Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2019 Painonpudotusketju?

Vierailija
01.01.2019 |

Oisko muita lähtemään mukaan? Pään aukojat voivat häipyä ennen kun saapuvatkaan. :)

Itsellä tavoite että tänä vuonna 15-25kg. Sitten olisin tyytyväinen painooni. Nyt mitat 163/86. eli reilusti on extraa. Painoa pudotan kuntosalilla, lenkkeilyn lisäämisellä ja ruokaremontilla! Ruokailussa kiinnitän eniten huomiota annoskokoihin, kasvisten lisäämiseen, puhtaampien ainesosien käyttöön.

Kommentit (667)

Vierailija
121/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen illalla oli nälkä. Ja nyt kun olen töissä, ajatukset takkuaa ja käyn jotenkin hitaalla. Epäilen että nämä ovat hiilareiden ja muun ylensyönnin vieroitusoireita. En ole vielä käynyt uudestaan vaa'alla, ajattelin että kerta viikkoon on hyvä. Syön nyt pienen välipalan ja 12 maissa on lounas. Menen n. 500kcal vajeella. Olo on nyt jo kevyempi :)

96

Vaje on väärin laskettu kun kalorikulutus perustuu RASVATTOMAAN PAINOON,joka teillä on paljon pienempi kuin luulette.Ilman riittävää proteiinia teillä on sama jojoilu-farssi joka vuosi.

Kerropas lisää tästä. Ihan noviisina laskin nettilaskurilla kulutukseni, ja vähäisellä liikunnalla määritettynä se on noin 1500 kcal. Jos otan tähän 500 kcal:n vajeen, niin päästään 1000 kcal:iin/vrk. Sinäkö olet sitä mieltä että tuo on liikaa? Miten pienillä määrillä pitäisi mennä, että laihtuu?

-eri

No siis kun naiset laihduttavat olemattomalla proteiinilla,kuihtunut lihasmassa vähentää lepokulutusta entisestään.Sitten kun lasketaan kaloritarvetta,se oikea tarve on pienempi kuin luullaan.Ylivoimaisesti paras laihdutus olisi painoharjoittelu ja runsasproteiininen mutta kohtuuvähäkalorinen dieetti.Yleensä proteiinia ei syödä tarpeeksi,siitä tulee vain vuosittainen jojo-laihdutus.

Mitkä naiset? Mitä tiedät minun ruokavaliostani tai liikunnastani, en siitä mitään maninnut? Väitätkö, että proteiineja voi syödä mielin määrin, ja silti laihtuu (tai että ei ainakaan liho)? Tai että (lähes) koko energiatarpeensa pitää/voi täyttää pelkillä protiineilla ja silti säilyy terveenä? 1500 kcal ei ole kovin paljon. Mikä määrä siitä pitäisi olla proteiinesita peräisin? Jos tuokin on yläkanttiin laskettu, niin lähelle tuhatta ehkä mennään todellisessa kulutuksessa - mitenkäs sitten?

Toivoisin, ettet tulisi tänneKIN jauhamaan tuota sukupuolten vastakkainasettelua ja naisvihaasi. Nyt en enää vastaa näihin "naiset sitä naiset tätä" -viesteihin, ja toivon etteivät muutkaan. Mitään oikeaa tarkoitusta opastaa tai auttaa näillä ei näemmä ole.

Palstanaiset ei syö tarpeeksi proteiinia,sitten pidetään vuoden välein laihdutuskuuria.Ei se onnistu pelkällä salaatinlehdellä,hyviä neuvoja pidetään kiusaamisena.

Miten niin mielin määrin? Juurihan sanoin "kohtuuvähäkalorinen" mutta runsasproteiininen.

Vierailija
122/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tämäkin ketju mene pilalle jonkun yhden asian jankkaajan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ketjuun! Mun mielestä jokainen saa laihduttaa omalla tavallaan, mutta on hyvä myös kuunnella vinkkejä.

Mä jouduin "olosuhteiden pakosta" hesburgeriin perheen kanssa. Mutta ei haitannut, sillä otin lämmin kana salaatin jossa ei ollut muuta epäterveellistä kun se aika pienehkö friteerattu pala kanaa. Otin balsamico-neitsytoliiviöljy kastikkeeksi ja siemeniä krutonkien sijaan. Kyllä tuoksui muiden purilaiset taivaallisilta mutta kyllä se salaattikin menetteli.

