United Kingdom) 16th December 2018
✅ Trip Verified | Worst airport I've ever used for a transfer. Arrived at gate B21 with 1 hour 10 mins to get to gate B33. But instead of attaching the walkway bridge to the plane, so we could exit into the terminal we had to get on buses. Now the 1st bus filled up fast. But the next bus didn't show up for a good ten minutes leaving a lot of passengers freezing on the tarmac. The bus then took us, to what seemed to be the start of theme B section. But it wasn't it was the start of terminal. We now had to go through the entire airport security, and passport control and to the other end of the terminal in less than one hour. I was already airside so why did we had to go back to the front and start again? I'd cleared security in Italy!! Almost missed the flight, only made it due to me pushing to the front of security and pushing in at the few passport e gates. Flight was also delayed so that helped. Unfortunately, my luggage didn't make the flight. All in all a shocking airport that cannot cope with demand. Avoid, fly elsewhere.
Tämmöistä siellä Frankfurtissa.
No ei sinne sitten kannata mennä kenenkään. Poor Martin!
Olikos juttua niistä päivittäisistä sadoista eksyjistä??
Toki maksettu palvelu pitäisi saada, mutta en kyllä ymmärrä ollenkaan saattajapalvelua normaalille 15-vuotiaalle.
Ei se lentokentillä matkustaminen niin kummallista ole, ja aina voi kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Otsikosta luulin, että joku 5-10 v on jäänyt kentälle harhailemaan. Olisi ollut hätätilanne. Mutta että 15 v! Ja puhelinyhteyskin oli Suomeen ja äidiltä sateli neuvoja mille portille mennä ja miten. Olipa suuri hätä todellakin.
Äiti ei tiennyt, mikä on oikea portti. Sitä selvitettiin puhelun aikana, mutta puhelu ehti katketa, ennen kuin vastaus löytyi. Jos 15-vuotias matkustaa ensimmäistä kertaa, ja vieraskielisessä maassa, niin kyllä se voi vähän jännittää niin äitiä kuin teiniäkin. Ei kaikki aikuisetkaan osaa.
Ei tämä ole solvausketju, vaan herättää aikuisia tarkastelemaan toimintatapojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä löytäisi minäkään, kun en ole ikinä edes lentokentällä käynyt.
Meinaatko, että lentokenttä on joku labyrintti, jossa on piilotettuja huoneita?
Jos ei ole mitään käsitystä lähtöporteista, jotka usein ilmoitetaan melko loppuvaiheessa ja niin on se sokkelo. Viime kesänä Heathrowlla juostiin portille, vaikka olimme kentällä ihan hyvissä ajoin.
Ensimmäistä kertaa kentällä js yksin ilman kavereita on myötäyunto kyllä teinin puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä erikoista. Minä tein ensimmäisen oman ulkomaanmatkanikin 16-vuotiaana samanikäisen kaverin kanssa, yhteen Euroopan suurkaupunkiin. Ei ollut ongelmia.
Sinulla olikin kaveri mukana
Ja ilmeisesti olit matkustanut aikaisemmin vanhempiesi kanssa, koska sanot, että ensimmäisen oman. Sitä paitsi osa nuorista on arempia, osa rohkeampia. Yllätys?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pienestä saakka laittanut lapset suunnistamaan kentällä. Toki olen varmistanut aina, että ovat katsoneet portin numeron oikein jne. Mutta on ollut heille mukavaa ajanvietettä ja aivoille hommaa. Eikä toisaalta menis sormi suuhun, jos jotain sattuisi ja eksyisi.
Ilmeisesti olen ollut kaukoviisas. 12-vuotiaina ovat lentäneet ekan kerran ilman aikuista. Ja ilman saattopalvelua.
Jep. Maailmassa moni laittaa lapsen 5-vuotiaana tehdastyöhön. Ovat kaukoviisaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattopalvelu 15-vuotiaalle :D
Varmaan erityislapsi tai pakkokin olla.
Frankfurtissa on muistaakseni joka päivä muutama sata matkustajaa, jotka eivät löydä oikealle portille ja oikeaan koneeseen, joten he jäävät lennoltaan pois. Tuskin he kaikki ovat erityislapsia.
Tähän olisi kiva nähdä lähde!
Ei taida löytyä...En tiedä onko yllä mainittu asia fakta, mutta kyllä minun kohtalaisen paljon matkustelleen ja ihan normaaliälyisen aikuisen piti kahdesti palata lähtöpaikkaan, jotta oikea portti löytyi vaihdettaessa konetta Frankfurtissa.
