Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa yksikin hyvä syy miksi menisin töihin?

Vierailija
30.12.2018 |

Jos kerrotte tarpeeksi hyvän syyn voin ehkä harkita töiden hakemista.

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit olla ylpeä itsestäsi. Oman onnesi seppä. Vaikka tienaat vähän, on se itse hankittua ja ei tarvitse elää muiden almujen varassa.

Kunnianhimoa täytyy olla.

Just tuo kunnianhimo multa puuttuu. Ei haittaa elää muiden almujen varassa, saan jopa tyydytystä siitä että joitakin se saattaa ärsyttää.

Vierailija
22/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa antaa vastausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki käy töissä sen yhden asian takia; Palkka. 

Hyvin, hyvin harva töissä jatkaa jos voittaa miljoonan lotossa. Monilla on töissä ihan kivaakin, mutta silti siellä käydään sen palkan takia. Monella on töissä ihan paskaa ja väkisin käyvät töissä koska tarvitsevat sen palkan.

En kyllä voittanut lotossa mut siltikin otan lopputilin! Työilmapiiri paska ja työntekijöitä ei arvosteta pätkääkään! Että kiitos ja heipparallaa.

.

Vierailija
24/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn töissä siksi  että viranomaiset eivät pääse kykyttämään. osan palkkarahoistani käytän lisätulojen hankkimiseen ja kun niiitä lisätuloja tulee tarpeeksi, voin vähentää työntekoa tai vaikka lopettaa sen kokonaan ilman että viranomaisilla on silloinkaan tilaisuutta kykyttää mua.

Sä tykkäät toisten armoilla olemisesta, minä en.Jos aivosi eivät ole riittävän kehittyneet jotta  pystyisit ihan itse järkeilemään miksi työssäkäynti ois hyödyllistä, ulkopuolisenkaan on turha kertoa sulle juttuja joita et kykene ottamaan vastaan. Hölmöläisten taloon ei kannata kantaa säkillä  valoa.

Vierailija
25/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat syyni olla töissä: mielekästä tekemistä, uteliaisuus uuteen, kivat työkaverit, kokee itsensä tarpeelliseksi ja tekee hyvää itsetunnolle, voi tehdä välillä jotain kivaa kuten matkustella ja harrastaa. Lastenkaan ei tarvitse elää puutteessa.

Se puoli vuotta minkä kävin töissä ei mulla ollut mitään hyvää syytä käydä siellä. Työ ei ollut mielekästä, siinä ei oppinut mitään uutta, työ"kaverit" oli syvältä, en kokenut itseäni tarpeelliseksi vaan tuntui kun minua olisi riistetty eikä tehnyt hyvää itdetunnolle, en tykkää matkustella tai harrastaa mitään mistä joutuu maksamaan. Ei ole lapsia.

Vierailija
26/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

raha, kaverit, itsensä toteuttaminen, itsensä kehittäminen, statusarvon nouseminen

Mikään näistä ei ole mulle tärkeää.

Ei niin. Olet 13-v provo. Et vielä voikaan ymmärtää aikuisten asioita.

Koita käydä se yläaste loppuun ja opiskele hyvä ammatti. Kyllä se siitä.

Vierailija
27/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä hae, taiat olla menetetty tappaus jo muutenki. 

Voi olla. Mulla olisi työelämää vielä 45-46 vuotta jäljellä. Ehkä on parempi, että en hae vaan otan rahani kelalta tukien muodossa.

Eipä yllätä, että olet vasta 20-vuotias. Hyvin ehdit vielä elämästä oppia, älä pelkää.

Vierailija
28/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3243 kirjoitti:

Olet köyhä

Ei haittaa minua. En oikeastaan edes tarvitse paljoa rahaa. Kunhan on katto päänpäällä ja ruokaa jääkaapissa sekä toimiva netti, muuta en oikein kaipaa. Joskus pitää sijoittaa lenkkikenkiin, mutta niitä saa ihan hyviä alle satasella ja muuta liikunnallista harrastusta mulla ei ole.