-ap

Vierailija
124/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vinkit on, jättäkää jankkaajat omaan arvoonsa niin eivät kauaa jaksa. Eriasia on rakentavasti keskustella ja ohjata, kuin vängätä ja painostaa.

-ap

Vierailija
125/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen illalla oli nälkä. Ja nyt kun olen töissä, ajatukset takkuaa ja käyn jotenkin hitaalla. Epäilen että nämä ovat hiilareiden ja muun ylensyönnin vieroitusoireita. En ole vielä käynyt uudestaan vaa'alla, ajattelin että kerta viikkoon on hyvä. Syön nyt pienen välipalan ja 12 maissa on lounas. Menen n. 500kcal vajeella. Olo on nyt jo kevyempi :)

96

Vaje on väärin laskettu kun kalorikulutus perustuu RASVATTOMAAN PAINOON,joka teillä on paljon pienempi kuin luulette.Ilman riittävää proteiinia teillä on sama jojoilu-farssi joka vuosi.

Kerropas lisää tästä. Ihan noviisina laskin nettilaskurilla kulutukseni, ja vähäisellä liikunnalla määritettynä se on noin 1500 kcal. Jos otan tähän 500 kcal:n vajeen, niin päästään 1000 kcal:iin/vrk. Sinäkö olet sitä mieltä että tuo on liikaa? Miten pienillä määrillä pitäisi mennä, että laihtuu?

-eri

No siis kun naiset laihduttavat olemattomalla proteiinilla,kuihtunut lihasmassa vähentää lepokulutusta entisestään.Sitten kun lasketaan kaloritarvetta,se oikea tarve on pienempi kuin luullaan.Ylivoimaisesti paras laihdutus olisi painoharjoittelu ja runsasproteiininen mutta kohtuuvähäkalorinen dieetti.Yleensä proteiinia ei syödä tarpeeksi,siitä tulee vain vuosittainen jojo-laihdutus.

Mitkä naiset? Mitä tiedät minun ruokavaliostani tai liikunnastani, en siitä mitään maninnut? Väitätkö, että proteiineja voi syödä mielin määrin, ja silti laihtuu (tai että ei ainakaan liho)? Tai että (lähes) koko energiatarpeensa pitää/voi täyttää pelkillä protiineilla ja silti säilyy terveenä? 1500 kcal ei ole kovin paljon. Mikä määrä siitä pitäisi olla proteiinesita peräisin? Jos tuokin on yläkanttiin laskettu, niin lähelle tuhatta ehkä mennään todellisessa kulutuksessa - mitenkäs sitten?

Toivoisin, ettet tulisi tänneKIN jauhamaan tuota sukupuolten vastakkainasettelua ja naisvihaasi. Nyt en enää vastaa näihin "naiset sitä naiset tätä" -viesteihin, ja toivon etteivät muutkaan. Mitään oikeaa tarkoitusta opastaa tai auttaa näillä ei näemmä ole.

Palstanaiset ei syö tarpeeksi proteiinia,sitten pidetään vuoden välein laihdutuskuuria.Ei se onnistu pelkällä salaatinlehdellä,hyviä neuvoja pidetään kiusaamisena.

Sellaista ihmistä kuin "palstanaiset" ei ole olemassa. Mene jonnekin muualle leikkimään mielikuvitusystäväsi kanssa.

Vierailija
126/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96

-eri

Kulutustasi et pysty millään mittareilla laskemaan.

Niinkö? Miten sitten voi tietää, minkä verran voi syödä lihomatta ja minkä verran pitää syödä että laihtuu? Toki empiirisillä havainnoilla, mutta onhan se melkoista arpapeliä, jos ei edes mitään suuntia voi laskea...

Ei sitä voikaan tietää muuten kuin kokeilemalla.

Ihan summassa vaan kokeilemaan? Ja sillä sitten välttyy jojoilulta? Aikamoista.

Älä viitsi tyhmäksi heittäytyä :)

Vierailija
127/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi uskoa hyviä neuvoja eikä yrittää kerran vuodessa turhaan laihtua.

Vierailija
128/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96

-eri

Sellaista ihmistä kuin "palstanaiset" ei ole olemassa. Mene jonnekin muualle leikkimään mielikuvitusystäväsi kanssa.

Näkyy olevan.Ihmetellään miksi en laihdu syömällä pelkkää salaattia 1000kcal päivässä.

Vierailija
129/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti lähti mulla liikkeelle tämä, kun tehtiin pieni reissu tuossa ja syömiset huoltismoskaa ja ravintolaillallisia. Mutta aika hyvin sain kuitenkin pidettyä määrät kurissa, vaikka laatu nyt sitten oli mitä oli.

Mulla on kompastuskivenä (ollut aina) aamupala, jota en vain opi syömään. Kahvilla tässä edelleen mennään, kun ei lomalla työpaikkalounaskaan pakota lihapatojen ääreen. Jotain proteiinipitoista varmaan pitää kohta laatia, jotta ei sitten aloitettuaan syö enempää kuin tarvitsee.

Ihan ekana pitäisi varmaan tehdä jotain tälle ateriarytmille. Aamulla ei ruoka millään maistu, ja senkin olen huomannut että silloin kun väkisin jotain aamulla syön, on koko päivän ihan hirveä nälkä. Mistä tuokin nyt sitten johtuu...

16

Vierailija
130/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti lähti mulla liikkeelle tämä, kun tehtiin pieni reissu tuossa ja syömiset huoltismoskaa ja ravintolaillallisia. Mutta aika hyvin sain kuitenkin pidettyä määrät kurissa, vaikka laatu nyt sitten oli mitä oli.

Mulla on kompastuskivenä (ollut aina) aamupala, jota en vain opi syömään. Kahvilla tässä edelleen mennään, kun ei lomalla työpaikkalounaskaan pakota lihapatojen ääreen. Jotain proteiinipitoista varmaan pitää kohta laatia, jotta ei sitten aloitettuaan syö enempää kuin tarvitsee.

Ihan ekana pitäisi varmaan tehdä jotain tälle ateriarytmille. Aamulla ei ruoka millään maistu, ja senkin olen huomannut että silloin kun väkisin jotain aamulla syön, on koko päivän ihan hirveä nälkä. Mistä tuokin nyt sitten johtuu...

16

Miksi haluat syödä aamiaista jos se ei sinulle luonnostaan sovi?

Minä olen samanlainen, korkeintaan jonkin hedelmän kykenen syömään pitkin hampain ja iltapäivästä vatsa huutaa.

127

Vierailija
131/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu on täällä alkanut hyvin, kävin salilla ja nyt on hyvä mieli. Illalla vielä koiran kanssa pieni juoksulenkki. Ennen salia söin banaanin, kotiin päästyä kasvissosekeittoa ja kaksi keitettyä kananmunaa. Illalla voisi tehdä lehtikaalista ja vihannesten jämistä salaatin, paahdettuja kikherneitä kylkeen.

Joku mainitsi alkoholin ja sen kerryttämät kilot ja huonontuneen unen, täytyy myöntää että itsellänikin olisi tässä peiliin katsomisen paikka. En ole suurkuluttaja mutta viikottain tulee silti käytettyä, ja huomaan että se vaikuttaa olotilaan, toisin kuin päälle parikymppisenä... Korkki on nyt kiinni määrittelemättömän ajan, kovin vaikeaa se ei kuitenkaan ole vaikka saunakaljaa saattaakin tehdä mieli.

127

Vierailija
132/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään kestää, että kehon saa ketoosiin? Ajattelin aloittaa laihduttamisen sen avulla, koska minulla on todella paljon ylimääräistä (170cm/105kg).

Vierailija
133/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16

Älä syö sitä aamiaista, johan huomasit, että se lisää nälkää. Kyllä omaa kehoa kannattaa kuunnella.

Vierailija
134/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16

Miksi haluat syödä aamiaista jos se ei sinulle luonnostaan sovi?

Minä olen samanlainen, korkeintaan jonkin hedelmän kykenen syömään pitkin hampain ja iltapäivästä vatsa huutaa.

127

Niin no enhän minä haluakaan. :D Joka tuutista vain tungetaan, että aamiainen on päivän tärkein ateria ja että säännöllinen ateriarytmi on kaiken a ja o.

Toisaalta koko aiemman elämäni olen pysynyt hoikkana ja terveenä tällä tyylillä, joten ehkä se ei olekaan se aamupalan puute vaan liika syöminen sitten illemmalla. Ruuan laadussa ei yleensä ottaen ole isompaa vikaa, makrot lienevät kuta kuinkin kunnossa.

Vierailija
135/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa uusille ketjuun! Mun mielestä jokainen saa laihduttaa omalla tavallaan, mutta on hyvä myös kuunnella vinkkejä.

Mä jouduin "olosuhteiden pakosta" hesburgeriin perheen kanssa. Mutta ei haitannut, sillä otin lämmin kana salaatin jossa ei ollut muuta epäterveellistä kun se aika pienehkö friteerattu pala kanaa. Otin balsamico-neitsytoliiviöljy kastikkeeksi ja siemeniä krutonkien sijaan. Kyllä tuoksui muiden purilaiset taivaallisilta mutta kyllä se salaattikin menetteli.

-ap

Miksi kiusaat itseäsi hesessä jollain salaatilla? Jos perheesi tulevaisuudessa pakottaa sinut heseen, kannattaa ottaa mieluummin jokin normaalikokoinen hampurilainen (esim. Ruishamppari), niissä on jotain 500-600kcal, ja sen hampparin kaveriksi porkkanat ja kivennäisvesi. Tällöin kalorit ei nouse sinne 1000kcal paikkeille eikä tule ähkyä tai huonoa omaatuntoa etkä myöskään menetä makukokemuksia. Ei hampurilaisaterian tarvitse aina tarkoittaa hampparia ranuilla ja limsalla. Jos käyn hesessä pelkällä lounaalla, en herkuttelemassa, teen aina näin. Hampurilainen on kuitenkin vain pohjimmiltaan överi täyteleipä.

Vierailija
136/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Miksi kiusaat itseäsi hesessä jollain salaatilla? Jos perheesi tulevaisuudessa pakottaa sinut heseen, kannattaa ottaa mieluummin jokin normaalikokoinen hampurilainen (esim. Ruishamppari), niissä on jotain 500-600kcal, ja sen hampparin kaveriksi porkkanat ja kivennäisvesi. Tällöin kalorit ei nouse sinne 1000kcal paikkeille eikä tule ähkyä tai huonoa omaatuntoa etkä myöskään menetä makukokemuksia. Ei hampurilaisaterian tarvitse aina tarkoittaa hampparia ranuilla ja limsalla. Jos käyn hesessä pelkällä lounaalla, en herkuttelemassa, teen aina näin. Hampurilainen on kuitenkin vain pohjimmiltaan överi täyteleipä.

Koska en halunnut hampparia vaan halusin pysyä salaattilinjalla. Olen 3päivää vasta ollut dieetillä, ei ole vielä herkkupäiväaika. Hampparit yms on ollut mulle tosi kova himon kohde joten koin että onnistuin hyvin kun valitsin salaatin.

-ap

Vierailija
137/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ymmärtää, että kaikki laihduttajat eivät ole jojoilijoita.

Vierailija
138/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun laihduttajat kyllä ovat sellaisia, että laihduttavat joka vuosi aina uudestaan. Eikä se tarkoita, että yleensä laihduttajat ovat sellaisia.

Laihdutus kun tehdään salaateilla ja vähillä kaloreilla, niin jojoilu on varmaa.

Vierailija
139/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun laihduttajat kyllä ovat sellaisia, että laihduttavat joka vuosi aina uudestaan. Eikä se tarkoita, että yleensä laihduttajat ovat sellaisia.

Laihdutus kun tehdään salaateilla ja vähillä kaloreilla, niin jojoilu on varmaa.

Jutta ja muut julkisuuden puoskarit ovat saaneet aikaan sen, että harva ottaa asioista itse selvää vaan luottaa jonkun julkkiksen (maksulliseen)dieettiohjelmaan ja sitten taas jojoillaan. 

http://milkainnamaaria.bellablogit.fi/2014/10/totuus-nettivalmennuksist…

Vierailija
140/667 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on useampi ensikertalainen, ainakin yksi joka laihdutti viime vuonna ja nyt jatkaa, ainakin yksi joka laihdutti vuosia sitten ja on pysynyt painossaan...

Kannattaisiko sinun testauttaa lukutaitosi, jos olet jotenkin ymmrtänyt, että kaikki vain jojoilevat?

Itse olen ensikertalainen. TIEDÄN, että minulla makrot ovat kunnossa ja ravintoaineiden saanti balanssissa. Ihan terveydenhuoltoalan ammattilainen on tämän todennut. Ongelma on niinkin proosallinen kuin liika enegian saanti suhteessa kulutukseen. Ei muodikasta tai mediaseksikästä mutta totta.

Ylenpalttinen proteiinin tankkaaminen ei muuten ihan tutkitusti ole terveellistä, vaikka te protsku-uskovaiset kuinka niin väittäisitte. Päivittäkää tietonne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä