Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa yksikin hyvä syy miksi menisin töihin?

Vierailija
30.12.2018 |

Jos kerrotte tarpeeksi hyvän syyn voin ehkä harkita töiden hakemista.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen työnvälttelyasenne on minusta lisääntynyt, kun älykötkin, esim. Juha Hurme, ovat liputtaneet palkkatyön vastaisuuttaan. Eivätkö tuollaiset julkkisten lausunnot ole vastuuttomia?

Vierailija
122/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, provo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan maailmankuva on hyvin rajoittunut. Jossain 11-13 vuotiaan tasolla. Ajattelee oman itsensä kautta yhteiskuntaa, ei sen rakentavana osana.

Toivottavasti jaksaa tosiaan käydä peruskoulunsa loppuun ja saa ammatin sitten isona itselleen.

Vierailija
124/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan syy ei mennä töihin

paska palkat

eu

kokoomus

persut

sjwnatsit

feministit

keskusta

ja kannabis on laiton

Vierailija
125/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt työtön, mutta haluaisin töihin siksi, etten olisi valvonnan alaisena. Se on minulle kaikkein tärkein syy.  Olen tehnyt hyvinkin pienellä palkalla töitä hakematta etuuksia, jotka minulle kuuluisivat, koska en halua tehdä selvityksiä viranomaisille tuloistani ja menoistani. 

Ap, en lukenut koko ketjua, mutta näin, että tuolla aiemmin kirjoitit (ellei se ollut joku muu), että sinusta on kiva elää muiden rahoilla ihan vain siksi, että se saattaa ärsyttää muita. Minä tavallaan ymmärrän tuon, varsinkin aktiivimallin takia (inhoan sitä). Kysyn silti, että eikö sinulle merkitsisi mitään se, että olisit valvonnan ulkopuolella? 

Vierailija
126/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lopetin työt 3 vuotta sitten. En jaksa ilkeyttä, työpaikkakiusaamisen katsomista, epäeettistä toimintaa ja jatkuvaa stressiä turhasta, huono palkka, ei kiitosta.

Olen kohta 30v ja minunlaisia yleistymässä!! Pelottaa toki mitä käy jos kaikki lopettavat työnelämän!

Minulla on ratkaisu mutta ihmiset mieöummin sotiivat.

Kunnioitetaan toisiaamme elämä, kukaan ei saisi rikastua kansan kustannuksella.

Vierailija
127/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan maailmankuva on hyvin rajoittunut. Jossain 11-13 vuotiaan tasolla. Ajattelee oman itsensä kautta yhteiskuntaa, ei sen rakentavana osana.

Minä taas ajattelen, että yhteiskunta on ihmistä varten, eikä päinvastoin. 

Vierailija
128/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vielä uudestaan, koska et vastannut! Miten pyöritämme tätä yhteiskuntaa, jos alamme kaikki ajatella, kuten sinä? Kenellä on oikeus olla loinen? Onko sinulle ok, jos me kaikki muutkin jäämme työttömiksi, koska ei "huvita"? Kuka maksaa sun kelarahat sen jälkeen? Sinunlaistesi takia tekee mieli äänestää kokoomusta. Ajatteletko koskaan niitä ihmisiä, jotka eivät vammansa vuoksi pysty käymään töissä? Rinnastatko itsesi heihin?

Pahoittelen, että en vastannut sinulle aiemmin.

Eihän se yhteiskunta siinä vaiheessa pyörisi jos kaikki ajattelisi kuten minä, ainakaan samalla tavalla kuin nyt. Jos kaikki ajattelisi kuten minä, olisi maailma erilainen paikka. Todella vaikea vastata tuohon mitään järkevää.

Jos yritit jotenkin syyllistää minua, kun en kanna korteani kekoon epäonnistuit. Kyllä yhteiskunta pyörii, vaikka minä en osallistu siihen. Ihan jo kommentteja lukemalla monille työ on itseisarvo ja statuskysymys ja siitä saa rahaa. Joku sanoi tutkimuksesta, että valtaosa suomalaisista jatkaisi työskentelyä, vaikka voittaisivat lotossa.

Muista, että kokoomuksen silmissä olet samaa pas*asakkia minun kanssa, vaikka käyt töissä. Jos et ole rikas ei sun kannata äänestää kokoomusta. Toki oma päätös, mutta sahaat omaa oksaasi enemmän kuin minun.

No et tietenkään keksi mitään järkevää vastausta, koska sellaista ei ole. Pidät kiinni oikeudestasi olla hyödytön, muiden elätettävä. Kenellä mielestäsi on se oikeus? Kaikilla? Kehitysvammaisilla? Sairailla?

Totta kai yhteiskunta pyörii, koska kaikki eivät onneksi ole yhtä itsekkäitä, kuin sinä. Monilla ihmisillä on omatunto ja ymmärrys omasta tehtävästään tässä maailmassa. Sinulla ei valitettavasti ole, ja sinuna en jakaisi tätä ideologiaa vauva-palstalla, sillä se, jos mikä, on oman oksan sahaamista.

Suomessa kuka tahansa voi jättäytyä pois töistä muiden elätettäväksi, siksi en ymmärrä miksi pitää kysyä jotain "oikeudesta" siihen.

Puhut itsekkyydestä kuin se olisi pahakin juttu. Kaikki ovat itsekkäitä. Tuskin sinäkään tekisit töitä ilman palkkaa? Tosi itsekästä hei vaatia palkkaa töistä! Puhut yhteiskunnan pyörimisestä siihen malliin kuin se olisi ihmisten hyvyydestä/epäitsekkyydesrä kiinni. Ei ole, se pyörii vain siksi, koska ihmisille maksetaan siitä. Kukaan ei tee mitään ilmaisiksi, rahalla tämä yhteiskunta pyörii.

Lisää kaltaisiasi niin loppuu se fyrkka niiltäkin jotka sen todella tarvitsisivat mutta ethän sinä mitään ymmärrä

Sinä tässä et ymmärrä. Työttömiä tulee olemaan aina. Ottaako noin koville, jos joku on mielellään työtön? Pelle.

Työttömiä kyllä, koska täystyöllisyys on mahdottomuus, eikä muutenkaan tavoiteltava tila. Se mitä ei tulevaisuudessa tule enää olemaan ovat ideologisesti työttömät, loiset ja laiskottelijat. Heidät tullaan ajamaan aktiivisuutta vaativiin toimenpiteisiin, normaaleihin työaikoihin, joista korvaukseksi saat pitää nykyisen työttömyyskorvauksesi. Työkykyinen ei tule siis jatkossa enää istumaan sohvallaan tehden mitä haluaa, vaan hänet laitetaan tekemään hommia korvaustensa eteen.

Kyllä me osaamme saikuttaa aina kun tarvitsee vältellä velvoitteita tai sanktioita. Tyhmäkö olet, kun et edes tiedä lomailun perusasioita? Kukaan ei pysty pakottamaan sairauslomalaista minnekään tai viemään rahoja. Ahistaako? Pelle.

Vierailija
129/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raukka, et ymmärrä mitä saat takaisin töissä olevana. Itsekunnioitus, oma-arvo. Hohhoijjaa, kyllä näitä iilimatoja löytyy aika paljon. Mielenterveysongelman omaavat ihmiset ovat erikseen...mutta jos ole terve.. Mikäli et käy töissä, miksi kenenkään pitäisi sinun ylläpitoa maksaa?

Ap sanoi ettei itsekunnioitus ole tärkeä tai ettei saa sitä töistä eikä haittaa olla taakkana muille. Joku narsisti varmasti

Vierailija
130/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vielä uudestaan, koska et vastannut! Miten pyöritämme tätä yhteiskuntaa, jos alamme kaikki ajatella, kuten sinä?

Mutta pitääkö yhteiskunnan olla juuri tällainen? Sinä olet itsekäs, kun vaadit ap:ta ja kaltaisiaan töihin, jotta sinä saat pitää elintasosi. 

Vierailija
131/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä ap! Suomessa on työvoimapula ja sinä vaan laiskottelet! Meilläkin tarvitaan työntekijöitä mutta ei työttömille kelpaa. Sitten meidät työssäolevat ajetaan loppuun, koska tekijöitä ei ole.

Vierailija
132/137 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet töihin kuten aikuisen ihmisen kuuluu

Vierailija
133/137 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä ei tulevaisuudessa tule enää olemaan ovat ideologisesti työttömät, loiset ja laiskottelijat. Heidät tullaan ajamaan aktiivisuutta vaativiin toimenpiteisiin, normaaleihin työaikoihin, joista korvaukseksi saat pitää nykyisen työttömyyskorvauksesi. Työkykyinen ei tule siis jatkossa enää istumaan sohvallaan tehden mitä haluaa, vaan hänet laitetaan tekemään hommia korvaustensa eteen.

Eikö sinua pitäisi ärsyttää ja ehkä jopa pelottaa enemmän se, että ihmiset jotka haluavat töitä, eivät sellaista saa? Oikeasti, eikö se ole suurempi ongelma? Vai oletko itsesuojelun vuoksi vetäytynyt kuoreen, jonka sisällä on helppo kuvitella, ettei tällaista todellisuutta ole olemassa? Onhan se ikävää myöntää, että työttömänä on paljonkin ihmisiä, joilla olisi annettavaa työmarkkinoille, mutta kun kaikille ei vaan enää riitä kunnollista palkkatyötä. 

Vierailija
134/137 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et edes pääsisi mihinkään töihin. Et vaan kelpaa työmarkkinoille ja vahvistat itseäsi täällä.

Vierailija
135/137 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
136/137 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekunnoitus

Vierailija
137/137 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki käy töissä sen yhden asian takia; Palkka. 

Hyvin, hyvin harva töissä jatkaa jos voittaa miljoonan lotossa. Monilla on töissä ihan kivaakin, mutta silti siellä käydään sen palkan takia. Monella on töissä ihan paskaa ja väkisin käyvät töissä koska tarvitsevat sen palkan.

Aina, kun asiaa on kyselty, suurin osa suomalaisista on sanonut jatkavansa töissö käymistä, vaikka saisi valtavan lottovoiton.

Minua ei enää töihin saisi jos rahapotti tulisi. Olisi varmaan muutakin tekemistä kuin se työ. Ihan huvittava ajatuskin, että kävisin sen jälkeen vielä töissä. Jotain vapaaehtoistyötä voisin ehkä tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi