Sanokaa yksikin hyvä syy miksi menisin töihin?
Jos kerrotte tarpeeksi hyvän syyn voin ehkä harkita töiden hakemista.
Kommentit (137)
/J/ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3243 kirjoitti:
Olet köyhä
Ei haittaa minua. En oikeastaan edes tarvitse paljoa rahaa. Kunhan on katto päänpäällä ja ruokaa jääkaapissa sekä toimiva netti, muuta en oikein kaipaa. Joskus pitää sijoittaa lenkkikenkiin, mutta niitä saa ihan hyviä alle satasella ja muuta liikunnallista harrastusta mulla ei ole.
Et tarvitse paljoa rahaa? Mistä sen vähäisenkin määrän hankit? Olet säälittävä sossupummi. Hir.tä itsesi, teet yhteiskunnalle palveluksen. Hylkiö, häpeä.
Ainiin, et jaksa.
Kylläpä tulee alhaisia kommentteja. Järkiä voi käyttää eikä huudella mitä sattuu vaikka nimettömänä voiki sanoa!
Ei hätää, kyllä se meidän rahoilla eläminen vielä loppuu. Sääli sitten niitä jotka tarvitsisivat aidosti tukea :)
Itse kysymykseen: sinusta ei ole mitään iloa tai hyötyä yhteiskunnalle, joten parempi ettet ole muiden tiellä työelämässä.
Ap teitkö tän keskustelun vain voidaksesi kiukutella etkä saadaksesi oikeasti järkeviä perusteluja?
Joka tapauksessa täällä onkin jo tullut hyviä vastauksia. Töissä käydään yleensä siksi, että siitä saadaan rahaa, voidaan tehdä hankintoja ja sillä kartutetaan myös omaa eläkettä. Työssäkäynti takaa itsenäisyyden ja taloudellisen riippumattomuuden. Työ tuo elämään rytmiä ja vakautta, pysyvyyttä. Se, että kelpaa johonkin työhön ja on hyvä jossain, kohottaa ihmisen itsetuntoa; voi olla ylpeä itsestään.
Työkaverit, itsensä toteuttaminen, haasteet, työssä kehittyminen, tunnustuksen saaminen ja uralla eteneminen ovat myös tärkeitä asioita monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat syyni olla töissä: mielekästä tekemistä, uteliaisuus uuteen, kivat työkaverit, kokee itsensä tarpeelliseksi ja tekee hyvää itsetunnolle, voi tehdä välillä jotain kivaa kuten matkustella ja harrastaa. Lastenkaan ei tarvitse elää puutteessa.
Se puoli vuotta minkä kävin töissä ei mulla ollut mitään hyvää syytä käydä siellä. Työ ei ollut mielekästä, siinä ei oppinut mitään uutta, työ"kaverit" oli syvältä, en kokenut itseäni tarpeelliseksi vaan tuntui kun minua olisi riistetty eikä tehnyt hyvää itdetunnolle, en tykkää matkustella tai harrastaa mitään mistä joutuu maksamaan. Ei ole lapsia.
Ja tuolla asenteella ei kyllä kannata lapsia edes harkita tekevänsä. Tiedätkö muuten miten lapsia tehdään?
Miksi yrität vaihtaa keskustelun aihetta? Joo ei ole lapsia eikä tule. Outoa teillä perheellisillä ihmisillä on tuo että luulette muidenkin haluavan lapsia. Jos sulla ei ole aloitukseen liittyvää sanomista ole sitten hiljaa.
Kappas vaan, meni oikein tunteisiin. Eikö seiso, oletko kiintiöho.mo? Les.bo? Onneksi et pysty saamaan lapsia, kaltaisiasi ei ole tarkoitettu lisääntymään. Kastraatiopakkolaki voimaan.
Sut pitäisi yksinkertaisesti ha.kata ja kunnolla.
Tästä kommentista päätellen sinulla meni tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
12 vuotta työttömänä ja töihin en mene :DDD kirjoitti:
Täällä työssä käyvät lammakset kirjottelee pää punaisena ja haukkuu luuseriksi. Ei paljon hetkauta tuo vihainen kirjoittelu :D
Onneksi sinun mielialalääkkeesi pitävät tunteesi kurissa. Muista että vain otetut lääkkeet tehoavat.
Menisit nyt sinne lämpöseen kylpyyn vähän viiltelemään itseäsi kun muissa ihmisissä aiheutat vaan vihantunteita.
Olet säälittävä, onneksi et elä tuota menoa pitkään.
