2019 Painonpudotusketju?
Oisko muita lähtemään mukaan? Pään aukojat voivat häipyä ennen kun saapuvatkaan. :)
Itsellä tavoite että tänä vuonna 15-25kg. Sitten olisin tyytyväinen painooni. Nyt mitat 163/86. eli reilusti on extraa. Painoa pudotan kuntosalilla, lenkkeilyn lisäämisellä ja ruokaremontilla! Ruokailussa kiinnitän eniten huomiota annoskokoihin, kasvisten lisäämiseen, puhtaampien ainesosien käyttöön.
Kommentit (667)
Nyt on viimeisen viikon ajan paino junnannut samassa...lasken yhä kaloreita enkä mielestäni ole lipsunut syömisissä. Paino 85 kg ja 1200-1400 kaloria syön päivässä. Liikuntaakin olen nyt harrastanut monta kertaa viikossa. Huh, tekee melkein mieli luovuttaa. Kun ponnistelee niin kovasti, mutta mitään ei tapahdu :(
Vierailija kirjoitti:
Nyt on viimeisen viikon ajan paino junnannut samassa...lasken yhä kaloreita enkä mielestäni ole lipsunut syömisissä. Paino 85 kg ja 1200-1400 kaloria syön päivässä. Liikuntaakin olen nyt harrastanut monta kertaa viikossa. Huh, tekee melkein mieli luovuttaa. Kun ponnistelee niin kovasti, mutta mitään ei tapahdu :(
Energiankulutus pienenee kun keho kevenee,etenkin menetetty lihas vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että paino ei putoa tasaisesti. Kroppa pitää välillä taukoa.
Toinen juttu, että ehkä "ponnistelet" liikaa. Vaikuttaa vähän jo sairaalloiselta painontarkkailulta. Relaa vähän, stressaantunut mieli haittaa painonhallintaa.
Iltalehdessä oli vasta juttu naisesta jonka paino oli lähtenyt laskuun vasta 4kk laihdutuksen jälkeen.. Voisin hyvin kuvitella olevani samanlainen, keho pitää kynsin hampain kiinni näistä kiloista. Mut periksi ei anneta!
Pulla
Ei kannata käydä vaa'alla liian usein, korkeintaan kerran viikossa tai mieluummin harvemmin.
Täällä sitä edelleen taaplataan. Ei mitään uutta kerrottavaa mutta pakottava tarve kuitenkin kommentoida jotain 😆 Kolmas viikko tosiaan käynnissä ja hyvin on sujunut, vähän ehkä ihmetyttää itseäkin että on näin helppoa. Ehkä olikin hyvä että sairastin pari ekaa viikkoa? Siinä kurjuudessa meni ohi ne sokerin vieroitusoireet, ruokahalu oli kadoksissa ja väkisin sai pupeltaa alas ravinto-ohjelman mukaiset annokset niin ei sitten ollut mitään mielitekojakaan.
Vaa'alla en ole käynyt enkä ainakaan toistaiseksi käykään. Mullahan ei ole edes aloituspaino tiedossa, ei tuntunut oleelliselta infolta. Läskiä on, näkee sen ilman puntariakin 😁 Oma tunne on että oisin vähän laihtunut ja vaatteet tuntuvat hiukan löysemmältä. Tämä on huomattavasti mukavampaa, koska jos tietäisin painon niin sitten ahdistuisin just tuosta että jos se jonain päivänä näyttääkin enemmän kuin aiemmin vaikka ois tehnyt kaiken niin kuin pitääkin niin se vituttaa ja kun tarpeeksi vituttaa niin mulla on suuri riski lyödä kaikki läskiksi. Siis ihan kirjaimellisesti. Nämä viimeiset kilot tulivat just siksi kun katsoin peilistä itseäni tai totesin että on jälleen yhdet housut jääneen liian pieniksi, niin reaktio oli sitten syödä vähän suklaata siihen vitutukseen. Eikö kuulosta tosi järkevältä ratkaisulta 😂
No, tässä nyt tehdään muutoksia tuohon. Kiitos kun sain avautua!
Matami
Jumihuomenta.
Muita joilla vatsa jumittaa? Mulla leivän pois jättäminen tekee tämän aina: mikään ei liiku ☹️. Mitäpä kevyttä kuitulähdettä suosittelisitte leivän tilalle?
Täällä tuli iso repsahdus eilen mutta olen nyt rehellinen teille.. 😁 Eli pizzat syötiin eilen... Nyt on toivoton olo, että miten tänään syöminen taas menee.. Vaa'alle en uskalla mennä kun pelkään että paino ei ole tippunut grammaakaan. Liikuntaa olen harrastanut aktiivisesti joka päivä onneksi.
-ap
Reilu kaksi viikkoa laihdutusta ja jo alkaa porukkaa repsahtelemaan ja kärsimään ummetuksesta.
Olisiko teillä ihan oikeasti aihetta korjailla jotain niissä syömisissä?
Tämä ei ole mitään veetuilua, kunhan totesin. Tsemppiä kuitenkin teille!
Kivan kevyt olo kun ei turvota. Ja se paino sitten nytkähti vähän alas, vuoden alusta lähtenyt 2,6kg.
Mulla toimii ummetukseen päivittäin vajaa rkl pellavansiemeniä puurossa, smoothiessa tai muuten vaan kuumassa vedessä liotettuna. Jos niitä vähän murskaa, se tietenkin on parempi. Valmista rouhetta en uskalla ostaa sen jonkun myrkyn (syanidi?) vuoksi.
96
Tasan kaksi viikkoa takana 21dayFixillä ja hyvin kulkee. En ole varmasti elämässäni skaan syönyt yhtä tasapainoisesti ja terveellisesti. Paino pudonnut 1kg/viikko. Nyt vaivaa flunssa ja treenit piti eilisestä alkaen jättää väliin. Tulossa on yksi iltama ystävien kanssa, jolloin en pysty ruokavaliota täysin noudattamaan (skumppa!) mutta täytyy kompensoida toisena päivänä hieman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, mammat aloittaa TAAS laihiksen :D:D
Mitäs sitten? Eikö ole parempi yrittää, vaikka sitten kerta toisensa jälkeen, kuin luovuttaa kokonaan? Kyllä, jotkut on yrittänyt useita kertoja onnistumatta, mutta silti aina jaksavat uudestaan yrittää. Joku kerta se on se kerta kun on kaikki palikat rakennettu oikein, ja laihdutus onnistuukin.
Jaa,se yritys johtaa vain entistä nopeampaan lihomiseen takaisin jos tehdään väärin.
Vierailija kirjoitti:
Jumihuomenta.
Muita joilla vatsa jumittaa? Mulla leivän pois jättäminen tekee tämän aina: mikään ei liiku ☹️. Mitäpä kevyttä kuitulähdettä suosittelisitte leivän tilalle?
Pellavansiemeniä, Fructolaxia, Vsibliniä, leseitä tai sitten joku apteekin lääke pahimpaan jumitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumihuomenta.
Pellavansiemeniä, Fructolaxia, Vsibliniä, leseitä tai sitten joku apteekin lääke pahimpaan jumitukseen.
Liikaa kuitua ja liian vähän vettä saa putken tukkoon.
Paino putosi 3 kg viikossa fitfarmia soveltaen. Tätä edelsi ihan hillitön herkkujen mässäily.
Suurin osa pudonneista kiloista saattaa olla nesteitä, mutta mitä väliä, 3 kg nestettä painaa yhtä paljon kuin 3 kg läskiä.
Ei kannata tosiaan liian usein käydä vaa'alla. Sen verran usein, että tiedät suunnan olevan alas päin. Mulla itselläni esim. rankan lihaskuntotreenin jälkeen paino nousee moneksi päiväksi. Sekin vaikuttaa, mikä aika on kuusta...
Kuulostaa todella hurjalle monen teidän pudotustahti! Itse tosiaan pudotin koko vuoden 2018 aikana 8-10kg... Vielä olisi pudotettavaa 13kg tavoitepainoon. Pitäisi vähän kiriä tahtia ennen kesää, mutta pelottaa säästöliekille joutuminen ja sen jälkeiset lipsahdukset. Musta tuntuu, että olen enemmän tai vähemmän "laihduttanut" teinistä saakka, ja saanut sillä kehoni aivan sekaisin. Ihan tosissaan välillä tuntuu, etten muka söisi "lähes mitään" ja paino silti vain nousee tai junnaa :(
Tällä viikolla olen syönyt muun muassa tofua, raejuustoa, salaattia, keitettyjä munia ja muutaman mehevän veriappelsiinin. Iltakävelyjä olen tehnyt ja kotona kyykännyt ja punnertanut. Salille lähden heti, kun saan rahaa... Vähän liikkumista rajoittaa tuo jatkuvasti lisääntyvä lumi ja jalkapöydän parantuva murtuma, jonka kanssa saa varoa.
-Lyydi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumihuomenta.
Visiblin on hyvä apu moneen vatsavaivaan. Sehän auttaa sekä kovaan että löysään vatsaan.
Mutta parashan olisi löytää jokin ruoka-aine, joka sopisi säännölliseksi osaksi ruokavaliota. Tätä mietin itsekin vielä, kun olen aiemmin saanut kuidut lähinnä ruisleivästä. Yritän nyt vältellä leivän syöntiä, koska niitä on liian "helppo" syödä vaikka aamupalaksi, jolloin proteiinien ja vihannesten osuus jää pienemmäksi. Aamuiksi olen opetellut tekemään tuorepuuroja, mitä kannattaa kokeilla, jos viljat eivät ole kokonaan pannassa. Tuorepuuroon saa käytettyä vaikka mitä! Esim. Pilttejä, kaurahiutaleita, leseitä, jogurtteja, rahkoja, hedelmiä, siemeniä, raejuustoa, kananmunan valkuaista jne... Pitää vaan muistaa sekoitella sopiva annos jo illalla valmiiksi jääkaappiin.
Mikähän siinä onkin, että kun saa salitreenin ja syömisen kuntoon niin flunssa iskee.... nyt oltu 3 päivää sängyn pohjalla, lapsi ja mies kipeänä nyt ja saa nähä miten pitkään kestää, yleensä harrastan maratoniflunssia (3-6 vko) kun kuume ei ikinä nouse. Mies ja lapsi pääsevät yleensä vajaan viikon sairastuksella. Tänään kävin tarpomassa hangessa kauppaan kun mies oli niin kipeä ettei jaksanut lähteä vaikka sen piti käydä jo eilen... paino noussut nyt vähän kun on ayöty enemmän ja liikuttu vähemmän. Syönyt olen enemmän että olen jaksanut tajuissani illan leikkiä lapsen kanssa ja saanut kouluhommia hoidettua. Maanantaina olisi sitte töitä, pitänee katsoa mikä on olo silloin...
Heli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumihuomenta.
Visiblin on hyvä apu moneen vatsavaivaan. Sehän auttaa sekä kovaan että löysään vatsaan.
Mutta parashan olisi löytää jokin ruoka-aine, joka sopisi säännölliseksi osaksi ruokavaliota. Tätä mietin itsekin vielä, kun olen aiemmin saanut kuidut lähinnä ruisleivästä. Yritän nyt vältellä leivän syöntiä, koska niitä on liian "helppo" syödä vaikka aamupalaksi, jolloin proteiinien ja vihannesten osuus jää pienemmäksi. Aamuiksi olen opetellut tekemään tuorepuuroja, mitä kannattaa kokeilla, jos viljat eivät ole kokonaan pannassa. Tuorepuuroon saa käytettyä vaikka mitä! Esim. Pilttejä, kaurahiutaleita, leseitä, jogurtteja, rahkoja, hedelmiä, siemeniä, raejuustoa, kananmunan valkuaista jne... Pitää vaan muistaa sekoitella sopiva annos jo illalla valmiiksi jääkaappiin.
Miksi kananmunista vain valkuaiset? Keltuaisissa ne ravinteet ja rasvat on, näyttää noista muista aineista ne puuttuvan.
Tietääkö kukaan miekenkiintoisia liikunta-ja terveysaiheisia blogeja? Mielellään sellaisia, joissa ei paasata jatkuvasti jostain gluteenittomuudesta tai superfoodeista. Treenijuttujenkaan ei tarvitsisi olla mitään bikini fitnesiin valmistautumista...