Vierailija
29/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa a, mä olen ollut viikon äitiyslomalla ja jo tylsistynyt. Talokin siivottu ja karsittu sekä vauvan huone valmis. Mitäs sitä tekis seuraavat viikot..

Hanki vaikka harrastus, kuten muutkin ihmiset, jotka haluavat elää ilman tylsyyttä. Vai tarvitsetko jonkun pomon keksimään koko elämäsi ajan sinulle tekemistä?

Vierailija
30/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat syyni olla töissä: mielekästä tekemistä, uteliaisuus uuteen, kivat työkaverit, kokee itsensä tarpeelliseksi ja tekee hyvää itsetunnolle, voi tehdä välillä jotain kivaa kuten matkustella ja harrastaa. Lastenkaan ei tarvitse elää puutteessa.

Se puoli vuotta minkä kävin töissä ei mulla ollut mitään hyvää syytä käydä siellä. Työ ei ollut mielekästä, siinä ei oppinut mitään uutta, työ"kaverit" oli syvältä, en kokenut itseäni tarpeelliseksi vaan tuntui kun minua olisi riistetty eikä tehnyt hyvää itdetunnolle, en tykkää matkustella tai harrastaa mitään mistä joutuu maksamaan. Ei ole lapsia.

Ja tuolla asenteella ei kyllä kannata lapsia edes harkita tekevänsä. Tiedätkö muuten miten lapsia tehdään?

Vierailija
31/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ihan kiva välillä tehdä hankintoja, joihin ei olisi työttömänä ollut varaa. Aika perustuotteita siis, kun elintaso Suomessa on sellainen ettei köyhänä ole varaa juuri muuhun kun ruokaan.

Itse olen pari kertaa ollut työtön ja kyllä se vaan jotenkin masentaa, jos on toimeton. Tulee päälle se tila ettei mikään oikein kiinnosta. Toisaaltani oman jo reilun kymmenen vuoden mittaisen työikäni aikana työelämä on muuttunut hirveästi. En oikein enää saa tekemisen ja osaamisen iloa mistään, elämä on kehnoilla palkoilla kituuttamista asiantuntijatöissäkin. Vakkaripaikkoja on vaikea saada. Ja vaikka osuisi hyvät työkaverit kohdalle, johtamiskulttuuri on jotenkin hyvin kylmää ja mielivaltaista. Mitään kiitosta ja kunniaa ei enää tipu. Ja sen lisäksi että asiat pitää kuitenkin tehdä ilman kiitosta paremmin, pitäisi töitä myös tehdä enemmän kuin on mitenkään mahdollista ehtiä. Jos joku on niin onnellisessa asemassa että ehtii työpäivän aikana käydä tauoilla tai jutella välillä mukavia, kannattaa tuollaisesta työstä pitää nykyään kiinni. Nyt on selvästi työnantajan markkinat. Eräässä firmassa kiellettiin jopa toimistolla nauraminen. Puskee työuupumusta, ahdistusta ja masennusta. Työelämästä on vaan kadonnut kaikki tekemisen ilo.

Raha on siis ainoa syy miksi suosittelisin. Se on toki aina ollut huono motivaattori. Ihmettelen miksi työttömiä ei ole enemmän, ja miksi ihmeessä itse vielä jaksan yrittää.

Jos elät iman töitä sopivan tyydyttävää elämää, mielekästä puuhaa riittää, eikä toimettomuus masenna ja lamaannuta ja rahat riittää itselle toimivaan elintasoon, niin en itseasiassa edes suosittele töitä.

Vierailija
32/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa a, mä olen ollut viikon äitiyslomalla ja jo tylsistynyt. Talokin siivottu ja karsittu sekä vauvan huone valmis. Mitäs sitä tekis seuraavat viikot..

