2019 Painonpudotusketju?
Oisko muita lähtemään mukaan? Pään aukojat voivat häipyä ennen kun saapuvatkaan. :)
Itsellä tavoite että tänä vuonna 15-25kg. Sitten olisin tyytyväinen painooni. Nyt mitat 163/86. eli reilusti on extraa. Painoa pudotan kuntosalilla, lenkkeilyn lisäämisellä ja ruokaremontilla! Ruokailussa kiinnitän eniten huomiota annoskokoihin, kasvisten lisäämiseen, puhtaampien ainesosien käyttöön.
Kommentit (667)
Luojan kiitos on perjantai 😁
Antibioottikuuri päällä ja onneksi saa koko viikonlopun vaan levätä. Ruokahalua ei ole yhtään eikä mitään tee mieli, joten helppo pysyä erossa herkuista. Kyllä ihan tuntuu oudolta kun ei ole mitään perjantaimässyä(tai pulloa) edes hommattuna, kun se on niin pitkään ollut tapana. Yritän kuitenkin syödä ohjeiden mukaan vaikkei maistukaan enkä kyllä lounaalla saanut alas koko annosta mitä olin ottanut mukaan. Vähän harmittaa se ettei pääse jumppaamaan mutta sille ei nyt vaan voi mitään.
Onnea ap ja muut että pudotus lähtenyt noin hyvin käyntiin! Itse aamulla vähän mietin että oliko virhe että päätin olla käymättä vaaalla lainkaan, ehkä minäkin olen laihtunut vaikka 800g 😂 Se kun ei näy vielä pitkään aikaan missään niin ei ole mitään konkreettista todistetta onnistumisesta. Mutta kun en halua tietää kuinka hirveästi painan niin en halunnut punnita itseäni, ja lisäksi tiedän että jossain vaiheessa se vaaka kääntyy mua vastaan. Aiemmin minulla oli tapana punnita itseni joka aamu ja voi sitä vetutuksen määrää kun se joskus näyttikin vaikka puoli kiloa enemmän kuin edellisenä päivänä vaikka en ollut mässäillyt mitään. Ihmiskeho on jännä välillä!
Ja huom, tämä siis silloin 10 vuotta ja 10kg sitten kun oli muka katastrofi jos paino alkoi kutosella 😆
Matami
Kävin tänään kuntosalilla pitkästä aikaa ja heti tuli ryhdikkäämpi olo. Yllätyksekseni jopa maastavetopaikalla oli tilaa! Söin lihaa, hapankaalia ja erilaisia kasviksia tujauksella hapankermaa hyvällä ruokahalulla päivälliseksi. Tällä viikolla pitäisi vielä keksiä lounaita töihin. Ongelmani on, että kyllästyn helposti omiin ruokiini. Lounasravintola joka päivä ei sovi budjettiin enkä halua syödä sellaisia määriä makaronia ja perunaa kuin ne annokset sisältävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tämäkin ketju mene pilalle jonkun yhden asian jankkaajan takia.
Kannattaisi uskoa hyviä neuvoja eikä yrittää kerran vuodessa turhaan laihtua.
Kannattaisi ymmärtää, että kaikki laihduttajat eivät ole jojoilijoita.
Tämän ketjun laihduttajat kyllä ovat sellaisia, että laihduttavat joka vuosi aina uudestaan. Eikä se tarkoita, että yleensä laihduttajat ovat sellaisia.
Laihdutus kun tehdään salaateilla ja vähillä kaloreilla, niin jojoilu on varmaa.
Tässä ketjussa on useampi ensikertalainen, ainakin yksi joka laihdutti viime vuonna ja nyt jatkaa, ainakin yksi joka laihdutti vuosia sitten ja on pysynyt painossaan...
Kannattaisiko sinun testauttaa lukutaitosi, jos olet jotenkin ymmrtänyt, että kaikki vain jojoilevat?
Itse olen ensikertalainen. TIEDÄN, että minulla makrot ovat kunnossa ja ravintoaineiden saanti balanssissa. Ihan terveydenhuoltoalan ammattilainen on tämän todennut. Ongelma on niinkin proosallinen kuin liika enegian saanti suhteessa kulutukseen. Ei muodikasta tai mediaseksikästä mutta totta.
Ylenpalttinen proteiinin tankkaaminen ei muuten ihan tutkitusti ole terveellistä, vaikka te protsku-uskovaiset kuinka niin väittäisitte. Päivittäkää tietonne.
Siis syöt ulkopuolisen laatiman systeemin mukaan, et oman kehosi mukaan? Ja jos et laihdu, niin et syömisissä nää vikaa.
Liika proteiini muuten haittaa laihdutusta, tiesitkö sen? Ja tiedätkö miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen osallistuja jos tekisi päätöksen ettei noille huutelijoille kommentoida mitään niin varmaan kyllästyivät kiusaamiseen parissa päivässä 🤔
Muistutus..
Muistutus siitäkö, että neuvoja ei pidä noteerata, vaan jatkaa tyhmänä sitä, mikä ei johda hyvään lopputulokseen??
Nää laihdutusketjut on aina yhtä hauskoja. Toisaalta jopa surullisia. Porukka yrittää laihduttaa salaatilla ja vähillä kaloreilla ja kun joku vähän yrittää kertoa, ettei se onnistu noin, niin haukutaan kiusaajaksi. Sama kaava aina :)
Täällä nainen 39v. 158/62. Olen siis juuri lihavuusrajalla hilkulla. Olen suuren osan elämästäni ollut alipainoinen, joten syöminen on keskittynyt lähinnä energiatiheisiin ruokiin ja aina valinnut rasvaisimmat vaihtoehdot kaikesta.
Nyt olen viime aikoina lihonut niin etteivät housut mahdu vyötäröltä kiinni. Syynä tähän varmaan on, että korvaan aterioita suklaalla ja muilla nameilla. Istun kännykällä netissä ja napostelen jotain välillä. Päivässä voi mennä puolikin suklaalevyä tms. Ei jaksa keskittyä oikeiden aterioiden syömiseen.
Toivon, että syömällä kunnon aterioita, paino palautuisi vähän alemmas. Ja ehkä vähän liikuntaa lisää. Motiivina mahtua ihkuihin farkkuihin, joita on useita.
Poppynen kirjoitti:
Täällä nainen 39v. 158/62. Olen siis juuri lihavuusrajalla hilkulla. Olen suuren osan elämästäni ollut alipainoinen, joten syöminen on keskittynyt lähinnä energiatiheisiin ruokiin ja aina valinnut rasvaisimmat vaihtoehdot kaikesta.
Nyt olen viime aikoina lihonut niin etteivät housut mahdu vyötäröltä kiinni. Syynä tähän varmaan on, että korvaan aterioita suklaalla ja muilla nameilla. Istun kännykällä netissä ja napostelen jotain välillä. Päivässä voi mennä puolikin suklaalevyä tms. Ei jaksa keskittyä oikeiden aterioiden syömiseen.
Toivon, että syömällä kunnon aterioita, paino palautuisi vähän alemmas. Ja ehkä vähän liikuntaa lisää. Motiivina mahtua ihkuihin farkkuihin, joita on useita.
Aiotko tehdä asialle jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tämäkin ketju mene pilalle jonkun yhden asian jankkaajan takia.
Kannattaisi uskoa hyviä neuvoja eikä yrittää kerran vuodessa turhaan laihtua.
Kannattaisi ymmärtää, että kaikki laihduttajat eivät ole jojoilijoita.
Tämän ketjun laihduttajat kyllä ovat sellaisia, että laihduttavat joka vuosi aina uudestaan. Eikä se tarkoita, että yleensä laihduttajat ovat sellaisia.
Laihdutus kun tehdään salaateilla ja vähillä kaloreilla, niin jojoilu on varmaa.
Tässä ketjussa on useampi ensikertalainen, ainakin yksi joka laihdutti viime vuonna ja nyt jatkaa, ainakin yksi joka laihdutti vuosia sitten ja on pysynyt painossaan...
Kannattaisiko sinun testauttaa lukutaitosi, jos olet jotenkin ymmrtänyt, että kaikki vain jojoilevat?
Itse olen ensikertalainen. TIEDÄN, että minulla makrot ovat kunnossa ja ravintoaineiden saanti balanssissa. Ihan terveydenhuoltoalan ammattilainen on tämän todennut. Ongelma on niinkin proosallinen kuin liika enegian saanti suhteessa kulutukseen. Ei muodikasta tai mediaseksikästä mutta totta.
Ylenpalttinen proteiinin tankkaaminen ei muuten ihan tutkitusti ole terveellistä, vaikka te protsku-uskovaiset kuinka niin väittäisitte. Päivittäkää tietonne.
Ei ole suositeltu ylenpalttista proteiinimäärää vaan riittävää sellaista ja jopa treeniä rasvan eikä lihasten hävittämiseen.Ai niin tämähän on "kiusaamista".
Suosittelen erittäin lämpimästi tutustumaan youtubessa sellaisen miehen kun Jason Fung. Hän on nefrologi (erikoislääkäri munuaisasioissa) ja hän osaa erittäin hyvin selittää laihduttaisen järjettömyyttä nykyisillä suosituksilla. Vähentämällä kaloreita hidastaa aineenvaihduntaansa ja pitämällä insuliinitasot korkealla koko ajan syömällä usein ei pysty polttamaan rasvaa.
Itse olen ketogeenisella ruokavaliolla ja pätkäpaastolla 8kk aikana laihtunut 28kg. Vuorokaudessa paastoan 19h ja sitten 5h aikana syön kaksi isoa ateriaa missä on runsaasti rasvaa ja hyvin niukasti hiilihydraattia, proteiinia maltilla. Ei ole nälkä, verensokeritaso on normaali (aikaisemmin korkea), ei väsytä oikeastaan koskaan, en ole ollut kertaakaan kipeänä eli flunssassa ja yleensä kaikki pöpöt tarttuu minuun. Verenpaine ja kolesteroliarvot on hyviä. Olen tyytyväinen päätökseeni muuttaa elämäntapaani tällaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Nää laihdutusketjut on aina yhtä hauskoja. Toisaalta jopa surullisia. Porukka yrittää laihduttaa salaatilla ja vähillä kaloreilla ja kun joku vähän yrittää kertoa, ettei se onnistu noin, niin haukutaan kiusaajaksi. Sama kaava aina :)
tää on muuten totta
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen erittäin lämpimästi tutustumaan youtubessa sellaisen miehen kun Jason Fung. Hän on nefrologi (erikoislääkäri munuaisasioissa) ja hän osaa erittäin hyvin selittää laihduttaisen järjettömyyttä nykyisillä suosituksilla. Vähentämällä kaloreita hidastaa aineenvaihduntaansa ja pitämällä insuliinitasot korkealla koko ajan syömällä usein ei pysty polttamaan rasvaa.
Itse olen ketogeenisella ruokavaliolla ja pätkäpaastolla 8kk aikana laihtunut 28kg. Vuorokaudessa paastoan 19h ja sitten 5h aikana syön kaksi isoa ateriaa missä on runsaasti rasvaa ja hyvin niukasti hiilihydraattia, proteiinia maltilla. Ei ole nälkä, verensokeritaso on normaali (aikaisemmin korkea), ei väsytä oikeastaan koskaan, en ole ollut kertaakaan kipeänä eli flunssassa ja yleensä kaikki pöpöt tarttuu minuun. Verenpaine ja kolesteroliarvot on hyviä. Olen tyytyväinen päätökseeni muuttaa elämäntapaani tällaiseksi.
Tämähän ei sovi näille rasvapelkoisille salaatinsyöjille, jotka laihduttaa joka vuosi :D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen osallistuja jos tekisi päätöksen ettei noille huutelijoille kommentoida mitään niin varmaan kyllästyivät kiusaamiseen parissa päivässä 🤔
Muistutus..
Eli hyvin hyllyy myös tulevina vuosina...
Jos ei diabetes pysäytä pumppua.
Miten sujuu porukka? :)
Täällä neljäs päivä jatkui hyvin, ei repsahduksia. Illallisella söin todella ruokasan munakkaan tonnikalalla+kasviksilla. Pinaatista tullut ihan mun lemppari "lisuke" kaikissa aterioissa. Smoothieenkin tungin sitä kourallisen nyt iltapalalla.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä neljäs päivä jatkui hyvin, ei repsahduksia. Illallisella söin todella ruokasan munakkaan tonnikalalla+kasviksilla. Pinaatista tullut ihan mun lemppari "lisuke" kaikissa aterioissa. Smoothieenkin tungin sitä kourallisen nyt iltapalalla.
-ap
Ihan hyvin sujuu. Söin vain tomaattia ja appelsiinia näin illalla.
Eihän sun tonnarisi ollut rasvassa?
Vierailija kirjoitti:
-ap
Hyvin 😁 Minä tykkään myös laittaa munakasta, se on niin helppo ja nopea pyöräyttää ruoaksi. Uunissa tehtynä menee enemmän aikaa mutta hyvää tulee siitäkin.
Tuota pinaattia en oikein ole oppinut käyttämään, joskus ostin sitä pussillisen pakasteena mutta en oikein keksinyt mitä siitä tekis.. mulle uusi tuttavuus on lehtikaali, jota on kiva tunkea mm. jauheliharisottoon ja smoothieihin.
Matami
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Hyvin 😁 Minä tykkään myös laittaa munakasta, se on niin helppo ja nopea pyöräyttää ruoaksi. Uunissa tehtynä menee enemmän aikaa mutta hyvää tulee siitäkin.
Tuota pinaattia en oikein ole oppinut käyttämään, joskus ostin sitä pussillisen pakasteena mutta en oikein keksinyt mitä siitä tekis.. mulle uusi tuttavuus on lehtikaali, jota on kiva tunkea mm. jauheliharisottoon ja smoothieihin.
Matami
Miten ihmeessä sä saat munakasta tehtyä uunissa? Sehän tehdään paistinpannussa hellalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Matami
Miten ihmeessä sä saat munakasta tehtyä uunissa? Sehän tehdään paistinpannussa hellalla.
No samat ainesosat mutta uunivuokaan.
Ed
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Matami
No samat ainesosat mutta uunivuokaan.
Ed
Ei se sitten ole munakas, vaan joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ihan hyvin sujuu. Söin vain tomaattia ja appelsiinia näin illalla.
Eihän sun tonnarisi ollut rasvassa?
Appelsiinit on kyllä munkin lemppareita, nyt ovat hyvässä alessakin.
Kyllä mun tonnikala oli rasvassa, pirkan tonnikalan paloja auringonkukkaöljyssä. En oikeen pidä niistä vetisistä, enkä varsinkaan hiutaleista. Lisäksi tuo on ihan kohtuullisen hyvää rasvaa nautittavaksi. :)
-ap
Muistutus..