Frankfurtissa on kyllä paljon eksyneitä matkustajia. Olen siellä pariin kertaan opastanut vanhempia matkustajia, jotka hätääntyneenä ovat yrittäneet löytää sitä porttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikosta luulin, että joku 5-10 v on jäänyt kentälle harhailemaan. Olisi ollut hätätilanne. Mutta että 15 v! Ja puhelinyhteyskin oli Suomeen ja äidiltä sateli neuvoja mille portille mennä ja miten. Olipa suuri hätä todellakin.
Äiti ei tiennyt, mikä on oikea portti. Sitä selvitettiin puhelun aikana, mutta puhelu ehti katketa, ennen kuin vastaus löytyi. Jos 15-vuotias matkustaa ensimmäistä kertaa, ja vieraskielisessä maassa, niin kyllä se voi vähän jännittää niin äitiä kuin teiniäkin. Ei kaikki aikuisetkaan osaa.
Miksei se tyttö katsonut itse kentän opasteista mikä on oikea portti? Ei oikeasti voi olla liian vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähdin 16v. ihan yksin vaihto-oppilaaksi.
Miten tuo lapsi selviää muuten kaupungilla, onko saattajat mukana?
Vaihto-oppilaita paapotaan ihan huolella siihen saakka, että vastaanottava perhe on paikalla, että ihan hirmuista todistusvoimaa tuolla ei ole.
Hävetkää ihmiset! Osa täällä arvostelijoista ja haukkujista on vielä itsekin äiti-ihmisiä. Nyt hieman empatiakykyä. Laittakaa itsenne toisen asemaan, niin ei vanne pään ympärillä kiristä enää niin paljoa. Normaalilla tunneälyllä varustetulla ihmisellä on suojeluvietti omaa jälkikasvuaan kohtaan oli lapsen ikä mikä tahansa. Ajatelkaa, jos kyseessä olisi teidän oma teini. Yhtälailla olisitte paniikissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattopalvelu 15-vuotiaalle :D
Varmaan erityislapsi tai pakkokin olla.
Frankfurtissa on muistaakseni joka päivä muutama sata matkustajaa, jotka eivät löydä oikealle portille ja oikeaan koneeseen, joten he jäävät lennoltaan pois. Tuskin he kaikki ovat erityislapsia.
Tähän olisi kiva nähdä lähde!
Ei taida löytyä...Löytyy, jos osaat saksaa.
Laita tulemaan! Eiköhän sen verran taitu!
Kuukkeloi hyvä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei se tyttö katsonut itse kentän opasteista mikä on oikea portti? Ei oikeasti voi olla liian vaikeaa.
Kyllähän tyttö katsoi ja löysi itse portille. Mutta totta kai soittaa äidilleen, jos sitä ostettua palvelua ei jostai syystä ollutkaan.
Se mitä me vanhemmat voimme tehdä on elämänkokemuksellamme varustaa lasta erilaisten hätätilanteiden varalle, "miten toimit, jos...". Ei niin että ostetaan saattaja joka paikkaan. Sellainen toimintatapa muuttuu jossain vaiheessa mahdottomaksi toteuttaa.
Finnairia haukutaan ilman syytä. Kentän maapalvelu ei hoitanut hommansa.
Vierailija kirjoitti:
Hävetkää ihmiset! Osa täällä arvostelijoista ja haukkujista on vielä itsekin äiti-ihmisiä. Nyt hieman empatiakykyä. Laittakaa itsenne toisen asemaan, niin ei vanne pään ympärillä kiristä enää niin paljoa. Normaalilla tunneälyllä varustetulla ihmisellä on suojeluvietti omaa jälkikasvuaan kohtaan oli lapsen ikä mikä tahansa. Ajatelkaa, jos kyseessä olisi teidän oma teini. Yhtälailla olisitte paniikissa.
Tämä palsta on nykyään velojen leikkikenttä, sen huomaa tästäkin ketjusta.
Jos ostetaan palvelu ja se ei pelaa, niin eiköhän siinä saa mielensä pahoittaa. Ja itse ostan palvelun, jos jostain syystä ajattelen sitä tarvittavan. Ulkopuoliset han ei tiedä mikä.syy voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla lentokentillä opasteet eivät ole yhtä selkeitä kuin Helsingissä. Esim. Heathrowilla portin numero tulee usein opastetauluun vasta suunnilleen siinä vaiheessa, kun pitää jo lähteä kävelemään portille, jotta olisi siellä ajoissa. Alicanten kentästä minulla ei ole kokemuksia.
Jokaisella se ensi kerta tulee joskus.