Sanokaa yksikin hyvä syy miksi menisin töihin?
Jos kerrotte tarpeeksi hyvän syyn voin ehkä harkita töiden hakemista.
Kommentit (137)
Oma itsekunnioitus. Voi itse elättää itsensä.
Jonkun pitää maksaa veroja että vihreät saa maksatettua unelmansa.
raha, kaverit, itsensä toteuttaminen, itsensä kehittäminen, statusarvon nouseminen
Elä hae, taiat olla menetetty tappaus jo muutenki.
Vierailija kirjoitti:
Elätät ihan itse itsesi kuten muutkin aikuiset ihmiset.
😂😂😂 Tuota noin, saan rahaa kelalta. Mun ei tarvitse elättää itseäni. Olenhan sentään työtön. Vaikka alkaisin etsiä töitä, ei se tarkoita että pääsen töihin ja voisin elättää itseni. Tuo ei siis kelpaa syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Oma itsekunnioitus. Voi itse elättää itsensä.
En tarvitse työtä itsekunnioitukseni takia.
Jos tarvitset lisää rahaa, haet. Jos et tarvitse, älä hae. Palkkatyö on yliarvostettua.
Kaikki käy töissä sen yhden asian takia; Palkka.
Hyvin, hyvin harva töissä jatkaa jos voittaa miljoonan lotossa. Monilla on töissä ihan kivaakin, mutta silti siellä käydään sen palkan takia. Monella on töissä ihan paskaa ja väkisin käyvät töissä koska tarvitsevat sen palkan.
Vierailija kirjoitti:
raha, kaverit, itsensä toteuttaminen, itsensä kehittäminen, statusarvon nouseminen
Mikään näistä ei ole mulle tärkeää.
Voit olla ylpeä itsestäsi. Oman onnesi seppä. Vaikka tienaat vähän, on se itse hankittua ja ei tarvitse elää muiden almujen varassa.
Kunnianhimoa täytyy olla.
Vierailija kirjoitti:
Elä hae, taiat olla menetetty tappaus jo muutenki.
Voi olla. Mulla olisi työelämää vielä 45-46 vuotta jäljellä. Ehkä on parempi, että en hae vaan otan rahani kelalta tukien muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki käy töissä sen yhden asian takia; Palkka.
Hyvin, hyvin harva töissä jatkaa jos voittaa miljoonan lotossa. Monilla on töissä ihan kivaakin, mutta silti siellä käydään sen palkan takia. Monella on töissä ihan paskaa ja väkisin käyvät töissä koska tarvitsevat sen palkan.
Aina, kun asiaa on kyselty, suurin osa suomalaisista on sanonut jatkavansa töissö käymistä, vaikka saisi valtavan lottovoiton.
Omat syyni olla töissä: mielekästä tekemistä, uteliaisuus uuteen, kivat työkaverit, kokee itsensä tarpeelliseksi ja tekee hyvää itsetunnolle, voi tehdä välillä jotain kivaa kuten matkustella ja harrastaa. Lastenkaan ei tarvitse elää puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitset lisää rahaa, haet. Jos et tarvitse, älä hae. Palkkatyö on yliarvostettua.
Olen osittain samaa mieltä. Jatkuvasti vaan ihmiset puhuu kuinka eivät voisi elää ilman työtä. Niinpä aloin itsekin miettiä pitäisikö etsiä työ. Punnitsen vaihtoehtoja, jotain hyvää sen työn pitäisi tuoda mun elämään jotta hakisin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Voit olla ylpeä itsestäsi. Oman onnesi seppä. Vaikka tienaat vähän, on se itse hankittua ja ei tarvitse elää muiden almujen varassa.
Kunnianhimoa täytyy olla.
En ole ap, mutta voin muistuttaa, että moni tekee töitä, joista ei ole mitään syytä olla ylpeä, ennemminkin niissä, syystäkin, menettää kaiken itsekunnioituksensa.
Luulen, että jatkaisin osa-aikatöissä, vaikka ei taloudellisesti olisi välttämätöntä. En olisi onnellinen ilman säännöllistä tekemistä tai itseni tarpeelliseksi tuntemista. Tai sitten alkaisin vapaaehtoistyöhön.
Koska tuet tulee pienemään, varsinkin niiltä, joiden ainoa rajoite on ettei käy töissä. Valitettavasti kaltaistesi takia myös ne, jotka aktiivisesti hakevat töitä, tulevat tästä kärsimään. Aktiivimalli on vain pieni alkusoitto.
Jaa a, mä olen ollut viikon äitiyslomalla ja jo tylsistynyt. Talokin siivottu ja karsittu sekä vauvan huone valmis. Mitäs sitä tekis seuraavat viikot..
Elätät ihan itse itsesi kuten muutkin aikuiset ihmiset.