Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistellaan menneitä: mikä tilanne ja siihen liittynyt taustalla soinut biisi on painunut ikuisiksi ajoiksi muistoihisi?

Vierailija
31.07.2024 |

Mulla on näitä ihan mielettömästi elämäni varrelta (olen nyt yli 40-vuotias).

Tietyt musiikkikappaleet yhä laukaisevat mussa vahvoja muistijälkiä tietystä hetkestä ja tilanteesta elämässäni, palaan kappaleen myötä yhtäkkiä siihen tiettyyn hetkeen jopa vuosikymmenten taakse. Siis noissa tilanteissa on aina soinut tietty musiikkikappale. Niiden yhdistelmä on jättänyt pysyvän ja erittäin elävän muistijäljen aivoihini.

Kerätään tähän ketjuun siis se tapahtuma, minkä ikäinen suunnilleen olit ja mikä biisi (bändi / laulaja ja kappaleen nimi).

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmennys, näitä biisejä on siis kymmeniä. Ei siis niin, että se sama biisi on ollut monissa eri tilanteissa. 

Eli ihan jokaiseen tapahtumaan on ihan oma biisinsä.

ap

Vierailija
2/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari todella vahvaa muistoa, mutta en kerro niistä yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muuten vaan. M57

Vierailija
4/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin joskus jossain edellisvuonna valmistuneiden juhlassa, ja baarissa jatkoilla soi Whiskey in the jar. Kun sen kuulen, palaan tuohon tilanteeseen (Alkio-opisto 08-09 anyone?). 

Vierailija
5/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
6/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Tapion Eläköön soi taustalla kun nuorimmainen lapseni syntyi. Sanatkin sopi jotenkin juuri siihen tilanteeseen

Vierailija
7/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eka kerran illua Pelle Miljoona lauloi taustalla Moottoritie on kuuma Ei ollut erottiin 4v myöhemmin

Vierailija
8/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seasons on the sun, kun olin hyvin nuori ja hyvin rakastunut ja oli helteinen kesä joskus 70 luvulla, oijjoi. 

Vierailija
9/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leif Lindemanista kertovaa poliisin tiedotetta lukiessa alkoi soida päässä Rainer Bollströmin  "Syttyy ja räjähtää".

Vierailija
10/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

J. Karjalaisen Tähtimlampun alla liittyy nuoruuteni romanttiseen suhteeseen 90-luvulla. Aina niin nostalginen olo, kun sen kuulee...

Vierailija
11/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

J. Karjalaisen Tähtimlampun alla liittyy nuoruuteni romanttiseen suhteeseen 90-luvulla. Aina niin nostalginen olo, kun sen kuulee...

Samoin. Oletkohan sinä mun nuoruuden rakas? :D

Vierailija
12/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shponglen Divine Moments of Truth, kun höyrystin DMT:tä

Vierailija
13/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan mikä biisi soi autonradiossa, kun ajoin kolarin. En muista biisin nimeä mutta aina kun se tulee, niin tulee ne kauhunhetket mieleen.

Vierailija
14/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut raiskattiin 11-vuotiaana. En ole sen jälkeen pystynyt kuuntelemaan Apulannan Teit meistä kauniin-biisiä.

N86

Vierailija
15/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut raiskattiin 11-vuotiaana. En ole sen jälkeen pystynyt kuuntelemaan Apulannan Teit meistä kauniin-biisiä.

N86

Huh. 

Vierailija
16/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Oletkohan sinä mun nuoruuden rakas? :D

Hakee popparit

Vierailija
17/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin väkivaltaisessa parisuhteessa parikymppisenä ysärillä. Kerran ajoin autoa, kuuntelin radiota ja sieltä tuli biisi "Luca". Biisi kertoo väkivaltaisessa suhteessa elävästä ihmisestä.

Vieläkin, kun tuo biisi tulee radiosta (harvoin), mieleeni palautuu tuo suhde ja kuinka onneton siinä olin.

Vierailija
18/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
19/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin väkivaltaisessa parisuhteessa parikymppisenä ysärillä. Kerran ajoin autoa, kuuntelin radiota ja sieltä tuli biisi "Luca". Biisi kertoo väkivaltaisessa suhteessa elävästä ihmisestä.

Vieläkin, kun tuo biisi tulee radiosta (harvoin), mieleeni palautuu tuo suhde ja kuinka onneton siinä olin.

Vierailija
20/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avicii ja muut artistit jotka soi jatkuvasti radiossa joskus 2010-2012 tienoilla palauttaa heti yökerhofiiliksen kehoon. Muistan hajut ja äänen, kun kävelee korkkareissa tahmeilla lattioilla, hajuvedet joita kaikki käytti, miltä ihmiset näytti, smoke machinet jotka sylki tanssilattialle sitä hajustettua utuista savua, tupakkahuoneet ja niiden hajut, huonot vitsit, naurun, känniset vessakeskustelut ja -puhelut, meikkien korjaukset jonkun toisen meikeillä, kaveriselfiet joille naureskeltiin seuraavana päivänä. Olen niin onnellinen että se aika elämästä on takanapäin, mutta myös tosi onnellinen että se tosiaan oli osa elämää, koska ne on ihan tosi huvittavia muistoja. Nostalgia, mutta samalla kiitollisuus nykyisestä elämästä, koska nyt tuntuu kaikki paljon paremmalta. Sille nuoremmalle itselleni lähetän haleja.