Ehkä tuo pummi ymmärtää tukehtua omaan oksennukseensa
Mielenkiintoinen työ voi antaa paljon sisältöä elämään. Tai ehkäpä sen työn kautta pääsee tekemään jotain merkityksellistä - olemaan mukana jossain uudistuksessa tai työstää uusia teknologioita, tai auttaa toisia ihmisiä jollain tavalla. Näihin töihin pääseminen vaatii yleensä kunnollisen koulutuksen ja päämäärätietoisuutta. Jos ei ole valmis näkemään vaivaa, niin voi vain haaveilla työstä, joka on niin mielenkiintoista ja mukavaa, että sinne menee mielellään maanantaisin.
Sitten on kaikenlaisia hanttihommia, jotka ei niin hohdokkailta tunnu, mutta jotka pitää kuitenkin jonkun hoitaa. Niissäkin voi kokea olevansa tarpeellinen ja saa myös sen tunteen, että osallistuu tämän yhteiskunnan rakentamiseen eikä ole pelkästään taakkana muille.
Työttömänä kaikki päivät on samanlaisia. Työssäkäyvän vapaapäivä tuntuu erilaiselta, kun sen vastapainona on työ. Sama juttu lomien kanssa. Kun työtön menee perheensä kanssa ulkomaanlomalle, no onhan se ihan kivaa vaihtelua, mutta ei se tunnu samalla tavalla hohdokkaalta kuin silloin, kun on töissä ahkeroinut ja tienannut loman eteen ja pääsee reissuun.
Sitten jos on sen verran pääomatuloja että pärjäilee niillä ilman töitäkin, niin silloinhan voi jäädä töistä pois ja antaa se työpaikka jollekin, joka sitä kipeämmin tarvitsee. Mutta kyllä tuossakin tilanteessa ihminen kaipaa jotain muuta touhua kuin pelkkää huvittelua. Ei ihminen ole onnellinen, jos hän elää vain itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Ap teitkö tän keskustelun vain voidaksesi kiukutella etkä saadaksesi oikeasti järkeviä perusteluja?
Joka tapauksessa täällä onkin jo tullut hyviä vastauksia. Töissä käydään yleensä siksi, että siitä saadaan rahaa, voidaan tehdä hankintoja ja sillä kartutetaan myös omaa eläkettä. Työssäkäynti takaa itsenäisyyden ja taloudellisen riippumattomuuden. Työ tuo elämään rytmiä ja vakautta, pysyvyyttä. Se, että kelpaa johonkin työhön ja on hyvä jossain, kohottaa ihmisen itsetuntoa; voi olla ylpeä itsestään.
Työkaverit, itsensä toteuttaminen, haasteet, työssä kehittyminen, tunnustuksen saaminen ja uralla eteneminen ovat myös tärkeitä asioita monelle.
En tehnyt vaan kysyäkseni oikeasti hyvää syytä käydä töissä. Ja en ole kiukutellut missään vaiheessa. Minulle on moni sanonut täällä rumasti. Itse olen vastannut suorapuheisesti ja kertonut kyllä jos joku ehdotus ei ole minun mielestä hyvä syy käydä töissä. Nuo mitä luettelit ei ole minulle tärkeitä syitä käydä töissä. Ilmeisesti valtaosalle on, mutta ei minulle.
Kun menet töihin, et enää pelkää että joku varastaa sossupummin unelmaelämäsi.
Kas kun työssäkäyvä on henkisestikin terveempi kuin kyljestään ale-sohvaan juurtunut loinen.
Vierailija kirjoitti:
Kun menet töihin, et enää pelkää että joku varastaa sossupummin unelmaelämäsi.
Kas kun työssäkäyvä on henkisestikin terveempi kuin kyljestään ale-sohvaan juurtunut loinen.
>Kas kun työssäkäyvä on henkisestikin terveempi kuin kyljestään ale-sohvaan juurtunut loinen
>kirjottaa naama punaisena
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen työ voi antaa paljon sisältöä elämään. Tai ehkäpä sen työn kautta pääsee tekemään jotain merkityksellistä - olemaan mukana jossain uudistuksessa tai työstää uusia teknologioita, tai auttaa toisia ihmisiä jollain tavalla. Näihin töihin pääseminen vaatii yleensä kunnollisen koulutuksen ja päämäärätietoisuutta. Jos ei ole valmis näkemään vaivaa, niin voi vain haaveilla työstä, joka on niin mielenkiintoista ja mukavaa, että sinne menee mielellään maanantaisin.
Sitten on kaikenlaisia hanttihommia, jotka ei niin hohdokkailta tunnu, mutta jotka pitää kuitenkin jonkun hoitaa. Niissäkin voi kokea olevansa tarpeellinen ja saa myös sen tunteen, että osallistuu tämän yhteiskunnan rakentamiseen eikä ole pelkästään taakkana muille.
Työttömänä kaikki päivät on samanlaisia. Työssäkäyvän vapaapäivä tuntuu erilaiselta, kun sen vastapainona on työ. Sama juttu lomien kanssa. Kun työtön menee perheensä kanssa ulkomaanlomalle, no onhan se ihan kivaa vaihtelua, mutta ei se tunnu samalla tavalla hohdokkaalta kuin silloin, kun on töissä ahkeroinut ja tienannut loman eteen ja pääsee reissuun.
Sitten jos on sen verran pääomatuloja että pärjäilee niillä ilman töitäkin, niin silloinhan voi jäädä töistä pois ja antaa se työpaikka jollekin, joka sitä kipeämmin tarvitsee. Mutta kyllä tuossakin tilanteessa ihminen kaipaa jotain muuta touhua kuin pelkkää huvittelua. Ei ihminen ole onnellinen, jos hän elää vain itselleen.
Mulla on vaan amistutkinto. Ei kiinnosta kehittää uusia innovaatioita tai auttaa muita, en ole sen luontoinen ihminen. Hanttihommia olen tehnyt kesätöissä, harjoitteluissa ja valmistumisen jälkeen puoli vuotta. En saanut tunnetta, että osallistuisin yhteiskunnan rakentamiseen tai että olisin tarpeellinen. Taakkana olo ei haittaa. Jonkin verran olisi mukavaa saada vaihtelua päiviin, en tosin usko että työ on se mikä auttaa siihen. Viimeksi kun olin töissä, se oli aikalailla samantoistoa, ei tuonut päiviin uutta sisältöä mitä nyt työvuoro vaihtui aamusta yöhön jne.
Vierailija kirjoitti:
Ap on mielenvikainen.
Voisitko vähän perustella kiitos.
Kysyn ihan uteliaisuuttani että miten saat aikasi kulumaan. Eikö ole tylsää. Mitä teet päivisin.
Töissä käyminen kehittää älykkyyttä ja osaamista. Kyllähän ihminen on älyllisesti aika tyhmä, jos mitään ponnisteluita ei ole koskaan tehnyt. Mutta parempihan se pysyä kelaroposilla kotona, jos äly ei riitä minkäänlaiseen työelämään osallistumiseen. Minkäs sille voi...
Vierailija kirjoitti:
Kysyn ihan uteliaisuuttani että miten saat aikasi kulumaan. Eikö ole tylsää. Mitä teet päivisin.
Selaan nettiä, katon leffoja, luen, käyn kävelyllä, juon olutta, juon konjakkia, juon rommia, juon viskiä, syön pitsaa, syön kebabbia, itseopiskelen kirjastossa, juon olutta, postaan tänne palstalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on mielenvikainen.
Voisitko vähän perustella kiitos.
Henkisesti terve ihminen ei ole tuollainen itsekäs, moraaliton, hyväksi käyttävä ja sillä vielä ylpeilevä nihilisti.
Vai työ mielekästä.... pomot kyykyttää ja työ”kaverit” kiusaa toisensa ulos työpaikoilta. Voi kuinka ihanaa, not! Kiinnostaa yhtä paljon ku kilo paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selaan nettiä, katon leffoja, luen, käyn kävelyllä, juon olutta, juon konjakkia, juon rommia, juon viskiä, syön pitsaa, syön kebabbia, itseopiskelen kirjastossa, juon olutta, postaan tänne palstalle
Ok, mutta teetkö tuota ihan yksin. Onko sinulla kavereita, sukulaisia, joku johon voit tarvittaessa tukeutua.
Vierailija kirjoitti:
raha, kaverit, itsensä toteuttaminen, itsensä kehittäminen, statusarvon nouseminen
Rahaa saa ilmankin, työkaverit ei oikeita kavereita, itsensä kehittäminen ja toteuttaminen ei onnistu siivoojana eikä missään pas.kaduunissa, latojana/kokoajana.
Tais osua kipuhermoon? Ei se mitään kohta nukkumaan niin jaksat huomenna tienata minunkin elämiseni. :)