Tuo aika oli omassa elämässäni tylsintä aikaa, koska silloin oli kuitenkin rajoitteita ja ei uskaltanut ruveta mitään uusia harrastuksia. Mutta noin muuten minulla on kyllä aina tekemistä, olin töissä tai en. Nyt kun lapset on jo isoja, minä teen kursseja avoimessa yliopistossa ja olen opetellut kokonaan uutta alaa. 

Vierailija
33/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä töihin, jos se ei ole pakollista? En minä ainakaan mene. Antaa lampaiden hoitaa ne hommat, niin minä voin lomailla ja harrastella koko loppuikäni. Ja ei toimi mitkään aktiivimallit, kun saikuttaa tarpeen tullen.

Vierailija
34/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tuet tulee pienemään, varsinkin niiltä, joiden ainoa rajoite on ettei käy töissä. Valitettavasti kaltaistesi takia myös ne, jotka aktiivisesti hakevat töitä, tulevat tästä kärsimään. Aktiivimalli on vain pieni alkusoitto. 

Se on sen ajan murhe. Enkä usko, että ne voi paljoa pienentyä. Jos pienentyy pitää myös elinkustannusten pienentyä. Suomessa kun ihmisiä ei voi jättää taivasalle nälkiintymään ihan jo yhteiskuntarauhan takia. Eu:kin antoi noottia alhaisesta sosiaaliturvasta.

Vierailija
35/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3243 kirjoitti:

Olet köyhä

Ei haittaa minua. En oikeastaan edes tarvitse paljoa rahaa. Kunhan on katto päänpäällä ja ruokaa jääkaapissa sekä toimiva netti, muuta en oikein kaipaa. Joskus pitää sijoittaa lenkkikenkiin, mutta niitä saa ihan hyviä alle satasella ja muuta liikunnallista harrastusta mulla ei ole.

Et tarvitse paljoa rahaa? Mistä sen vähäisenkin määrän hankit? Olet säälittävä sossupummi. Hir.tä itsesi, teet yhteiskunnalle palveluksen. Hylkiö, häpeä.

Ainiin, et jaksa.

Vierailija
36/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki vaikka harrastus, kuten muutkin ihmiset, jotka haluavat elää ilman tylsyyttä. Vai tarvitsetko jonkun pomon keksimään koko elämäsi ajan sinulle tekemistä?

Millaista harrastusta ehdotat liitoskipujen kanssa jotka estää kävelyn lähes kokonaan? Käsityö ihminen en ole 🤔

Vierailija
37/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että et ole riippuvainen kelan armopaloista ja kyykytystoimista. Tiedät oman tulotasosi vuosiksi eteenpäin, voit tehdä suunnitelmia ja toteuttaa niitä. Voit elää! Mitä on elämä kelan tuilla? Ei mitään. Kuka haluaa olla vapaaehtoisesti luuseri?

Vierailija
38/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn töissä siksi  että viranomaiset eivät pääse kykyttämään. osan palkkarahoistani käytän lisätulojen hankkimiseen ja kun niiitä lisätuloja tulee tarpeeksi, voin vähentää työntekoa tai vaikka lopettaa sen kokonaan ilman että viranomaisilla on silloinkaan tilaisuutta kykyttää mua.

Sä tykkäät toisten armoilla olemisesta, minä en.Jos aivosi eivät ole riittävän kehittyneet jotta  pystyisit ihan itse järkeilemään miksi työssäkäynti ois hyödyllistä, ulkopuolisenkaan on turha kertoa sulle juttuja joita et kykene ottamaan vastaan. Hölmöläisten taloon ei kannata kantaa säkillä  valoa.

Taidat olla oikeassa. Aivoni eivät ilmeisesti ole tarpeeksi kehittyneet. Jatkan kelasta rahani hakemista.

Vierailija
39/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö töihin oikeasti mennä vain sen takia että tuntee ylpeyttä? Voi nyt sentään. Mihin mä sitä ylpeyttä tarvitsen? En ole näillä näkymin menossa töihin vähään aikaan

Vierailija
40/137 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa parisuhdetta. Kukaan ei huoli luuseria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi