2019 Painonpudotusketju?
Oisko muita lähtemään mukaan? Pään aukojat voivat häipyä ennen kun saapuvatkaan. :)
Itsellä tavoite että tänä vuonna 15-25kg. Sitten olisin tyytyväinen painooni. Nyt mitat 163/86. eli reilusti on extraa. Painoa pudotan kuntosalilla, lenkkeilyn lisäämisellä ja ruokaremontilla! Ruokailussa kiinnitän eniten huomiota annoskokoihin, kasvisten lisäämiseen, puhtaampien ainesosien käyttöön.
Kommentit (667)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisko tämä proteiiniuskovainen sitten ihan sellaisen esimerkkilistan vaikka viikoksi, kuinka meidän kuolevaisten tulisi proteiinia hänen mielestään nauttiman? Tai jos ei siihen kykene niin kertoisiko edes vaikka sen, että paljonko meidän tulisi kiskoa protskua per kilo?
Selasin merkintöjäni ja olen saanut päivässä 80-110g tätä prot.uskovaisen somaa elämäneliksiiriä.
96
Tajuatko että kaikki proteiini ei ole samanarvoista? Esim. väärin yhdistetyt kasviproteiinilähteet eivät riitä.Sen voin luvata että liian vähällä proteiinilla laihtuminen jää hyvin lyhytaikaiseksi.
Et sit kuitenkaan saanut tehtyä meille pyydettyä esimerkkilistaa.
Etkä avannut sitä, kuinka käytännössä proteiineja yhdistetään väärin.
Etkä sitäkään kuinka ne yhdistetään oikein.
Et taida osata kertoa, ehkäpä ei tietotaito sulla vaan riitä.
Eläinproteiini arvokkaampaa.Kasviproteiini käy jos yhdistetään oikeat kasviryhmät esim. palkokasvit ja viljaproteiini.Se VÄÄRIN yhdistetty on esim. ruukkusalaatti ja tomaatit.Kypsentäminen parantaa proteiinin hyväksikäyttöä.Kannattaisi kyllä treenata lihaksia,se polttaa parhaiten rasvaa jos dieetti on oikea eikä tarvitse treenata läheskään joka päivä.
Ja mikä tässä nyt oli sellaista, mitä vähänkään asiaa tutkinut ei olisi tiennyt?
Monille vaan näyttää riittävän kalorilaskut ja sitten syödään pelkkää heinää.Parin vuoden päästä painetaan enemmän kuin lähtötilanteessa.
Lasken kaloreita ja vertailen energiamääriä, koska minulla ei ole harmainta aavistustakaan, minkä verran energiaa kertyy mistäkin raaka-aineesta. Koskaan aiemmin kun en ole laihduttanut (tiedoksi sinulle tämä).
Suurena ihmeenä olen havainnut, että viljat sisältävät aivan hirveästi energiaa. Kaurapuuro on oikea energiapommi ilman hiventäkään proteiinia, joten olen vaihtanut sen paistettuun kananmunaa. Jne. Joten jos sinulla verenpaine nousee kalorien laskemisesta, niin kannattaisiko poistua ketjusta. Meille keventäjille se on ihan relevanttia puuhaa.
Ei nyt ihan noinkaan.
40g kaurahiutaleita (Eli annos puuroa) sisältää 150 kcal eli ei mikään kaloripommi ja on siinä 5.6g proteiiniakin. Toki lisää tarvitaan, mutta väärin sanoa ettei olisi hiventäkään proteiinia.
Ja monet lisää sitä proteiinia kaurapuuroon raejuustolla, itse en tykkää ko. sekoituksesta joten en käytä mutta Jutan ym. dieeteissä tuota + marjoja pidetään hyvänä aamupalana.
Täytyy muistaa että Jutta ei ole mikään terveys tai ravintoammattilainen joten Jutan juttuihin kannattaa suhtautua pienellä varauksella.
Raejuustoa parempi on kaurapuuro maitorahkalla ja marjasoseella. Tulee mukavan pehmeä ja täyteläinen rakenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisko tämä proteiiniuskovainen sitten ihan sellaisen esimerkkilistan vaikka viikoksi, kuinka meidän kuolevaisten tulisi proteiinia hänen mielestään nauttiman? Tai jos ei siihen kykene niin kertoisiko edes vaikka sen, että paljonko meidän tulisi kiskoa protskua per kilo?
Selasin merkintöjäni ja olen saanut päivässä 80-110g tätä prot.uskovaisen somaa elämäneliksiiriä.
96
Tajuatko että kaikki proteiini ei ole samanarvoista? Esim. väärin yhdistetyt kasviproteiinilähteet eivät riitä.Sen voin luvata että liian vähällä proteiinilla laihtuminen jää hyvin lyhytaikaiseksi.
Et sit kuitenkaan saanut tehtyä meille pyydettyä esimerkkilistaa.
Etkä avannut sitä, kuinka käytännössä proteiineja yhdistetään väärin.
Etkä sitäkään kuinka ne yhdistetään oikein.
Et taida osata kertoa, ehkäpä ei tietotaito sulla vaan riitä.
Eläinproteiini arvokkaampaa.Kasviproteiini käy jos yhdistetään oikeat kasviryhmät esim. palkokasvit ja viljaproteiini.Se VÄÄRIN yhdistetty on esim. ruukkusalaatti ja tomaatit.Kypsentäminen parantaa proteiinin hyväksikäyttöä.Kannattaisi kyllä treenata lihaksia,se polttaa parhaiten rasvaa jos dieetti on oikea eikä tarvitse treenata läheskään joka päivä.
Ja mikä tässä nyt oli sellaista, mitä vähänkään asiaa tutkinut ei olisi tiennyt?
Monille vaan näyttää riittävän kalorilaskut ja sitten syödään pelkkää heinää.Parin vuoden päästä painetaan enemmän kuin lähtötilanteessa.
Lasken kaloreita ja vertailen energiamääriä, koska minulla ei ole harmainta aavistustakaan, minkä verran energiaa kertyy mistäkin raaka-aineesta. Koskaan aiemmin kun en ole laihduttanut (tiedoksi sinulle tämä).
Suurena ihmeenä olen havainnut, että viljat sisältävät aivan hirveästi energiaa. Kaurapuuro on oikea energiapommi ilman hiventäkään proteiinia, joten olen vaihtanut sen paistettuun kananmunaa. Jne. Joten jos sinulla verenpaine nousee kalorien laskemisesta, niin kannattaisiko poistua ketjusta. Meille keventäjille se on ihan relevanttia puuhaa.
Ei nyt ihan noinkaan.
40g kaurahiutaleita (Eli annos puuroa) sisältää 150 kcal eli ei mikään kaloripommi ja on siinä 5.6g proteiiniakin. Toki lisää tarvitaan, mutta väärin sanoa ettei olisi hiventäkään proteiinia.
Ja monet lisää sitä proteiinia kaurapuuroon raejuustolla, itse en tykkää ko. sekoituksesta joten en käytä mutta Jutan ym. dieeteissä tuota + marjoja pidetään hyvänä aamupalana.
Täytyy muistaa että Jutta ei ole mikään terveys tai ravintoammattilainen joten Jutan juttuihin kannattaa suhtautua pienellä varauksella.
Raejuustoa parempi on kaurapuuro maitorahkalla ja marjasoseella. Tulee mukavan pehmeä ja täyteläinen rakenne.
Mä syön kaurapuuron voisilmällä ja mustikoilla ja syön lisäksi keitetyn kananmunan.
Mullakin lähti eilen vähän lapasesta, söin valkosuklaata ja mutakakkua. 😅 en uskaltanur aamulla käydä puntarilla, mutta tänään on taas linja pitänyt. Onneksi kaikki ei kaadu yhteen tai kahteenkaan herkutteluun kun oitää vaan huolen ettei ole jatkuvaa.
Heli
Vierailija kirjoitti:
Mullakin lähti eilen vähän lapasesta, söin valkosuklaata ja mutakakkua. 😅 en uskaltanur aamulla käydä puntarilla, mutta tänään on taas linja pitänyt. Onneksi kaikki ei kaadu yhteen tai kahteenkaan herkutteluun kun oitää vaan huolen ettei ole jatkuvaa.
Heli
Liian iso kerta-annos sokeria varastoituu suoraan rasvaksi.
Pieni repsahdus täälläkin eilen. Kevyt työpäivä ja liikaa ruokaa. Tänään askeleita koossa 11 000, mieli on hyvä, ruokavalio ja -rytmi tuntuu toimivalta. Tosin nyt iltapäivällä oli samaan aikaan nälkä ja tosi täysinäinen olo, mistähän se voisi johtua?
Kiva kun täältä löytyy tukea projektiin :)
Luumuhillo
Luumuhillo, minulla ollut myös tuota nälkä&täysi yhdistelmää. Oletan että ei ole oikeasti nälkä vaan aivojen tuottama vaatimus saada sokeria mihin se on tottunut.
Heli
Minä täällä ihan ihmeissäni kun menkat alkoi eikä ole yhtään tehnyt mieli suklaata 😁 Yleensä jo pari päivää aiemmin iskee se suklaanhimo. Sitten hoksasin, että en ole käyttänyt mitään makeaa koko tämän 2 viikon aikana, en siis makeutusaineitakaan. Ennen aina oli jotain Pepsi Maxia tai proteiinipatukkaa "herkkuna" mutta nyt en ole syönyt/juonut noita ollenkaan. Aina oon ollut eri mieltä kun on sanottu, että makean (myös keinotekoisen) syöminen ruokkii sitä makeanhimoa, kun aina se Pepsi Maxi tölkki sen kuitenkin taltutti. Mutta tosiaan vain hetkeksi, viimeistään seuraavana päivänä tekikin sitten jo uudestaan mieli. Ehkä tässä on tosiaan joku yhteys, täytyy ihan seurata nyt tätä asiaa 😁
Matami
Jes, tänään oikein kunnon lenkki, melkein 9 km! Nyt saa jo vähän syödäkin, kun on tullut kulutusta normaalia enemmän. Edelleen vain kipuilen niiden proteiinien kanssa, tiukassa ovat kun en maitotuotteita voi käyttää. 😓
Mutta kaiken kaikkiaan hyvin on mennyt, nälkää en ole nöhnyt ja liikuntaa olen lisännyt. Hiljalleen tämä etenee, mutta niin oli tarkoituskin, ettei mitään isoa repäisyä vaan pienin askelin...
Rinkeli
Vierailija kirjoitti:
Syökö kukaan täällä maapähkinävoita esim. Aamupalalla?
MInä olen syksyn ja talven aikana alkanut lisätä maapähkinävoita ja hunajaa puuron "silmäksi" useimpina aamuina. Tykkään maapähkinävoista hurjasti, ja mielestäni se on aika asiallista ravintoakin, kunhan valitsee sellaista, missä ei ole mitään ylimääräistä. Pelkkä puuro marjoilla olisi aika kevyt aamuruoka, kun olen tehnyt ruokaremonttia ja en tankkaa illalla mitenkaan överisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä tule mitään, söin suklaalevyn ja ison pizzan ja jäätelöä 😭😰 En edes kehtaa allekirjoittaa tätä viestiä.
Ei mitään hätiä :) Olisko sulla mahdollisuutta miettiä niitä syömisiäsi sellaiseksi, että tällaisia repsahduksia tule? Syötkö liian vähän, liian rasvatonta ja kaloritonta ruokaa? Turha alkaa surkutella, vaan pohtia voiko asiaan vaikuttaa. Tsemppiä!
kiitos tsempeistä. Paino oli pudonnut eilisestä, ihme kyllä. Sain siitä voimaa ja tänään on ollut hyvä päivä. Tsemppiä myös teille muille 😊
Mulla on painoa puoli kiloa enemmän kuin pari päivää sitten :( liikuin kyllä eilen yli tunnin 60-80% sykkeellä ja nyt on ainakin vatsalihakset kipeät. Saattaa päivän mittaan kipeytyä joku muukin paikka. Yleensä lihasjumit ei tule mulle heti aamusta. Reidet oli jo valmiiksi vähän tukossa kun aloitin treenin. Ruokatavoitteessa pysynyt, ei retkahduksia.
Olis kiva saada tätä painoa pois, niin pääsisin taas juoksemaan. Lenkkeilin ennen lihomista jonkun verran. Mutta näillä kilolla ei tosiaan juosta. Jalat rasittuu valtavasti.
96
Vierailija kirjoitti:
Mulla on painoa puoli kiloa enemmän kuin pari päivää sitten :( liikuin kyllä eilen yli tunnin 60-80% sykkeellä ja nyt on ainakin vatsalihakset kipeät. Saattaa päivän mittaan kipeytyä joku muukin paikka. Yleensä lihasjumit ei tule mulle heti aamusta. Reidet oli jo valmiiksi vähän tukossa kun aloitin treenin. Ruokatavoitteessa pysynyt, ei retkahduksia.
Olis kiva saada tätä painoa pois, niin pääsisin taas juoksemaan. Lenkkeilin ennen lihomista jonkun verran. Mutta näillä kilolla ei tosiaan juosta. Jalat rasittuu valtavasti.
96
Ei kannata joka päivä mittailla tai ainakaan lukemista huolestua, jos ei syömiset ole karanneet käsistä. Itsekin olen huomannut että paino voi heittelehtiä kilonkin verran ihan lyhyelläkin aikavälillä.
Jos viikon - parin aikajänteellä saldo kuitenkin näyttää laskusuuntaiselta, kaikki on kunnossa. Todennäköisesti sulla keho nyt jostain syystä kerää nestettä (kertyykö sitä lihaksiin, jos on treenannut maitohapoille?)
Kyllä se siitä taas lähtee laskemaan! 🙂
Yhden päivän painovaihtelut ei kyllä kerro mitään lihomisesta tai laihtumisesta.Neste,suoliston täyttöaste jne.
Huomenta kaikki! Kävin maanantaina vaa'alla ensimmäisen kerran laihdutusprojektin aloittamisen (1.1) jälkeen, ja tasan 2 kiloa oli lähtenyt. Olisin odottanut vähän enemmän, mutta tuo taitaa kuitenkin olla ihan hyvä tahti näin alkuun. Nyt varmaan aion alkaa punnita itseni n. viikon välein, en jaksa kyl joka päivä.
Repsahduksia ei ole ihme kyllä tullut. Eilen oli kova paikka kun tuli vieraita ja kahvin kanssa laitettiin tarjolle mutakakkua ja muffinseja. Läpsäsin itseäni henkisesti käsille jos alkoi tehdä mieli hamuta herkkuja. Yksi vieraista oli kans sokerittomalla dieetillä, ja me syötiin kahvin kanssa sitten riisikakkuja ja oltiin onnellisia!
Tein muuten eilen niin hyvää kaalikeittoa ettei tosikaan, laitoin porkkanat, kaalit, sipulit, (vähäsuolaiset ja gluteenittomat) liemikuutiot ja tomaattimurskan, chiliä, ja vielä palvikinkkusuikaleita, ja ne kinkut oli kyl piste ii:n päälle, antoi todella makua keitolle. Tänään ei tarvi miettiä mitä ihmettä söis.
Joku kysy että onko perheet tukemassa laihdutusta. Kyl meillä on mies ihan juonessa mukana, lähtee kävelylle aina jos kysyy, ja yrittää itsekin syödä kevyemmin. Lukioikäinen poika syö kuin hevonen (eikä pahemmin taida huomata äitiraukan laihdutusponnisteluja, mutta ei tarvitsekaan).
Tsemppiä kaikille loppuviikkoon!
Daisy
Täällä sujuu yllättävän hyvin, ihan ihmetyttää että näinkö helppoa tämä olikin? Lopetin tietoisesti välipalat ja syön nyt kolme kertaa päivässä. Käyn päivittäin rennolla kävelyllä. Melkein 3kg on jo pudonnut, mikä on minulle iso lukema kun ottaa huomioon ettei paino ole kuin jumittanut paikallaan tai noussut kuluneen vuoden ajan.
Mipe
Daisy Duckfacebook kirjoitti:
Huomenta kaikki! Kävin maanantaina vaa'alla ensimmäisen kerran laihdutusprojektin aloittamisen (1.1) jälkeen, ja tasan 2 kiloa oli lähtenyt. Olisin odottanut vähän enemmän, mutta tuo taitaa kuitenkin olla ihan hyvä tahti näin alkuun. Nyt varmaan aion alkaa punnita itseni n. viikon välein, en jaksa kyl joka päivä.
Repsahduksia ei ole ihme kyllä tullut. Eilen oli kova paikka kun tuli vieraita ja kahvin kanssa laitettiin tarjolle mutakakkua ja muffinseja. Läpsäsin itseäni henkisesti käsille jos alkoi tehdä mieli hamuta herkkuja. Yksi vieraista oli kans sokerittomalla dieetillä, ja me syötiin kahvin kanssa sitten riisikakkuja ja oltiin onnellisia!
Tein muuten eilen niin hyvää kaalikeittoa ettei tosikaan, laitoin porkkanat, kaalit, sipulit, (vähäsuolaiset ja gluteenittomat) liemikuutiot ja tomaattimurskan, chiliä, ja vielä palvikinkkusuikaleita, ja ne kinkut oli kyl piste ii:n päälle, antoi todella makua keitolle. Tänään ei tarvi miettiä mitä ihmettä söis.
Joku kysy että onko perheet tukemassa laihdutusta. Kyl meillä on mies ihan juonessa mukana, lähtee kävelylle aina jos kysyy, ja yrittää itsekin syödä kevyemmin. Lukioikäinen poika syö kuin hevonen (eikä pahemmin taida huomata äitiraukan laihdutusponnisteluja, mutta ei tarvitsekaan).
Tsemppiä kaikille loppuviikkoon!
Daisy
Se kilon viikkotahti on hyvä jos pysyt ilman repsahduksia.Mitä pitemmälle dieetti jatkuu sen nopeammin rasvan palaminen edistyy.Ensimmäiset päivät puretaan lihaksia energiaksi.Tosin pitkään jatkunut vakiokalorimäärä voi saada kehon säästöliekkiin,toistaiseksi näin kannattaa jatkaa.
Nyt olen laihtunut 1.9 kg. Verensokeri oli aamulla normaali ja melkein itkin ilosta. :D Vyötärö on kaventunut myös hieman. Herkut ei enää houkuttele juurikaan, vaikka niitä kaapeissa on muulla perheellä. Tiedän, että oma terveys menee hetkellisen huuman ohitse. Lauantaina aion silti herkutella ehkä pienellä karkkipussilla jos haluan, koska teen kuitenkin ”vain” elämäntapamuutosta enkä kieltäydy täysin kaikesta. En muutenkaan ole tämän muutoksen jälkeen vältellyt liiallisesti sokeria, se ei toimi minulla. Tietenkin muutos entiseen on huomattava.
Minun perheeni ei ole tukemassa tätä laihdutusta. Heidän mielestään en ole lihava. Mutta olotila ja veriarvot kertoo kuitenkin toista. En aio antaa sen vaikuttaa, ensimmäistä kertaa mulla on sellainen olo, että mä onnistun.
Shepherd kirjoitti:
Nyt olen laihtunut 1.9 kg. Verensokeri oli aamulla normaali ja melkein itkin ilosta. :D Vyötärö on kaventunut myös hieman. Herkut ei enää houkuttele juurikaan, vaikka niitä kaapeissa on muulla perheellä. Tiedän, että oma terveys menee hetkellisen huuman ohitse. Lauantaina aion silti herkutella ehkä pienellä karkkipussilla jos haluan, koska teen kuitenkin ”vain” elämäntapamuutosta enkä kieltäydy täysin kaikesta. En muutenkaan ole tämän muutoksen jälkeen vältellyt liiallisesti sokeria, se ei toimi minulla. Tietenkin muutos entiseen on huomattava.
Minun perheeni ei ole tukemassa tätä laihdutusta. Heidän mielestään en ole lihava. Mutta olotila ja veriarvot kertoo kuitenkin toista. En aio antaa sen vaikuttaa, ensimmäistä kertaa mulla on sellainen olo, että mä onnistun.
Todellinen rasvaprosentti sen kertoo eikä ulkonäkö.
Olen laihtunut nyt 1.1kg sunnuntaista. Nesteitä varmaan suurin osa, mutta olen kyllä liikkunut ja katsonut mitä syön. Pitkä matka on edessä, mutta motivaatio on huipussaan.